Ja mam pocit, ze se na to divate moc vyrazne skrz "ceskou" optiku - co tim myslim - staci se podivat na mapu letist v CR a SR. Clovek od pohledu vidi, jaka je tradice letani v CR a na Slovensku. Spojme pak tradici s, rekneme, nakupni silou, a vychazi z toho to, ze pro Cecha na pohled neni problem uzivit v klubu trenera, kdyz pilotu i zajemcu je porad celkem dost, a penize vzdycky nejake prinesou.
Coz, ovsem, neni v zadnem pripade skutecnost na Slovaci, bohuzel. Tady je proste situace kolem maleho letani dost zla. Zaku je malo, a tech, co jsou ochotni zit klubovy zivot v klubu, jeste mene, a i ti to maj na nejblizsi klubove letiste vetsinou daleko. Proti tomu jsou letiste v CR kazdych par kilometru, leta se hodne, a kdo nechce PPL, muze si udelat levne a dobre ultralajta. V takove situaci aerokluby nemivaji problem s prezitim a provozem trenera/treneru.
Oproti tomu na Slovensku neni kdo by udrzoval aeroklub timhle zpusobem pri zivote. A to neco lidi, co zustavaji, musi hledat moznosti jak se udrzet, kde se da. A protoze verejnosti se tohle divadylko libi (kolikrat ani netusi, ze to letadlo neni fakt z valky), tak je tohle treba jedna z mala, ne-li jedina, cesta, jak toho trenera na letisti a v klubu udrzet. |
|