FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 1. 12. 2024, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty Jeden příspěvek | Celý strom
Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 16:57
Lukyn
Ahoj!
Mám dotaz. Hlavně na majitele Cessen 172 a podobných strojů. Létám s C 172 na FS2004 a FSX. Používám model od Carenada v obou případech. Zkoušel jsem i jiné od Flight1 Realairu apod. Ale přijde mi, že včude má až zázračné letové vlastnosti. U realairu je sice pěkné, že umí vývrtky a jiné "bonusy" ale zase v podstatě letí i bez plynu(přistávací manévr vyžaduje značné zbržďování) a když jsem hrál například Sturmovika Cliffs of Dover tak to bylo jiné kafe. Mám tam pocit, že letadlo opravdu letí a když uberu plyn, tak sice plachtí, ale cítím že tu rychlost rychle ztrácí a letadlo "těžkne" a není problém i při přistávání pěkně brzdit a celkově to působí lépe. Tak se ptám, nevíte o nějakém lepším letovém modelu pro FS2004/FSX na Cessnu? Nebo se to skutečně takto chová i v reálu? Díky za info!
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 17:00
Misanek
Mno Cessnu sem nikdy letel ale co jsem od tech zkusenych slysel tak prej kdyz presednes napr ze Z-142 na Cessnu tak ten rozdíl klouzavosti je obrovský. Takže asi ta cessna fakt klouže dost.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 21:12
SONP   
Není to tak, že by Cessna klouzala fakt dost. Ve srovnání třeba s PA-28, nebo dokonce Z-126 nebo L-40 klouže docela normálně. To jen Z-142/43 klouže fakt dost málo
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 22:30
Kachna   
Chtěl jsi napsat, že Zlíny řady Z-42 plachtí asi od téčka hozená cihla k praporkům?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 22:35
Tragédie v JRD
Cesky by to neslo?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 22:45
AJS
Hele, a nepřipomíná ti tahle gramatika něco, nebo někoho?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 23:17
Kachna   
Šlo, ale to bych to nesměl dvakrát doplňovat a upravovat
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 23:48
AJS
Kachno, ty jsi napsal velké písmeno na začátku věty!

Škoda, že ses to naučil jen pár dní před koncem světa...
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 23:55
Kachna   
No a že ty sis koupil toho Texana takovou chvilku před koncem světa a ještě sis zaplatil renovaci laku. Ale musím ti to modelářsky pohanit. Žádnej preshading, rozbití povrchu. Doufám, že tam alespoň budeš mít nějaký opotřebení, použiješ solnou metodu a pořádně napustíš panely a pořádně to ušpiníš. Protože to musí bejt realistické! Jo a koukej si správně rozmístit antény a předělat kokpity. Jsou nereálné a pochyboval bych i nad odstínem barev!
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 00:02
AJS
Tak hele, jo, za prvý to není žádnej Texan. Za druhý tam je preshading až moc, jo. Je vidět, žes to vlastně vůbec neviděl. Kéz by tam preshading žádnej nebyl. Za třetí o ušpinění se nestarej, to zvládnu sám, stačí jeden provoz na jaře z trávy. Antény jsou správně, jsou to osmačtyřicetkrát zvětšený čtvrtkový brassinový lepty od Eduarda. Kokpit je reálný, pásy jsou laserový od HGW a na to prostě nemáš, i kdyby jsi obložil rudderový pedály Citejšny chartama
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 13:18
Balooo   
Ježíšmarjá, já to napoprvý přečetl jako: "...i kdyby jsi obsouložil rudderový pedály Citejšny chrtama!"
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 08:21
Tragédie v JRD
až ty jednou napíšeš gramaticky cely příspěvek, tak se ozeru (na tvůj ucet)
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 09:44
Kachna   
Tomu nikdá nebude, abych vám tady udělal radost
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 09:54
AJS
Já si myslím, že ty nejsi skutečnej Kachna. Ten nebyl tak drzej a na začátku věty psal malé písmenko.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 10:05
pawlick
To bude zase nějaká provokace od Karla. Kachna by to takhle nenapsal.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 10:28
AJS
To všechno je proto, že jim zdechla ta Bačkora, kde se mohli vyřádit. Takhle musí mystifikovat kradením identit a zneuctíváním odkazu velkých letců
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 10:43
pawlick
Jo jo, chudák Kachna, tohle si nezasloužil. Karle!!!???
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 12:58
Kachna   
Kachna je debil. Co má to si zaslouží!
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 12:57
Kachna   
Závidíš nám debilům, viď. Projekt Bačkora byl ukončen, protože došlo k jeho finálnímu cíli. Infiltrování se na Pérák.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 16:35
yaakov
Neser se mi do dvaaštýry Kachno!
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 17:22
Fabo™   
Nejlip pockat na A2A... akorat netusim jestli bude za 2 mesice nebo za rok :/
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 18:43
Lukyn
Ano na tu čekám jako na boží smilování
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 18:09
Hoplite
Kupodivu, z mojho subjektivneho pohladu, C152, ci C172 v cistej konfiguracii klzu relativne dobre. S klapkami 10-20 st. si uz treba na finale trochu pomoct, nehovoriac o napr. 40tkach klapkach. Tam treba znatelne pridat.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 18:42
Lukyn
Díky za reakce. Já jsem vysledoval, že asi nejlíp je na tom původní charakteristika od Carenada, kde je docela dobře "přistávatelná" a na plně vysunutých klapkách se skutečně musí dost přidat, ale zase třeba propadání napodobit v podstatě ani nelze a taky je neskutečně líná (max 80-90 knotů). Hodně doporučovaný flight model od realairu je sice povedený na stall a spin a přidá na živosti (až 140 knotů) nadruhou stranu přistát je neštěstí. To musí člověk dlouho dopředu vědět, že chce přistát. I při plných klapkách se po naklonění čumáku okamžitě ze 60 knotů vrací na 90 a více. A dobrzdit to není zrovna snadné. Takže proto se ptám, kde je pravda a co bych tak měl očekávat od skutečného stroje. No a v tom cliffs of dover(pravda jsou to stroej jiného druhu) mi to přijde dostp ovedené, že sice kloužou, ale výkon strácejí rychle a dá se tedy brzdit nejen náklonem ale i ubráním plynu.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 18:43
kuma   
1. cessna v reálu klouže dobře a proto daleko. Pro posuzování chování při přistání je proto nutné (nezbytné) být přesný na rychlosti v jednotlivých fázích finále, pdle stupně nastavených klapek, hmotnosti (je rozdíl v sole a ve čtyřech) a samozřejmě takjé v provedení přechodového oblouku (ve správné výši atd). Absolutně nezanedbatelnou váhu má rychlost a směr větru (!!). Protože ale chybí prdelní čidlo, sluchové vjemy z proudícího vzduchu atd., v simu se velmi snadno všechny tyto "detaily" nedodrží (riziko havárie člověka nutí přece jen k větší poctivosti, než bl,ikající obrazovka notebooku) - a tak je těžké cokoliv srovnávat. Po odečtení tohoto je vjem z cesen Carenado docela dobrý.

