Jojo, poprali se s tím moc dobře. Samozřejmě až praxe ukáže, ale teoreticky je to obdivuhodný. 787 je v řadě ohledů o několik generací napřed. Speciálně v elektrických systémech, přece jenom se rozhodli, že to bude celoelektrický éro, takže základ musí být v cajku. A taky je, pokrok v generátorech je hodně markantní. Třeba místo jednoho 120kVA generátoru jakej máme na 757 má Dreamliner na každým motoru dva na 250kVA a oba dohromady zabírají jenom o něco víc místa než ten jeden předtím. APU má dva na 225kVA. Všechny dohromady poskytují dvakrát víc energie než celá 747. Schopnost extrakce a poskytování energie je úplně někde jinde. Všechno je kompaktní, snadno vyměnitelný, kontrolní jednotky jsou zvlášť v E/E bayi a snadno vyměnitelné rychle během turnaroundu, atd. Už se neřeší konstantní frekvence, takže jsou proti IDG jednodušší a tím snadnější na údržbu a míň náchylné na poruchy. K dispozici je taky krom klasických 115VAC a 28VDC navíc 235VAC a +/-270VDC přímo pro systémy které to potřebují. Taky motory, přesto že jsou větší, jsou defacto na startování jednodušší...
Mají to prostě vychytaný Nedostatků v elektrice bych se u Dreamlineru bál nejmíň. |
|