FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Aviatikov sen IV. Jeden příspěvek | Celý strom
Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 08:36
Gonzo
http://gonzoaviation.blogspot.sk/2012/11/blog-post_29.html


Gonzo
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 08:44
MareX
100litrov + 2 Bonusy
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 08:45
Jeeloo
Kámo to nejsou Letňany, to je Expo 2010 v Příbrami Vystavoval jsem éro asitak 20m od nich a těch kompresů, proto si to pamatuji
Ta černovláska je pěkná, ta blondýnka na mě působí příliš laciná. Ale to je také slabostí pro tmavovlásky
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 08:48
Jeeloo
http://www.planes.cz/cs/photo/1096591/ch7-kompress-ok-oha46-private-pribram-lkpm/
A tady jsou z druhé strany
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 09:20
tomisy   
letos ve Friedrichshafenu jich taky pár bylo
20662 B / 353 x 500 / Friedrichshafen.jpg
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 09:41
Pips   
Skoro jsem se až lekl, jak je podobná jedné ex... Ale jinak toto ano
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 09:51
Jeeloo
Slečna ale nebude ultralehká, nebo minimálně některé proporce jsou spíše v kategorii "A" jak vyšité. Ale samozřejmě jako doplněk k letadlu je vynikající
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 10:36
kuma   
Nesouhlas. Silikon plave, tedy splňuje podmínky UL kategorie.
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 11:13
tomisy   
No vypadá to, že je hodně těžká "na hlavu" a těžiště je někde mimo její tělo
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 17:40
Algy   
Lepší, než těžká na ocas...
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 11:53
Lukas.wz   
26953 B / 434 x 500 / GOPR6415.jpg
29897 B / 600 x 401 / GOPR6417.jpg
20205 B / 333 x 500 / IMG_4054UP.jpg
18826 B / 333 x 500 / IMG_4055UP.jpg
30122 B / 413 x 500 / Tlusty - holky_´2.JPG
22537 B / 302 x 500 / aero02.jpg
21832 B / 284 x 500 / aero01.jpg
34460 B / 600 x 399 / Aero-2012-in-Friedrichshafen.jpg
34239 B / 600 x 450 / obrazek2.JPG
41005 B / 600 x 450 / IMG_5813 FIN OREZ CMYK-1.jpg
30244 B / 500 x 500 / IMG_4520 FIN OREZ CMYK.jpg
 3x  

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 12:27
Tragédie v JRD
... hlavně bacha na vyvážení letadla... Některé z těch slečen by těžiště mohly posunout nebezepečně do polohy "těžké na hlavu"
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 12:32
Jeeloo
Některé z nich jsou fakt pěkné

Nicméně mě teda dostal ten tralalajt na plovácích Já se naučil brát Sluku jako létající vybavení, ale prostě ULL jsem nějak nepřišel na chuť, ale to se spraví časem. Proto mě rozsekaly ty plováky, to vypadalo fakt geniálně
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 14:18
kuma   
Nemýlím-li se, přes plováky pro ULL patříme ke světové špičce, není-liž pravda?
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 14:19
kuma   
To jsou všecno tvý fotky?
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 14:27
Vita Zenisek
Nemyslím. Některý mi silně připomínaji Coyoťákovy kalendáře.
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 14:39
Lukas.wz   
Ne, samozřejmě nejsou.. Jen jsem vám chtěl udělat do sychravé odpoledne hezčí.. Jsou to firemní fotky a ano, fotil to Coyoťák..
 

Aviatikov sen IV.   30. 11. 2012 / 07:43
Premek
Nakonec, on má Coyotak blízko i k těm CH-7 z první odkazu:
http://www.youtube.com/watch?v=Otbg6SGX4UE&NR=1
 

Aviatikov sen IV.   29. 11. 2012 / 21:10
AJS
To jsou takový divný letadla...
 

Aviatikov sen IV.   30. 11. 2012 / 13:49
Lowmick   
Hm, nevim no, ale trochu me stve, ze se tady porad probiraj veci z realu a vubec nic ze softwarove tvorby v GMaxu...

Hlavne ze vite, jak se vam hejbou paky vykonu v bojingoj.
 

