FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
War Thunder: World of Planes Jeden příspěvek | Celý strom
War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 12:06
maverick60   
Ahojte.
Je to síce fórum určené primárne k Flight Simulátoru , ale aj toto je virtuálne letectvo. Aj keď z obdobia 2sv.
Nie som si istý či to tu niekto už dal , tak ak áno pardon.
Nemáte náhodou nejaké info , kedy by to mohlo vyjsť do predaja ?

http://warthunder.ru/en/

Martin
34395 B / 600 x 338 / 1.jpg
26181 B / 600 x 338 / 2.jpg
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 12:43
Lukyn
Kdy to má vyjít nevím, ale jedno vím jistě - arkáda jako prase. V podstatě to samé co World of Tanks - online free to play arkáda s minitransakcemi, kde veškerá realita jde z cesty ve prospěch masové zábavy s účelem vylepšovat a "expit" váš tank v tomto případě letadlo a vítězit nad ostatními. Když už to nejde, tak i připlácet za různá vylepšení.
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 12:52
Blackrat
WoT jsem odmítal hrát protože mi přišlo debilní že v jednom týmu byly ruský i německý stroje. Pokud to tady tak není tak bych tomu šanci dal, ty dogfighty na videech vypadaj dobře. Hlavní je hratelnost - na ARAIG mám šturmovika
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 12:59
Lukyn
No jasně, pokud ti vyhovuje pouze akce a pěkná grafika tak proč ne Mě tyhle arkády nevyhovují. Na to mám Il 2 Sturmovik 1946 s nastavením na Easy, to je taková stravitelná arkáda
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 13:33
maverick60   
Ups. A to som myslel ze letovy model bude asi tak dobry ako grafika. Minimalne aspon ako Wings of Pray.
Este mi povedz , ze sa to ovlada mysou a odpadnem :}
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 13:37
Lukyn
No...bohužel.-) ale myslím, že většina lidí si na to vezme gamepad i když... viděl jsem spoustu lidí, kteří si kvůli "profi létání" v Tom Clancys H.A.W.X. kupovali Saitek X52....
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 14:09
maverick60   
Tak to je skoda penazi na taky sim , oprava arkadu :{
 

War Thunder: World of Planes   24. 8. 2012 / 05:27
Nish
Proč škoda peněz? Jestli jsem to dobře pochopil, tak hra je zdarma, platí se pouze za prémiové balíčky, prémiová letadla, popřípadě za goldy ale to není pro hraní podmínkou (podobně jako ve WOT). Sathuju betu, tak dám vědět, jak se to bude chovat.
 

War Thunder: World of Planes   24. 8. 2012 / 06:13
maverick60   
Ach jo. Svätá pravda. Zle som si to prečítal.
Daj potom vedieť prosím ťa ako to lieta.
 

War Thunder: World of Planes   26. 8. 2012 / 18:17
Nish
Tak jsem to vyzkoušel a jak tu už někdo napsal, chová se to podobně jak Wings of Prey, záleží jakou si zvolíš obtížnost. Co se týče rozložení letadel podle národů, tak v režimu arkády je to mix, ale v "historickém" režimu už to je rozdělené.
Jinak herních režimů je tam víc, ale zatím jsem je všechny nezkoušel. Asi bych doporučil se regnout, stáhnout herního klienta a vyzkoušet, je to zdarma, takže maximálně to půjde zase pryč z disku.
 

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 14:16
= Flyer =   
nevím podle čeho soudíš že letová dynamika WoT je špatná, náhodou při obtížnosti simulation se to vyrovná i původnímu šturmu....navíc oproti Wings of Prey je tam propracovanější engine management, letadla padaj dobře, vývrtky to taky umí, možná jen letadla se v tom vzduchu chovaj až nějak moc pevně...
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 14:48
Nish
Náhodou, pokud se člověk nedostane do týmu debilů, tak pro mě jsou WOT ideální arkáda zdarma pro chvilkové odreagování. Bitva netrvá děle jak 20 minut a po zničení stroje můžu okamžitě bez čekání naskočit do dalšího souboje.
Jinak tým, který má na svědomí WOT, pracuje na dalších titulech jako World of warplanes a World of ship, takže počítám, že to bude jako přes kopírák.
Co se týká World of planes, tak na něm pracuje stejný tým co vytvořil Wings of prey, ale jak to bude s rozložením letadel v týmech podle národů, tak to netuším.
 

War Thunder: World of Planes   24. 8. 2012 / 17:57
flyghtorange   
zas taka arkada to neni ked je to nastavene na realistic tak je to porovnatelne z ilom
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 16:38
Natan   
Odmyslete si od Il2 1946 šturmovika půlhodinovej let k cíli a máte War Thunder.
Na arkádu máte World of Warplanes.=)
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 17:05
Gripen
Ano, docela stručný a pokud jde o letovej model, tak si myslím, že zatím nejpřesnější popis.
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 20:09
maverick60   
Nejak sa nam s tymi arkadami roztrhalo vrece :}
Flight nevynimaje :} Ale je to skoda :{
 

War Thunder: World of Planes   21. 8. 2012 / 20:22
brancoj
Mna len v kutiku srdca hreje, ze sa postupne prepracujeme k takej grafickej realite aj v inom simulatorovom lietani. Viem si predstavit takyto vizual v cockpite Airbasu alebo Boeingu, ale aj mensej Cessne a pod. (samozrejme klikatelny). Do dvoch rokov to bude, len mi nebudeme mat peniaze na inovaciu HW. Slovensko teraz musi zachranit Grecko, Spanielsko, Taliansko, Island, Portugalsko… a preto musime setrit. Pevne verim, ze ceskych kamaratov to tak kruto nepostihne a daju nam spravu ako to lieta. Ospravedlnujem sa za politicky komentar. Brancoj
 

War Thunder: World of Planes   22. 8. 2012 / 08:17
Lukyn
Otázkou zůstává, jestli se vůbec někdo toho chopí a udělá další Flight Simulator. Nebo jestli zamrzneme na nynějším stylu arkád. Každopádně pokud jde o nároky na HW tak je to jen o přístupu a šikovnosti vývojářů. Optimalizace je totiž slovo, které dnes mnoho herních firem nezná.

Já osobně se víc než na kokpit těším na perfektně zpracovanou zem, reálně a živě působící města, perfektní nasvětlení, třeba i naskriptované lidi (i kdyby se měli potulovat jen v okolí letišť), hlavně konečně zvuky okolí (ptáci, voda, auta, šum lesů...) aby jsme i my nízkolétavci došli ke spokojenosti.

Hlavně už žádné F2P a podobné kraviny.
 

War Thunder: World of Planes   22. 8. 2012 / 18:57
Algy   
No nechci ti brát nějakou iluzi, ale já teda za letu moc lidí nevidim. A jediný co tam nahoře slyšíš, je tak maximálně motor letadla a ATC.
Takže to, že se ti zdá že máš v FS světě mrtvo, mě zase přijde docela reálný. Jinak souhlas.
 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   22. 8. 2012 / 19:42
maverick60   
Nechcem zakladať nové vlákno. Možno sa tu schiluje k diskuzii
Krásna grafika verzus Realita.

Musím sa ale priznať , že by mi tiež vyhovovala pekne prepracovaná grafika , tieňe v kokpite atď , ale zase nie na úkor reality. Tým myslím hlavne dynamiku letu a pod. Toto má asi najrealistickejšie zvládnuté X plane.
 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   22. 8. 2012 / 20:38
FSPilot   
(rýp) FSXkáři se budou radši lepší grafiku bez ohledu na realističnost (rýp)
 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   22. 8. 2012 / 22:17
Fabo™   
[rýp]zatímco FS9-káři raději obětují hezkou grafiku jen aby nemuseli mít realištičtější letadla[/rýp]

 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   22. 8. 2012 / 22:20
FSPilot   
[rýp]FS9tkáři si radší zalítají, než koukat na prezentaci pěkných screenů[/rýp]

 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   23. 8. 2012 / 15:14
Kendy   
od tebe mi tahle demagogie nějak nesedí...
 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   23. 8. 2012 / 15:26
Tragédie v JRD
V tom prispevku byla nejaka demagogie? aha... .)
 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   23. 8. 2012 / 16:03
Kendy   
v tom od Faba zcela určitě.
 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   23. 8. 2012 / 17:05
FSPilot   
tragéd už to ani nepozná
 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   23. 8. 2012 / 17:10
Lukas.wz   
Čímž snad nechceš tvrdit, že FSX má reálnější chování letadel, že ne?
 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.   23. 8. 2012 / 20:21
Fabo™   
No, obecne ne, ale do FSX jsou add-ony s realnejsim chovanim. Dve male GA letadla za vse - A2A Cub a Aerosoft Katana.
 

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 08:32
Lukyn
Já myslel spíš v okolí letiště, jako to má orbX. Posedávají, sekají trávu, nakukují u letiště, opravují letadla atd.... globálně bych si představoval nejen auta na silnicích, ale i zaparkované v ulicích, u domů atd. A taky vlaky. Někomu kdo sedí v 757 to může bát jedno, ale s mojí cessnou je to nuda létat nízko nad v podstatě pustým světem. Jo a taky bych si přál trochu živější ATC. Lépe a živěji nadabované, více rozdílných hlasů a na velkých letištích profesionální přístup a na těch malých takový ten prostě ne tak robotický. Uvítal bych taky krom perfektní grafiky a živého světa, také jakousi kariéru. Neboli kampaň, kde by bylo nutné nejdříve získat příslušné licence a letadla získávat nakupováním za vydělané peníze z třeba vyhlídkových letů, převážení pošty atd... O letadla by se dalo starat(dotankovávat, měřit kvalitu oleje a doplňovat, kontrolovat stav motoru a trupu atd...) a různě je přemalovávat jako to maji některé sportovní hry s autama. A samozřejmě perfektní nazvučení. Žádné mixery a autobusy ale ucházejícíc audio. Jo a ty zvuky okolí jsem myslel po přistání. Není větší tragédie přistát někde v lese na malinkatém letišti a otevřít dveře a.... nic...
 

