| | | Hltnost motoru 30. 11. 2012 / 12:10 | |
| | Nevíte někdo, jaký objem vody na kompresoru je proudový motor ještě schopen akceptovat? Typicky let (vzlet, přistání) v tropickém lijáku apod.
Díky |
| |
|
| | | Hltnost motoru 30. 11. 2012 / 12:54 | |
| | Hodně velký
Ono to závisí od motoru, ale u všech moderních proudových motorů s velkým obtokovým poměrem se dá skoro říct, že v libovolně krutých přírodních podmínkách neexistuje množství vody, které by způsobilo nějaké vážnější problémy. Díky obtoku a konstrukci fanu skončí stejně většina vody v obtoku a i v jádře je pořád nějakých 10% objemu relativně v pohodě. Onehdá testovali GE90-115B s nějakými 4 tunami vody za minutu (to je taková běžná vana každých pár sekund) a bezproblému. Pokus zhasnout neovladatelný motor u A380 Quantasu se taky hasičům moc nepodařil
Voda a proudové motory se v dnešní době kamarádí v pohodě...určité množství vody má dokonce pozitivní účinek na výkon. |
| |
|
| | | | Hltnost motoru 30. 11. 2012 / 18:33 | |
| | V zasade by nemalo byt ero pod vodou...... |
| |
|
| | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 10:16 | |
| | To mne taky napadlo - ta představa, že vlastně dvouproudový (vysokobtokový) motor zvládne víceméně jakékoliv množství vody implikuje představu - proč s tím tedy nejsou poháněny ponorky?
PS: tern výraz "hltnost" je boží... Původně jsem myslel, že to bude něco jako "měrná spotřeba" nebo "fuel flow" - že to veskutečnosti bude "waterflow/max" to mne nenapadlo!
|
| |
|
| | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 11:17 | |
| | Ty jsi asi nečetl ABC! Tam přeci v jednom komiksu byla proudová ponorka Hvězda! |
| |
|
| | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 14:54 | |
| | To by ale musela mit snorchl jako Landcruisser |
| |
|
| | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 12:04 | |
| | | |
|
| | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 12:18 | |
| | Nehrál.
Vypadá to slibně - ale počítač mi píše "tento zásuvný modul byl zakázán" - nemám rád, když mi někdo zakazuje zasouvání modulů!
|
| |
|
| | | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 12:20 | |
| | chce to javu |
| |
|
| | | | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 12:23 | |
| | Né, v pohodě, jsem v práci a odvirovával jsem celý minulý víkend a mám nastavený dost přísný sejta, co mi to spustí nebo nespustí, aby se situace neopakovala
|
| |
|
| | | | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 16:14 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 16:19 | |
| | To je Jawa |
| |
|
| | | | | | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 16:23 | |
| | Jooo kde jsou ty časy, kdy se tu spamovalo ještě lokomotivami ! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Hltnost motoru 3. 12. 2012 / 18:16 | |
| | To mi připomnělo, že jsem tuhle v Olomouci na hlavním nádraží viděl opravdu divnou tramvaj... |
| |
|
| | | | | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 19:40 | |
| | Kdyz uz tak tuhle ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 20:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 23:21 | |
| | Jo, pětistovka, to je kla-si-ka!
|
| |
|
| | | | | | Hltnost motoru 3. 12. 2012 / 15:59 | |
| | Hltnost pochází z vodních motorů nebo turbín. Zajímala mě hranice, kdy to přestane fungovat jako proudový motor a začne to fungovat jako malá vodní elektrárna http://mve.energetika.cz/
Jinak spíš než „uhašení“motoru jsem myslel na lopatky kompresoru. Přece jenom voda má trochu větší hustotu. |
| |
|
| | | | | | | Hltnost motoru 3. 12. 2012 / 16:27 | |
| | Dřív než začne mít kompresor vůbec nějaké náznaky problémů (většinu vody navíc odvede fan do obtoku), tak by ta voda zhasla hoření ve spalovací komoře. To je na vodu nejkritičtější komponenta. Ale i v takovém případě se u moderních motorů bavíme o množství vody, které nevyprodukuje žádný běžný tropický liják
Kroupy, led, jiné pevné objekty jako kuřata, kanadské husy, kondoři a sem tam nějakej mechanik, to je problém, to jo, ale voda, ta je v pohodě. |
| |
|
| | | | | | | | Hltnost motoru 3. 12. 2012 / 21:09 | |
| | Měl jsi napsat: ...kuřata, husy, Kachna, občas nějakej mechanik... |
| |
|
| | | | | | | | | Hltnost motoru 3. 12. 2012 / 21:30 | |
| | nee, Kachna nee. Kachna mít velká respekt. Kachna nechtít dopadnout jako tito dva mekánici (pro slabší povahy, fotografie jsou drastické, pro ty otrlé, všimněte si rozdílu v naporcování u CFM 56-3, který má staré titanové lopatky a CFM 56-7, který má 3D lopatky) myslím si, že toto by mělo být součástí každého bezpečnostního školení na získání IDéčka spíš, než nějaký bláboly o terorismu. Protože, když vidím, jak si nakladači projdou před náckem nahozenýho motoru, tak se mi tají dech.
http://www.bestgore.com/bloody-injuries/airplane-mechanic-sucked-into-jet-engine-el-paso-airport-photos/
http://www.bestgore.com/bloody-injuries/boeing-737-shanghai-airlines-mechanic-sucked-into-jet-engine/ |
| |
|
| | | | | | | | Hltnost motoru 4. 12. 2012 / 07:40 | |
| | Díky za info. IMHO pokud by Ti motor nasál živé kuře, tak budeš čelit vážným otázkám, jako např. proč s tím motorem hobluješ zemi. No a pokud by bylo mražené, tak mezi troskami letadla a supermarketu zrovna todle nebude ten největší problém. |
| |
|
| | | Hltnost motoru 1. 12. 2012 / 11:24 | |
| | To co napsal David.
Tady občas v době monzumu je docela vody dost a nikdy nebyl problem.
Ještě, že už tady dlouho nebudu. Motorům to nevadí, mě ano. |
| |
|
|