Aviatikov sen IV.   30. 11. 2012 / 14:14
jožo
+ 100 bodov. Ešte že som dal oznam o zverejnení ďaľších obrázkov An 2 od Aerosoftu...
 

Aviatikov sen IV.   30. 11. 2012 / 14:24
kuma   
Hehe, dobrej pokus o provokaci, ale zrovna ty páky na bojingoj byl zcela legální dotaz dotaz zavilého simptáka...
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   30. 11. 2012 / 16:54
jožo
Hehe, ja si myslím že také provokácie sú v poslednom čase veľmi potrebné. Okrem Vládi Svobodu a Kendyho scenérií (za čo im patrí vďaka) je "Ticho po pěšině", čo je veľká škoda. Ani nové repainty už nejak moc nevidieť. Ale je možné (a pravdepodobne aj pravdepodobné) mnohí už rezignovali a ak aj niečo vytvoria, nedajú to sem. A to je škoda.
Veľa mien tu už bohužiaľ nevidieť.
22377 B / 600 x 304 / OK-LNA.jpg
21547 B / 600 x 331 / OK-LNA 2.jpg
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   30. 11. 2012 / 17:35
AJS
Já si totiž myslím - a je to názor vlastně zvenčí, já se simem nemám už léta nic společného - že důvodem úbytku simulátorových témat je téměř nulový vývoj FSky, vysoká úroveň znalostí nabytých "vážnými" simptáky v ČR, a dostupnost všeomžných materiálů, kdy si zájemci o zdokonalení vystačí s trochou vlastní píle a studia dostupných materiálů. Vlastně je to nepřímý důkaz dosažení FS-nirvány v Čekosikosilobensiku (fonetický přepis Československa do Korejštiny, to bylo v příručce mladého Pionýra)
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   30. 11. 2012 / 18:36
jožo
Radimmme ja si Ťa síce veľmi vážim, ale dovolím si trochu oponovať. Nemáš úplnú pravdu. Nulový vývoj samotnej FSky možno, ale napriek tomu vzniká veľa nových (a stále dokonalejších) scenérií, kopec nových lietadiel a dokonca vznikajú nové firmy, ktoré sa tomu venujú. A pribúdajú ďaľší mladí záujemci o simulátorové lietanie ktorí nemusia o všetkom vedieť a sú radi, keď sa o tom dozvedia na týchto stránkach. A v příručke mladého Pionýra o tom nepísali... . Keď už aj Mexičani robia Košice, Bratislavu a Ruzyň (pardon, Havlov), tak to už je čo povedať.
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   30. 11. 2012 / 23:19
AJS
A tak to zas já vím, že často nemám pravdu, ale mě to tak přijde. Microsoft s FSX stagnuje a ten Y-plane nebo jak se to jmenuje se nějak nechytil, podle mě by to chtělo vymyslet FS2013.
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 00:16
Spitfire IX
Vývoj nové FS2013 se nemusí vyplatit.

FSka je pro úzký okruh hráčů protože je moc složitá na ovládání. Mrvosoft reagoval se svým Microsoft Flight který je pro "masy". Hráči chtějí všechno hned, mít bez učení pocit že jsou machři a pilotují mašinu. Běžný hráč nebude chtít dlouze zjišťovat co udělá tento knoflík, co znamená která zkratka. Dokonce někteří nechápou základní principy ovládání letadla (to už jsem si několikrát ověřil)
Microsoft spoléhá na komunitu pohybující se kolem FSX. Proto přesměroval tok financí na vývoj jinam.
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 08:24
leonell
Mohu tě ubezpečit, že Microsoft nespoléhá na nic jiného než na svůj zisk - prostě hodil letecké simulátory za hlavu stejně, jako hodil o chvíli předtím železniční, protože se mu to nevyplatilo (nebo si to aspoň jeho manažeři mysleli).
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 08:35
leonell
Pokud FS2013 nebude zpětně kompatibilní s FSX či ještě lépe s FS2004, tak se nechytne stejně, jako se podle tebe nechytil Y-Plane . Jinak to totiž bude zase (obrazně řečeno) zelená placka bez čs letadel a pořádných letišť. A kdyby nějakým zázrakem zachoval kompatibilitu, tak to zase bude stát za H, protože to zůstane uzavřené v limitovaném světě FS.
Konkrétní příklad - ten tvůj Y-Plane umí na letištích výškové profily. Můžeš tak udělat dráhy se sklonem atd, budovy v kopcích atd. To je užitečné zejména pro SLZ plochy. Konvertovaná letiště z FS toto neumí, jsou v ploše, takže buď to celkově vypneš nebo se ti budovy vznáší ve vzduchu.
Atd...

