FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
B777 - X-Plane Jeden příspěvek | Celý strom
B777 - X-Plane   5. 9. 2012 / 22:33
xWing   
Viem ze tu sa moc X-Plane nenosi, ale toto urcite stoji za informaciu aj na tomto fore.
Je tu konecne prvy airliner pre X-plane so vsetkym, co by ste nasli aj v FSke a mozno aj nieco viac.

http://store01.prostores.com/servlet/x-planestore/Detail?no=398
 

B777 - X-Plane   5. 9. 2012 / 22:57
Fabo™   
Hmm, kto mi ho kupi? Za ucelom nestrannej recenzie
 

B777 - X-Plane   6. 9. 2012 / 08:33
Premek
POckej si az ho zacne nabizet Aerosoft, prihlas se do jejich programu dobrovolnych recenzentu a treba ho dostanes k recenzi
 

B777 - X-Plane   6. 9. 2012 / 15:47
Fabo™   
Aerosoft uz ho prodava, akorat teda ten program... neni tam podminka ze musim byt aktivni u nich na foru nebo tak?
 

B777 - X-Plane   6. 9. 2012 / 16:16
Premek
No, nevim, kde si nasel ze ho prodava, podle me to teprve zvazujou.

A blizsi info ohledne toho recenzovani najdes tady:
http://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/56405-reviewers-wanted/
 

B777 - X-Plane   6. 9. 2012 / 16:29
Fabo™   
Aha, no, nezkoumal jsem to, jen jsem pri prohlizeni aerosoft for videl v seznamu novych prispevku hodne aktivni tema "777 in Aerosoft shop" s X-plane tagem, tak jsem myslel ze maj. Nejspis tam teda chybi na konci otaznik...
 

B777 - X-Plane   6. 9. 2012 / 08:23
Lejzy
Nerekl bych, ze se tu nenosi. Akorat se posledni dobou nejak vsichni osstehovali jinam.
 

B777 - X-Plane   6. 9. 2012 / 10:32
FSPilot   
To by šlo!!!
 

B777 - X-Plane   6. 9. 2012 / 13:00
Premek
A tady je prvni recenze:
http://xsimreviews.com/2012/09/06/new-acf-alert-777-200lr-ramzzess-and-philipp-munzel/
 

B777 - X-Plane   6. 9. 2012 / 18:51
Lejzy
A to jsem se jeste nenaucil ovladat CRJ (neni cas litat). Tohle teda ma byt jeste mnohem lepsi?
 

B777 - X-Plane   9. 9. 2012 / 13:51
Premek
Řekl bych, že tohle mluví samo za sebe:

http://www.youtube.com/watch?v=gFls1On50vU

Navíc, vzhledem k tomu, že to programoval Philipp, tušil bych, že FMC buď už je, nebo záhy bude možné provozovat na tabletu:

http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=54363&#entry602724
 

B777 - X-Plane   9. 9. 2012 / 20:10
Lejzy
Nojo, mel jsem se na CRJ vykaslat a koupit az ted tohle. S Boeing FMC si celkem rozumim. Z toho CRJ jsem takovy rozpacity.
 

B777 - X-Plane   9. 9. 2012 / 22:05
leonell
Byl bych pánové na své dolárky velmi opatrný a prošel si fórum na x-plane.org,
což už radši dělám automaticky, abych věděl co mohu čekat.
A kdybyste si to prošli, tak byste asi ještě s investicí posečkali.
 

B777 - X-Plane   9. 9. 2012 / 23:03
Lejzy
BTW chodi vam od obchodu x-plane
org aktualizace koupenych letadel, mne ne. A ani poprihlaseni nevidim odkazy na updaty avizovane na foru.
 

B777 - X-Plane   10. 9. 2012 / 09:42
Premek
Me to chodi.
 

B777 - X-Plane   10. 9. 2012 / 09:43
Premek
Myslis ted s tou TripleSedmou?
Je tam nejaky zasadnejsi problem?
 