War Thunder: World of Planes - diskuzia: Krásna grafika verzus Realita.    23. 8. 2012 / 12:48
maverick60   
Lukas.
Po tvojom príspevku som zavrel oči. Pristál som podvečer s Grumman G-21 Goose na letisku W12 Lost River , vypol motory , otvoril dvere ... . Ucítil som jemný letný vánok na mojej tvári , zacítil som vôňu barbecue a začul radostný džavot detí hrajúcich sa neďaleko letiska
Skutočne nádherná predstava.
Čo sa mňa týka , keby bol od začiatku celý svet FS-ky robený ako ORBX a textúry , obloha ako REX , hmm , to by mi vôbec neprekážalo. Tak isto by sa mi páčil svet ktorý si popisoval vo svojom príspevku a ja sa modlím aby sme sa toho aj dožili. Respektíve , aby sa na to dali zohnať aj finančne dostupné počítače Tak tiež výcvik by nebol na škodu. Ja sa napríklad za boha neviem ako samouk naučiť VOR lietanie. Takto by som sedel v C172 s inštruktorom , ktorý by ma driloval do vtedy , kým by sa to do tej mojej makovice nedostalo

Len jedno by som si ešte želal. Viac realistickejší letový model.
Celé to úsilie je zbytočné , keď s B737 na pádovke ešte dokážem pomaly urobiť výkrut

Maťo
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 13:46
Aardvark   
Když už se bavíme o realitě, tak v reálu je většinou snaha se do takových situací (výkrut s b737 na pádovce) nedostávat a na takové to normální lítání je letový model úplně dostačující. Pokud jde o to, získat základní návyky pro reálné lítání, tak je na to FS ideální.

Vzlet, stoupání, klesání, 30° zatáčky, ostré zatáčky, přistání - to vše prostředí FS simuluje velice dobře, včetně např. turbulence, bočního větru na přistání, vlivu země a závislosti součinitele vztlaku na úhlu náběhu (ano, i v FS se dá padat, ale jenom rovně ). Takže na takový běžný let VFR nebo i létání s b737 v běžných letových polohách při nižších rychlostech je to jako dělané.

Problém bych viděl v akrobatickém lítání, nadzvukovém lítání, lítání ve velkých výškách a možná i létání při vyšších podzvukových rychlostech. přiznám se, nevím jestli a jak je řešená stlačitelnost a navíc o ní ani moc nevím. Nedávno se tu taky řešilo jestli je FS schopná simulovat nastavitelnou vrtuli, ale myslím, že je to výsada jenom některých modelů.
Pokud jde o akrobatické lítání a vůbec o takové nezvyklé prvky jako pád a vývrtka (tuším, ještě nedávno to bylo v osnovách pro PPL, dnes už se učí jenom zábrany vývrtky), tak tam FSX silně zaostává a není v jejích možnostech to simulovat. X-plane na tom bude asi líp, ale tam jsem to nezkoušel.

Rada na závěr pro každého simptáka, našetřit 3 - 4 tisíce a zavítat do místního aeroklubu ať ho hodinku povozí a nechají ho chvilku létat. Osobně mi nikdy ty hodiny strávené u pc nevyvážily pocity při prvním letu v c172.
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 16:46
Létající myš   
Budu trochu polemizovat s větou .
: Pokud jde o to, získat základní návyky pro reálné lítání, tak je na to FS ideální.
FSka není zrovna moc šťastný počátek na real létání. Naučí mnoho z terminologie, naučí základy navigace IFR a VFR, na sítích určitě postupy frazeo a další užitečné věci. S tím souhlasím. Ale chování letadel v FS je mimo realitu. Takže mi připadá jako moudrá rada co píšeš na konci příspěvku :
našetřit 3 - 4 tisíce a zavítat do místního aeroklubu ať ho hodinku povozí a nechají ho chvilku létat. Osobně mi nikdy ty hodiny strávené u pc nevyvážily pocity při prvním letu v c172.
Takže víš sám, že to je o něčem jiném. Máš tam jiný prostorový vjem, gravitační a akcelerační síly. Dokonce si dovolím poznámku, že na profi simulátoru, kde se nacvičují součinnosti posádky a různé zlomyslnosti co by člověka mohli potkat či obnovují návyky na typovku atd. a přechod do real letadla je zas rozdíl. K velkému překvapení mnohých adaptů a žáků se chová daleko vstřícněji.
Fuj to jsem se zas rozepsal
Myš
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:18
brancoj
A teraz si trocha rypnem ja!. Myslim, ze vacsina ludi z prostredia sim lietania vie, ze ide o konicek a ze to zas uplna realita nie je ale podstatou je ten konicek. Koncom 70-tych rrokov som sa uplne vazne venoval plastikovemu modelarstvu – Aj vtedy (modely boli za 12 Kčs) ich niekto zlepil za hodinu a ini dokazali po stovke hodin mat Lavocku s otvorenym cockpitom a kniplom mohli v mierke 1:72 hybat vyskovkou. Nebola to skutocna Lavocka, mozna ta vychylka vyskovky bola trocha nerealna, ale bol to maly zazrak. Ja mam na hodinu lietania na sime mozno 3 hodiny pripravy. navigacia, studium materialov, manualov a pod. Neviem, ci prave to nie je to vzruso. Na druhej strane mam pokoj od manzelky, lebo som vzdy k doispozicii na otvorenie kompotu a netrasie sa, ci nahodou niekde realne neletim. A terz to posledne! Pred troma rokmi som mal infarkt a dnes ma s mojou diagnozou uz nikto nepusti solo za knipel. Kedze patrim do starsej generacie, ktora po revolucii zacinala od nuly, mozno som si ten infarkt prihnal nekonecnymi stresmi v podnikaniň. Prisiel presne v momente, kedy som sa zmohol tak, ze som nemusel pozerat na peniaze a mohol som si zaplatit akykolvek kurz lietania. Dnes ked som kontrolovany pacient, tak si lietanie uzivam aspon na FS-ke a za tie peniaze si mozem dopriat relativne dobre HW a SW. Niekedy si zivot s nami zahra nepeknu hru. Apropos! Fs-ka bola asi jednym z najlepsich liekov v rekonvalescencii. Pomohla mi vycistit si hlavu a upokojit srdce. Lebo kto to nezazil nevie. Po infarkte ste ako keby vas strieskali basetbalovou palkou. Tie pocity musite prebyt iba silnejsim zaujmom, napr. konickom. (Zial v prvych mesiacoch ani sex nie najsuper "-))
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:32
Létající myš   
Ale to vůbec nejsme v rozporu. tak to rýpnutí necítím
A vůbec namám nic proti FS. Naopak , je to príma zábava nejen pro lidi, jako jsi ty, kterým život nadělil nějaké trápení. Ale je to fajn i pro mládež, která má větší ambice než kouřit trávu. A jak je tu na péráku vidět i mnozí nakonec skončili , jako real piloti. Těm velká gratulace a tobě jen popřát, aby tělo drželo a nezlobilo
Myš
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 18:24
brancoj
Absolutny suhlas. To nebolo ani rypnutie do teba, skor do tych na peraku, ktorí obcas predvadzaju neznessitelnu lahkost bytia. Spravne ssi to povedal, ze FS-ka je tou dobrou liecivou drogou, ktorou si vyhojime nase trapenia. Som presvedceny, ze mnohi z nas si sadli za PC, ked im nebolo najlepsie a zaspavali s myslienkami na posledny let a nie na prusery v praci, choroby a starosti. Ten nazor na modelarsttvo mal jednu pointu. Aj vlacckovi modelari by sa mohli prevazat v realnych vlakoch ale beru svoje obmedzenia 1:87 a pod., lebo je to fajn. Chcel som este povedat, ze realita FS-ky je taka velka ako si ju urobime. Jednako vyberom Add-onov, jednako narokmi na seba. Mam dost kamaratov aktívnych pilotov s ktorymi, uz som to raz povedal, preberame mnozstvo tém. Napríklad priblizenia k letiskam, presne postupy …a musim povedat, ze to velmi dobre funguje aj s FS-kou. Lietam napr. lety, ktore potom odmonitorujem pri skutocnych letoch ako pasazier, cize mam aj vizualne zrovnanie, robim si casovu mapu. Este za cias niektorych nemenovanych skrachovanych spolocnosti, mi kamarati dokonca dali spracovat profesionalny flightplan, tesne pred mojim odletom. Rozdiel medzi realitou a skutocnostou som pri typickych dovolenkovych destinaciach dokazal udrzat +- 10 minut. A to podotykam, vobec nemam cas lietat tak ako mnohi na peraku – napr. ked vidim lety na IVAO a pod. Realne je to v priemere 2 hod. tyzdenne. Mam este male deti. Chvalim tuto komunitu, lebo ste mi mnohokrat pomohli. Myslim, ze taketo letecke sialenstvo je super. Brancoj
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 18:33
Aardvark   
"Chcel som este povedat, ze realita FS-ky je taka velka ako si ju urobime. Jednako vyberom Add-onov, jednako narokmi na seba."

100% souhlas
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:23
Aardvark   
Díky za opravení a doplnění

Když jsem před těmi pěti lety sedl do cessny a sotva jsem viděl horizont přes palubku, tak jediné, co jsem uměl bylo to, co jsem uměl z FS2002. A šlo to. Nevím, jak dlouho by mi trvalo naučit se základy bez simulátoru. Samozřejmě první, co mě v reálu překvapilo byly právě ty pocity za letu, jak píšeš, akcelerační síly a změna orientace vektoru gravitačního zrychlení (horský dráhy a podobný pouťový atrakce jsem nikdy neměl rád, takže to pro mě byla novinka).

Co chci říct, je to, že chování letadel v FS je mimo realitu pokud člověk létá akrobacii. Když srovnám normální let cessnou v reálu a v FS, tak nevidím moc rozdílů, pokud jde o ovládání letadla. U velkých letadel pochopitelně nemůžu soudit... Samozřejmě pocity doma na židli jsou jiné než v kabině, prostorový vjem je jiný na 15ti palcové placce než v kabině, ale ty základní principy lítání, ty se mi zdají stejný.

Jinak ten odstavec o profi simulátorech a zlomyslnostech je zajímavý, člověk by čekal, že tam moc rozdíl nebude.

