Když už se bavíme o realitě, tak v reálu je většinou snaha se do takových situací (výkrut s b737 na pádovce) nedostávat a na takové to normální lítání je letový model úplně dostačující. Pokud jde o to, získat základní návyky pro reálné lítání, tak je na to FS ideální.
Vzlet, stoupání, klesání, 30° zatáčky, ostré zatáčky, přistání - to vše prostředí FS simuluje velice dobře, včetně např. turbulence, bočního větru na přistání, vlivu země a závislosti součinitele vztlaku na úhlu náběhu (ano, i v FS se dá padat, ale jenom rovně ). Takže na takový běžný let VFR nebo i létání s b737 v běžných letových polohách při nižších rychlostech je to jako dělané.
Problém bych viděl v akrobatickém lítání, nadzvukovém lítání, lítání ve velkých výškách a možná i létání při vyšších podzvukových rychlostech. přiznám se, nevím jestli a jak je řešená stlačitelnost a navíc o ní ani moc nevím. Nedávno se tu taky řešilo jestli je FS schopná simulovat nastavitelnou vrtuli, ale myslím, že je to výsada jenom některých modelů.
Pokud jde o akrobatické lítání a vůbec o takové nezvyklé prvky jako pád a vývrtka (tuším, ještě nedávno to bylo v osnovách pro PPL, dnes už se učí jenom zábrany vývrtky), tak tam FSX silně zaostává a není v jejích možnostech to simulovat. X-plane na tom bude asi líp, ale tam jsem to nezkoušel.
Rada na závěr pro každého simptáka, našetřit 3 - 4 tisíce a zavítat do místního aeroklubu ať ho hodinku povozí a nechají ho chvilku létat. Osobně mi nikdy ty hodiny strávené u pc nevyvážily pocity při prvním letu v c172. |
|