FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
737MAX a A320neo v jedné flotile Jeden příspěvek | Celý strom
737MAX a A320neo v jedné flotile   15. 11. 2012 / 11:12
Pavel H.
Co může vést operátora k tomu, že nakoupí do flotily 737MAX i A320neo (pokud vím, jedná se o konkurenční letadla stejné třídy)? Příkladem je třeba Norwegian Air Shuttle, který má objednáno 100 ks od každého. Nebylo by jednodušší mít jeden typ (i z hlediska údržby, typovek...)?

Jediný (pofiderní) důvod, co mě napadá, je případ, že by úřad z nějakého důvodu uzemnil jeden typ, aby měli s čím lítat. Ale pochybuji, že je to ten pravý důvod.

Takže proč?
 

737MAX a A320neo v jedné flotile   15. 11. 2012 / 11:23
Tragédie v JRD
Úplně ten samej, jako proč má spousta společností ve flotile 737 a 320

Ono pokud by ve flotile bylo 2x A320 a 2x 737, tak by to asi bylo ne úplně ekonomické a praktické (a to jak z hlediska údržby, tak asi i posádek apod)... Ale pokud má někdo ve flotile sto airbusů a sto boeingů, tak je to už v podstatě jedno
 

737MAX a A320neo v jedné flotile   15. 11. 2012 / 12:02
SONP   
Navíc si myslím, že se takhle společnosti trochu brání před tím, aby je výrobce natahoval na údržbě a vymýšlel si nemožné ceny za různé bulletiny a zástavby. Takhle jim můžou říct, "hele, když budete zlobit, tak my vás ve flotile omezíme, a budete mít utrum"
 

737MAX a A320neo v jedné flotile   15. 11. 2012 / 11:54
janpitor
Ja si myslim, ze je to kvoli stabilite a rychlosti dodavok...takto im pridu lietadla skor a ak by sa u jendeho typu vyskytol problem/zdrzanie, tak aspon druhy typ pride.
 

737MAX a A320neo v jedné flotile   15. 11. 2012 / 15:23
Mike2811
Taky to vidím jako největší důvod...
 

737MAX a A320neo v jedné flotile   15. 11. 2012 / 23:49
AJS
Kdesi jsem četl, že když flotila přesáhne 100kusů, ztratí ekonomický význam jednotypovost, a nabyde na významu strategická výhodnost dvou typů od dvou výrobců (důvody ve vlákně již uvedené). Takže již od 50+50 se to vyplácí, což teprve 100+100.

Pro mě naopak z ekonomického hlediska je nepochopitelný rumunský Tarom (9x737 plus 4xA318), tam v tom nevidím noc jiného než politiku, případně "malou domů".
 

737MAX a A320neo v jedné flotile   16. 11. 2012 / 01:03
Fabo™   
V pripade TAROMu je to relativne dobre zname, ze slo o politicke hratky.

Spis tam moc nechapu ze se u airbusu rozhodli zrovna pro A318, a ne treba alespon A319..
 

737MAX a A320neo v jedné flotile   16. 11. 2012 / 01:57
Cirrus/Pindra
Tak treba meli analyzu mozny vytizenosti linek a A318 jim navic poskytuje i delsi dolet v pripade charteru...
 

737MAX a A320neo v jedné flotile   16. 11. 2012 / 08:36
Jeeloo
Jj, je to tak. Ale také se jedná ještě o jednu věc, která se při takovéto flotile bere v potaz.
Občas se stane, že např. Boeing vydá mandatorní bulletin, kde rozkáže stahnout vše na zem a provést to a to. Už se několikráte stalo, že právě jeden z dominantních patnerů ve světě (Boeing, Airbus) takhle poslal na zem nekompromisně celou řadu na například defektorskopické přezkoušení, aplikaci nového těsnění na palivový systém, protizamrzající opatření...bylo toho už vcelku řada. No a pak se stalo, že opravdu velkým aerolinkám (cca 100+) se uzemnila flotila. Prostě tadá a odchod na např. 2 dny. To jsou ohromné ztráty, proto se pak uvažje už i s tím, že je opravdu malá pravděpodobnost, že by seděl na zemi jak Boeing, tak Airbus.
Samozřejmě mluvím o letadlech podobné kategorie
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