 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 10:06
AJS
No dobře, tak by měli vymyslet FS2014, a ten by porazil Z-Plane i s krpatejma dráhama!
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 10:11
kuma   
No a nechceš teda sednout a nějakej vytvořit, když jsi tak chytrej a tady o tom tak dlouho mluvíš? Jo, to by se ti líbilo, jen diskutovat a čekat až to pro tebe někdo udělá, že jo, podívej se tady kolem, trochu si zagůgli a uvidíš, že to nic není, spousta před tebou už to dokázala !!



(to není výzva Radimmmovi, to je typická ukázka likvidace potencionálního "stavěče")

 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 05:46
Premek
Ale no tak Jožko - promiň ale tohle je pořád dokola - Košice ani Blavu přece nedělali mexikáni. To že ji vydali je věc druhá. A s tou Ruzyní je to totéž...

Co se týká reál versus sim tady na fóru - myslím, že snem většiny lidí co lítají simulátor je lítat reál. A to že se to mnohým povedlo je jen důkazem toho, že když se moc chce a štěstěna jen trochu pomůže, pak to jde.

Navíc pokud by jsi nastavil pravidla na debaty jen o simu, "vyženeš" real piloty, kteří sem přinášejí informace, na který od klávesnice a joysticku nikdy nedosáhneš....
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 09:50
jožo
To je fakt. A hlavne by som nevedel kto je Mácha....
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 10:07
kuma   
Kdyby pro nic jiného, tak pro tohle stojí za to občas Pérák číst.

Pokud bys totiž nevěděl, kdo je ve skutečnosti Mácha, mohl by se skidně stát jeho obětí nebo nástrojem. Stalo se to mnoha jiným před tebou - a dost možná, že i mnoha dalším po tobě.

A - prosím odporuj mi, pokud nemám pravdu, jsou to sami simptáci, kteří "témata o skutečném létání" vyvolávají - protože jedním z hesel našeho poletování na počítači je "as real, as it gets" - tedy "co nejvěrněji skutečnost" (volně přeloženo). No a potom i takové "plané žvanění" o tom, kdy a jak vysunout klapky, jak vysunutí klapek změní sklon Boeingu nebo jestli FMC zablokuje páky plynu v režimu autothrottle - je přesně to, co simulátoroví piloti pro své létání potřtebují. V tom je ten fór a kouzloi sepětí těch, kteří létají (skoro výlučně) v reálu a těch, kteří létají "jenom na simulátoru".
 

Aviatikov sen - aneb proč jsou tvůrci addonů chráněným živočišným druhem   1. 12. 2012 / 09:59
kuma   
Disclaimer:
předem se omlouvám všem, které zde nezmiňuji! V žádném případě to není neúcta k jejich záslužné práci, jen mne v té rychlosti zrovna napadlo jiné jméno.
(a bacha, je to dlouhý...)

Úbytek tvůrců tady na Péráku má více příčin a jsem přesvědčen, že je to fenomén zcela mimo oblast ovlivnění Pérákem. To není jen tady u nás. Uvědomme si, že obecně už na MSFS "létáme" déle, než trvala První republika !! Původní uživatele vystřídala zcela nová generace !!

1) v pravěku simulátorů (Tomahawk, F-15) na simu létali všichni, kteří seděli před nějakým počítačem. Postupem času došlo k sofistikování simulátorvových her (a specializaci -civilní - vojenské -bitevní) a také z rozmachem her jiných odvětví se kolem FS skupina uživatelů sice zhušťovala, ale zužovala. Zbyli jen ti, kteří chtěli skutečně letecký sim.

2) když se objevil FS, který umožňoval tvrobu addonů, byla to bomba. To nebyl FS III a zdaleka ani ani FS95, zajímavé to začalo být na FS2000 a skutečně přesvědčivou vizualizaci přinesl až FS2004. FSX z různých důvodů pokulhává, i když je pomyslným vrcholem MSFS.

