FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ŠICHTY pro PILOTY Jeden příspěvek | Celý strom
ŠICHTY pro PILOTY   24. 12. 2012 / 21:53
Habrysym
Zdravím lidi,
nechal jsem si pod stromeček nadělit nový AIRBUS X EXTENDED a rád bych si sním, než skončí prázdniny, zalítal "jako v reálu"

.. tedy jako bych byl opravdu pilot a měl tedy pilotovat několik letů za sebou. Rád bych se tedy zeptal, jak to "chodí" v reálu u různých aerolinek - tedy jestli piloti lítají z jednoho letiště někam a zpět a končí svoji šichtu tam, kde začali, nb jestli letí z letiště A na letiště B pak na C a na D...

Popř. jestli existují stránky, kde by bylo napsáno konkrétně u jakých společností, jaké bývají "šichty" .. něco jako u autobusů mají šoféři sepsáno kam všude za šichtu pojedou...

Díky a přeju pěkný zbytek štědrého dne!
 

ŠICHTY pro PILOTY   24. 12. 2012 / 22:21
Fabo™   
Zalezi na spolecnosti. U CSA konkretne to tady popisoval A.J.Scandall, urcite to s pomoci vyhledavani najdes.
 

ŠICHTY pro PILOTY   24. 12. 2012 / 22:50
AJS
Najdeš to tady http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=34805&lan=0

A.J.Scandall už u ČSA nelítá, přešel přes několik typů letadel až zakotvil u u TVS, kterého se tehdy tak děsil. Navíc příspěvek je osm let starý a leccos se od té doby změnilo, ale rámcově to platí pro "klasické" pravidelně společnosti.

Pokud si chceš užít skutečně pestrého létání, simuluj Travel Service. Jednak se od dob psaní příspěvku dost změnil a do určité míry stabilizoval, co se plánu týče, a zároveň rapidně vzrostla jeho síť.

můžes lítat cokoliv. Od pravidelek typu PRG-CDG-PRG, PRG-FCO-PRG, nebo stejným zpusobem téměr jakékoliv středomořské letovisko, přes "vláčky" typu MAD-PUY-DBV-BRU-CDG (to vyjde krásně v jednom dni, začneš odpoledne a skončiš před půlnocí), až po speciály typu WAW-TER-PUJ, pokud tě baví u toho sedět hodiny a hodiny. Vlastně cokoliv si vymyslíš, je dost TVS-real Hodně ti napoví, když se podíváš na stránky konkrétní letecké společnosti a projedeš jejich letový řád
 

ŠICHTY pro PILOTY   24. 12. 2012 / 23:03
MiG-21MFN
pokud chce být kolega skutečně silným hráčem, mohl by simulovat pilota na polské bázi například zapnout train sim, popojet si vláčkem WAW-RZE, pak si skočit třeba RZE-AYT-GDN a pak si dát autíčkem GDN-POZ, následně POZ-RHO-KTW a následně vláčkem KTW-WAW a má na víkend co dělat
 

ŠICHTY pro PILOTY   24. 12. 2012 / 23:06
Algy   
Teď mě tak napadlo: co se vlastně stane, když třeba ráno o hodinu zaspíš? A stalo se ti to už?
 

ŠICHTY pro PILOTY   24. 12. 2012 / 23:59
AJS
Dvakrát. Jednou před asi osmi lety, ještě u ČSA na Boeingu jako F/O. Skoro všechny noční lety začínaly před půlnocí a byly tedy v plánu jakoby předchozí den. A najednou jsem měl jeden noční charter do Hurgády, který letěl asi v 01,10 místního času, v plánku byl tedy jako 00,10Z, byl tedy v kolonce už na další den. Já ma to koukl a říkal si "jasan, zítra letím noční", a šel jsem tak v jedenáct spát. A za asi hodinu telefon, volá plánovač "Radime, kde jseš?"
"Doma v posteli"
"Vždyť letíš Hurgádu!"
"Ne, to až zítra"
"Nene, dneska, posádka už jela do letadla tak tam doraž"

No nemusím říkat, co to bylo za fofr, stihnul jsem to tak akorát, že jsme neměli sekyru. Detaily si samozřejmě ponechám, protože by mi i po letech mohli policajti sebrat body. Byla klika, že u ČSA se chodilo u delších letů na briefing povinně už hodinu a půl před odletem, tak se na to přišlo včas.

Pro mě to nemělo žádnou dohru, jen jsem to vzal jako ponaučení. Mělo to jednu smutnou okolnost. Ten plánovač, co mi volal, chvíli na to za podivných okolností po příchodu na ubytovnu tragicky zemřel. Byl jsem jeden z posledních, co s ním mluvil.

