| | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 06:41 | |
| | | |
|
| | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 16:42 | |
| | teda čekla jsem o toho článku víc. třeba něco o té cestě. a ne jen plivání na ty zlý a hnusný američany, kteří si všechny koupí žvejkačkama a všechno je špatně... |
| |
|
| | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 17:04 | |
| | Dojemný popis řeků, co si tajně šeptaj v restauraci. Jinak nikde žádní nejsou.
Sakra ta doba , kdy to psal ten novinář byl mazec. |
| |
|
| | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 17:14 | |
| | Náhodou .. ten článek je úžasnej , poplatej době
"Stříbrný pták letadla bručí svými dvěma motory" ...
Vždyť (informačně) to samý máš i dneska v mainstreamových mediích |
| |
|
| | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 18:05 | |
| | no jo, když já furt od toho čekal nějakej popis toho letu no.. něco jako na aerowebu je od pana orlity popsi přeletu tý 410. kor když to byl článek do leteckých novin. |
| |
|
| | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 18:32 | |
| | Tak tohle je pecka!
"Vývoj dvaceti pěti let prostě odssál z dopravního létání každou špetku "leteckého dobrodužství" a naplnil je suchými technickými čísly palubních přístrojů a ťukání Morse-značek ve vlnách ethéru."
Už se těším, až někdo za dvacet let napíše, jaká romantika a hrdinství to bylo lítat tehdy s těma primitivníma efemeskama a džípíeskama. |
| |
|
| | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 20:04 | |
| | Úplně jsem se bál si to přečíst, aby se mi nezhroutila další z představ, tentokrát o Hugo Slípkovi. Bál jsem se, aby v těsně poúnorové době z něj nezačal vykukovat latentní komunista. Ale spíš mi to přijde jako povzdech člověka, který v dosud nevídaném přetlaku Ameriky v Evropě v těsně poválečné době (armáda, technika, peníze, vymoženosti, jak říkali za války sami Angličané "Overpaid, oversexed and over here"*) vidí ohrožení svého starého světa.
My si to pod vlivem poválečného vývoje doma moc neuvědomujeme, ale po válce Američané nevídaným způsobem nabourali "staré pořádky" v západní a jižní Evropě.
* poznámka: Američané na to odpovídali po svém. Říkali Angličanům, že jsou "underpaid, undersexed and under Eisenhower" |
| |
|
| | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 20:23 | |
| | Kolikrát já jsem tuhle trasu letěl a jak moc se za tu dobu změnilo Jak při pohledu seshora, tak v těch městech kde stavěli...
Co se ale nezměnilo je fakt, že dva vrnící motory se nejprve protahují kolem Rodosu a pak teprve nad ostrovem Cypr |
| |
|
| | | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 21:43 | |
| | Napr. nam Turci dodnes nepovoluju prelet nad Tureckom ak sadame na greckej casti Cypru... Takze takisto via Rodos.. |
| |
|
| | | | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 22:12 | |
| | No, celá ta situace s Ercan control vs Nicosia je opravdu na pováženou a vždycky když tamtudy letíme si říkám, jak tohle v 21. století ještě ICAO a EASA toleruje. Celá tahle Řecko-Turecká patálie už je fakt trapná, oboustranně. Domlouvat se potají na druhé frekvenci, měnit frekvenci a squawk bez povolení, potvrdit instrukci a pak ji neprovést, to je fakt jak v mateřské školce a jsem zvědavej kdy z toho bude velkej problém, až se jednou potkají dvě éra snažící se komunikovat s oběma stranama najednou ve stejným FL. Ale co už, když je to baví...hlavně že na to mají peníze
Spíš jsem tím minulým příspěvkem chtěl jen říct, že je jedno jestli přes Řecko nebo Turecko, na východ do země zaslíbené je většinou opravdu nejdřív Rodos a pak teprve Kypr |
| |
|
| | | | | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 23:09 | |
| | Ono to není o tom, že by to tolerovali, ale spíš je to ukázka, kde končí jejich moc. Proti dvěma rádoby spojencům z NATO, kteří si brousí svoje zahnuté šavle za povyku "Hida, hida, Kiraly" (kdopak ze starších ví, odkud to pochǎzí?) a míří jeden na druhého, jsou tyhle organizace bezzubé. Můžou vydávat tak maximálně proklamace, doporučení, bulletiny, ale to je všechno |
| |
|
| | | | | | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 23:22 | |
| | "Vinej nebo nevinej, berte je po řadě!" |
| |
|
| | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 08:10 | |
| | Hida, hida, Kiraly - nevím, hledám, nenacházím. Pouč nás nevzdělané, prosím. |
| |
|
| | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 08:19 | |
| | tiež by ma zaujímalo, čo to je |
| |
|
| | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 08:50 | |
| | No je to taková blbost, ale lidi mojeho věku na to poměrně často zabírají. Za našeho dětství, tedy v osmdesátých letech, byla velice populární knížka "Obrǎzky z Českých dějin a pověstí" http://www.cbdb.cz/kniha-16034-obrazky-z-ceskych-dejin-a-povesti-obrazky-z-ceskych-dejin-a-povesti
V ní byly stručně a velice schematicky znázorněny nejdůležitější momenty naší historie, doprovázené komiksem, jež byl většinou němý, jen občas někdo vypustil "bublinu". A ty utkvěly spoustě lidem v paměti dodnes
"Rudovous do kamene kous"
"Zaplaťte za maso"
"Já ti dám školu, potřebujeme dříví na zimu"
"Vzdej se strýčku" - "Nidy, Hynku Ptáčku"
"Jsou to lidojedi a čerti"
a stejně tak "Hida, Hida, Kiraly" vypouštěl z huby Turek se zahnutou šavlí nad hlavou při útoku a od té doby je to pro mě synonymem japonského Banzai pro Turky
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 09:08 | |
| | Jeeeeee.. na tuhle knížku si pamatuju ... miloval jsem ji. Před asi půlrokem jsem si říkal, že by ji šlo znovu sehnat ... ale nevěděl jsem, jak se jmenuje ....