Třeba lítám blbě, to je s mým náletem velice pravděpodobné, ale baví mě to ))
I.
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:38
Létající myš   
Hezky o tom píše David, když měl první solo let na 757. Myslím, že tam taky vzpomíná na simulátor a pak samotný let. Jinak máš v tom co píšeš pravdu. Třeba jednou zasedneš do real letadla a rozšíříž řady pérákových pilotů. Hodně štěstí na cestě
Myš
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:39
Tragédie v JRD
Hih Aardwark reálným pilotem už je
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:43
Létající myš   
A sakra tak velká omluva. Jdu si dát destilku
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:47
FSPilot   
Já třeba FSku používám ke cvičení postupů, rozkoukávání po kabině, ovládání budíků a trénování různých postupů. A díky IVAO i komunikaci. Bylo to dost poznat. O techniku pilotáže se v FSce nepokoušet. To, že se to chová v normálních režimech nějak podobně, tak to je fajn, že se člověk naučí reakce na podněty z budíků. Všechno je to ale moc idealizované a v reálu se k tomu pak přidají klamavé pocity a je to pak větší sranda
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 18:06
MiG-21MFN
když jsme u lítání v reálným letadle, tak kdy teda začneš lítat v reálným letadle? aspoň 142
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 18:14
Aardvark   
Tak začal bych, ale...
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 18:19
AJS
No ty máš ty měřítka taky nějaký pokřivený. Reálný letadlo přece vypadá jinak (nemá příďák, ale ostruhu, soudruhu)

A basta fidli
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 22:47
MiG-21MFN
no já vím, ale nepustěj ho rovnou do kraťase
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 19:20
FSPilot   
Co má 142ka, krom křídel a toho, že lítá, společného s reálným letadlem? Vždyť to letí jen díky tomu, že to dělá takový kravál, že odrazy zvukových vln od povrchu vytvoří dostatečný tlakový efekt, že to tu plechovku zvedne nad zem

Kdyby to mělo 2xCFM56 nebo RR 892, při konstrukci se hledělo na aerodynamiku, tak by se o tom dalo bavit, ale takhle? )))
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 20:32
Kachna   
Z142 je příkladem vítězství pracujícího lidu nad aerodynamikou. Ale neřekl bych, že M137/337 dělá větší kravál, jak jiná letadla,....
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:36
Tragédie v JRD

Pokud jde o to, získat základní návyky pro reálné lítání, tak je na to FS ideální.


Tak to si rozhodně nemyslím. Pocitově (a nejen v tom) je lítání doma na PC (at uz v xplanu, fsce nebo buhvicem) úplně někde jinde, než reál. A pro reál nic užitečného nepřinese (pokud tedy pod základními návyky nemyslíme základnost typu, že když dáš páku od sebe, tak to začně většinou klesat). Spíš bych to viděl vlastně úplně naopak - simulátorlletectví do života budoucího letce vloží spoustu zlozvyků a špatných navyků.

Jsou některé věci, které se dají na FSce potrénovat docela rozumně - ale základní návyky to IMHO nejsou.
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:42
Létající myš   
No já chtěl být takový hodný strejda. Ale Tome sám lítáš a tak víš o čem je ta moje poznámka. Dokonce si myslím, že vstupenka do leteckého nebe , je návyk z FS Z142, 143. Nechci tu brát prostor Davidovi a jeho príma příspěvkům z realu, ale je i sakra rozdíl mezi velkou plechovkou a malým vrtulákem. Ale to se tu už mockrát propíralo
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:45
Tragédie v JRD
Ja reagoval na aaardwarka Ne na tebe. Vlastně jsem podpořil tvou teorii

(to bude tím horkem .)
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 17:59
Aardvark   
Destilku na Tebe! Aardvark je se dvouma a a jednoduchým v
Pilot jsem jenom papírově, ale hold mám jiný kritéria a mě to příjde podobný
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 18:01
FSPilot   
Žádnou destilku nezaslouží! Co bych pak pil?!
 

Diskuze: Realita v FS?   23. 8. 2012 / 22:33
Jakub Edr
FS prinese dobre i spatne zvyky. Asi kazdy letecky nadsenec alespon jednou zkusil FSku, IL2ku, Cdora, pripadne GTA. Kladem je, ze si clovek osvoji zaklady - jak psal traged, kdyz prithnu, letadlo obvykle leti nahoru, ale muzou to byt i dalsi veci, napr. cteni z pristroju. Pri online letani pak jeste podani letoveho planu, zaklady komunikace, zaklady rozdeleni vzdusneho prostoru.
To by byly klady. Ale jsou i zapory. Jeden takovy me napada, ze v FS se nikdo nediva kam zataci - musel by pohnout cudlikem na joysticku a pri trose nestesti by se pohled uprel do operky na hlavu a ne do zatacky. Tato vlastnost se pak muze prenest do realneho letani. Proste zatacim, hypnotizuju kulicku, ale ze bych se do zatacky podival, to ne. Dalsi vec, co me napada, je cit, nicmene, ten ma ze zacatku asi malokdo, bez ohledu na predchozi "zkusenosti".
Tim vsim ale se neda simulator srazit jako vec, co kazi piloty. Ja behem vycviku letal na X-Plane ulohy, co v realu. Nacvicoval jsem skluzy, zatacky podle kompasu, okruhy, vcetne dulezitych ukonu, bezpecnostni a nouzova pristani a diky ortofotu i navigacni let pomoci mapy. V tom je simulator velmi dobry, protoze se na nem da zadarmo zdokonalit to, co v realu stoji 30 a vice Korun za jedinou minutu.
V pokracovacim vycviku pak letci oceni priblizeni k radiomajaku, usazeni do ILS, nebo rizeny let na Ruzyn, ktery neni zrovna moc levny.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 07:20
maverick60   
Pridám aj ja ešte jeden

Po pravde ja môžem FS-ku porovnať s reálom iba na základe skúseností z Blaníka L13.
Viem že to asi nie je boh vie čo a s pilotmi väčších lietadiel sa to nedá porovnať , no aspoň dačo. Niekto tu napísal že: FLight Simulator je taký reálny ako si ho urobíme. To je podľa mňa pravda. Respektíve to ale niekedy záleží na našej predstavivosti. Tak napríklad keď si porovnám virtuálneho Blaníka a reálneho dospievam k názoru že ten virtuálny ( hoc vôbec nie je zlý a ja ďakujem týmto jeho tvorcovi pánovi Wolfgangovi Piperovi ) ale napríklad rozpočet sa s ním moc robiť nedá. Z malej výšky malou rýchlosťou by som letel dlho , pokiaľ by som nenarušil vztlak brzdiacimi štítmi. Za to ten skutočný , keď som si ( hlavne zo začiatku ) spravil zlý rozpočet na pristátie , približoval som sa k letisku bez vztlakových klapiek , prípadne vysunutými na prvom stupni aby som bezpečne doletel. Skúšal som si to potom doma na FS-ke a nebol problém doletieť za tých istých podmienok ako v reále s klapkami na plno a ešte sj brzdami na polovicu. Ja skutočne nemám prehnané nároky a samozrejme patrím k tým ktorý berú FS-ku s rezervou ( ako koníček ) , ale prial by som si trošku viac.
Chcel som si skúsiť vývrtku , ale bohužiaľ sa aeroplánu v FS-ke moc nechcelo. Vlastne som ju vôbec nevyrobil. Aj keď som postupoval presne ako v reálnom lietadle. Čiže čumák hore , počkať až sa rýchlosť vytratí , vykopnúť plnú nohu a .... bol to iba ( ako sme v aeroklube tomu hovorili ) veľký pád. Žiadny vrták sa nekonal Škoda. Omielaľ by som to v simulátore do zblbnutia , ale nedá sa. Keď to zhrniem , simulátor mi pomohol nacvičovať udržiavať horizont , nácvik zátačiek , pádov a celkovo sa orientovať s úzkej kabíny v priestore. No prvky vyžšej pilotáže a ten "nešťastný" rozpočet na pristátie sa mi nedarilo v simulátore nacvičiť. V reále som to samozrejme zvládol
No aj tak , keby nebolo FS-ky , neviem na čom by som doma poletoval. Asi len na metle

Našiel som peknú prácu na internete ohľadne Blaníka a jeho verzií , tak ak máte chuť , páči sa :


http://cena-dekana.fd.cvut.cz/prezentace/4_rocnik/marek_jan/prace.pdf

Martin











 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 09:18
FSPilot   
FSka je úplně k ho*nu, co se týče jakýchkoliv věcí spojených s pilotáží nebo nějakými letovými obraty. Tyhle věci jsou největší kámen úrazu všech simulátorů a v tomhle je FSka úplně stejná jako jakákoliv arkáda, až na drobné odlišnosti.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 09:39
Lejzy
http://www.youtube.com/watch?v=xV3qIA4AUUs (jak moc reálné to je netuším, ale alespoň něco)
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 09:40
Lukyn
Co si budem povídat, Flight Simulator rozhodně není náhrada za létání. Je to prostě a jen hra co má zabavit a seznámit s prostředím letadel o trochu blíže než jiné hry.Ale alespoń to není arkáda. Na nějaké super reálné simulátory si asi nějakou dobu ještě počkáme. Já jsem ale za FS rád. Baví mě takovéto domácí létání a hodně věcí mě naučila. Když jsem k ní poprvé sedl, měl jsem už nalítáno hodně na jiných simulátorech i nesimulátorech, ale vždy jsem používal jen plyn, joystick a případně vysunutí podvozku a kulomety. A FS mě naučila používat přístroje, navigaci, ATC atd... postupně jsem vše co bylo na automatice přepnul na manual a poprvé jsem využil pedálů a naučil se zatáčet. Teď už mám virtuální létáíní podchycené a svou Cesničkou brázdím stát Washington Takže jsem díky FS našel spoustu informací o létání. Ale když jsem sednul do skutečného stroje, bylo to uplně jiné. Hlavně mnohem lepší. Sakraj enže nemám peníze na ULL alespoň.... Kéž by ta hodinka letu c172 s možností půjčení bskutečně někde stála okolo těch 3000 jak tu někdo psal, protože já to vyděl všude za těžký prachy:-/
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 00:05
Fishbed   
V tomhle budu za Ivanem a nesouhlasim
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 09:35
MiG-21MFN
to já tedy s Ivánkem souhlasím taky. sice jsem taky hovno s dvouset hodinama, ale osobně si myslím, že jakýkoliv simulátor (pozor, záměrně říkám simulátor a ne arkáda) ti nějaký základní návyky dá. je totiž uplně jedno, jestli se cessna v fsce chová jako cessna, ale simulátor jako takový umí simulovat věci jako boční vítr, vyplavání při přistání a tak dále. a ten sim ti dá právě to, že víš, co dělat, když ti foukne zleva, když ti to při přistání vyplave, když se blížíš pádu... samozřejmě nemužeš to přesně aplikovat na reálný letadlo, myslím tím velikost výchylek a spol, ale aspoň víš, co máš cca dělat. jediný, co se tam fakt nedá naučit, je přistání s ostruhou. v žádným simu to neumím, jestli v reálu, to musí posoudit radim, ale mě se to docela líbí
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 10:06
FSPilot   
" a ten sim ti dá právě to, že víš, co dělat,..."

tahle věta mě od pilota s 200 hodinama celkem překvapuje. Čekal bych při 200 hodinách trošku víc zkušeností a soudnosti.