Podruhé jsem zaspal letos na podzim, naštěstí jsem měl letět jen jako dead-head, tedy nikoliv jako letící. Den předtím jsem měl krásnou kombinaci přesně na hranici normy. Ráno v pět vlakem do Bratislavy, odtud letět Boeingem do Innsbrucku, pak do Berlína Schönefeldu a pak do Paříze na CDG. Do toho volá plánovač, že změna, z Berlína to bude Manchester a pak poletím linkou Air France do Paříže, tam přespím a ráno jako dead head naší linkou do Prahy. No tak se to natáhlo a na hotelu v Paříži jsem byl o půlnoci totálně zničenej s tím, že vstávat musím v šest. Doteď nevím, jestli budík nezazvonil, či jsem ho nevědomky típnul, nicméně je fakt, že když jsem se v devět probudil, bylo už éro nad Frankfurtem na cestě do Prahy. Jako kapitán letěl kamarád, se kterým jsme dělali v roce 97 časoměřiče na Memoriálu Zdeňka Běhounka, takže stará známost a jak mi pak říkal, přišlo mu divný, že jsem ho nepřišel dopředu pozdravit, ale myslel si, že jsem třeba nějakej uraženej nebo co - a já si zatím chrněl v pelechu.

Protože to byla jediná linka na CDG toho dne, a z politických důvodů jsem byl vyžádán na jeden konkrétní let příštího dne z Prahy (holt osud bývalého "panského kočího" z bizjetů), nezbylo, než mě stáhnout domů přes Heraklión, kde jsem vystoupil z mašiny letící z Pařǐže a vlezl si do éra letícího do Prahy, které bylo narvané a tak jsem musel letět s holkama v zadní galley na jumpseatu, což byl jeden z mých nejhorších zážitků, neboť jsem si tam připadal jak v čekárně na peklo. Ne kvůli těm holkám, ale kvůli tomu, jak to tam hlavně při vzletu vypadá.

To jsem se zase rozkecal...
 1x  

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 08:15
MiG-21MFN
no jo, ten MAN si pamatuju
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 00:21
Jeeloo
Tohle byl jeden z vůbec prvních příspěvků, který jsem kdy na Péráku tehdy četl, jednu větu o té přítelkyni si pamatuji dodnes
To jen pro pobavení jak to letí.
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 00:46
AJS
Jen taková douška, z téhle se paní Radimmmová nestala. Tuhle letadla nezajímala, tak docházelo k volnočasové divergenci, až to divergovalo zcela. Ta další hned od bodu nula věděla a akceptovala, že když se lítá, tak se lítá a všechno ostatní musí stranou. A když se brzo vstává na let, tak se musí i brzo spát.

Tak jsem si jí vzal.
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 03:00
Praktik
To je krásny Radime
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 00:57
AJS
A jenom taková douška, kouknul jsem do zápisníku, po jaké že lince jsem to takhle smolil v garsonce ve Vršovicích v noci na Pérák, byla to večerní Paříž CDG na B737-49R OK-CGI, nyní TC-SKM u tureckých Sky Airlines, letící jsem byl zpátky do Prahy, provedl jsem přiblížení podle ILS a kapitánem byl Pavel O.

Jo, to už snad opravdu ani není pravda...
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 01:05
Jeeloo
Pár lidí se nad tím usměje, já jsem jeden z nich
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 00:56
Habrysym
Aha,
díky za odpověď...
- takže neexistují nějaké "pevné kombinace", které by se každý den lítaly akorát piloti by se střídali?

Strejda dělá trolejbusáka a ten ví 5 dní předem že v ÚT pojede "102" odpolední, ST "106" ranní a td...
podle článku, co jsem si přečetl, tohle piloti teda nemají .. chápu to dobře?
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 01:01
Algy   
Tohle není jako práce s busolou, děti.
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 01:13
AJS
No jasně, dvě dávky!
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 01:06
Tragédie v JRD
Chápeš to dobře i špatně...

- nutně neplatí, že by jeden pilot celý týden létal ráno do frankfurtu a večer do mnichova
- nicméně pilot se s určitým předstihem (můe se lišit aerolinka od aerolinky ..), kdy kam poletí ...
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 12:09
Kachna   
Až si tohle Radimmm přečte, tak Kachnu zabije.
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 12:12
AJS
mě bylo jasný, že tohle psal opravdovej Kachna - sociolog, a v zákoutí čekal na mojí reakci. Ale tu radost ti neudělám, Karlokachne,...
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 01:12
AJS
Plánek většinou delší dobu dopředu máme. Teď ho mám třeba až do konce ledna.

