FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Low pass and FMC Jeden příspěvek | Celý strom
Low pass and FMC   26. 8. 2012 / 22:01
miso84
Zdravim, chcel by som sa spytat znalejsich ako sa nastavuje FMC na 737NG pri low passoch na inych letiskach ako je letisko odletu resp. priletu. Priklad: Letim z LKPR do LKTB no po ceste chcem spravit low pass v LKMT. Nahadzal som si body manualne do FMC avsak ked si v LKMT na IAF nastavim priklad 4000ft tak potom na nasledujuce body, uz nemozem nastavit vyssiu vysku ako 4000 pretoze mi FMC vyhodi ALT CONSTRAINT OTA. Zaujimalo by ma ako to funguje v reale a ako sa v takomto pripade nastavuje FMC. Nieco ako DEP/ARR, ale pre ine letisko ako letisko odletu a priletu asi neexistuje, ze? Dakujem za odpovede
 

Low pass and FMC   26. 8. 2012 / 22:37
Neo OK AAA
Jak v reale nevim, nicmene jestli dobre chapu otazku, tak podle meho je odpoved...odpojit autopilota a vzit to do teplejch
 

Low pass and FMC   26. 8. 2012 / 23:03
Luděk Ch.
Obávám se, že v průběhu trati nelze naplánovat klesání k letišti a low-pass a potom zase nastoupání do hladiny. Budeš muset let po trati dle FMC přerušit (ignorovat, vypnout LNAV a VNAV) a klesání k low-pass a nastoupání zpět do hladiny dát manuálně nabo autopilotem bez FMC.
 

Low pass and FMC   26. 8. 2012 / 23:06
miso84
No tak podobne som to aj spravil, len ma ciste zaujimalo, ako sa to robi v reale, a ci sa da nieco podobne naplanovat. Diky za odpovede
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 10:47
Lowmick   
Ono se totiz v praxi asi moc nepocita s tim, ze by dopravak nekde v prubehu letu delal jen tak prulet (a jeste na autopilota)
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 10:48
Fabo™   
V reale piloti tolik nespolehaj na zazracnou krabicku zvanou FMC, protoze i ta 737 je (slovy myslim Radima) jen o neco vetsi Piper Cub se dvema proudovymy motory. Proste az priletis k Ostrave, tak to odlet bez FMC a pak se zas vrat na trat a zapni.
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 13:23
miso84
Dakujem vsetkym za odpovede, mne ani nejde o let pomocou AP, zvladnem to aj na ruku, skor mi islo o to, aby mi na displeji pekne vykreslilo trat aj s rwy, kde chcem spravit lowpass. Diky este raz
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 13:58
Rychlokvaška
On clověk nemusí letět na AP, ale hodí se mít před sebou takovej drobnej plánek na navigačním displeji, že jo Od toho se tam ty body dají, konstruovat, od toho taky existuje fix page, apod. věci, které využíváme celkem běžně, když si "malujeme" co budeme ve skutečnosti dělat a ne co je na mapkách jako procedura...

Takže záměr chválím, dobré přemýšlení

No máš vpodstatě čtyři možnosti:

1. Udělat si trasu z A do B, s tím, že v místě lowpassu X si najdeš nějakej bod (cokoliv na letišti, radiomaják, fix) a zkonstruuješ si něco jako jeho počátek a konec (fffffrrr/ddd - aneb fix, radiál, distance) a tyhle dva body zakomponuješ do trati.
Například letíš LKPR - lowpass v LKTB - LKMT. Tak si vytvoříš route, zadáš si odletovku v Praze a příletovku v Ostravě a trať tak nějak přes BNO VOR. No a pak vlezeš do LEGS a před BNO plácneš ze scratchpadu BNO274/5 a za BNO pak BNO094/5, spojíš discontinuity a budeš tak mít v trati krásný 10nm dlouhý úsek v ose dráhy se středem na BNO radiomajákem. Plus mínus v ose dráhy, protože BNO je o pár desítek metrů jižněji.

2. Nebo využiješ nějaké body, které na vhodných místech už leží, např. v LKTB třeba zrovna body pro GNSS přiblízení. V tom případě můžeš do trati například vložit TB471 a za ním hned TB476 (oba součástí RWY10 GNSS přiblížení a oba v ose dráhy ve vhodné vzdálenosti).

3. Nebo pokud nenajdeš vhodné body na letišti ani v přiblíženích, tak můžeš použít FIX page. Tam si vložíš v našem případě LKTB a pak do prvního řádku pod vložíš 274/5 (vytvoří na mapě zelený radiál z ARP letiště a zároveň kolečko ve zvdálenosti 5nm pro orientaci a do druhého řádku 094 (radiál opačným směrem). Tohle je ale jen vyloženě pro orientaci, éro podle toho nepoletí.

4. Nebo si můžeš vytvořit jen let LKPR-LKTB v RTE1 a do RTE2 vložit LKTB-LKMT, čímž tam dostaneš skutečnou bílou rwy s centrlajnama. Zaletíš pak jakoby přiblížení, goaround rovně, aktivuješ RTE2, dáš DCT někam dál a letíš do LKMT.
 3x  

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 13:59
Rychlokvaška
Teď koukám jsem ti prohodil letiště Ale to si věřím upravíš pro svůj příklad.
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 14:56
Medcin
Napadá mě ještě jedna možnost - LKPR -> LKTB a LKMT jako záložní letiště. Nad LKTB dáš G/A a divert na zálohu
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 15:09
Rychlokvaška
Jojo, to umí ty lepší FMCčka...naše prehistorická krabice s mikroprocesorem z 80. let a 1MB operační paměti umí jen DEP/ARR páry A občas se tam vleze i celá route
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 15:48
Lowmick   
Nevim jak Bulici a jim podobne kousky, ale Honeywell ma primarni a sekundarni FPL. Takze se da nacpat koplet primarni, vcetne treba SID/STAR a pak tam kdykoliv tuknout sekundarni. Ideal na vycvikove lety, kdyz se nekam jdou litat sestupy.
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 15:53
Rychlokvaška
Jojo, to samý.
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 15:35
Fabo™   
No, ja to pochopil tak, ze problem neni ve zkonstruovani a vykresleni horizontalni casti, ale vertikalni, mozna jsem to pochopil spatne...
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 15:47
Rychlokvaška
No jakmile máš zkonstruovanou trať, tak si tam pak můžeš dát co chceš, za předpokladu, že je TOC před TOD Tzn. v mém příkladu pokud si dáš nad BNO constraint třeba 130/0790, tak ti to poletí 20ft nad dráhou 130 knotama i autopilotem. Jen pak nesmíš mít dál nic vyššího. Což v případě LKMT moc nejde, takže buď můžeš E/D výšku u letiště vymazat, nebo holt to BNO posadit trochu výš.

Ale do podobného lítání bych VNAV vůbec netahal a na contrainty se vykašlal.
 

Low pass and FMC   27. 8. 2012 / 15:52
Fabo™   
Tak v tom pripade jsem ten dotaz asi nepochopil vubec.. (no je videt ze posledni let s FMC v FSce mam zalogovany pred vice nez dvema mesici... )
 

Low pass and FMC   28. 8. 2012 / 15:30
miso84
Dakujem velmi pekne, nieco taketo som hladal. Takisto velka vdaka aj ostatnym
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