Jednoduše vizualizovaná teorie opravdu není aplikovatelná na řízení letadla... to je asi tak, jako že použiju joystick na Retal a budu vědět, že když přitáhnu, tak to poletí nahoru a když potlačím, tak to poletí dolů a rozhodně bych netvrdil, že mi to dá návyky (a už vůbec ne správné) pro reálné řízení letadla.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 10:16
Aardvark   
Ivošu, zase z toho nedělej hru na jeden den... Stejně jako ostatní, si taky začínal na FS. A už vůbec bych se neobouval do někoho, kdo má větší nálet, než my oba dohromady...
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 12:53
MiG-21MFN
díky náčelníku, že ses mě zastal
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 13:52
SONP   
Tak teď už jenom čekám, kdy se tu rozproudí debata na téma "Posadil-li by simpták reálné dopravní letadlo"
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 15:39
Kendy   
jde o to, o které reálné letadlo by šlo. Pokud by šlo jen o ULL, tak třeba mě to zrovna nedělalo sebemenší problem.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 16:02
Tragédie v JRD
Echo? No, tak to přistane samo .. pilot mu do toho jen hrabe a kazí mu to.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 16:16
Kendy   
No zas tak samo určitě neletí, nebo spíš nepřistane, ale právě tady...se ty znalosti z FS docela hodí. Takže jak mi bylo již dřívě zkušenějším(a) řečeno, je hodně znát, když si za to sedne naprostej neznalec a laik a nebo člověk, co lítá už nějakou dobu FSku na podobných typech.
Takže se také s názorem přkláním k těm, co zde tvrdí, že FSka ti přeci jen něco málo z toho dá.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 17:16
Kachna   
budu citovat jednoho zdejšího přispěvovatele, protože Echo jsem neřídil: "Echo není vhodné letadlo na výcvik, protože je strašně hodný" Tak, jestli jsi spíš neopravoval svoje chyby,...
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 16:06
Balooo   
Protože tě u toho nikdo nefackoval!
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 16:25
Algy   
Takže tobě dělalo přistání problém, protože tě u toho někdo fackoval?
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 16:40
Kendy   
těma přískokama v před co dělal, by se tam ten co ho fackoval, ani neudržel.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 17:30
FSPilot   
Kdybys nelítal v předklonu, tak by měla ta vrtule na sluce volno pro otáčení a lítalo by se ti možná líp
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 17:37
FSPilot   
Na FSce jsem začínal a lítám ji pořád, ale nikdy bych si nedovolil tvrdit, že si na ní trénuju řízení letadla Teda po manuální stránce. Já si na ni vždycky nacvičoval postupy, ovládání budíků, navigaci a na IVAO i komunikaci, ale nikdy ne, jak to řídit, protože to se na tom prostě nedá To, že nakloním joy doprava a letadlo se nakloní doprava je úplně na prd, protože to udělá možná i GTA (nevím, nehrál jsem to)... Třeba takové postupy jako přistání s bočním větrem, skluzy, chování letadla při pádové rychlosti (popř. před dosednutím na dráhu a po dosednutí na dráhu - především na beton) a nebo třeba taková blbost jako pojíždění s bočním větrem... to jsou všechno takové běžné věci, které FSka absolutně nezvládá.
A proto mě reakce výrazně zkušenějšího pilota tak překvapuje Ale zase na druhou stranu ho omlouvá, že si už dlouho nehrál
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 17:43
FSPilot   
PS: a simulaci atmosférických jevů nezvládá už vůbec Turbulenci z tepla se tak nějak pokouší FSX, ale za moc to nestojí. Chování vzdušné hmoty má větší nebo menší vliv na řízení letadla (resp. na očekávání různých jevů v okolí kopců, různorodých povrchů, různé typy mraků s různou intenzitou turbulence, námraza, déšť atd.). Prostě to jsou věci, které se na FSce nedají simulovat. Některé addony se snaží ochcat program a udělat takové věci jako vývrtku, námrazu, ale to jsou jenom pokusy, jak ochcat program, který vůbec nepočtá s takovýma věcma...
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 10:23
Tragédie v JRD
Ehm... tys už asi dlouho nelítal v FSce co? PRotože jinak bys o simulaci "vyplávání" nebo "bočního větru" atd nemohl mluvit. Vždyť to, co předvede FSka nemá s tím, jak to vypadá v reálu, prakticky nic společnýho ... Vždyť oproti reálu se ty letadla v FSce chovají jak splašený kozy ...
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 12:52
MiG-21MFN
no tak možná to neumí fska, to pardon, je fakt, že jsem to nehrál dlouho. spíš il-2. ale stojím si za tím, že nějaký návyky ti ta fska dá. ale byl bych rád, kdyby se tu vyjádřil někdo jako radim, kterej má nalítání xkrát víc, jak my dohromady
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 17:18
Kachna   
dá ti jeden velmi špatnej. Moc sledovat přístroje a čučet na jedno místo,....
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 18:21
Létající myš   
Vylez po stromu výš. tam jsem to napsal.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 19:28
MiG-21MFN
však já jsem to četl. když vy tu všichni tvrdíte, že pokud na fsce umím lítat s cessnou, neznamená to, že to umím i v reálu. s tím já souhlasím. ale když se odprostíte od všech typů, tak si myslím, že to uplně špatný není. jen tak pro ilustraci, celkem mi padla brada, když se jeden z elementárníku u nás v aeroklubu po odlítání x letů na blaníku ptal, jak to vlastně je, jestli když potlačí, tak klesá... bylo moc příjemný toho člověka pak vlekat no a tohle se jako právě v fsce naučíš, že k sobě je nahoru, od sebe dolu, levá noha do leva, pravá do prava a tak dále. ale asi je to jen moje utkvělá představa, že mi to v něčem pomohlo
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 20:26
FSPilot   
" no a tohle se jako právě v fsce naučíš, že k sobě je nahoru, od sebe dolu, levá noha do leva, pravá do prava a tak dále."

Jestli tohle je to, k čemu používáš FSku, tak si do zápisníku na poslední řádek napiš "-200 HRS due to safety reasons" To ti pak stačí místo FSky třeba Microsoft Flight nebo Combat flight simulator
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 21:44
Mike2811
Hele do combata nevrtej, protože ten vždycky používal engine z nějaké FS té doby, tudíž letový model by měl být šul nul...
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 22:45
FSPilot   
takže úplně k ho*nu A to je přesně to, na co jsem chtěl poukázat
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 23:58
AJS
Sedáš pěkně, ale tu metodickou facku potřebuješ jako prase drbání. Řek sis vo to sám
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 19:14
Rychlokvaška
Tak to tady sleduju a nedá mi to přispět taky trochu do mlejna, byť jak se mi zdá tradičně proti proudu ) Ale je to jen můj názor na věc, tak to tak berte...

Lítání v FSce je stejně jako jakýkoliv jiný koníček - kolik do něj vložíte, tolik se vám z něj vrátí (pochopitelně není myšleno finančně ). Čím víc se tomu člověk věnuje, tím víc si z toho odnese.

Někdo bere FSku jako hru, odreagování, možnost zkoušet a blbnout, v takovém případě asi nelze očekávat nějaký pozitivní vliv na reálné letectví. Pak je tu ale skupinka těch, kteří mají FSku (nebo Xplane, ... ) vyšperkovanou komplexními addony letadel, pravidelně aktualizovaná reálná navigační data, spolu se simem používají hromady utilit pro performance, loading, planning, apod., a hlavně - jejich knihovnička je plná reálných příruček k letadlům, firemních postupů, mapiček, AIPů, apod...

A musím říct, že pro tu druhou skupinu je FSka naprosto bezkonkurenční příprava na reálné letectví a pokud jde o tu podobnost s realitou, někdy je až neskutěcná.

Začnu vlastní zkušeností - aneb proč si to myslím. Už jsem se tu nedávno rozepsal o historických souvislostech, ale řekněme, že jsem u všech možných simů strávil spoustu času, někdo by možná i řekl že až příliš Speciálně FSka ve spojení s IVAO hraje v mé "dopravní přípravce" nezastupitelnou roli. Troufám si říct, že věci které jsem díky FSce znal předem mi zajistily dobrou polovinu vědomostí a praxe, kterou jsem potřeboval pro výcvik v Oxfordu a pro následnou typovku na 757. A tím bylo studium a lítání nesrovnatelně jednodušší a výsledky nesrovnatelně lepší.

A k čemu si myslím, že je FSka výborný nástroj pro reálné letectví?

- V prvé řadě seznámení se se základními principy IFR navigace a pokud tomu člověk opravdu něco dá, dá se obsáhnout téměř celá IFR teorie a praxe. S jednou jedinou výjimkou a tou je instrument scan - ten se týká pouze těch, kteří si k FSce pořídili aspoň nějakou napodobeninu skutečného kokpitu a měli u sebe aspoň chvíli času někoho, kdo tomu rozumí. To je něco, co na xx palcovém monitoru nemá moc smysl řešit, na to je prostě potřeba celá ta svítící, blikající a přepínačová paráda kolem, pokud možno v reálné velikosti. IFR není o ničem jiném než o znalosti předpisů a procedur, schopnosti prostorové představivosti a hlavně o nekompromisním instrument scanu ve skutečném prostředí nějaké verze kokpitu. Troufám si říct, že na základě FSky a se základním pilotním výcvikem ve skutečném letadle jde udělat přístrojovka.