2. je velký rozdíl mezi jednotlivými kusy téhož typu, je obrovský rozdíl mezi jednotlivými typy a je propastný rozdíl mezi simem a reálným letadlem. Proto lze jen těžko hledat v simu věrnost v takových detailech, jako je "vytrácení rychlosti při přistání bez ohledu na režimy na finále, přistávací hmotnost, rychlost a směr větru".

3. S přihlédnutím k tomuhle všemu nevím o lepším (věrnějším) nyní dostupném modelu, než je Carenado (C172, C182) a ani ho nehledám. Na zimní trénink postupů jsou báječné, víc od simu stejně čekat nelze.

PS: ano, sktečná C-172 vývrtku umí (a zkoušel jsem to vlastnoručně), ale na to to éro ani v reálu dělaný není. Pokud nějaký simulátorový model letadla nabízí, že "umí vývrtku" - na simulátoru, který obecně autorotační režimy moc simulovat neumí - a navíc v letadle, které vývrtku létá vysloveně nerado, tak se asi o moc "realitě věrný" model nejedná...
 1x  

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 18:52
Lukyn
Tak díky za vyčerpávající odpověď pokud jde o ten RealAir model, tak je skutečně asi nejvíc nereálný a sedl mi nejmíň. Takže zůstanu u Carenada, dokud se neobjeví Cessna od A2A a uvidíme.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 19:09
Lejzy
Já nemůžu souhlasit, že by nemohlo být v principu možné věrně simulovat chováná letadla. V době kdy se dělají simulace klimatu na 100 let tak netuším, proč by nemělo být možne velmi přesně simulovat čistě mechanický problém jako vytrácení rychlosti při přistání.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 19:25
Létající myš   
Máš pravdu , jdou, ale to jsou profi simulátory a ne hra FS.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 19:25
kuma   
Srvnáváš nesrovnatelné.

To vše, o čem píšu já - a ty - se samozřejmě simulovat dá - a velmi přesně. ALE NIKOLIV za použití HERNÍCH simulátorů FS9, FSX a pravděpodobně ani X-plane. A o těch právě hovoříme. Nebo myslíš, že se klimatická předpověď dělá na programech optimalizovaných pro amatérské uživatele a stolní počítače?


PS: ostatně ... ty těm klimatickým předpovědím na 100 let věříš? A klausovské, nebo antiklausovské verze?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 23:27
Luděk Ch.
Jen tak mimochodem, když jsi zmínil ty modely klimatu, tak ty jsou totálně na ho*no. Dávají takové výsledky, jaké si přeje jejich autor. Dostatečným důkazem nemožnosti simulovat klima jsou předpovědi lokálního počasí, které fungují v nejlepším případě pár dní dopředu a pak se velmi rychle pravděpodobnost úspěchu blíží 50-ti procentům. Simulace globálního klimatu je ještě mnohem komplikovanější. Takže ty modely jsou jen k oblbování politiků, jak z nich vytřískat dotace na "boj s globálním oteplováním".

Sorry za kulturní vložku
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 01:54
neotryx
Vždycky se nestačím divit kolik vlastně studovaných a renomovaných meteorologů, statistiků,politologů, managerů, vyšetřovatelů l.nehod atd. atd na péráku je !

