| | | E195LR a výškovka 20. 12. 2012 / 10:24 | |
| | Dobrý den,
včera jsem letěl Lufthansa Cityline E195LR a při nastupování jsem si všiml jedné věci. Letadlo má plovoucí VOP a na trupu bly značky indikující úhel VOP (zřejmě pro kalibraci a servis).
Moje otázka zní proč je maximální výchylka "DOWN 4 stupně" a maximální výchylka "UP 11 stupňů".
Takový velký rozdíl - skoro třikrát tolik?
Je tu nějaký odborník na aerodynamiku?
Díky za odpověď |
| |
|
| | | E195LR a výškovka 20. 12. 2012 / 16:15 | |
| | Protože výchylku směrem na přitaženo potřebuješ daleko větší, a to kvůli vyrovnávání klopivých momentǔ způsobených mechanizací křídla, které jdou u dolnoplošníků většinou ve smyslu "těžký na čumák". |
| |
|
| | | E195LR a výškovka 20. 12. 2012 / 16:19 | |
| | To je aj dokonce jedna otázka v ULL testech ... |
| |
|
| | | | E195LR a výškovka 20. 12. 2012 / 16:29 | |
| | | |
|
| | | | | E195LR a výškovka 20. 12. 2012 / 16:33 | |
| | To snad ani ne... ale je tam jakási otázka, jestli je větší výchylka nahoru, dolů, nebo obe dve stejné... |
| |
|
| | | | | | E195LR a výškovka 20. 12. 2012 / 17:18 | |
| | Není to spíš rozdílná výchylka křidýlek? |
| |
|
| | | | | | | E195LR a výškovka 20. 12. 2012 / 18:54 | |
| | Myslím že to byla křidélka. Ale je to jasné vyndám klapky a změní se mi klopivý moment a musím převážit. Kouknu na Golfa jak to má, taky má plovoucí výškovku a je to dolnoploch. |
| |
|
| | | E195LR a výškovka 20. 12. 2012 / 17:33 | |
| | Asi s tim nepotřebujou lítat na zádech. Třeba pajda má zase asi o 3 stupně větší výchylku dolu než nahoru. |
| |
|
|