"Zaplaťte za maso ...".. to si pamatuju doteďka .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 09:28 | |
| | Díky, všechny odkazy mne vedly k této knize, kterou musím se přiznat na rozdíl od Starých řeckých bájí a pověstí, které jsem znal nazpaměti neznám, ale myslel jsem, že někdo doopravdy bude vědět co to znamená v překladu, ku příkladu: "Do pekla s vámi!" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 11:11 | |
| | Mám takový pocit, že to nemusí znamenat vůbec nic (pokud nebudu považovat zvolání "most,most, Král" za nějáký význam)
Stopa by mohla být tohle: http://en.wikipedia.org/wiki/Bruckneudorf ,
Pokud uvážíš tu poslední zmínku o Švejkovi, myslím, že oslí můstek by se dal najít. Nevím, vařím z vody |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 12:01 | |
| | Mně to právě připomnělo akorát Švejka (viz můj post o pár řádků výše)
Komixové podání českých dějin neznám, ale comicsy jsou vůbec poklad - pokud si člověk udrží odstup a vidí svět i z jiných pohledů, než jen očima (některých) comicsových autorů. A je fakt, že některé hlášky vyznívají daleko exotičtěji, jsou-li v bublině, než v uvozovkách... (měl jsem jako adolescent jakési tričko, jehož motivem otiku byl jakýsi absolutně bezkontextuální polský comics, kde mi hlášky "z bublin" také utkvěly - až dodnes: "Artylerija, o czom Adam newiedzal, bola zdesiatkowana. Ostala tylko jedna baterija...")
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 12:42 | |
| | Z dětství vůbec zůstávají v hlavě různé hrozně důležité věci. Na chemii jsme chodili kolem plakátu rozložené ropy a tam byl název, který dodnes bez problému vychrlím: "Hexachlorendometylentetrahydroftalanhydrid." Ale když se mne žena zeptá, kam jsem dal klíče od auta, které jsem ještě před minutou svíral v ruce, následuje hrobové ticho. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 12:05 | |
| | a ten odkaz na wiku je krásnej!
Kkdo zná Švekja... jak Királyhída (ta kráva se vařila 4 dny a pořád to nebylo dost), tak "Most nad Litávkou" (a další) jsou nehynoucími kameny tohoto gigantického díla!
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 12:14 | |
| | Já spíš myslím, že kreslíř (scenarista) moc neuměl ani turecky, ani maďarsky - a turka, který by křičel maďarský válečný pokřik abys v poledne s lucernou pohledal...
Takže je třeba, MHO, uplatnit trochu básnické licence i v překladu do češtiny. Ten bodrý turek nejspíše křičí něco jako "Hip-hip Král!" - tedy něco jako německé "Heil Hitler!". Víc bych v tom nehledal...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 12:32 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Let do Bombay - part I 23. 11. 2012 / 12:35 | |
| | Teď se nechci dotknout žádné národnosti, ale nemůže z citovaného výtvarného dílka pro danou postavičku vzhledem k pokřiku třeba vyplývat" Pomaďarštěněc horší Maďara" ? |
| |
|
| | | | | | | | | OT: Kiraly 24. 11. 2012 / 15:45 | |
| | Byl jsem na chalupě. Ale dalo to práci to najít |
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Kiraly 24. 11. 2012 / 19:09 | |
| | No jo, teď když na to koukám, tak to asi nebudou Turci... už mi to v paměti lehce šedne |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT: Kiraly 24. 11. 2012 / 19:11 | |
| | jsi nějakej unavenej. Člověk ti tady nabíjí na smeče a ty nic |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT: Kiraly 24. 11. 2012 / 20:22 | |
| | Ty vole Kachno, já mám za sebou ve třech dnech 2400km autem, abych si přivezl dvojjediné magneto Bosch do Argusu, externí elektrickou hydraulickou pumpu, krabici manuálů, dvoumetrovou oj, desítky pístních kroužků a těsnění, a ty mi řekneš, že jsem nějakej unavenej? Kde jsi, já tě tou ojí majznu po hlavě!
Ne, to by pro tebe byla moc veliká čest. Já tě majznu smetákem! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT: Kiraly 25. 11. 2012 / 09:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 22:17 | |
| | Jinak u vás je to předpokládám problém Military Diplomatic Clearance... |
| |
|
| | | | | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 22:40 | |
| | Jo, presne tak, neudelia DIPL CLRN. Let sa natahuje, trasa predlzuje. Vacsinou s dipl clrn, ci PPR problemy nebyvaju, ale nie je ani vynimkou, ze este hodinu pred odletom nic nemas a nahanas to. |
| |
|
| | | | | Let do Bombay - part I 22. 11. 2012 / 21:45 | |
| | tak dejme tomu, že je to povzdech, nakonec o tomhle toho moc nevím. ale vážně bych čekal trošku popis té cesty |
| |
|
|