Proč já vlastně chodím do školy ? Vždyť stačí vždycky napsat na pérák !
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 06:41
Létající myš   
Konečně jsi to pochopil
20909 B / 600 x 334 / TOM44429a_pytlik.jpg
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 07:09
Zdenda
No to se zase nějaký kreslíř trefil
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 08:56
Hermann   
instruktor z Oxfordu?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 09:04
Tragédie v JRD
Instruktor z oxfordu by v ruce neměl krygl
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 10:07
Rychlokvaška
Myslíš "instruktor" z "Oxfordu"?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 10:25
Létající myš   
Nezáviď, že je někdo instruktor. Prostě se už jednou smiř s tím, že z tebe nebude nikdy nic víc, než nevzdělaná námezní síla v rukách imperialistického vykořisťovatele.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 10:42
Rychlokvaška
To je fakt...zase kdyby byl každej studovanej odborník na letectví, tak by neměl kdo žáčkům ukazovat, jak se zatáčí a kouká z kabinky Nechejme to opravdovým kapacitám!
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 20:53
Fishbed   
z mé zkušenosti můžu potvrdit že to klouže fakt parádně, ten profil křídla je fakt vykoumanej. Překvapený jsem byl nejvíc z toho, co ti dělají jednotlivé stupně klapek s vyvážením...u startu mi to přišlo trochu nepříjemný když to po zatažení klapek bylo strašně těžký na čumák
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 21:00
Lukyn
Ten těžký čumák to souhlasí. A ještě se zeptám - v profilu máš napsáno že letáš přesně na modelu 172N kolik to dává knotů průměrně v cruise? A ještě otázka taky dost nabírá rychlost při plných klapkách když ji trochu nakloníš dolu?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 21:07
SONP   
Cestovní rychlost C172 fakt hrozně odvisí od konkrétního eroplánu a zejména motoru. Některé dýchavičnější stroje neudělají ani 100 KIAS, jiné letí třeba 110 KIAS.

A s těma klapkama - dotaz je příliš obecně položen, než aby se dal zodpovědět. Při nepřesné pilotáži zrychlíš i na plných asi jakékoliv letadlo...
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 21:17
Lukyn
No u carenada v pohodě - tam si vcelku snadno a rychle zpomalím a stroj udržím do 60 knotů a to nemám otáčky na nule i při sestupu k dráze. Kdežto u toho realairu to se stejným postupem docílím jen steží a na volnoběh a když vysunu klapky na plno a chci třebba posunout čumák níž na finální sestup třeba na letiště do lesní mýtiny tak to najednou nabere šílenou rychlost. Předpokládám, že Carenado to dělá lépe, protože tam se tohle nidky nestane. Tam se to rzojíždí pomalu a dá se to zarazit.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 21:42
Fishbed   
tak s tim ti asi nepomůžu....do lesní mýtiny nemám koule sedat
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 21:53
Lukyn
No ono to někdy v té fsce ani nejde občas ti ten defaultní mesh zobrazí ty menší letiště v obzvlášť zvláštních lokacích hlavně na aljašce a někdy prostě letíš nad hustým lesem než se objeví malá mýtinka obsahující letiště do které musíš holt ve velmi krátké chvíli sestoupit a ubrzdit to no a s tím realair modelem jsem většinou právě skončil v protějších stromech
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 23:26
kuma   
Pokud letíš cestovkou nad korunami stromů, pod tebou se otevře mýtina - a ty to potopíš, abys přistál, tak děláš absolutní blbost - i v simu (nemluvím o realitě, kde by to byla rovnou sebevražda). I s takovým letadlem, jako je Husky a podobně je žádoucí na vybranou mýtinu klesat z větší výšky již na sestupové rychlosti a s klakpakmi, abys jen tak-tak lízl koruny stromů, které mýtinu ohraničují. Jen pak budeš opravdu krátký, při jakékoliv jiné technice jsi rychlejší - a proto delší. Nad okrajem lesní masy nesmíš před mýtinou letět nízko a horizontálně, nebo do nich rovnou spadneš. Takže když vlétneš nad nějakou mýtinu, musíš udělat kolečko a nastoupat, upravit éro "po větru" do přistávací konfigurace a pak se spustit dolů šikmo přes ty stromy - stejně jako bývá na různých videích vidět přistání na letiště, které má v předpolí nějakou terénní nerovnost. (u nerovnosti ale klesavé proudy nehrozí, stromy jsou zrádnější)
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   16. 12. 2012 / 23:32
kuma   
Odpověď - v "cruise" podle okolností, plynu, otáček, hmotnosti letadla (posádka, palivo) a teploty dne to dává 95 až 120 Kt. Konrétně C-172N. "Cruise" má poměrně široké rozpětí.

Je to jako když řekneš, že kulomet má kadenci "ra-ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta!" - určitě se nebudeš mýlit, ale je to údaj na prd.

