| | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 20:22 | |
| | Zdar,
k mému překvapení jsem na jednom reálném fóru shledal, že v Evropě nesmí být komerční let, letící dle IFR, provozován jednomotorovým letadlem.
Výjimky jsou v několika zemích, údajně Španělsko a Skandinávie, kde si tamní letecké úřady na svém území (navzdory evropskému předpisu) toto povolily.
Konkrétně šlo v té diskuzi o přepravu nákladů a porovnání L410 a Cessna Super Cargomaster, kde právě závěr byl, že bez ohledu na výhody Cessny je v Evropě nepoužitelná.
To mně, přiznám se, překvapilo (ten zákaz).
Těch jednomotorových letadel tady létá spousta, některé i evropské (Pilatus), létají nepochybně jako komerční lety a že by to všechno byly lety VFR se mi nezdá.
Tuší někdo jak to teda je?
Díky a hezký večer přeji.
|
| |
|
| | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 20:53 | |
| | IMHO zaměňuješ IFR a IMC. IFR letět může - ale neměl by se dostati do IMC a nebo takto létat v noci. |
| |
|
| | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 21:13 | |
| | Tam psali IFR (chápal jsem že "v letovém plánu"), ale ono to je v podstatě z tohoto hlediska jedno.
Prostě když budu mít například supermoderní Pilatus PC12-47e a zatáhne se nám obloha,
tak prostě neletím. Což je u nějaké pravidelné (=komerční) přepravy docela problém.
Respektive neměl bych letět, protože když se něco stane, tak véééélkej průšvih.
Takže si kladu akademickou otázku, kdo tato letadla v Evropě koupí.
|
| |
|
| | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 21:14 | |
| | Privátní provozovatelé. Tam tahle omezení nejsou. |
| |
|
| | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 21:32 | |
| | Ale ten zase nemůže provozovat veřejnou službu ve stylu:
"Každý den létáme v 12:00 z Karlových Varů do Ostrava Mošnov Airport, cena 1295 Kč, letenky rezervujte na http://www.rychlemosnov.cz "
Nebo jsem zase něco špatně pochopil?
|
| |
|
| | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 21:44 | |
| | | |
|
| | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 21:53 | |
| | | |
|
| | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 21:19 | |
| | No ... ono je to takové volaké košaté .. on to rozčísne radim, nebo lowmick... Ona bude hrát roli výklad toho "komerční".
Když si koupím takovýhle letadlo, a nechám se lowmickem vozit po světě, tak si troufám tvrdit, že to komerční není a omezení se na to nevztahuje.
Ale pokud bych si založil tragédie airlines, prodával lupeny a vozil tim kaštani na komerční bázi (v tomto smyslu), tak už na mě naběhně ouřada a udělá na mě ty ty ty. |
| |
|
| | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 21:28 | |
| | Tak nějak to asi bude. Tam to popisovali tak, že FedEx hodlal nasadit v Evropě právě Cargomastery jako to má v Americe a loboval, loboval - a nevyloboval |
| |
|
| | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 21:35 | |
| | Pod AOC v Evrope opravdu moc jednomotoraku neni. Nekteri provozovatele striktne dodrzuji VMC, jini ne, ale pak riskuji. Jednomotorakem tedy jedine soukrome.
Je to v nekterych pripadech dost na hlavu. V noci bych se treba bal letet pres more mnohem vic nejakou starsi Senecou, nez turbopropem ala napr. ten Pilatus. O povoleni SE eroplanu pro komercni cinnost se v zemich, kde vladne EASA, jedna. Ale otazka je, kdy to bude... USA je tedy opet "pred nami" |
| |
|
| | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 21:40 | |
| | | |
|
| | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:07 | |
| | Musíš holt zbohatnout, pořídit si nějakého pěkného ptáka na Nkách:
http://www.planes.cz/cs/photo/1147514/gulfstream-5-n680ga-private-praha-ruzyne-prg-lkpr/
a můžeš klidně parkovat před ÚCL a dělat na ně dlouhý nos a na EASU taky.......)) Pokud bys nechtěl ouřadům nosit švestičky, aby zavřeli oči, nebo se dívali na druhou stranu.Logiku v tom nehledejte, přečetl jsem si asi tisíc článků v tom smyslu, že jednomotorové letadlo poháněné turbínou je nesrovnatelně bezpečnější než dvoumotorový písťák, ale s ouřady to stejně nehne! |
| |
|
| | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:17 | |
| | Ještě by mi ho cesťáci zaprděli |
| |
|
| | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:22 | |
| | Tam si budeš vozit jenom dobrý kámoše na pařby v Karibiku - zásadně bez bab, ty seženete namístě za letu by akorát prudili hloupými dotazy....jako kde to jsme, kdy už tam budeme, proč letadlo letí a nespadne, proč si nemůžu za letu stáhnout okýnko a tak))) |
| |
|
| | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:10 | |
| | Pokud chceš dělat komerční přepravu měl by jsi mít AOC. Komerční přeprava jsou dle EASy i vyhlídkové lety i když jim budeme říkat třeba fotolety. Na to by jsi měl mít AOC a piloty s kvalifikací. Pokud si koupíš třeba Mustanga a Lowmick s Radimem ti ho budou pilotovat a poletíme třeba s Balooem do Anglie, cestou naložíme Rychlokvašku abychom se podívali na tu pyramidu co v ní bydlí Mácha a všichni ti přispějeme na náklady tak je to v pohodě. Pokud si dáš na web inzerát, letím do Anglie cena na sedadlo je 10.000 Kč, tak je to špatně.