- V řadě druhé předpisy, postupy a komunikace s ATC. S komplexním addonem, s reálnými daty a postupy a s dobrými řídícími a okolním trafficem na VATSIM/IVAO jde udělat hodně dobrý obraz skutečného letectví. Je to ale prostě jen o tom, kolik tomu člověk věnuje. Pokud umí číst, studovat, sledovat, ptát se a hlavně donekonečna zkoušet a trénovat. To online "hraní si na piloty a řídící" má k tomu reálnému blíž než si spousta lidí uvědomuje.

- V řadě třetí tlačítka, točítka, budíky, displeje a systémy. Moderní addony dosahují natolik věrné podoby svých skutečných protějšků, že se občas nad dotazy "simptáků" nestačí člověk ani divit, co všechno neví. Dají se taky velmi dobře využít pro seznámení se s danou avionikou a procvičení si funkcionality předtím, než k tomu sedne člověk do skutečného éra. Aniž bych chtěl zahajovat debatu o tom co tu nadhodil SONP, troufám se říct, že spustit "to svoje" éro a nějak ho řídit po zapnutí autopilota dokáže poměrně dost hardcore FSkářů levou zadní. Není to tak ani o tom, co by daný addon neuměl, ale spíš z čeho při učení se daného éra vycházeli konkrétní virtuální piloti - na internetu totiž koluje spousta tutoriálů, které si z toho skutečného světa přinesly celkem málo. Některé addony jdou v systémové simulaci tak daleko, že jdou překvapivě dobře použít i pro seznámeni s nouzovými postupy.

- V řadě čtvrté - letiště. S FSkou a dobrou scenerkou se dají perfektně nacvičit a ve všech situacích otestovat přiblížení a odlety z/na konkrétní letiště, samozřejmě včetně pojíždění. Co kdy uvidím, kde se pohybuju vůči terénu a okolí, jak je letiště a jeho procedury konstruované, apod.

- A v řadě páté - srovnávací navigace. Tady je to trochu s otazníkem - člověk musí mít představivost, umět se koukat kolem (je jedno jestli na extra monitor na straně, přes TrackIR, nebo kloboučkem), umět si promítnout to co vidí v FSce na mapu a tak trochu nastavit podmínky, se kterými pak v reálu zápasí běžně - jako je turbulence, termika, snos větru a omezená viditelnost. Nechci tím říct, že by FSka uměla simulovat opravdové počasí a chování vzduchu, ale spíš to, že umí stejně jako ve skutečnosti udělat tu srovnávačku tak trochu zajímavější.

Zbytek jsou věci, které od FSky opravdu očekávat nelzou, od ostatních simulátorů pak jen omezeně. A to zejména:

- Počasí - přes všechny snahy všech možných addonů to má k různorodosti a aktivitě počasí hodně daleko. To je prostě fakt a to se jen tak nezmění - počasí není jen o dohlednosti, oblačnosti, teplotě, tlaku, větru a turbulenci. Počasí je natolik různorodé, proměnlivé, dynamické, nepředvídatelné, závislé na mnoho proměnných a složité, že si s ním lámou hlavu i superpočítače, natož rutinka v FSce.

- Letová dynamika - FSka se rozhodně nechová jako reálné letadlo a v takovém pripadě jsou reálný výcvik a zkušenosti naprosto nenahraditelné a návyky z FSky spíš na obtíž, někdy dokonce i přímo nebezpečné. Na seznámení a pochopení základních věcí je perfektní, na seriózní učení se nebo nedej bože výcvik naprosto nevhodná. A to i když si člověk odmyslí nouzovky a "zaobálkové situace" a bude trénovat jenom poklidný letík z A do B. FSka prostě "ručního" pilota nedělá a nikdy dělat nebude, to ostatně platí i pro ty velké bílé krabice za milióny dolarů - přes všechnu realitu a hydrauliku to prostě nejsou dokonalé manual handling simy a každý hned pozná, že to není skutečné letadlo a chová se to trochu (hodně) jinak.

- MCC a CRM. Tady to platí naprosto všeobecně. Ani FS2Crew, ani doma postavený kompletní kokpit a druhý pilot vedle v sedačce se realitě příliš nepřibližují, zvlášť pokud alespoň v jedné sedačce nesedí profík s praxí a příslušným výcvikem. Spolupráce ve vícečlenných posádkách a zejména spolupráce se všemi těmi lidmi mimo kokpit je prostě kapitolou samou pro sebe a létání se v takovém prostředí dostává úplně do jiné dimenze. Nejen mezi piloty vzájemně, ale zcela zásadně se projeví ve všech postupech.

- Human Performance - všechny ty prdelní sondy, pohybové a vizuální iluze, problémy komunikace, se zdravím, stres, zahlcení informacemi, nedostupnost všeho co člověk potřebuje tam nahoře, časové problémy...tohle prostě musí člověk prožívat, trénovat a řešit, tohle simulovat nejde.

Tož tolik ty moje dva centíky. FSka má k reálnému létání daleko ve spoustě ohledů, v jiných ale zase proklatě blízko. A koneckonců i kdyby něco simulovala dokonale, pořád bude platit - DO NOT USE FOR REAL FLIGHT. Pokud chce člověk lítat doopravdy, musí znát dokonale opravdové letadlo a umět létat a to nejde ničím nahradit - jedině v reálném světě je všechno kontrolované a garantované. A tak není důležité jak skvěle FSka simuluje třebas Garmina G1000, když ten v mém konkrétním letadle má jiné vstupy, verzi firmwaru, databáze a jiné aktivované funkce, nebo že v FSce to nepadá na 60kt a plných klapkách, nebo na 2400 otáček a 28MAP letí 115, když reálné éro padá už při 70 a letí 90.

Kdo si umí uvědomit rozdíly a omezneí a umí vytěžit co mu FSka nabízí, pro toho je to neocenitelný nástroj pro skutečné létání. Pro důvěřivce to může být hodně nebezpečný nástroj.

A hlavně bude vždycky platit - doma a na monitoru je to úplně něco jiného, než doopravdy. Ať už proto, že celé letadlo nejde zvládnout jedním člověkem myší od monitoru, tak proto, jak na člověka ona realita působí psychicky. "Restart" is not an option...

A tak je to se vším Ne nadarmo se říká, dobrý sluha, špatný pán...
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 20:30
Létající myš   
ja věděl, že to co jsem napsal stručně rozvedeš. ja holt nejsem grafoman ječtě tam je jedna věc o které jsem nepsal. Prdel končí ve chvíli, kdy za sebou máš 250 lidí a nějakejch 150 mil doláčů na triku. Tam totiž není ctrl alt del. Každý kdo měl první solo a je jedno v jak velké plechovce zažil něco co žádná simulace a to ani v tý velký bílý bedně není. A to , že končí legrace a začíná to být sakra real a vážné. Nechci tady popisovat kantorskou část svého rychlokvašného života, abych se nestal hvězdou za pár minut na jiném místě. Tohle mě docela štve. Možná by těch pár věcí někoho i zajímalo a něco dalo. takhle bohužel. No nic. Jinak máš v mnohém pravdu, ale abych to uzavřel: je to HRA a taková dává velký rozsah pro pochopení základu, ale nic víc. I to stačí a díky za to , že je.
Amen buráci
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 21:01
Rychlokvaška
Najdou se dny, kdy je čas a chuť psát Občas to i někdo čte a nestěžuje si na délku...
Jen jsem chtěl přidat názor, virtuální a reálné hodiny se tak nějak srovnaly, tak nastal čas porovnávání a bilancování )

Máš pravdu...když je to doopravdy, chová se člověk úplně jinak...pokud není kovboj a netouží po hlavní roli v dalším díle Air Crash Investigations. I takoví se najdou...

Jinak popisování se určitě neboj! Naopak, moc rád si to (nejen já) přečtu! A pokud se náhodou staneš terčem prudké kritiky a vznikne ti samostatná rubrika, budeš v celkem fajn klubu...horší by bylo, kdybys tam byl chválen a oslavován, to je v českém letectví ostuda a profesní sebevražda!
Koneckonců, nikdo to stejně nečte a ti co to čtou vědí dobře, co je to za shit. Neexistuje inteligentní bytost, která by to tam brala vážně
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 21:44
Létající myš   
Jo pane, nechám projít palicí a uvidím. ja si občas pročítám co jsi napsal o prvním letu na 757 a mám dojem, že je to to, co by měl každej adept povinně číst. Tím končí dnešní analní alpinismus.
Je bohužel fakt, že člověk potká namachrovaný synáčky i rozklepaný kluky. To už je potom jen o přístupu jak je srovnat a dát tolik prostoru, aby se tam vešli a ego už ne. Ono už při prvním sedu a pár minutách poznáš co v něm je a jen málokdy jsem se zmýlil. Je to super pak když to jde položit ruce do klína a dělat, že čumíš ven a přitom ho sleduješ. Tady by měl být vždy fotograf. To už nikdy v očích neuvidíš. A o tom to je. Pak už je jen na něm zda pochopí, že až do tý chvíle to byla příprava a vlastní studium, praxe a objevování co je v něm a kde jsou rezervy nikdy nekončí. Něco podobnýho, asi prožil každý, komu se podařilo prvně v Fs odstartovat a doletět do cíle a přistát. Pak začal koukat co vše ještě potřebuje nainstalovat, naučit se a ta radost, když prvně nastartoval třeba bulíka a ejhle ono nic nesvítí motory běží a pak přidá navigaci a přestane přistávat s autosednem si a dál a dál...pak skusí se nechat zjebat na síti, polovině příkazů nerozumí, sakra kde je ten otočnej bod a jak mám kurva vědět, kdy dosáhnu dalšího a tak pomalu z něj roste docela už dobréj simletec. No ono to je ve velkým trochu podobný.
Myš
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 23:06
Rychlokvaška
Jo, taky si to občas pročítám...pomáhá to, když má člověk občas výjimečně pocit, že je jeden den jako druhej, nebo že je lidská blbost a závist jako ptačí chřipka Jo, byl to den D a i když bylo a bude ještě spousta takových, je potřeba si je uchovat jako velmi, velmi výjimečné.
Tím končí dnešní samohonka

Přesně tak to je...je potřeba vědět, že ty papíry, ať už virtuální nebo reálný, nejsou závěr, ale naopak začátek. Vstupenka do světa, kdy se člověk musí učit a překonávat sám sebe každej jeden den. A že si při každé etapě musí uvědomit, že to nejtěžší ho čeká až u té další a že tohle kolečko nikdy nekončí. Taky proto to děláme, pro tu výzvu, že nic není samo sebou a že nikdo nevidí nikoho za ručičku. O co se člověk nesnaží, to nedostane. A mám to tak rád a vážím si moc lidí, kteří mě kdysi učili a teď s nima můžu lítat "jen tak". Že vědí co mi můžou svěřit a u toho si číst noviny. Je to takovej zvláštní pocit uspokojení, ale zároveň obrovské zodpovědnosti - že bych prostě nerad, abych tu důvěru zklamal. Naopak, snažím se, abych ji posílil. Prostě takovej malej denní linecheck Není to stres navíc, je to zábava...člověk musí mít prostě rád dělat něco navíc a snažit se být lepší v tom co dělá, i když mu někdo nestojí za zády...

