Každá taková ztráta je tragédie - a bohužel, na silnicích už zevšedněla.
Pokud jde o letadlo tak ne - a to, ž čeho mám strach je, že pro mnoho lidí, kteří o létání nevědí nic, to bude další argument pro to, že "létán í je nebezpečné" a jak při nejbližší příležitosti "těm ikarům přistřihnout křídla". Stačí sed podívat na "související odkazy" pod článkem (a to nemluvím o aerožumpě, kde se obratem objeví rozbor, jak za LMU rakouského letadla může marasmus českého aeroklubu, zejména Dvořák, Dodal a Bajzík)
Z tohoto pohledu je, myslím, paralela jedné letecké tragédie (o jejíž okolnostech a příčinách nevíme absolutně nic) a jiných tragédií na silnici (jejichž příčiny se zdají známé a proto jednodušší) dost poučná. Létání není nebezpečnější, než večer vyjet na silnici a být sražen šílencem, který ujíždí před běžnou policejní lustrací 180 km/h po Praze. Ale pokud někdo riskuje - a předjíždí přes dvě plné čáry (anebo jako Fugas před miliónem let ve Zbra dělá akrobacii bez zapnutých pasů) - je to prostě průser a poukázka na dubovej zimník. |
|