Pokud bys "cruise" chtěl analyzovat složitěji, tak budeš muset podrobně znát režimy motoru, otáčky, výkon, fuel flow a měrnou spotřebu - a tomu pak lze přiřadit nějaká standarcní IAS (na to jsou tabulky v POM) - a pak si můžeš zkusit, jestli se carenado cesna chová, jako v těch tabulkách (to bych z vlastní zkušenosti řrkl, že docela jo). Z toho ti pak poplyne ekonomika letu, dolet, výdrž a takové srandičky. Tohle se ale dá nasimulovat 100x snáze, než atková vývrtka...
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 08:45
Lukyn
Díky moc za odpověď.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 10:30
tonde   
Obětuj hodinu cesty autem z Humpolce k nám a můžeš si cessnu vyzkoušet v reálu. Pokud přijedeš s flaškou tak máš 20 minut gratis Jen dej vědět s ohledem na počasí předem
P.S. Jelikož nejmenuji firmu a není tam cena, není to komerční oznam
Peace, brothers!
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 11:01
happypetr   
Tak to je nabídka, která se neodmítá! Jdi do toho!
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 11:22
pawlick
Já bych to také prosím chtěl vyzkoušet
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 11:25
Tragédie v JRD
a máte licenci na vyhlídkové lety? Nebo aspoň SOPku na seznamovací lety?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 12:35
tonde   
SOP - neboli Svislou Ocasní Plochu používáme na všechny lety, nejen na seznamovací
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 12:38
Rychlokvaška
Jste neústupní - neprůchodní nebo naopak ostří?
Máte dostatečně plný pohárek?
Máte SOPku?
Je váš instruktor z Oxfordu?
Je to letecký odborník nebo odborná letecká veřejnost?
Může váš instruktor předvádět i něco jiného než levá pravá nahoru dolů kuk?
Kolik máte projektů a webových domén?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 12:51
Tragédie v JRD
Ještě bych přidal otázku "dovedete dostatečně rychle zpronevěřit několik destíek tisíc" ? .)
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 13:59
Fishbed   
a vypít butelku destilky na ex?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 16:44
yaakov
Když přivezu flašek 45, vyjde mi to na 15 hodin? Potřeboval bych odlítat navigační...
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 17:49
Rychlokvaška
Přijeď radši do Oxfordu...naučí tě tam jak válet kotouly v trávě, dělat ranní rozvičku, koukat levá pravá, správně žvejkat při akrobačce a jako bonus je speciální školení na význam slov sumsasumsárum, érmenšíp, SOPka, Bohu žel, a whops.

A když budeš hodnej, budeš moct i spát pod pyramidou a budeš viset! (na novinách)
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 17:55
kuma   
zapomněls "Olery"
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 18:28
Rychlokvaška
To je až v pokračovacím - spolu se školením na vyplňováním trestního oznámení na ÚOOZ, rozesílání spamu, anonymizací přístupu na internet, výcvikem jak úspěšně obstát u pohovoru s náborovým pracovníkem StB a fotografováním do půl těla tzv. "na Máchu". Pro obzváště senzitivní kandidáty je připraveno seznámení s létáním se zvýšenými Géčky, kde je názorně demonstrováno "přesouvání duše mimo tělo" a jeho vliv na vidění a vědomí.
 

Výcvikové středisko erokadets prozrazeno   17. 12. 2012 / 20:03
Létající myš   
Jedná se o špionážní snímek inves. novináře z Oxfordu
27217 B / 600 x 377 / 180.jpg
 

Výcvikové středisko erokadets prozrazeno   17. 12. 2012 / 20:38
AJS
Já si myslím, že jsme se strašně zmýlili. Když jsem si přečetl šéfredaktorův životopis, došlo mi, že všichni, co jsem se jich na něj ptal, měli pravdu. Hlavně ti z Hollywoodu, který mi už před lety (1999) řekli, že pro ně byla strašná ztráta, když pro ně přestal létat a vrátil se do Evropy. Jen já tomu pod dojmem knihy "Ameriko, prosím, vrať se k Bohu" http://mkcr.aeroomni.com/kniha.html nevěřil. Knihu jsem tehdy nepochopil a myslel si, že je to tiché autorovo přiznání ke lžím, a on to byl ve skutečnosti cyklostylovaný návod na úspěšnou dráhu letce. Jak nalétat tisíce hodin na stovkách zajímavých letadel. Došlo mi to až po letech. Právě teď. Shame on me.

A ty si z toho děláš srandu, styď se Myšáku!

Mě by jen zajímalo, kdo je ten fiškuntrón, který jeho odkazu zneužívá a vydává se za něj. Karle...? Kachno? Hermanne? Kdo z infiltrovaných Bačkorářů?
 

Výcvikové středisko erokadets prozrazeno   17. 12. 2012 / 21:02
Rychlokvaška
Shame on you nigga!

Je to tak, já jsem si podobným procitnutím také nedávno prošel...
Když jsem před lety váhal kam jít létat, všichni mi říkali - zeptej se pana šéfredaktora, on tam byl, Oxford studoval, všichni ho tam znají, visí na nástěnce slávy, dokonce tam bude brzy dělat instruktora! Nechtělo se mi věřit, ale je to tak, stačí říct to jméno a všem se rozzáří oči...jeho slavná Oxfordská cesta je vzorem, dodnes je vryta do základního kamene v Kidli...pardon Oxfordu.

