|  |  | Airac, charts a změny 16. 2. 2005 / 19:16 | |
|  | Mám dotaz, Stahuju pro miláška každej měsíc novej airac, aby mě dovedl bezpečně z letiště do letiště ale průšvih je v tom, že naloudovaný sidy a stary nejsou v mapě a naopak. Mám mapy tušim že z vatsimu (VACC). Co je aktuálnější? Mapy, nebo airac?
S tím sovisí další dva dotazy. 1) Brouzdal jsem po RLP a zaboha jsem nemohl najít ty avizovaný chart releasy. 2) Ne máte někdo starou ADC ruziňě adpovídající modelu pro fs 2002 (bez 3. ramene terminálu sever) docela mě to mate. A poslední dotaz, dělá se VFR mapa ČR ? na kolik vyjde? Nemyslim jednotlivě sehnat po dílech ale jako jeden celek.
Uf to je asi ode mne vše, pokud to jsou blbý dotazy, nebo se na ně odpovídalo 2 fóra před tim tak pardon, už teď se stydim ). Dík za odpověď. |
| |
|
 |  |  | Re: Airac, charts a změny 16. 2. 2005 / 19:30 | |
|  | Vetsinou to chvili trva nez se to dostane do AIRACu
1) http://lis.rlp.cz
2) ja ji mam z IVAO, kde je novy terminal jenom lehce naznačen
3) ICAO mapa CR zhruba 500 Kc |
| |
|
 |  |  | Re: Airac, charts a změny 16. 2. 2005 / 22:06 | |
|  | Pro ČR platí, že mapy na VACC-CZ.ORG by měly být zhruba v souladu s AIRACem. Rozhodně by neměl existovat SID v AIRACu, který už / ještě není ve formě mapy na VACC.
Dál je to složitější :
- zákaldem jsou změny publikované na ŘLP, které začínají platit určitý den. V tento den obecně začíná platit nový cyklus reálného AIRACu. Na VATSIMu platí, že se podíváme do změn a zjišťujeme, jestli daná změna reálu se má promítnout na VATSIM. Pokud ano, tak se na VATSIM dá nová mapa. AIRAC pro virtuál však vzniká s určitým zpožděním, takže může nastat stav, kdy se v reálu lítá jinak než na virtuálu a nastane zhruba to, co píšeš, že na mapě na ŘLP jsou mapy, pro které ještě není virtuální AIRAC. Proto se na VACC-CZ ještě pracuje se starými mapami ( tento stav platí od zítřka do vydání nového virtuálního AIRACU ).
Omluva za nesrozumitelnost, ale líp neumím.
- RLP : aktualisace ( volně ke stažení ) : http://lis.rlp.cz/newindexcz.html dál do kolonky VOLNÝ PŘÍSTUP a dál do ZMENY. Jsou tam vždy data publikování a u nich rozbalovací menu, na které když se klikne , jsou mapy + texty. V tuto chvíli je tam balík změn platný od zítřka ( pro reál, na IVAO/VATSIM se lítá postaru ) a pak ještě balík změn platný od dubna, kde se jen přejmenovávají prostory, ale díky tomu je tam prakticky kompletní FIR ke stažení.
- Mapa Ruzyně na VACC by měla odpovídat scenerii pro 2002 + hlavně sektor fajlu pro radar.
- Ano, akorát se nejmenuje VFR , ale ICAO a je a bude jen v papírové podobě za cca 400-500 CZK ( prodejna Aviatik, apod. ) . Vidím ji i pro virtual jako "must have" + scenerie ČR.
Dále opakovaně doporučuju rychle stáhnout přibližovací ( visuální ) mapy pro česká letiště z výše uvedené adresy na ŘLP.
|
| |
|
 |  |  |  | Virtual AIRAC 0502 bude opožděn 16. 2. 2005 / 23:01 | |
|  | Ještě nepříjemná zpráva z navdata.at : AIRAC cyclus 0502 bude opožděn o nedefinouvanou dobu v důsledku pracovního přetížení autora.
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Airac, charts a změny 18. 2. 2005 / 16:52 | |
|  | Možná blbě chápu, nebo má neznalost pramení z toho, že nelítám v síti. Ale moje představa je, že scenerie FS (a myslím radionaviační facility a dráhové systémy, ne kopečky a stroměčky) jsou v dané verzi FS (scenerie) dané a už se vlastně nemění. K nim je potřeba mít mapu, podle které autor scenerii vytvořil (mapu z té doby).