3) co je velmi důležité - u počítače "střední generace MSFS" - tedy exotika létání, velmi jednoduše dosažitelná kýmkoliv a současně možnost tvořit (!!) svedla dohromady k jednomu programu - skoro jednomu počítači - dvě velké skupiny uživatelů - "létače" a "stavěče" - prosím, nemylte se, jsou to velmi rozdílné skupiny! Ti první toužili a touží po co nejrealističtějším zobrazení letu - ať scenerií, vizualizací modelu letadla a jeho livery, ovládáním prvků letounu, postupy ovládání či postupy v letovém provozu, letovým modelem, ztvárnění pocitů při pohybu letadla vzdušnou masou... z nichž někteří vlastnosti FS chválí, jiní (z jejich pohledu) zatracují. No a pak "stavěči", kteří na jednotlivé problémky mají recept - jsou schopni (a já je velice obdivuji) ten model letadla, livery, scenerii - vyrobit a nabídnout těm ostatním. Pominu rozdělení na "sofťáky" a "hardweráře" - těch druhých je málo, ale jsou natolik skalní, že už dávno mají svjé jméno v pomyslné síni slávy (např. MzM, mípa...). "Létači" mají své specifické komunity (IVAO, flightweb atd), které více či méně "zpřístupňují" tady na Péráku, nemusí to být ale pravidlem. Povídání je ale o "stavěčích".

3) Další důležitý fenomén mimo Pérák - dřív bylo celkem běžné, že když někdo něco neměl, udělal si to sám. Tak začali první letci, tak pokračovali letečtí modeláři, hobbisté, amatérští stavitelé ULL. Doba se ale mění - a též dostupnost - nejdřív materiálu, plánků, pak i hotových letadel - a stejně je to v MSFS. Zatímco u FSIV bylo nemyslitelné, že by si člověk zkusil zalétnout něco svým oblíbeným letadlem, u FS9 už je to už zcela samozřejmé. Zatímco ve FS2000 bylo převratné zobrazení takových detailů (některých scenerií) jako jsou lidi na vlakoévém nástupišti, ve FSX létají ptáci a chodí sloni už v defaultu. A to všechno je cenově dostupné (!!) Pro masu "uživatelů" je podstatně snazší požadované letadlo (RD4, B-15, C-182...) koupit, než ho pro sebe "stavět".

4) V poslední v době se paralelně k FSX objevují skutečně zajímavé a dobré simulátory, přinášející mnohému simptákovi to, co "ve FSX chybí" (Condor, XPL atd.). To tak trochu dál tříští komunitu těch kteří dávajhí přednost "civilnímu" létání na simulátoru. Současně se ale tvoří komunity nové, (mají svá fóra). Co se týče "stavěčů", někdo teď dělá do MSFS, jiný do XPL. V MSFS zas někteří tvoří do FSX, někteří do FS9. Pokud uvažujeme o rodině simptáků jako celku, měli bychom se na ně dívat na všechny současně.

5) "Stavěči" jsou ještě dvojí - jedni, kteří si staví, protože něco strašně chtějí (a bohužel ne vždy mají sílu a možnosti dotáhnout svůj výtvor do zveřejnitelné fáze - jejich potřebě to stačí, ale ke zveřejnění to ještě není.. pokud mají příliš sebekritiky, svůj výtvor nechají v šuplíku - velmi časato k otevřené nelibosti ostatních simptáků. Ttypicky - W3 Sokol a jeho všechny simulátorové verze). Druhý konec škály stavitelů jsou "Langweilové" - staví, protože mají vnitřní potřebu něco stvořit, protože cítí, že to (možná) dokážou. To je asi ten nejsilnější, ale nejnevděčnější motor. Místo vděku jim pořád někdo nadává, že to "ještě není hotové" a že "tráva se mezi hangárem A a hangárem B ohýbá na jinou stranu, než bývá ve skutečnosti". Přitom některé výtvory těchto amatérů jsou grandiózní z celosvětového pohledu, vzpomeňme svého času reliéf srtm ČR a SR Vládi Stojeho ! Kolik let třeba tento addon nebyl překonán ! Létáme nad ním už víc než 10 let !