Kdysi jsem přemýšlel o akrobacii, ptal jsem se u místní Britské Akrobatické Asociace...také ho tam znali, dokonce velmi dobře! Byl jedním z nejúspěšnějších závodníků které poznali, jednoho dne mu nabízeli dokonce pozici ve vedení a instruktorský post, ale s díky odmítl, byl plně vytížen ve své freelance pozici. Doteď se jim stýská a posílají do Čech vedení Aeroklubu kolkované žádosti o jeho návrat. Akrobatické závody nejsou bez něj to co bývaly...nejedna slza ukápne.

Jedno léto jsem si byl zalítat za kamarádem do Newcastlu do vlny a ptal se na pana šéfredaktora i tam...samozřejmě i tam ho znají, kdo jiný obsazuje pravidelně příčky všech plachtařských ladderů v UK? No tipněte si? Samozřejmě že pan nejvzdělanější letec!

Kam se člověk podívá, kde se to jen trochu hemží letadly nebo vrtulníky, všude ON. Ukažte si na libovolný aeroklub, leteckou školu, univerzitu s leteckým oborem, leteckou společnost nebo libovolného freelancera, jeho jméno...to je pojem s velkým P.

Závidím mu...to vzdělání, ten rozhled, ty zkušenosti, tu pozici, to jméno v leteckých kruzích. I to kyvadlo, pejska, mužnou hruď a zástupy fanynek. Nejhorší je, že vím, že nemám nikdy šanci dosáhnout stejné mety...život je krutý.
 

Výcvikové středisko erokadets prozrazeno   17. 12. 2012 / 21:15
AJS
Jenže ty si z toho děláš srandu, ale ono to tak opravdu je!
 

Výcvikové středisko erokadets prozrazeno - něco pro stíhače   17. 12. 2012 / 21:50
Rychlokvaška
To si teda nedělám!
Je to všechno pravda pravdoucí.

Server pana redaktora prostě byl a je studnicí základních leteckých vědomostí.
Kupříkladu zdejší pasáž o přetížení, z té by se stíhači mohli učit!
http://web.archive.org/web/20020325100427/http://aeronoviny.cz/storage/32000/zdravi.html
 

Výcvikové středisko erokadets prozrazeno   17. 12. 2012 / 22:26
Létající myš   
Zapoměls....Hynku, Viléme,Jarmilo.
Ne nedělám. To jen smutek, že už není kaskader u filmu a moje oblíbená postava leteckého genia Rampy Mc Kvak, je jen vzpomínkou na dětství. Kde jsou ty časy, kdy na leteckém nebi zářila jeho hvězda.
Přesto se stydím a nedám si dnešní příděl Goudy.
Myš
 

Výcvikové středisko erokadets prozrazeno   17. 12. 2012 / 21:43
Tragédie v JRD
Ale prd... Mácha instruktoří v čechách a nutí tralalajtisty ve výcviku lítat okruhy v 50ti metrech...
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 16:47
Lukyn
To jako fakt? A co piješ?
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 16:56
Kachna   
Já nevim co tonde, ale já piju vodku
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 17:53
tonde   
Fernet Stock Drsoně, žádnej Citrus.
Kachno, drž zobák
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 18:24
kuma   
V zájmu zachování rodu simptáků, prosím, taky připiš "žádnej levnej stěračovej líh s metylem!"
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 18:41
Kachna   
Vzhledem k tomu, že pije lak na rakve, tak tak je mu to asi jedno.
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 18:44
Kachna   
Tekutina uvnitř kokosového ořechu může být použita jako náhražka za krevní plasmu.
Žádný kus papíru nemůže být přeložen více než sedmkrát.
Oslové zabijí ročně víc lidí než letecké havárie.
Ve spánku spálíme více kalorií, než při dívání na televizi.
Duby mají žaludy, až když jsou alespoň 50 let staré.
První výrobek, který měl bar kode na skenování, byla Wrigley's žvýkačka.
Srdcový král je jediný král, který nemá knír.
American Airlines v roce 1987 ušetřily $40,000 nedáváním jedné olivy do každého salátu v první třídě.
Venuše je jediná planeta, která se točí po směru hodinových ručiček. (Protože je většinou spojována se ženami, co nám to o nich asi poví...)
Jablka, nikoliv kofein, jsou ráno při probouzení mnohem účinnější.
Většina prachových částeček v naší domácnosti pocházejí z mrtvé kůže!
První majitel tabákové společnosti Marlboro zemřel na rakovinu plic.
Walt Disney se bál myší.
Perly se rozpustí v octu.
Je možné vést krávu po schodech nahoru, ale ne dolů.
Kvákání kachny nemá ozvěnu. Nikdo neví proč.
Želvy jsou schopné dýchat zadkem!
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 19:32
AJS
S tou ozvěnou se mi to nezdá. Zakvákej Kachno!
 

Dotaz na skutečné piloty C 172 a "zkušené" simisty   17. 12. 2012 / 15:32
FSPilot   
Náhodou jsem jednou srovnával výkony a hodnoty od defaultní cessny 172 (i Carenado a dalších) z FS2004 a příručky reálné mašiny a k mému obrovskému údivu jsem dospěl k závěru, že ta defaultní je těm reálným hodnotám nejblíž (jak v hodnotách na přístrojích, tak výkony)! Na joysticku je ale lítatelná mnohem lépe ta od carenada.