.
Ve skutečném životě vše teče (panta rhei) a neustále se mění frekvence ajelesů, aproučů, radarů, sektorů, firů, nový SIDy a STARy, asi aby to piloti neměli tak lehký - a proto jsou všechny ty NOTAMy, ammendmenty, AIRACy a podobné. Ve skutečném životě musí být shoda s realitou (i když se to občas nepotkává) - ale shoda je pohodlná stejně tak i v simu. Takže shánět dneska aktuální mapy ke staré scenerii FS považuji za nesmysl.
.
...nebo se mýlím? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Airac, charts a změny 18. 2. 2005 / 17:33 | |
|  | Frekvence se asi příliš měnit nebudou. Minimálně se fyzicky nestěhuje umístění radiomajáků nebo ILS.
Pokud se tedy změní např. STAR, změní se vlastně jen úhly a vzdálenosti k VORům a podobným. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Airac, charts a změny 18. 2. 2005 / 18:37 | |
|  | + navic fajnsmekri co jsou radi as real as it gets, se zabyvaji i takovymi vecmi, jako je stehovani majaku ( viz upravy pozic pro OTA a BNO ktere jsou pro starsi simulatory pribaleny k LKPR Vladi Synka ), opravy frekvenci vysilacu u FS2002 a podobne...
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Airac, charts a změny 18. 2. 2005 / 17:42 | |
|  | ale jo .. pro online letani je to nutnost.. samozrejme airac zohlednuje i to, ze nektere veci jsou v FSce naplno, nicmene jinak se to samozrejme vyplati ... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Airac, charts a změny 18. 2. 2005 / 19:18 | |
|  | Myslím, že tehle příspěvek se týká mé pohnutky, že shánim starou mapu lkpr a pokusim se své myšlenkové pochody objasnit. Jedná se konkrétně o apron north, kterej je v současný době v přestavbě (konkrétně ten třetí nástupní prst). V mapě je samozřejmě toto zakresleno. Nicméně, nejsem si vědom toho že by zatím vylezla nějaká LKPR scenerie, kde by toto bylo (tím nějak nechci naléhat na vývojáře chraň bůh). Tak a tady je zakopanej pes, na mapě mám štangle (čti stojánky) jinak, než vidim před sebou . To je důvod proč jsem sháněl starou mapu. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Airac, charts a změny 18. 2. 2005 / 19:23 | |
|  | Pokud létáš jen v offlinu a jen pro zábavu ( t.j. ne jako třeba tréning ) , tak stahování map nesmysl je.
Pro online ( obě sítě ) je to už dnes ale nezbytnost.
Frekvence ničeho se skutečně měnit nebudou, ale zavádí se nové FIXY ( t.j. myšlené body, které nejsou fyzicky představovány žádným majákem ) a nebo se stávající posouvají, což je podstatná změna .
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Airac, charts a změny 19. 2. 2005 / 20:32 | |
|  | omlouvám se, ale was ist das "ne jako tréning"? když mám zastaralou verzi FS (2K2) a k tomu správně zastaralé mapy (Prahu, Vídeň, Jepessenku lower airspace.... atd) a z tý doby mám vytištěny letové podklady pro let Praha - Vídeň originál od ČSA (všechny legy, rychlosti, stoupání, fixy, sestupy) tak co tomu tréningu schází? Mně nevadí, že jsem se v časové smyčce ocitl před 4 lety.
.
Jinak měněj se občas nejen frekvence letišť, eproučů, radarů a podobných, ale i ILS a radiomajáků. Tedy - ve skutečnosti, ne ve FS. Šest let starý (nevyzměnovaný) AIP se hodí už akorát do kotelny. |
| |
|
 |  |  | Re: Airac, charts a změny 17. 2. 2005 / 17:09 | |
|  | Díky moc za odpovědi, jen mam pořát problem najít down tech map na rlp. V kerý kategorii to najdu? Jo a sry za tu Ruzyň s měkym i . |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Airac, charts a změny 17. 2. 2005 / 18:59 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Airac, charts a změny 18. 2. 2005 / 14:07 | |
|  | | |
|
|