Co se vzájemných kombinací týče, tak to do určitě míry bývá párované, hlavně tam, kde se létají krátké úseky. Na ATR jsme to tak měli, třeba ráno Berlín a zpět, odpoledne Vídeň a zpět, a na noc do Košic, tam spát, druhý den Košice-Praha-Kolín nad Rýnem a ráno domů. Celé na tři dny a tahle kombinace se létala třeba půl roku, než se změnil letový řad. Samozřejmě posádky se na tom střídaly. Nebo i v rámci jednoho dne se takhle fixně párovaly dvě různé linky, které vycházely do norem. Ale těhle pevných rotací zase tolik nebylo, a u TVS jich je minimum, protože máme delší lety a ty do páru za sebou už kvůli normám nevycházejí. Víc by ti řekl MiG-21MFN, ale nemůže, protože mu to zakazuje Nařízení letového ředitele číslo 74/12
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 01:18
Jeeloo
Co to zakazuje to nařízení? Že nesmí vyzradit interní informace? Jen porovnávám s tím, co máme my
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 01:29
AJS
To má dneska asi každá firma, to číslo jsem samozřejmě střelil od boku, ale máme to taky. Proto dění ve firmě zásadně nekomentuju.
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 09:00
Koprik
Nazdar, stáhni si tenhle soubor a dej se do díla!Je to soubor letů dnes již bývalé společnosti MALÉV do evropských destinací tak, jak se kdysi lítali společně s komentářem pilota, který to připravil a osobně lítal.Jestli jsi frajer, tak to můžeš všechno odlítat přesně podle popisu v určený čas a popsaných přestávek..)) Myslím, že si potom práci pilota asi rozmyslíš.....
http://www.flightsim.com/vbfs/fslib.php?searchid=4251135
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 09:40
happypetr   
Já už si práci pilota asi rozmyslel, protože mi to hází tohle:
27975 B / 600 x 319 / Schránka03.jpg
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 10:56
Tragédie v JRD
Změň antivir
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 12:17
Fabo™   
No Files matched your search criteria.....
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 13:16
Habrysym
Taky mně to hlásí MALLWARE :/
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 20:30
Koprik
Omlouvám se, odkaz je tady:
http://www.flightsim.com/vbfs/fslib.php?do=copyright&fid=114567
nicméně pro stahování z www. flightsim.com je nutná bezplatná registrace, dodávám pro nováčky.Pokud by odkaz nefungoval, stačí do linku k vyhledávání zadat MALEV CRJ.Letu zdar.
Pokud antivir hlásí pitomosti, zkus nejdřív prohodit prohlížeč - IE namísto Firefoxu, nebo naopak.Samozřejmě že ti tam nehrozí žádná hrozba.
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 09:54
Létající myš   
Vymysli si co chceš a čím větší vopruz tím se budeš víc blížit reálu. Vem si měsíc volno a lítej a na konči vyhodíš PC i se simulátorem do kulatýho šanonu.
Ne teď vážně. Každá společnost a každý typ letadla u ní má jinej rytmus letů a jediný limit je kolik musí být odpočinek a spol. Pak taky záleží na co si chceš hrát. Jestli na cpt nebo toho vpravo. Pak může být v realu počet odlítaných letů jiný. A tyky jestli máš na starosti výcvik a zálet nového leteckého potěru a spousta dalších vlivů, včetně toho jak jsi držkatý a jak tě milujou na plánovacím. Případně šef živitel a jeho analní skupina přisluhovačů.
Evropské aerolinky to maj jiný, i když už ne zas tak moc od např. afrických, či asijských. Najdi si na netu nějakou tobě milou společnost, pak typ letadla v tvém případě AIRBUS a najdeš v let řádu kam a kdy a kolik nalítá. A aby jsi to měl víc real, tak by jsi měl plánovat a plánovat , zasednout k počítači aspoň o hodku až hodku a půl dřív. Zavalit si stůl mapami, počasím a dalším nezbytným balastem. A nebo, začit lítat na VATSIMu či IVAO. Tam se budeš blížit realu, i když jsou tam řídící často víc předpisový než v realu.
Myš
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 13:15
Habrysym
Díky za tip...
Právě se hrabu v letovém řádu LUFTHANSY a zkouším si nějak poskládat "směnu" s A 320
.. ovšem nevíte náhodou, jaké jsou -zhruba- předpisy pro hodiny strávené ve vzduchu? Chápu že se to společnost od společnosti liší, ale jen řádově (např. jestli je to 8 hodin za den, nb 20 za 2 dny a td...)

PS: Já si sedám vždycky aspoň 40 minut před "odletem" a dělám ...no to se snad nedá ani nazvat breafingem .. prostě se hrabu v mapách
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 14:30
AJS
Liší se to podle země a společnosti, ale rámcově je to kolem dvanácti až čtrnácti hodin letové služby, která začíná hodinu před prvním vzletem, a počítá se do ní nejen nalétaná doba, ale i všechny průlety mezi linkami. Pak se různě krátí podle počtu přistání či podle doby zasahující do noci, ale to už je vyšší dívčí.
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 16:48
Létající myš   
Nevím, jak jinde, ale počítá se i časová a klimatická pásma. Ale nemělo by to klesnout pod dvanáct hodin. Pak je to trochu jiné počítání, když jsi na buzertelefonu. Ale upřimně to by ti tady řekl jeden kluk co dělá na plánovacím.
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 11:57
Algy   
A koho by zajímala sedmihodinová šichta pilota F-14 v Iráku, koukněte na tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=jGGfZMHEK8A (doporučuji dodívat do konce)
 1x  

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 12:11
Lejzy
A nebo v Íránu: http://www.youtube.com/watch?v=8v5ZiMn1IBw
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 13:12
Algy   
Na tomto videu musím ocenit velice poutavý a poučný komentář.
 

ŠICHTY pro PILOTY   25. 12. 2012 / 12:28
com304
A nebo brazilského dělníka nebes: http://www.youtube.com/watch?v=mf6foijwlFQ
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