Jinak k těm klapkám... jak na 172ce vytáhneš 40° klapky, tak je to skoro jak bys zatáh za ručku. Brzdí to fakt razantně a jde s tím udělat docela divoké finále. Pokud chceš v plném obsazení letět "přístrojové finále" (rozuměj cca 3° glide), tak na 40° klapkách potřebuješ skoro plný plyn, abys to přetáh (záleží hlavně na motoru a vrtuli). Jinak z aerodynamického hlediska je cessna 172 (nebo 150/152) celkem čisté éro a klouzání se fakt nebojí. Jednou jsme s instruktorem ve 152ce svahovali na volnoběh a lezlo to cca 200ft/min nahoru a to nebyl bůh ví jak silný vítr
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 21:53
Jeeloo
Cessna 172 jako "rodinka", tedy "type tree" byla přvzata z typového certifikátu C170, ale bylo požadováno jí markantně rozšířit (doslova), aby bylo možné na rozchod kol připojit stabilizované vysokoprofilové pneumatiky a nebo plováky. Prvotní konstrukční plán z Wichitského prkna dostal do vzduchu v roce 1956 první model, který byl dle požadavků konstruován jako "Redneck" letadlo, tedy v naší mluvě něco, jako blbuvzdorné letadlo s co nejjednodušším ovládáním.

První C172 bys ani nepoznal. Vypadá naprosto archaicky a zvláštně. Její motor byl 145HP, kdy dovoloval dostup do 8500 stop a cruise speed byl optimální 85knots. Letadlo mělo mechanické otevírání klapek, tedy jako ve Zlínu, kdy si "zatáhneš ručku" a tím vyklopíš klapky. Tohle byl model, který začal tohle lankování, protože vytahování klapek se řešilo dvojím spřažením lanek ve sloupcích letadla. Tedy nebyl to jendotný mechanizmus, ale naopak 2 oddělitelné vazby. Stávalo se totiž, že když byl někdo "přes rychlost" klapek o více než 15 procent (což už je samo o sobě prasárna) a zarval lever (páku) směrem do krajní polohy vysunutí klapek, lanka a úpony nevydržely a mohla se jedna klapka utrhnout - a okamžitě se zavírala, nebyly tam dorazy. To znamenalo konec, protože letadlo se okamžitě dostane s jednou full otevřenou klapkou do nekontrolovatelné rotace a nestihneš zareagovat.
Pádovka ve vyčištěné konfiguraci: 54 knots
Pádovka s full klapkama: 46 knots
Optimální klouzavost - 70 knotů, klouzáme 1:6,8 km

Pak následovaly modifikace C172A - tady byla jedna perfektní modifikace, která ale nezůstala a to, že se dal Cessně předělat ocásek na klasické T. Nicméně neúspěšné, protože se tím tohle hodné letadlo stávalo vlastně jiným. Problém v této modifikaci, která pak již nikdy nebyla na cessnu 172 aplikována byla, že se zásadně jinak chovala při vzletu na zemi. Prostě dlouho neragovala, nic, nic, nic a najednou rup a čumák kolmo nahoru, protože pilot v zoufalství už měl knipl na přiše a koule omotané okolo něj Co se stane, když si na dráze v rotaci naplno přitáhneš, to ti asi nemusím vysvětlovat a dosednutí na ocásek, případně xichtem napřed bývalo to poslední co pilot viděl, než mu obzor navždy zastřel beton.

Cessna 172B byla poprvé pojmenována veřejností jako "Skyhawk" a bylo to při jubileum prodání 7000 kusu této řady. Třískli tak flaškou o vrtuli většímu letadlu, které dostalo nejen větší wingspan, ale dostal i silnější kola a klasické brzdy byly nahrazeny poprvé komůrkovýma. Což znamená, že tobě se sice v simu brzdy neutaví, ale tím se tohle letadlo začalo o to více zamlouvat instruktorům, kteříšto se svými žáčky neustále tavili brzdy při pojíždění. Tady poznámka, že jsme v polovině šedesátých let, takže o dnešním komfortu designu brzdového obložení si mohli tenkrát nechat jen zdát a rozteklé pneumatiky byly vcelku normálním případem na hromadě letišť.
Taktéž se poprvé aplikovaly v praxi "botičky" na kola Cessniček, což pomohlo v hladině k cca +5knots.
Varianta se 165HP.
Cruise speed - 102knots
Klouzavost - 1:7

Další přišel C172C, který měl jednou změnu a to instalací axiálního autopilota, kterého Cessna pojmenovala Century I a Century II. Neskutečné plečky, které sice dokázaly jakš takš letět, ale už v době svého vzniku byly na hranici životnosti a zastaralosti. markantnější úprava byla schválení a možnost modifikace pro 6 pasažérů. Kdo není pilot, tak má nohy buď jak když mu ho kouří kačer a nebo naopak jak když je na tureckém záchodě a někdo ho otočil podélnou osou prdelou napřed Jo a tehdy to bylo designováno jako "child seats", ačkoliv povolená hmotnost byla 65kg
Performance zůstaly, nic se zvláštně neměnilo.