Ale neřeš to, tady na tebe žádnej ouřada nenaběhne. Tady lítaj komerční přepravu nejen bez AOC, ale i například piloti s PPL. Necháme stranou přepravu za úplatu v letadlech, kde je to jednoznačně nelegální. |
| |
|
| | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:14 | |
| | ...ještě bych připomenul, že kolem poletují "PILOTI na zkoušku" a kromě jiného ILS přiblížení do Vodochod......)) |
| |
|
| | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:19 | |
| | A taky PPL piloti, prevazejici DG bez skoleni a jeste mimo AOC |
| |
|
| | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:21 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 08:20 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 09:01 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 09:38 | |
| | Hahahahaha, joooo chytil se!
A ze zrovna Macha se zminuje o bonzovani... šašek... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 09:42 | |
| | On stejně nikomu nebonzuje... Jenom planý výhružky. Víš co se říká, pes čo štěká, nekouše... Mácha štěká víc, než kdejakej vořech ... Takovej malej mauglí, doma chrápe s dvěma čoklama v posteli, tak co bys vlastně čekal jinýho |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 09:53 | |
| | At pise co chce a komu chce Mne se jenom nechtelo verit Radimmmovi, ze fakt sesmoli zase nejakej zvast a jeste k tomu takhle rychle To je uz doopravdy tragicky, jak clovek od litani muze skoncit... Alespon to je strasak pro (nas ) mladsi ve smyslu delat vse pro to, abychom tak taky nedopadli. Radsi se drzet maleho kniplu, nezli vymyslet od rana do vecera blbosti na svych uhozenych strankach. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 10:08 | |
| | No jo no .... Legálně tam lítat nemůže, prodejem falešných dílů na RC vrtulníky si moc nevydělá... Mělo by nám ho být líto, jakej je to chudáček ... a ne ho tady takhle pomlouvat. |
| |
|
| | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:51 | |
| | To mně ani moc nepřipomínej, taky bych ti přál vidět žáky jedné letecké školy z našeho letiště - poznáš je na první pohled, zásadně přistávají na jeden bod, jo a taky jim je zatajováno, že existuje něco čemu se říká fáze rozletu - holt asi překonaná záležitost |
| |
|
| | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 08:46 | |
| | Tak když se podíváš na to, kdo je učí a jak je to učí a hlavně na čem, tak zbývá se jen usmát pod fousky a děkovat bohu, že zatím nepáchají Kamikočky na Tesco |
| |
|
| | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:20 | |
| | Mustanga... mluvíme o P-51D s dvanáctiválcem Packard V-1650?? Tam bychom se ale všichni přeci nevešli!
Aha, ona byla asi řeč o Ce-510 s dvěma letlampičkama na ocásku... |
| |
|
| | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:27 | |
| | ...kdyby mi C510 říkala pane, vzal bych ji na milost.A kdysi by mi stačila i olítaná C 501 VP-CAT, kterou jsem se svezl......teď šetřím na Gulfa (modýlek) a kdybych zbohatnul))), tak něco většího, ale budu muset zhubnout do bílého obleku, který si pak koupím....a pak vyhlásím konkurz na piloty a budu je sekýrovat, buzerovat, do všeho kecat a dovádět je k šílentství, aby si to panský lítání užili))))) |
| |
|
| | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:34 | |
| | Já bych tu Ce-510 hned prodal a vyměnil za P-51D
Teď jsem si teprve všiml podobnosti mezi 510 a 51D. Čistě náhodné? |
| |
|
| | | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 18:43 | |
| | Ale pozor, drobnou přemyčkou se z toho taky může snadno stát Cessna 150. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 1. 9. 2012 / 15:19 | |
| | Jako:
-Co to vlastne litas?
-Ce 150.
-To neznam, co to je?
-Hmm, no... Hele, vidis tamhleto veliky? Tak to je Ce 130. Ja mam Ce 150.
|
| |
|
| | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 22:33 | |
| | No jo, je to malý, ale nedávno jsem v tom letěl (bohužel nikoliv v první řadě) ale přišlo mi to simpatický. To jsem dal jen jako příklad, je mi jasný, že Gulfa by už musel brát Tragéd na splátky a do toho by asi nešel. Tak jsem si vzponěl na tuhle levnější variantu |
| |
|
| | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 23:00 | |
| | No a nemůže těch P-51 vzít víc ??? |
| |
|
| | | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 30. 8. 2012 / 23:07 | |
| | samozřejmně sympatický - už tuhnu dobrou |
| |
|
| | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 17:00 | |
| | Helé, kucí, kdo jste byl tak strašně moc překvapenej, že tenhle příspěvěk už šetří UCL? |
| |
|
| | | | | | | | Jedno-turbo-motor a komerční let v Evropě 31. 8. 2012 / 17:39 | |
| | Nikdo z nás. Ostatně to si jen jeden duševně narušený pisálek sám sobě zdůvodnňuje, že bonzáci jsme my - a ne on. Protože on pouze infvestiguje.
Ale jako obvykle je jeho reakce zcela ubohá - a není směrována na nápravu možných nepravostí v českém letectví, jak se rád prsí, ale hlavně a především možností ukázat na domnělou prohnilost poměrů kolem několika zcela konkrétních osob - které by tím rád dostal do situace veřejných lhářů. Což je zrovna v jeho případě velmi úsměvné, že... |
| |
|
|