A tak by se dalo nostalgicky plkat donekonečna...

Trošku si občas povzdechnu nad vývojem na našem rodném Gatwicku, který za poslední 4 roky povážlivě zoranžověl. Začlo to 15ti kousky, teď jich je skoro 50. A mělo to jeden výrazný průvodní jev - člověk už v buse z car park potká jenom čtyřproužkáče a dvouproužkáče. Ti jedni s rapidním kariérním růstem, ti druzí hození do rybníka a plav...Trochu mě občas drobně mrazí při představě posádky, kdy má pán vlevo ve svých 25ti letech 2500 hodin na svém prvním jetu (ví vůbec maminka, že je kapitán?) a klučina vpravo v 18ti nějakých 300? Ano, je to blbuvzdorný Airbus, ano mají robustní SOP, ano, mají velmi kvalitní výcvik, ano všechno je nové, moderní, mají spoustu příležitostí na každodenní trénink...ale přece jenom, drtivá většina z nich si zaplatila všechno od začátku po typovku a teď na to koukají jako z jara...
Určitě jich je spousta excelentních a to co dělají je jejich životní sen, kterému kladou velkou váhu a dělají s maximální zodpovědností. Věřím, že je jich drtivá většina. Ale co ten zbytek? Vyfiltruje je systém?

(filozofický režim OFF)

Nic, čas jít chrnět, zítra Paphos, jdem omrknout jestli se na tu pojížděčku dá opravdu přistát
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 23:53
AJS
V tomhle ti budu trochu oponovat, ve 25ti při náletu 2500h můžeš už bejt docela dobrej kapitán. Já osobně naopak prosazuju názor, že F/O rostou jen do určité míry a pak dojde k určitému lokálnímu vrcholu, kdy je vhodné, aby šli vlevo, pokud na to mají. A to je zrovna těch 2500-3000h s tím, že věk nad 25 je OK. Další sezení vpravo už je jen "mlácení prázdné slámy". Proč? Všechno, co zažiješ z pravé sedačky, si prožiješ pouhou desetinou proti tomu, jako když to prožiješ zleva. Stejně v dnešní době většinu průšvihů, když už k nim dojde, zažiješ jen jednou v životě a musíš se s tím nějak poprat, a pokud jseš dobře připravenej a umíš používat mozek, tak to zvládneš. Pokud někdo sedí vpravo dýl, nejen, že mu to už tolik nedá, ale dokonce může dojít následkem demotivace k urcitému poklesu výkonů. Viděl jsem to několikrát. Pochopitelně tam, kde je rozvoj zamrzlý a přesun na kapitánskou sedačku nepřijde dřív, než za deset-patnáct let, se nic nedá dělat, je však sebeklam si myslet, že to z tebe udělá lepšího kapitána.

Před lety (radši ani nebudu říkat, kolik mi bylo a jakej jsem měl nálet), když jsem šel dělat kapitána, nota bene na typu, kterej jsem předtím nelétal, jsem samozřejmě měl spoustu otázek a pochybností. Šel jsem si tehdy sednout na oběd se svým kamarádem a vzorem již z dob elementárky, který tehdy na ATR byl instruktor, že z něj budu tahat moudra, co a jak kdy dělat, a on mi svým hlubokým hlasem vycházejícím z útrob jeho objemného břicha řekl jednu věc, kterou jsem v ten moment příliš nepochopil, ale pak mi to secvaklo a teď to při výcviku začínajícím kapitánům říkám taky - "když se setkáš s něčím novým, s čím jses ještě nesetkal, zamysli se nad tím hlavou a nemǔžeš to vymyslet blbě". 100% pravda. Tam, kde jsou jasně dané postupy, není co řešit. Tam, kde to chce něco víc, je to jen o tom chladně a s nadhledem a s použitím znalostí najít jedno ze správných řešení. Nemusí být nutně to absolutně nejlepší, musí být ale stále dobré ale co hlavně - nesmí to být žádné z těch špatných. Hlavně žádnej zmatek ve snaze zachovat se 100%, pak dojde k tomu, že člověk přes psa neuvidí tramvaj. A funguje to spolehlivě, a můžeš mít klidně těch 25 let a 2500h, ostatně dopravní létání není žádná "rocket science" a není lepšího line captaina, než naprosto průměrného jedince se stabilními a spolehlivými výkony
 1x  

Diskuze: Realita v FS?   25. 8. 2012 / 19:44
Rychlokvaška
Ahoj Radime,

Nechci říct, že přímo nesouhlasím, byť na spoustu věcí (musím říct trošku překvapivě a nejen u tohohle tématu) máme trochu jiný názor. Ale to je krása diskuse o lítání doma a ve světě

Myslím si to trochu jinak a rád bych pro pochopení řekl proč.

Jednak mám pocit, že vycházíme každej z trochu jiné výchozí situace, to je řekněme to subjektivní podhoubí:

Ty sis tím povýšením prošel v době (psát to nemusíš, ale užs to kdysi psal) o které se tu bavíme, navíc v okamžicích horního patra klasické aviation industry křivky náboru/propouštění. Máš s tím svou zkušenost, víš jak ses s tím popral a seš teď tam kde seš, k čemuž pochopitelně gratuluji. V ČR předpokládám funguje, díky nabídce/poptávce na pracovním trhu, tak nějak zhruba stabilnímu počtu airframes a minimálnímu počtu mimoaerolinkových pozic (bizjety, armáda, vrtulníky, aerotaxi, ...), poměrně zdravý seniority systém a přirozená fluktuace, takže je to tak nějak přirozený vývoj i v případě tvých kolegů, plus mínus pár let. Je to jen můj dojem, kdyžtak mě oprav.

Moje osobní zkušenost a realita tady v UK je ale naprosto jiná. Jednak jsem se do letectví dostal naopak v době sestupu po oné křivce a pokles trval hodně dramaticky dalších dobrých 5 let s krachy spousty aerolinek a teď se zvrávorává jen pozvolna, byť očekávání jsou velmi optimistická. Do toho navíc celkem intenzivně vstoupily dvě zásadní věci - že se zvýšila možnost odchodu do důchodu z 60 na 65 let a že začala také hodně dramaticky propouštět armáda. Důsledkem je, že se přirozený vývoj téměř zastavil, většinou dokonce obrátil. Piloti zůstávají u aerolinek mnohem déle, do procesu vstupují mnohem zkušenější a probíhá spousta propouštění. A byť by se zdálo, že je pro aerolinku výhodnější zbavit se služebně starších, to co jsou schopny nabídnout jako "odchodné" a jaký je obecně stav penzijních fondů znamená, že nabízené "padáčky" obecně zůstávají bez zájmu a o práci přicházejí zelenáči nebufferovým ale populárním seniority systémem LIFO

Krom toho je tu velká řada řekněme velkých dopravců, u kterých je ten kariérní postup pomalejší už tak nějak z principu a taky daný vnitřními předpisy. UK a aerolinky letecky řekněme přidružené (jako třeba Quantas, Cathay, nebo i Emirates) jsou navíc pokud jde o zkušenosti docela dost tradicionalistické. Takovou klasickou hranicí pro přechod na levou sedačku, kterou najdeš téměř všude, je 5-6tis hodin (na větších jetech) a nějakých 10-15 let u konkrétní aerolinky. Jsou dopravci, kde si s 2500 hodinami neškrtneš ani jako FO - a není to jen proto, že si můžou vybírat, požadují prostě kvalitu a zkušenosti. A pro příklad - u nás je to min. 4500 hodin a z hlediska aktuálních seniority možností tak 15 let a víc. A pokud se člověk podívá na severní Ameriku, tam je to ještě úplně někde jinde, takové požadavky tam jsou kladené na každého FO, který se jen hodlá vůbec ucházet o práci.

Důsledkem je, že nováčky berou jen neustále rostoucí lowcosty - a tak není náhoda, že jedinými (a dost dramatickými) výjimkami z výše uvedené stagnace jsou easyJet a Ryanair - díky jejich rapidní expanzi. Ale o tom už jsem psal.

Tolik k naší rozdílné výchozí situaci a k tomu jak se na to dívají aerolinky tady. Není to ani kritika tvého názoru, ani výmluva, to je prostě fakt - díváme se na to každej odjinud. Ale jak jsem psal - je to ten subjektivní pohled ze života.

Pokud jde o ten objektivnější přístup, který popisuješ, i tam bych byl mnohem rezervovanější. Souhlasím jenom částečně. Takové předpoklady sedí na člověka jako seš ty - někoho kdo letectvím žije od mala i díky tradici v rodině, lítal několik typů i aerolinek, aktivně hodně lítá mimo aerolinku, akrobatí, instruktoruje a obecně se tak nějak vždycky snaží dělat něco navíc, v práci i doma. Pak je třeba 2500 hodin a 25 let v pořádku. Ale ruku na srdce, kolik takových jako seš sám znáš a za tenhle limit u nich položíš ruku do ohně třeba někdy v budoucnu v roli TRE? Já osobně dost málo...mezi FOs tak 30%, mezi kapitány tak možná 10.