Pak přišel C172D přinesla možnost instalace 175HP motoru a tím zvýšení cruise speedu na 115 Knotů. Také to byl poslední model s původní, takovou tou archaickou palubkou. Od této doby pak už byla kompletně redesignována, tedy už se nevyskytoval ten klasický knipl jako hranatej volant, ale tak, jak ho znáš ze simu. Zůstaly jen u vintage verzí, které se označovaly jako "Skylark" s původní koncepcí. Ostatní variace se jen nabalovaly na sebe, profil letu zůstal stejný.

172E přinesl kompletní překopání elektriky a nahrazení moderním systémem pojistek, namísto tavitelných mrch, které neměly takovou účinnost a dost často se stávalo, že prostě dál fungovaly, ikdyž měly určitý okruh odepnout, aby nehořel V tomto roce 1964 se do hry vkládá firma Reims jako Reim Cessna France a přebírá licenčně koncept hornoplošníku C172.

A vzniká C172F, model suveréně nejúspěšnější, který vznikl jako armádní letoun T-41A Mescalero. Frantíci narozdíl od tehdy vidlákoidních Američanů vyházeli natvrdo ruční mechanick, lankové ovládání klapek a nahradili ho elektrickým, který zůstal dodnes. Taktéž přidali několik možných "mezihodnot", které mohly klapky použít, nicméně nikdy se pak již nepoužil model s možnostmi klapek "5,8,10,15,20,25 a 30", protože to nemělo kýžený účinek.

C172G byla jen motorová modifikace se stavitelnou vrtulí a nebo bez ní. Vše jako u výše uvedených modelů zůstává.

C172H byla záludnější modifikace. Byla nahrazena příďová noha a motor ukotven do "silent blocků", protože technologie pryží dosáhly takové úrovně, že dokázaly snášet zátěž motorem do limitních mezí +85G v nárazech a vychylovacích vibracích do 2,1 stupně. Přídák se odpružil a dostal tlumič kmitů, známí jako "shimi dumper". Cessna dostala do vínku nezaměnitelný "kolébavý krok", tedy pohupování při pojíždění, které zvýšilo drakovou únosnost, stejně jako možnost bezproblémového odpružení při přistáních. Majoritu nárazů tedy bylo přenášeno do tlumiče v příďáku.

C172I se změnila motorově. Ačkkoliv měla "jen" 150HP motor, tak dosahovala cestovní rychlosti 130 knotů, což bylo taktéž díky nové koncepci vrtule. Zvýšil se provozní režim na 2400 ot/min bez toho, aby se dostával jakýkoliv konec vrtule do nadzvuku a nebo blízko rychlosti zvuku, tedy téměř 2/3 vrtule zůstaly účinné a bylo možné letět lépe.
Cruise speed: 130 knots
Pádovka: 58 knotů
Pád s klapkami: 44 knotů
Klouzavost: 1:7,8

C172J byla první C172, do které se dal nainstalovat přetlak. Nikdy se to moc neujalo, ale zde to zkusili zavést. Odkroj od tohoto konceptu se změnil tak, že se přejmenoval na C177 "Cardinal" s plošším profilem C172J bylo vyrobeno jen 5 kusů celkem.

C172K "LongRanger" byl model, kde se okroúhlá okýnka stala právě těmi obdelníky, které známe dodnes. Taktéž se natvrdo začal používat nedělený Windshield, která je dodnes už jen z jednoho kusu plexi. LongRanger proto, že se poprvé zavedl systém axiálních nádrží, které dovolovaly 220 litrů celkem, což bylo o 1/3 více, neý předchozí modely. Taktéž se poprvé uvedly nádrže z klasické pryže, jaké máme dodnes.

C172L "Large" dostává stabilizační rozchod kol. O skoro 30 cm se rozšířila vzdálenost MLG. Nijak to nemá vliv na let, jen už se dá po tom kole lépe šplhat do kabiny O tom, že byl předělán podvozek a uchycení, to se mi nechce rozepisovat

C172M dostává revoluci v křídle. Nová odtoková hrana a nové konce křídel, s aerodynamickými "zobáky" (né Kachno, néééé) dolů, které dovolují mnohem lepší ovladatelnost při nízkých rychlostech. Tomuto křídlu se říká v označení "Camber-lift wing" a je dodnes standardem pro jakékoliv další Cessny. Poprvé se přidává také označení "II" u Cessny, což označuje poprvé zavedení avioniky druhé linie, tedy druhého nav/comm+xpdr+adf. Redesignovaný panel pro více přístrojů už si prostě vyžádala doba

S modelem C172N přidala Cessna opět na výkonu motoru až na 180HP ve volitelnosti a hlavně překlopila celý systém na 28V z původních 14V, aby byla jednotná se světem. Poprvé se zavádí Rudder trim, který do té doby nebyl v Cessnách přítomen. Dále se poprvé zavedl i trim do kniplu, namísto pouze klasického kolečka na pedestálu

