Palivo na zpáteční let se nabírá jen tehdy, když je v první destinaci cena paliva výrazněji vyšší, než v destinaci druhé. Takže většinu letů může Ryan lítat naprosto klidně jen s nutným minimem. I když "naprosto klidně" není ten správný výraz. Nutné minimum zohledňuje neočekávané okolnosti jen částečně. Žádný předpis neošetří všechny myslitelné komplikace, které se můžou v průběhu letu vyskytnout...počasí...hustota provozu...
Právě z tohoto důvodu je v předpisech definovaná takzvaná kapitánská rezerva.
Společnost, pro kterou pracuju, často létá se 734 Lanzarote-Paříž. Odletět z tohohle letiště často vyžaduje snížení množství paliva na naprosto nezbytné minimum. To umožňuje například použití reclear destination.
Samozřejmě vše je z pohledu legislativy v pořádku, ale i tak někdy při plánování cítím slabé šimrání v žaludku, obzvláště tehdy, když je předpověď pro destinaci i náhradní letiště na hranici minim. Naštěstí pro mě, rozhodnutí o provedení letu je na kapitánovi. Co ten cítí v žaludku už, je ale otázka na někoho jiného.
Takže z mého pohledu, je proti čemu se ohrazovat. |
|