Tyhle procedury se celkem liší typ od typu a aerolinka od aerolinky. Důvod bývá ale většinou stejný - protože se motory neodmrazují kapalinou, ale "jen" vyhříváním vstupu do motorů, může na něm zůstat trochu ledu, nebo taky zbytků z odmrazování křídla. Tahle "motorovka" má za úkol zbytky ledu uvolnit, odstranit a ověřit správné nominální parametry motoru na zvýšených otáčkách před přidáním výkonu na vzletový a provedením vzletu - indikace v normálu, zejména EGT a vibrace, plynulý běh, atd.
Překvapuje mě to ale hned po spuštění motorů, tohe se většinou dělá mnohem později, před vzletem, před nebo na runwayi. Jestli to v tomhle případě nebyl spíš tzv. "crossbleed start", kdy se jeden motor startuje z druhého (např. při závadě APU).
U nás na 757 kupříkladu děláme tuhle námrazovou motorovku až na rwy před vzletem, kdykoliv je venkovní teplota pod +3ºC a námrazové podmínky vyžadují použití engine anti-ice (viditelná vlhkost a teplota pod +10ºC) - nastaví se na místě na brzdách na 10 sekund N1 otáčky na 60% a poté teprve provede vzlet, za předpokladu, že je všechno v normálu..
Jak už bylo řečeno, plný výkon to ale rozhodně nebyl, většinou se hodnoty pohybují na 60-70% výkonu motoru. Ony jsou ty vibrace celkem znát na brzdách, ale plný výkon bys opravdu rozdíl poznal hned ![](images/smile/06.gif)
To by mu mimo runway nebo speciální místa pro motorovky nikdo nepovolil a taky by to byl celkem hazard. |
|