6) "Stavěčům" čím dál víc vydatně konkurují "profi" addony, které jsou profesionálně zabalené, profesionálně promované a profesionálně naceněné, i když ne vždy jsou tak profesionáolní, jako addony soukromých "stavěčů". Profi addony jsou paradoxně čím dál dostupnější (nemyslím nelegálně), často jsou předmětem "akcí" "výprodejů" a podobných obchodních fint, které profi firmy umí. I samotný FS2002 a FS2004 bylo možné koupit na origo discích legálně za pár korun - když bylo potřeba promovat FSX.

7) Za těchto podmínek se "stavěčům" nežije tak snadno, jako dřív. Jednak - jejich práce je neoceněná, mnohými jinými (často bezdůvodně a často zbytečně agresivně) kritizovaná. Ti, kteří zbývají, se mohou rozdělit do 4 skupin:

7a) ti, kteří tvoří bez ohledu na nástroj, který k tomu používají a bez ohladu na létání, které pro ně bylo zajímavým prostředím, ale není podmínkou. Ti už dávno našli své uplatnění v oblasti architektury a designu, občas udělají něco báječného i pro sim (už ne MSFS, ale pro něklterou vizuálně výhodnější konkurenci), a to ještě jen z čiré nostalgie. Tyopickým příkladem - artoo.

7b) ti, kteří mají obchodního ducha a neunesou, že někdo prodává horší výtvory, než oni dokázali (dokážou) udělat pro své kolegy (kteří to ale neocení). Pokud jsou úspěšní, založí vlastní firmu, nebo se dají dohromady s nějakou zavedenu firmou a jejím prostřednictvím pak své výtvory nabídnou. Typický příklad - "mexické" Košice.

7c) ti, kteří nechtějí konkurovat byznysu, nebo se necítí být dost silní ani dobří (i když to ve skutečnosti nemusí být pravda a jejich výtvory jsou ve skutečnosti na profi úrovni a často ohromují objemem zdarma poskytnuté práce a mozkového potenciálu) - typickým příkladem je Cesmina, Krechi. Někteří tvoří zcela specifickou oblast se specifickým okruhem (mála, ale vděčných) zájemců, pro které jsou ale dané addony absolutním pokladem (typický příklad: EEE ) Sem ale také patří mnozí další, kteří vytvoří za život 1-2 addony, někdy velmi jednoduché, někdy fantasticky detailní a dokonalé - které se tak, jako katedrála sv. Barbory v Kutné Hoře staví více než 300 let - a ani pak nejsou "zcela" dostavěny. Mnohým stavitelům přitom dojde čas, síla, inspirace , ožení se, mají děti, vnoučata, začnou skutečně létat... a katedrála odpočívá na harddisku, že "až jednou se k tomu vrátím" (typicky - třeba Tonde) To jsou ti, po kterých pláče Jožo (i my další), ale které prostě z hlíny neuplácáme. Buď jsou, nebo nejsou - a buď čas na addony mají, nebo nemají.

7d) čtvrtá a poměrně početná skupina jsou ti, kteří se na to prostě vykašlali. Většina má stejný důvod, jako ti, kteří ve skupině 7c) "odložili" své stavění do HD šupíku - důvody, proti kterým člověk nemůže říct ani popel, protože je prostě přináší život. Možná jsou i někteří, kteří se na to vykašlali, protože jim na Péráku někdo zkazil náladu. Myslím, že těch ale tak moc není. Pkud skutečně něco uměli a měli potřebu tvořit, prostě jen odešli jinam.

Vypadá to, že z pohledu Joža jsou právě tihle, kteří sice stále tvoří, ale své výtvory nabízejí jinde než na Péráku, jsou ti, po kterých se mu stýská. Myslím, že to není nutné, protože jejich práce je stejně záslužná a obdivuhodná - a prostě pokud budem chtít využít jejich štědrosti, najdem si je na stránkách věnovaných Condoru, XPL, flightwebu a dalších stránkách. Není nutné po nich chtít, aby přispívali na Pérák, dost na tom, že tvoří - a budiž jim za to dík. Pořád ještě jsou - a proto podle této mé praštěné "kategorizace" patří do skupiny 7c).

