Jsou v tom ale velké rozdíly.
Jsou seriály, které jsou vysloveně sračka, jsou seriály, které "jdou", protože je tam aspoň něco, kvůli čemu stojí za to ty zbylé hámotiny překousnout (a každému se tam může líbit něco jiného, nejen letvé záběry, ale třeba herečka s dobře soustružemnými lýtky... ) - a jsou seriály, které jsou skutečně dobré.
Například první dvě série seriálu ER (Pohotovost, Michael Crichton). Dobrá zápletka, svižný děj, špičkový scenarista, špičkoví odborní poradci - špičkový překladatel Martin Bojar !) a špičkoví dabéři - to je radost si pustit. I když děj je "nakomprimován" proti realitě, aby to bylo kouketelnější, tak je skoro 100% spolehlivost, že tam nebude zásadní chyba. Už třetí série je ale slabší, o těch dalších nemluvě.
A jsou seriály, kde je nesmyslů spousta, ale člověku to nevadí, protože ten zbytek je fakt top - třeba MASH. Nebo nabízejí něco, co je dnes unikát - to jsou francouzští "Chevaliers du ciel" - ty vůbec první televizní série, kde co díl, to předvedení jiného typu letadla, včetně kolmostartujícího prototypu Mirage. Děj a herecké výkony - nehodnotím, ale kvůli těm letadlům na to nedám dopustit. |
|