| | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 19. 8. 2012 / 22:20 | |
| | Mohol by mi niekto vysvetlit, ze na co sluzi ta divna suciastka na povozkovej nohe myslim to cierne na kolese co je primontovane akoby na ose kolesa??? Hlavny podvozok ma nieco podobneho ale trci to zo zadu....To som fakt zvedavy....Nieco podobne som si vsimol aj u concorde...Dakujem prikladam aj foto... |
| |
|
| | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 19. 8. 2012 / 22:27 | |
| | člověk by skoro řekl,že jsou to zastěrky |
| |
|
| | | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 19. 8. 2012 / 22:30 | |
| | Napadlo ma nejake brzdy, alebo pouzitie pri pushback.... |
| |
|
| | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 19. 8. 2012 / 22:48 | |
| | V pripade bouchnuti pneumatiky ma tenhle bazmek odrazit rozletivsi se gumu mimo trup a zabranit tak dalsimu vaznejsimu poskozeni trupu a kridel. Bohuzel posledni havarie concordu ukazala, ze v jistych pripadech tohle zarizeni nefunguje.. |
| |
|
| | | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 19. 8. 2012 / 22:56 | |
| | Diki za vysvetlenie,ale asi to moc nefunguje a keby to bolo take ucinne tak by to asi malo viac lietadiel..... |
| |
|
| | | | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 19. 8. 2012 / 23:06 | |
| | Ha, tak chytre zdroje rikaji, ze se pletu (nicmene v letecke komunite je tohle moje prvni vysvetleni dost rozsirene). Pry jsou to water and gravel deflectors-viz zde:
http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/155655/
The one installed on the nlg is the water or spray deflector and the one on the mlg is the gravel deflector
Pardon za mistifikaci.. |
| |
|
| | | | | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 20. 8. 2012 / 00:26 | |
| | Tak měls z části pravdu... prostě to odlifruje bordel... |
| |
|
| | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 20. 8. 2012 / 09:06 | |
| | Prave pri vysetrovani pricin havarie Concordu sa zistilo,ze nejaky bordel na drahe sposobil,ze praskla guma na podvozku a nejake ulomky prerazili potah kridla , nadrzi a snad aj motoru,lietadlo zacalo horiet . Tak na dalsie Concordy montovali take "blatniky" . |
| |
|
| | | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 20. 8. 2012 / 11:36 | |
| | Máš pravdu dandee, ale trošku bych to upřesnil.
Ty "blatníky" se na Concorde montovaly i před tou havárií, byla to prostě standardní ochrana, v tomhle případě zejména proti vodě. Problém byl v tom, že zatímco BA implementovaly modifikaci která i v případě že se ten deflector roztrhne, tak ho udrží pořád na podvozku (prostě je to ještě uchycené navíc kabelem), AF se na to stručně řečeno vyprdla (se zdůvodněním, že modifikace není povinná a žádný problém nikdy neměli, aneb typicky žabožroutsky).
Co vedlo skutečně k požáru a následné havárii AF4590 asi zůstane nedořešené, protože to mohl být jak ležící kousek od DC-10 Continentalu, tak právě prasklý deflector, stejně jako pneumatika prasklá z libovolného jiného důvodu (před modifikací na nové zesílené pneumatiky to bylo hodně slabé místo Concordu, při vzletu dosahuje velmi vysokých rychlostí). Dost toho taky bylo řečeno o přeplněných nádržích, ať už jako jedné z primárních příčin, nebo spolupůsobící při nárazu nějakého z těch kusů podvozku. Na runwayi se našlo všechno z výše uvedeného.
A protože vyšetřování je primárně francouzská záležitost, díky napoleonskému právnímu systému je bohužel prvotní agendou nalezení viníků a jejich odsouzení, zatímco skutečné příčiny nehody a bezpečnostní doporučení hrají druhé housle. Se všemi zásadními problémy které z toho vyplývají, jako např. dostupnost důkazního materiálu, nebo nazvěme to "mimodůkazní svědectví" lidí z oboru. Tenhle systém prostě do letectví podle mého názoru naprosto nepatří.
Jinak pokud jde o tu MD-81 z obrázku, jedná se o tzv. Landing Gear Gravel and Water Deflector (tak to aspoň nazval Boeing když si to nechal patentovat) a používá se na letištích s nezpevněnými nebo silně znečištěnými dráhami, jako např. v severní Kanadě, na Aljašce, v Africe, apod. Jeho účelem je odlétavající vodu, bahno a štěrk směřovat zpátky dolů, aby se nedostaly do motorů. Jejich poškození z tohohle důvodu bývala před zavedením dost intenzivní. |
| |
|
| | | | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 20. 8. 2012 / 12:07 | |
| | Doplním, že Gravel and Water Deflector je krásně popsaný a viditelný na filmu o Alaska Airlines z produkce Just planes. ( http://www.worldairroutes.com/Alaska.html ) Tam jde o B737-200, kdy kromě různých lyžin na podvozku měli montované i jakési vývody "bleed air" před motory, které mají odfouknout případné předměty směřující do motorů, |
| |
|
| | | | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 20. 8. 2012 / 12:10 | |
| | Jo je to tak, jedná se opravdu o Landing Gear Gravel and Water Deflector jen francouzský duch to nemontuje na vše co tu lítá |
| |
|
| | | | | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 20. 8. 2012 / 14:56 | |
| | U MD-80 je to standart, nepamatuju si ze bych videl ero bez toho. Predpokladam ze duvodem je nizky podvozek. |
| |
|
| | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 20. 8. 2012 / 09:35 | |
| | | |
|
| | | Zvlasnost na podvozku MD 81... 20. 8. 2012 / 09:42 | |
| | | |
|
|