V souhrnu - buďme optimističtí - skutečně dobří "stavěči" nevyhynuli a pokud je sami svou dotěrností nevystřílíme, budou tu s námi i nadále!

Béke, burárum!
 

Aviatikov sen - aneb proč jsou tvůrci addonů chráněným živočišným druhem   1. 12. 2012 / 12:21
Aardvark   
Jen bych si dovolil upozornit, že chybí kategorie 7P - Priskáč... )))
 

Aviatikov sen - aneb proč jsou tvůrci addonů chráněným živočišným druhem   1. 12. 2012 / 12:24
kuma   
viz: disclaimer nahoře
 

Aviatikov sen - aneb proč jsou tvůrci addonů chráněným živočišným druhem   1. 12. 2012 / 12:33
Aardvark   
Jasný, ale mě prostě Priskáč nezapadá ani do jedný škatulky 7a až 7d. Proto navrhuji zřídit skupinu 7p - polobozi.
Jo a třetí odrážka je tam dvakrát.

To jenom, až to bude někde publikováno, protože je to opravdu hezky napsaný... )))
 

Aviatikov sen - aneb proč jsou tvůrci addonů chráněným živočišným druhem   1. 12. 2012 / 12:49
kuma   
..hezky napsaný .. dík, třeba tebe jsem taky necitoval - a přitom tam taky patříš. Některé addony stačí, že byly vytvořeny - a vznikne nesmazatelný vryp...
 

Aviatikov sen - aneb proč jsou tvůrci addonů chráněným živočišným druhem   1. 12. 2012 / 12:31
Kendy   
No já bych řekl, že se Priskáč vejde do 7a uplně v pohodě.
 

Aviatikov sen - aneb proč jsou tvůrci addonů chráněným živočišným druhem   1. 12. 2012 / 17:50
flaxa
Svatá pravda.
 

Aviatikov sen - aneb proč jsou tvůrci addonů chráněným živočišným druhem   1. 12. 2012 / 19:10
Kachna   
svatá prostoto, nebo snad prostato. To je jedno. Je to moc dlouhý
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 10:13
kuma   
Čekosikosilobensiku - nááádhera!
Fonetickej přepis... to mne dostalo!
Kdo si ještě vzpomene (ještě něž to tady najde pomocí strýčka gůgla) co to je nyní celkem aktuální "kurisumasujóbudópan" ?
Jednou jsem to sem už dával !

 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 10:24
Premek
Kurisumasu jsou Vánoce, jen ten jobudopan mi nic neříká

Mimochodem, když už jsme u toho - víš co je déta-sába?

Abych pravdu řekl, korejštinu neznám, ale ten přepis CS mi připadne zcela stejný jako z japonštiny...
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 10:33
kuma   
Jojo, to moje je japonština- a myslím, žes to byl právě ty, kdo na toto téma posledně diskutoval...


Kurisumasujóbudópan = vánočka (sladký vánoční chléb - chléb = "pánu" - portugalské slovo zdomácnělé v japonštině)

Déta-sába mi nic neříká (jsem poctivý a nic negůglím) - může to být leccos - třeba "Delta Sierra" a taky cokoliv jiného taky už jsem myslím psal, že mé oblíbené japonské slovo z mého profi prostředí je "waturukonteinaru" - baňka na vodu
 

Aviatikov sen IV. - provokácie   1. 12. 2012 / 14:51
Premek
Déta-sába je Data Server.

Kdyz jsem to tehdy potreboval vedet, mel jsem stesti, ze u nas zrovna delal Jarda Poriz (Tvuj skoro jmenovec - ShiroiKuma)
 

Aviatikov sen IV.   30. 11. 2012 / 18:26
Algy   
Tak se nám teda Lowmicku pochlub, co zrovna tvoříš novýho v G-MAXu...
 

Aviatikov sen IV.   30. 11. 2012 / 18:34
Lowmick   
Az to bude, tak to bude!!!
 

Aviatikov sen IV.   1. 12. 2012 / 16:37
Fabo™   
Myslis po znich?
 

Aviatikov sen IV.   30. 11. 2012 / 19:04
yaakov
Von eště někdo hraje FSku? .-D
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