B777 - X-Plane   10. 9. 2012 / 12:46
xWing   
Co som tak zbezne cital a rozumel po anglicky, tak chodi to iba vo verzii 10.05r1
Kokpit z grafickeho hladiska je dost amatersky prevedeny, co je vlastne odraz toho, ze programator neni grafik
 

B777 - X-Plane   11. 9. 2012 / 09:31
Premek
No, nerad bych se hádal, ale mám pocit, že provedení kokpitu neurčuje programátor - CRJčko taky programoval Philipp...
 

B777 - X-Plane   10. 9. 2012 / 13:17
leonell
Já jsem pročetl poslední dvě stránky a shledal jsem následující:
- má to problém s pamětí a řešením bude až 64bit XPLANE
- FMS si občas dělá co chce - ukončí let předčasně nebo naopak navede letadlo řízeně do země
- občas to shodí XPLANE, zřejmě v kombinaci s prvním bodem

Ale to bych ještě bral jako porodní bolesti nadějného modelu letadla.

Na dotaz jaké CI (Cost Index) se má použít, dal Filip odpověď, že jsou to důvěrné informace. S tím lze souhlasit, ale i kdyby si to vycucali z prstu tak ti lidi budou šťastní, že létají "reál". A cucat si to nemusí, nastavení CI bude natolik specifické na podmínkách, že hodit do placu nějakých pět čísel je možné IMHO zcela bez obav o vyzrazení toho hrozného tajemství

K poznámce (opět Filip), že pilot nadává, když jej nechá řídící vysoko, protože pak to nemůže při přiblížení ubrzdit bez speed brakes: pokud je mi známo, tak všeobecnou snahou v rámci šetření paliva (+ekologie) je udržet letadlo na vysoké hladině a pokud možno pak plynule sestoupit dolů. Naopak si myslím, že pokud řídící nařídí sestup na nízké hladiny dříve, než je to nutné, budou v kokpitu hryzat vzteky tužku, protože budou na firemní nástěnce na chvostu s ekonomikou letu.
Jestli to čte Radim nebo Rychlokvaška, ať to potvrdí nebo vyvrátí.

A abych nezapomněl na Ramzese: ano, je chybou XPLANE, že světla na zavřeném podvozku svítí skrz letadlo. Nicméně jsem přesvědčen, že ta světla v praxi zhasnou automaticky se zavíráním podvozku, bez ohledu na polohu přepínače v kopitu. Pochybuju, že by si někdo lajznul nechat trvale svítit nějaké halogeny v zavřené podvozkové šachtě. Takže pokud mám pravdu a Ramzes by to udělal podle reálu (jak by u Boeing Certified modelu měl), tak tento problém jemu ani tazateli vůbec nevznikne.

Nechci být hnidopych, ale prostě ve mně to prostě moc důvěry nevzbuzuje a tak radím - projděte si to fórum.
 

B777 - X-Plane   10. 9. 2012 / 13:38
Premek
Zajimave info - diky
 

B777 - X-Plane   10. 9. 2012 / 14:33
FSPilot   
K tomu Cost Indexu - co jsem se bavil s pilotama jedné nejmenované let. společnosti, tak tam na dlouhé linky cpou 70 (na tripple sedmách)
 

B777 - X-Plane   10. 9. 2012 / 16:44
Rychlokvaška
CI se v této době u většiny operátorů limitně blíží nule Důvodem je to, že náklady na palivo jsou vůči ostatním nákladům zdaleka nejvýznamnější položkou. Nízký CI = ekonomičtejší (=většinou nižší) rychlost z hlediska spotřeby paliva i s ohledem na drobně delší čas provedení letu (a tím vyšší ostatní náklady, závislé na čase). Problémem je to, že s nízkým CI se rychlosti dostávají do velmi nepraktických hodnot...letět v hladině na M.76 nebo dokonce M.74 a sestupy na 250kt prostě není to pravé ořechové, zejména na letiště s velkým provozem. Což nám ostatně potvrdil i Boeing a doporučil držet se nad cca 10% maximální hodnoty. U 757 je to 200 a tedy náš standardní CI je 20, přesto že džepíkovský planner počítá většinou hodnoty kolem 10-15. A není to žádné tajemství V praxi ovšem musím dodat stejně rychlosti upravujeme, zejména ten sestup to chce aspoň těch 280kt. A i v cruise to tak nějak samo od sebe chce letět spíš M.79-.80.