Tady je všechno tak trochu jinak. U těch překotně rostoucích a povyšujících lowcostů najdeš největší množství oněch dětí bohatých rodičů - kteří dostali v 17ti stotisícový dárek od rodičů v Oxfordu, CTC nebo Jerezu a za dva roky je z nich FO na jetu s lidma za zády. Rodiče jim k tomu přihodili auto, Raybany, Breitlingy, tašku ud Džepíka a kreditku a hodně z nich u těch rodičů ještě pořád bydlí Vím co to znamená, jsem do jisté míry jeden z nich, byť tak trochu jinak, nikdo mi nic nedal, postaral jsem se o to sám, s úplně jinou zodpovědností a přístupem a měl jsem taky spoustu praxe odjinud. Ale taky vím co jsem dělal a dělám navíc a co spousta z nich postrádá, ostatně znám jich pěkných pár osobně. Krom toho je tu taky onen strašně omezený systém školství, který moc inteligentů neprodukuje. Nejde to pochopitelně brát paušálně a velká čest výjimkám - najdeš mezi nimi spoustu Radimmmů, hodně z nich před lítáním vystuduje nějaký ten Aerospace obor na univerzitě a začnou později, nebo mají za sebou léta plachtění a akrobacie od mala v Air Cadets (těch opravdových). Ale troufám si říct, že jich je menšina.

U lowcostů pak není problém mít těch 2500 hodin za necelé tři roky, o pro levou sedačku minimálně předpisových 1500 ani nemluvě. Není problém tak ve 22 letech kapitánovat A320 nebo 737NG. Speciálně u Airbusu je to záležitost dost velké eroze základních pilotních návyků, pokud vůbec nějaké stačily vzniknout, což (zatím a navenek) funguje bezpečnostně v pořádku jenom díky moderní technologii, ochranám a striktním SOPs. Neustálé opakování evropských párů letišť po scheduled routes taky člověku nedá poznat co všechno ho může potkat. A to je podle mě špatně. I pokud bychom se bavili o té původní hranici 25/2500, nejsem si úplně jistý, že v té době dokážeš vzít vetšinu FOs, prohlásit je za vyzrálé a udělat z nich kapitány. Takových bude podle mě hodně malá menšina. A to nemluvím o tom, že lowcosty nejsou pro většinu "doživotní" aerolinka a tak těch opravdu zkušených kapitánů, kteří by svoje moudra předávali nováčkům ať "on the line", nebo při výcviku, v procesu příliš nezůstává.

Budu teď mluvit trochu sám za sebe. Jsme v tomhle řekněme snad poměrně moderní aerolinka - CPT i FO jsou si tu víceméně rovni, každý den máme oba ten "svůj sektor", kde si i z pravé sedačky hrajeme na kapitána se vším všudy - od papírovaček, přes palivo, jednání s CC a lidma okolo až po vlastní provedení letu a rozhodování o všech situacích. Většina kapitánů do toho nezasahuje ani v okamžicích, kdy mají na věc jiný názor, ani nemají povinnost převzít řízení v případě mimořádné situace. PF je prostě minikapitán. Minimálně jednou ročně máme v rámci simulátoru taky tzv. Command Development Course, kde si na kapitány hrajeme v nouzovkách a skuteční CPT do toho zasahují jen v podpůrné roli. S podrobným debriefingem, srovnáním, hodnocením z hlediska kapitán-potenciálu. Díky Safety Management Systému máme taky skvělou příležitost, jak mít v tom co děláme každý den podrobný feedback - včetně záznamu letu s animací a podrobnými parametry z "BlackBoxu". Dostaneme se s tou 757mou na místa na světě, kde si člověk užije celé spektrum letišť, přiblížení, speciálních oblastí jako Atlantik, Pacifik, Middle East a Afrika, u longhaul letů člověk zažije i kdejaký operační pamlsek. Lítám se spoustou různých lidí s hodně rozdílnou historií a musím říct ubývá postupně situací, ve kterých potřebuju nakopnutí od nich a naopak přibývá těch, kdy bych si dokázal i představit lepší řešení, než to jejich.

Celkově by si jeden řekl - pro rozvoj jakéhosi kapitán-potenciálu ideální podmínky. Ale cítím se jako vhodný kandidát? Zatím moc ne. Přesto že ve složce mám poslední roky příslušná "doporučující zatržítka" a kdyby mi to někdo nabídl, pochopitelně neváhám. Něco jiného je ale chtít, umět se s tím poprat když to přijde, věřit si a něco pro to udělat, něco jiného pro to být opravdu připravený a kvalifikovaný. Což je ostatně názor i mých stejně starých a (ne)zkušených kolegů, byť nám napravo začíná být popravdě poněkud těsno a něco nového by to rozhodně chtělo. Snad to spraví aspoň nová typovka

Máš pravdu, není to zdaleka rocket science a to co člověk musí umět je vpodstatě omezená množina a jakýsi růst zprava má svoje limity. Na co je ale potřeba čas, věk a hodiny, jsou právě ony zkušenosti a schopnost nejen toho kvalifikovaného, ale taky vyzrálého rozhodnutí. A to člověk nezíská za tři roky lítání mezi ILSy po Evropě, na nových mašinách s příslušným vybavením. A právě jak říkáš - většinu problémů zažije člověk jednou za život, pokud vůbec. Což si já osobně myslím je naopak právě důvod pro to, získat trochu víc zkušeností, než se do toho člověk vrhne po hlavě sám. Nejen jako pilot, ale taky jako člověk. Sebevědomí a odvaha musí jít ruku v ruce s respektem a pokorou...někdy totiž ono "dobré" řešení nestačí a je potřeba aby bylo "absolutně nejlepší". Budiž A380 Quantasu příkladem.

Asi chápu tvůj pohled, instruktoruješ na malých i velkých, víš po čem koukat a hlavně máš už v sobě takovej ten instruktorsky-povzbuzovací princip Nevím, předpokládám. Ale celkem bych si tipnul, že bys ho být tady trochu pozměnil

V jedné věci ale naprosto souhlasím - a tou je demotivace a pokles výkonů. Na těch desetiletých FO je to hodně vidět i slyšet a je to popravdě utrpení...pro ně, perspektivně i pro nás. A cítím to tak trochu taky, i když s tím zatím bojuju.

A už dost, zase je to dlouhý a nikdo to nečte Nechci o tom moc polemizovat, ber to prosím prostě jenom jako trochu jiný názor, letectví není černobílé, díváme se na to každej tak trochu odjinud.

A to je taky odpověď na otázku, co mi byla párkrát položena - kdy už budu ten kapitán ) V mé současné aerolince ani v žádné po kterých perspektivně koukám to určitě nebude dřív než za 5 let. Není to o ničem jiném, než o tom subjektivním odstavci nahoře

Tož asi tak.
 

Diskuze: Realita v FS?   25. 8. 2012 / 20:04
FSPilot   
Tak tohle je už víc než jen dlouhý To je baobab v baobabu! Při vší úctě, připomínáš mi výstupy na VŠ, kde se každá ptákovina, okecávala jak to šlo a čím delší, tím to bylo "lepší"...
 

Diskuze: Realita v FS?   27. 8. 2012 / 09:04
kuma   
No, rozdíl je v tom, že něklteří jsou schopni to nejen přečíst ale i pochopit smysl toho, co hctěl autor vyjádřit. Z tvého příspěvku soudím, že pro některé je to už za hranicemi jejich psychických schopností.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 23:56
AJS
Hlavně prosimtě na tom Paphosu sedej na tu dráhu, co je bliž k terminálu! A ne že u toho sejmeš ty Avra Shackleton, byla by jich škoda
 

Diskuze: Realita v FS?   25. 8. 2012 / 10:42
Stew
Díky za tip na výlet i pro nás, co si na letadlo jen hrajem.
http://www.avsimrus.com/f/fsx-sceneries-83/paphos-paphos-lcph-39586.html
12063 B / 600 x 307 / Paph2.jpg
 

Diskuze: Realita v FS?   25. 8. 2012 / 19:58
Rychlokvaška
"Thomsoní pojížděčka" zanechala nesmazatelnou stopu v postupech na PFO Zasloužili si dvě položky v NOTAMech (nepleťte si naši krásnou pojížděčku s dráhou a když už letíte vizuál, zapněte si pro jistotu lokalizér a ověřte si, že sedáte na správnej kus betónu), zmínku v ATISu (sedejte fakt na tu dráhu) a ještě tam pro jistotu svítí i ve 35 stupňovém CAVOKu v poledne všechny dráhový světla

No, vypadá to osamělý gumování na té pojížděčce jako pěst na oko
 

Diskuze: Realita v FS?   25. 8. 2012 / 20:32
Fabo™   
Oni to tam fakt maj

LCPH - PAFOS INTL

A0686/12 Aerodrome
FROM 14-AUG-2012 08:00 TILL PERM
IT IS RECOMENDED THAT ALL A/C USING RWY29 ON VISUAL
APPROACH,TO USE THE ILS LOCALIZER IN ORDER TO CONFIRM
THEIR ALIGNMENT WITH THE RWY.


A0993/11 RWY
FROM 20-DEC-2011 13:52 TILL PERM
PARALLEL TWY B SITUATED NORTH OF RWY 29/11 MAY BE MISTAKEN
FOR RWY. DURING APPROACH PILOTS ARE ADVISED TO CONFIRM THEIR
CORRECT ALIGNMENT WITH THE RWY IN CONDITIONS OF RESTRICTED
VISIBILITY WITH OTHER AVIALABLE MEANS ON BOARD
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 23:24
AJS
Na Trumpetu Mk.Ia se vyprdni a piš. Já sice mel taky chvíli období, kdy jsem prováděl "autocenzuru" ve smyslu toho, aby se to zase někde neobjevilo, protože už i pár lidí se mě udiveně neptalo "ty píšeš na Aeronoviny?", ale pak jsem si uvědomil, že tímhle dosáhne přesně toho, čeho dosáhla Al-Kajda, tzn. párkrát někde řach bum prd a celá naše civilizace se z toho předposrala a zavedla na sebe takový biče, že se tomu nebožtík Usáma musel jenom řehtat, jak jsme blbý.

Tak piš a nekoukej, co z toho zase bez dovolení šlohne a kde publikuje, myslím, že jseš jeden z těch, od kterejch se tu můžou leccos přiučit i takový rádoby "starý páky" jako my s Rychlokvaškou, přeci jen jsem pořád jen pára nad hovnem instruktora a někdy se nestačím divit nad tím, co se v hlavách žáčků, a je úplně jedno zdali v těch v elementárce nebo při Conversion Course na 737, urodí, a každá zkušenost je dobrá.
 