C172P "Paw" dostává do vínku od konstruktérů dnešní moderní vzhled, který je na nových Cessnách, dále motor 210 kobylek (nebo 420 poníků .) ) a možnost vysunout klapky do polohy "Lopata", tedy klapky 40 a robustnější vzhled draku, tedy i zvýšení nad tunu a výše
Cruise speed se tady již ustaluje, protože není v tomto konceptu bez turbochargeru a nebo jiných přídavných věcí letět rychleji, pokud to má být úsporný let a nedevastační režim pro motor.
Klesá klouzavost na 1:7

C172Q "Cutlass" dostává jako jediný prozatím zatahovací kolečka a kompletní překopání systémů, včetně zavedení hydrauliky Tady je změna parametrů na klouzavostech při různých modech, ale nemám pro to podklady

C172R revoluce ve ventilaci Tahle varianta dostává nový interiér z konečně nehořlavých materiálů, zbavují se tažení ventilace přímo přes motor a okolo palivových částí, kdy si každý cessnař letící na starším kousku vzpomene, na klasický zápach paliva v kabině Dostává se poprvé zateplení kabiny (bohužel) skelnou vatou, stejně tak jako se poprvé dává odhlučnění na motorovou přepážku. takže od této varianty je možné i použít repráček a zabudovaný mikrofon

C172RG je modifikace Cutlasse, kdy dostal třílistou vrtulku a každý si dodnes myslí, že "RG" znamená Retractional Gear, což není pravda Je to označené C172 Rreims Gorme, taktéž označováno jako typový certifikát Cessna R172K Hawk XP a nebo FR172J Reims Rocket Tohle letadélko nikdy nevidělo druhou stranu oceánu, pokud ho tam někdo nepřevezl, proto kdo létá "ergéčko", létá frantíky.

C172S je současná platná varianta C172, která vlezla na trh v roce 1998 jako moderní stroj. Nejmarkantnější je posunutí max tahu na 2700 ot/min bez přetočení vertolátoru, zvýšení na hmotnost 1,15 tuny a novou koncepcí nádrží na současné LongRange o kapacitě 67 galonů a optimální výdrží ve vzduchu skoro 5 hodin. Taktéž se dá pořídit ve variantě 180-210 HP motoru a stavitelné vrtuli. To je to, co si dneska koupíte na trhu v nesčetně modifikacích

Tak, trochu delší, ale snad to nikoho nenaštve. Zkrátil jsem vlastně svojí esej, co jsem psal o C172 na průkaz kdysi dááávno. Vykopal jsem to nejdůležitější a nejzajímavější. Podrobnosti byly o tom, jaks e co udržuje, o defektech a tak dál, ale to nebylo k tématu
Cessny jsou moje srdeční záležitost, začal jsem na nich a na C172S mám téměř 100 hodin jako PIC aktuálně. Je to hodné letadélko, které když dostane péči jakou má, tak vydrží. Hodně odpustí a v hodně věcech varuje, než se stane katastrofa
V simu je naprosto hrozná oproti reálu, takže tam jí nelétám prakticky vůbec.





 4x  

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 21:54
Tragédie v JRD
Chlape, nechceš napsat monografii na C172? normálně tu dlouhý texty přeskakuju .. ale tohle se čte jedním dechem
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 21:56
Rychlokvaška
Hezký pane, moc hezký, díky.
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 22:14
Jeeloo
Díky Dalo to práci to hlavně nějak stilizovat, aby to nebyla jen hromada technických termínů a letopisů
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 22:15
Tragédie v JRD
Jen bych se na tvém místě bál, že to zítra obšlehne na hnojoviny tyvíškdo ..
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 22:23
Zdenda
Díky moc. Měl jsem letos v Hradci možnost držet se na C172 beranů a tak děkuji za osvětu. A jestli někdo napíše poznámku: "Moc dlouhý", tak ho majznu!
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 22:24
Tragédie v JRD
Moc krátký
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 22:29
Zdenda
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 22:30
Létající myš   
Super čtění pane. Moc pěkné a poučné.
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 23:16
AJS
Člověče jseš si jistej s tou C-172Q, že má zatahovácí podvozek? Já bych řekl, že má pevnej. A s tím RG, že bylo vyráběno jenom ve Francii, se mi to taky nezdá, francouzské Cessny byly označovány FR před číslem (FR172J apod.)

Tedy přiznávám, C-172 má příďák a tak mě dvakrát žíly netrhá, není to moje parketa, ale přeci jen mi to trochu nesedí...
 

Trocha historie řady C172 čistě pro zajímavost   17. 12. 2012 / 23:25
Jeeloo
Tak stoprocentně si jist nejsem, opravy jsou samozřejmě vítány, psal jsem to dle nejlepšího vědomí a svědomí a zrovna Cutlasse mám poměrně omezeného, protože k němu nebyly nikde materiály, takže jsem vycházel jen fakt z mála
Co se týče RG, tak to jsem měl přímo z Wichity z Cessny, to jsou jejich slova, tak nevím Typově to bylo obojetné, v knize je jak FR, tak klasické Cessna, protože to má typ z USA. Ale jak říkám, nemám to oběhané a kdovíjak podložené, takže je to takový amatérský počin
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