No, to je uplne jednoduchy. Na zacatku mas Austrian Airways a Air Austria, ti se spoji, aby vzniklo Austrian Airlines. Tyhle takhle vicemene nerusene funguji nejak 40 let.
Mezitim vznikne v Innsbrucku Tyrolean a Niki Lauda si zalozi Lauda Air.
Pak koncem 90tych let koupi Austrian Airlines Tyrolean a v roce 2000 koupi od Laudu Lauda Air. Niki pak zalozi casem Niki, ktere pak koupi Air Berlin.
Takze ted mame Tyrolean ktery pro Austrian Airlines provozuje regionalni lety, Lauda Air ktery pro Austrian Airlines provozuje chartery a dalkove lety, a samotny Austrian Airlines.
V roce 2003 pak uz nechteji byt Austriani aerolinkou a tohle z nazvu skrtaji, je z nich Austrian.
Tyrolean meni marketingovy nazev na Austrian Arrows a zlucuje se s Rheintalflugem, Austrian se zlucuje s Laudou a ponechava znacku pro chartery. Ona znacka pak postupne zanikne.
Austrian Airlines Group je pak koupen Lufthansou, ma financni problemy, a postupne presouva vsechno krom jednoho symbolickeho B777 (z legalnich duvodu musi zustat jedno letadlo u OS) na Tyrolean.
Tedy abychom byli v soucasnosti presni, Austrian provozuje uz jen jedno letadlo, proti tomu Tyrolean provozuje 77 letadel od DHC-8 po 777.
Jednoduche. |
|