Diskuze: Realita v FS?   25. 8. 2012 / 10:23
Létající myš   
Já vám vy lumpové vidím až do těch vašich rychlokvašných palic. Já nejsem o nic blbější, jen zkušenějš, trochu starší a to je tak asi vše. A naopak, já se od vás mnoho dovím a mám o čem přemýšlet. tak si laskavě ty pošťuchování strčte jinam. No teď ne, teď tam je jeden taxikář co mě fakt vytočil tak, že jsem ho tam přednostně poslal. Vám tam na těch stránkách je smutno a potřebujete dalšího do klubu. Ja si myslím, že tu zasíráme forum naší nostalgii a berem prostor pro sim-létání.
Nicméně s radostí a zájmem ( a to myslím fakt vážně) si čtu vaše polemiky s Davidem. Je to zajímavé, jak oba máte jinou zkušenost cestu a aerolinky. Jak se na některé věci dívaj za kanálem a před kanálem. Kde je to správné nevím, na to jsem málo Oxfordakademik. Ještě, že je ta Canada. Tam vás srovnali do US latě . To jsem vám vy lumpové přál, už za ty řeči, že by vás nebavilo hodiny čumět na moře a nic. Vyletět v čtyřiceti nad a přistát v mínus dvaceti. Teplá studená základ léčby.
Než najdu v sobě silu stanout na výsluní jednoho fora a popsat - jak jsem se málem nestal strojníkem, vrátím se k debatě o pravé a levé sedačce. Ono máte v podstatě oba pravdu. I když já osobně jsem zastáncem, že když se na pravo dobře ukvaší, je dobré ho prdnout vlevo. Jinak sklouzne do rutiny, beznaděje nebo vezme dráhu jinam, kde mu to umožní. Podotýkám, když je dobře vykvašen. Když je člověku tolik co mě, tak dvacetpět let vlevo mu připadá jako málo starejna cpt. Ale když si vzpomene sám na sebe, je to tak akorát. Bohužel je tu ještě jedna věc.
Kariera pravo - vlevo a pak na vyšší typ má někde strop. pak není kam - pokud nejde dělat observatoř, či opruz na administrativu a nechá se jebat zezdola i zezhora. Teoreticky jsou stavy teď skoro všude naplněný a snad až na Emiráty a spol se snižují. A někdo na tý pravý sedět musí a zleva není kam. Kdysi, když jsem ještě měl sílu se angažovat, jsem navrhoval na obě sedačky od určitého typu, aby byli oba cpt. A současně se umožnilo na pravou dát adepty. Ale bylo mi to slušně řečeno rozmluveno. ty argumenty měli svou logiku, ale nepřesvědčili mě. Ono se to stejně děje. Od určitého věku jdeš zas na pravo. Nevým zda to platí všude, ale prý se to dost praktikuje. A to je docela fajn. Zvláště pokud na levý někdo začíná. Ale to chce velkou toleranci a ne každej to vydrží, když má pocit, že by se mělo něco jinak. Fuj stává se země grafoman, je to nakažlivý a tak
amen buráci
jdu dělat něco užitečného. Zkontrolovat, zda mi někdo neleží v pelíšku.
 

Diskuze: Realita v FS?   25. 8. 2012 / 20:20
Rychlokvaška
No vida, nejdřív se ti nechce psát a pak vyplodíš takovej krásnej příspěvek Jen tak dál Machometáne!
A o té síle na popsání cesty nekvašené si píšu a beru tě za slovo...

Jinak s tou kvalifikací napravo je to dobrá praxe - u nás má třebas každý cpt povinnost udělat check i z pravé a tak je možné ho tam v případě potřeby kdykoliv prdnout. Třeba zrovna když letí vlevo nováček. Bohužel to asi trochu přepískli, protože při posledním snižování stavů jich tam vpravo docela dost nechali nadobro a ještě jím sebrali prýmek...

To jsou ty radosti moderní doby...pánům z Wall Streetu uctivě děkujeme!
 

Diskuze: Realita v FS?   25. 8. 2012 / 21:30
Létající myš   
Hmmm to je docela sviňárna. Jinak to co jsem kdysi navrhoval a neprošlo, je přesně to co píšeš. V podstatě jeden je šef a nese kůži na trh , i když oba na stejné pozici. Tím se nestrácí návyk na levo a pravo. Radim to asi zná, když zavádí novou duši a sedí vpravo. Je to nezvyk, člověk časem zblbne a má zažitý úkony co komu patří a spol. To pak máš podvědomě tendenci hrabat kam nemáš. Není to dávno. co jsem se musel smát, když jsem se sám nachytal a chtěl upozornit, aby nebyl línej a si to laskavě zapl a skontroloval sám.
To co píšeš, že celej let od plánování nakládání atd děláš sice z prava, ale jako pseudo cpt. je super příprava. Kdyby to nebylo proti předpisům, tak bych si osobně s tebou v tomhle případě i prohodil místo.
Trochu bych s tebou polemizoval, jestli těch pět let je dobrý čekat. Já bych tě hnal vlevo. A na autobusu, což jak vypadá, že tě asi nemine se pěkně vrať zas spátky. Měl jsem tu kluka, tak trochu tvoje krevní skupina v tom , jak šel za svým. Pak hnil stále vpravo, až se naštval a šel jinam a už má cpt. Nedavno jsem ho shodou okolností potkal, stáli skoro vedle a byl spokojenej i když lítá se společností co ho moc nebere. Bylo na něm vidět, že ho to štve. Ale už má jinou výchozí pozici na cestě . Jen mu chybí hodiny. To co píšeš o loukoťácích a karieře u nich , je trochu na hraně. Mám to jen zprostředkovaně, ale prý tam není nic neobvyklého, že lítaj třeba dokola Amstr a například Prahu. To je děs. To se pak člověk diví, že nemaj žádný malér. No nic
je to nějak dlouhý - Autocenzura.
Amen buráci
 

Diskuze: Realita v FS?   25. 8. 2012 / 23:48
AJS
No s tou pravou židlí máš recht, já vždycky na instruktory koukal s takovým soucitem, jak se tam ne a ne rozsedět - a jsem v tom až po uši, když se zadaří, mám zprava jeden let v měsíci, to je málo. Nota bene když dělám Conversion course starýmu psovi, kterej akorát přechází k naší firmě, ale kapitána dělal už když jsem ještě tahal kačera po dvoře. To je pak lepší přiznat barvu, že na mě musí dávat pozor, speciálně abych nezapomněl třeba zapnout XPDR. S řizením pravou rukou ale problém nemám, přeci jen Trenéry i Harvard jsou pravoruční, tak jšem zvyklej
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 20:46
Aardvark   
Celkem hezké shrnutí. Řekl bych, že je tam obsaženo všechno, co se tu za dva dny nakouslo. Díky za názor.
 

Diskuze: Realita v FS?   24. 8. 2012 / 21:04
Rychlokvaška
Za málo pane...
Chtěl jsem tím jen říct, že pro lidi co z různých důvodů do reálného letectví nemůžou, to může být víc než dostatečná náhražka. A pro lidi co v reálném letectví jsou nebo na něj aspirují je to (s pochopením omezení) velmi vhodný doplněk
 

Diskuze: Realita v FS?   27. 8. 2012 / 11:17
Vita Zenisek
Ahoj Létavci,
Pořád jsem se nemohl odhodlat sem něco napsat. Nakonec jsem dospěl k závěru, že k realitě létání v MSFS se vyjadřovat nebudu, protože to:
a) už víc jak šest let spokojeně nepoužívám
b) byste se na mě sesypali jako sršni.

Naštěstí zkratka FS neznamená jen MSFS, takže se s váma raději podělím o svou zkušenost s létáním na vrtulnících.

Když jsem si před šesti lety vyzkoušel prvně R-22, byl jsem dost v šoku a na CVARS forum jsem o tom napsal obsáhlý článek. Má reálná zkušenost s timhle vrtulníkem naprosto neodpovídala ničemu, co jsem v simu zažil.

Pak jsem na šest let reálné vrtulníky opustil a věnoval jsem se jen pár jejich virtuálním modelům v XPL. Když jsem se letos rozhodl si zase zkusit větrák, byl jsem v šoku podruhé, protože to bylo skoro to samé, jako v simu.

Takže já tvrdím, že kdo v XPL zvládne dobře lítat vrtulník, zvládne ho lítat i v reále. Jasně, rozdíly tam jsou, ale je to hodně podobný (a nejen tím, že když zatáhnu k sobě, letí to nahoru)

Víťa
 

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 13:43
jožo
Nielen ORBX, aj Maďari sa snažia (a to ešte len začali - a upozorňujem, robím im reklamu zadarmo a bez toho aby o tom vedeli. ) Napr. 3D tráva a kvety, obile na poliach, taká možno maličkosť, ale vetrone sú cez deň vonku a večer (resp. vnoci) sú už v osvetlenom hangári. A teraz keď už urobili aj AI provoz GA, je na tých ich nových letiskách pekne živo. Dúfam, že sa budú ešte viac zlepšovať...
28106 B / 600 x 375 / údržba v hangári.bmp
15966 B / 600 x 150 / ai.jpg
 

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 13:47
Kendy   
že by taky nějaký odkaz? když už děláš tu reklamu, tak by si na něj neměl zapomínat.
 

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 13:54
Premek
Rekl bych, ze tohle je ten odkaz

http://lhsimulations.hu/
 

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 13:57
jožo
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=446082&lan=0

http://lhsimulations.hu/?page_id=144
 1x  

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 14:06
jožo
Aj tu sa dozvieš niečo: https://www.facebook.com/LHSimulations?ref=hl
 

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 14:09
Kendy   
já se neptal kvůli sobě, já jsem o tom věděl mnohem dřív, než si sem dal odkaz poprvé ty. Mě šlo o ty ostatní co by měli zájem, víš jak.
 

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 14:16
Kendy   
Jožko, přiznej se, že ty ted nikde jinde nelítááááš, že jooo.
 

War Thunder: World of Planes   23. 8. 2012 / 18:11
jožo
Dokonca som si aj kúpil tú ich PAY scenerku. Dve letiská za 15 Eur. Ale lietam aj inde, neboj.
 

War Thunder: World of Planes   11. 3. 2013 / 19:51
dAnE
caute sme jedna z mala Cze/svk clanov.
radi ta privitame na nasom ts 85.236.105.19:13677
na webe http://www.rychla-rota-games.cz/index.php
na FB http://www.facebook.com/pages/Rychl%C3% ... 2658156050

s pozdravom
RR_dAnE
WT leader
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