Pokud jde o to držení vysoko.
Optimální profil je takový, kdy se v hladině stáhnou motory na idle, bez použití speedbrake nebo změny motorů z IDLE se letí sestup i přiblížení a na nějaké třetí míli před přistáním po vysunutí komplet mechanizace se přidá výkon na nominální hodnotu pro přistání.
Tzv. ideální Continuous Descent.
Optimální profil je spíš na schopnosti pilota a výškovém větru v jednotlivých hladinách - ATC to bude odhadovat a ovlivňovat mnohem hůř a méně přesněji. I když v téhle oblasti se tak trochu blýská na lepší, ekonomičtější časy. Taky proto se o klesání spíš žádá, než že se přiděluje.
Obecně ale platí, že 3.5x aktuální hladina = potřebná vzdálenost (např. FL360 do letiště v 0ft - 36x3.5=126nm). Klasický sestup se počítá přibližně jako x nm = 3x rozdíl hladin a k tomu navíc 10 nm na zpomalení z 300 na 250 a 10nm z 250 na klapky. A úplně zběžně se dá říct, že pokud nefouká hodně silný vítr, se 120nm od letiště se nic nezkazí
V praxi do toho ale vstupuje spousta proměnných - nezkušení ATC (Egypt například), vojáci blokující hladiny ve výcvikových prostorech (typické Turecko, Řecko, Francie, ...) a tím pádem možnost klesat až později, blízkost velkých letišť a jejich komplikovaných prostorů a tím pádem nutnost být v určitém rozmezí hladin v daném místě (typické Španělsko), vysoký provoz a jeho vektorování (typicky UK), apod. A tak se piloti rozhodně nemůžou zlobit na pozdní nebo příliš brzké klesání, i když o něj požádají včas. Teda můžou, ale bez příslušné optimalizace a nových technologií to o moc líp nepůjde. V 90% je to +/- optimum, ale ve zbytku to může haprovat dost podstatně. Dostal jsem klesání z hladiny i v 250nm i v 70nm od letiště.
Aspoň je to trochu zajímavější a člověk si s tím vyhraje Použití "The Lever of Shame" (speedbrake) je často nutnost i přes sebe lepší snahu a posílat za to účtenky ATC opravdu nelze

Ano, u většiny moderních letadel zhasnou světla automaticky při zavření podvozku. Nebylo tomu tak ale vždycky a vyplývající problémy jsi odhadl velmi správně

S tou nástěnkou jsi mě rozesmál A připomněl, že jsem se zase nedávno díval na statistiku CDA a Track Keeping na Gatwicku a ČSA i TVS se pořád drží bůhvíproč nějak na ocase...dyk na tom nic není Nechat se triumfovat Ryanairem a easyJetem a všelijakýma afrikáncema, to je ostuda...
 2x  

B777 - X-Plane   10. 9. 2012 / 16:54
Rychlokvaška
Jinak krom několika historických příspěvků na téma CI tady na Péráku bych zájemcům doporučil skvělý dokument přímo od Boeingu:
http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/articles/qtr_02_10/pdfs/AERO_FuelConsSeries.pdf

Pro B777 u většiny operátorů byl tehdá v roce 2010 průměrem 90-150, letos bych to tipoval stejné nebo drobně vyšší (levnější palivo).
 

B777 - X-Plane   11. 9. 2012 / 09:22
leonell
Díky za rozšíření. Perfektní a zajímavé jako vždycky
 

B777 - X-Plane   7. 9. 2012 / 18:01
jožo
Tu sa už pomaly nenosí ani FSX...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