| | | RUZYNĚ RADAR: 119,000 MHz 19. 11. 2012 / 20:45 | |
| | Ahoj,
prosím Vás co spadá do tohoto prostoru na této frekvenci mohl by to někdo specifikovat? Třeba TMA I a od kolika do kolika FL.
Děkuji moc za pomoc google neví všechno...
|
| |
|
| | | RUZYNĚ RADAR: 119,000 MHz 19. 11. 2012 / 20:50 | |
| | Je to stanovisko približovacej služby riadenia v Pražskom TMA, ktoré má na starosti prilietavajúci traffic pod FL90 a jeho konečné usadenie do sledu na priblíženie. Tak isto sa nazýva director, alebo ľudovo díra. Arrival robí základný rozstup, klesá FL90 a ladí na directora. |
| |
|
| | | | RUZYNĚ RADAR: 119,000 MHz 21. 11. 2012 / 19:16 | |
| | Ahoj, díky za info...
ještě k tématu. A co třeba 127.575, někdy na Tower letadla přecházejí přímo s této frekvence a někdy zase s radaru 119.000 MHz, jak je to tedy ještě v případě těchto frekvencí?
Díky |
| |
|
| | | | | RUZYNĚ RADAR: 119,000 MHz 21. 11. 2012 / 19:28 | |
| | Director se otevira pouze pokud je na to provoz, kdyz neni potreba, tak je otevrena jen 127.575 |
| |
|
| | | | | RUZYNĚ RADAR: 119,000 MHz 21. 11. 2012 / 21:10 | |
| | APP má štyri stanoviská. Arrival 127.575, dep 120.525, dir 119.000, info 118.300. Ako písal Fabo väčšinou sa otvárajú podľa hustoty prevádzky. Ďalším dôvodom môže napríklad byť zácvik nového riadiaceho, ktorý sa zacvičuje na konkrétnej pozícii. |
| |
|
| | | | | | RUZYNĚ RADAR: 119,000 MHz 21. 11. 2012 / 22:00 | |
| | Znamená to tedy, že pilot který sem přilétá odkudsi z ciziny, předem tedy nemůže vědět dopředu na jaké frekvenci bude komunikovat a řídí se jen tím, na koho ho momentální řídící předá?
|
| |
|
| | | | | | | RUZYNĚ RADAR: 119,000 MHz 21. 11. 2012 / 22:27 | |
| | Nie tak úplne. Lepšie by to vysvetlil Lukáš Spanilý, on je predsa len povolanejší. Všetky vstupy do TMA Praha sa ladia na 127.575, pokiaľ si approachník nepovie inak. Výnimky sú napríklad prelety cez TMA, ktoré najskôr vstupujú do DEP sektoru. Pri nich väčšinou prebehne koordinácia, na ktorú frekvenciu sa bude éro ladiť. Platí však pravidlo, že ak app nič nepovie, ACC ladí sa na 127.575.
Ak teda vezmem tvoj príklad, že prilietam odniekiaľ z cudziny, je veľká pravdepodobnosť, že ma ACC bude ladiť práve na 127.575. |
| |
|
| | | | | | | RUZYNĚ RADAR: 119,000 MHz 21. 11. 2012 / 22:56 | |
| | Jediná frekvence, kterou potřebuješ při řízeném letu předem znát je ta, na které volat o spouštění a odletové povoleni. Pak si tě řídící předávaj a není nutné, abys to jako pilot dopředu věděl. Teď samozřejmě nemluvím o určitých odlehlých oblastech se zvláštními postupy, nbeo o letech VFR, ale o
IFR v Evropě |
| |
|
| | | | | | | | RUZYNĚ RADAR: 119,000 MHz 22. 11. 2012 / 00:17 | |
| | Jo, to jsem chtěl přesně vědět. Díky. |
| |
|
|