FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing Jeden příspěvek | Celý strom
Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 01:03
Marky Parky   
Tak mame za sebou dalsi z akcich poradanou CZ divizi IVAO a dovolte mi abych ucinil maly debriefing:

Pohybu v CTR Turany:

Celkem: 52
Priletu: 19 ( z toho 3 SVFR )
Odletu: 23 ( z toho 7 SVFR )
Vrtulniky CVARS: 10

Jsou to uctyhodna cisla a temer po celou dobu vecera stalo na brnenskem apronu 3-5 letadel v ruznych fazich pripravy pred odletem ci po priletu a dalsi 2-4 letadla se pohybovala v TMA nad letistem.

Nebyl bych to ovsem ja, kdybych na jinak velmi prijemne stravenem veceru nenasel nejake mouchy a rovou i duvod apelovet na piloty. Dovoluji si tedy zverejnit nejcastejsi chyby pilotu, ktere kazily dojem jinak velmi zdarileho flyinu.

a) Nastaveni tlaku na vyskomeru. Hlavne pri odletu piloti zapominali nastavovat vyskomer pri pruletu transition altitude na standardni tlak a je nutne si uvedomit, ze v takto nabitem veceru ridici casto separuje na 1000ft vertikalniho rozestupu a kazdych 100ft pri spatne nastavenem vyskomeru je znat

b) Rychlosti. Plati urcita rychlostni omezeni a mezi nimi je naprikled ze pod FL100 ci v TMA neni bez povoleni ridiciho mozne letet vice jak 250 uzlu, na IAF 210 uzlu + aplikovat rychlostni omezeni popsana na jednotlivych tratich. Pokud vas ridici ridi rychlostmi, tak toto rizeni respektovat.

c) Instrukce. Instukce je nejen nutne readbackovat, ale take jim rozumet a dokonce, a to je asi nejdulezitejsi, je provadet. A jeste k tomu spravne. Pokud neco nemumim/nerozumim, radsi se dvakrat zeptam nez delat neco spatne.

d) Navigace a procedury. Ted mozna slapnu nekolika lidem na kuri oko, ale neni mozne letat online a obzvlaste pak na velke slety bez znalosti tak zakladnich veci jakymi je navigace pomoci VOR/NDB, po tratich a dale znalost zakladnich pristrojovych priblizeni. Nechci vzadnem pripade odradit od letani pripadne novacky, ale chtel bych je pozadat o dve veci:
i) Nez se poprve pripojite, zkuste mit alespon zakladni poneti o vyse zminovanem, nebojte se offline treninku
ii) Velky flyin s hustym provozem neni nejlepsi napad na prvni pripojeni se na sit, pokud se pro sva prvni pripojeni vyberete nejaky mene narocny den, nejen ze nasim ridicim zpusobite o mnoho mensi potize, ale budou na vas mit cas a pripadne nejasnosti vam radi vysvetli. Ve chvili kdy budete mit odletano par hodin v klidnem provozu s asistenci zkusenejsiho ridicoho/pilota, a ziskate prislusne zkusenosti, uvidite ze pro vas i vase okoli bude takto naplneny flyin mnohem vetsi radosti.

K poslednimu vyse jmenovanemu jsem chtel rict jeste jednu vec - v nedeli 20.2.2005 v podvecernich az vecernich hodinach ( zacatek pravdepodobne 2000 LOC ) vam bude nekolik clenu CZ staffu k dispozici na hromadne treninkove session. Jeji naplni budou zaklady komunikace a radionavigace pri IFR pro piloty. Pokud citite ze nekdy nerozumite tomu co po vas chce ATC, nevite jak neco zaletnout, a nebo treba tohle vsechno vite a jen si chcete byt jisti ze to delate opravdu spravne, prihlaste se v nedeli ve 2000 LOC na stojanku na LKPR na apronu jih, s rozumnym malym letadlem ( doporucuji default BE58 ), tuzkou v ruce a chuti se ucit.

Filip Dvorak
IVAO CZ-TC

 

Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 01:36
Latom   
Tak tomu říkám provoz. Tohle snad není v reálu na LKTB za týden co jste udělali vy za večer. Jen tak dál.
 

Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 10:15
LU
A proc by v reale nebylo, když se napočítají general aviation ... a v létě se těch letů, i když chartevých, 10 otočí a to ještě včera ve zpravach jsem zaslechl něco o pravidelné lince do Petrohradu pro movité ruské turisty
 

Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 10:28
Rychlokvaška
Dovolil bych si doplnit ještě bodík e) - předpisy. Ano, nenáviděné, pro mnohé snad i zbytečné (bohužel i v reálu), ale nezbytné - pro virtuální bezpečnost, plynulost, reálnost.

Budu teď mluvit speciálně o VFR létání v neřízených prostorech a přechodu z/do nich, v těch řízených se nedodržování předpisů naštěstí často ztratí důsledností řídícího (ale samozřejmě je nezbytností i tam).

1) Prostory - pokud vyrazíte na nějaký VFR přelet se svým malým letadlem, měli byste důsledně znát prostor, ve kterém se hodláte pohybovat. Ten je stanoven třídami, dělen horizontálně i vertikálně a různě rozseparován prostory dalšího speciálního významu. Pro jejich znalost a pochopení nelze než doporučit několika stokorunovou investici do skutečné ICAO mapy 1:500 000 a poté případně VAC (nyní VOC) mapek pro konkrétní letiště + VFRC mapek pro ta řízená. Bez znalosti prostorů se vám snadno stane, že se budete motat někde, kde když nezpůsobíte velký problém, alespoň velmi znasnadníte život lidem okolo. Není možné si jen tak poletovat v nějakém TMA nebo CTR, jak bývá mnohdy zvykem. Pro VFR létání v ČR je místy hodně těsno, ale stačí málo uvědomění a všechno může jít jako po drátkách.

2) Komunikace. V reálu není Vaší povinností v některých prostorech udržovat obousměrné rádiové spojení. Nicméně tento fakt neznamená, že si můžete dělat co chcete. Je velmi dobrým zvykem, ne-li přímo Vaší povinností provádět hlášení vaší činnosti, zejména pokud se pohybujete v ATZ nějakého letiště. Krom toho také od daného stanoviště dostanete některé zajímavé až vitální informace o provozu, počasí, apod. Na IVAO jako konkrétní xxx INFO (včetně Praha INFO) čas od času funguje stanoviště LKAA_V_CTR, jinak jeho kompetence přebírá LKAA_CTR, kde již ovšem berte ohled na momentální vytíženost řídícího. INFO Vám nebude nic nařizovat, ale vhodně doporučovat a informovat Vás o všem podstatném co snadardně ví, nebo na Váš dotaz zjistí.

3.) Počasí Mnoho pilotů si zjevně neuvědomuje, že pro lety VFR musí být splněna určitá minima rozestupů od oblačnosti a dohlednosti. Tato minima jsou různě snižována podle typu letu a letounu, kvalifikace pilota, apod., je možné letět let jako SVFR, ale vždy mějte na paměti, že VFR je let ZA VIDU a není tedy možné spoléhat na přístroje určené k navigaci nebo na přiblížení. Je tyto přístroje možné používat jako pomocného nástroje, ale nikoliv jako jediného prostředku pro orientaci v prostoru, nebo nedej bože při přiblížení.

4.) Řízená letiště a prostory - v okamžiku, kdy se blížíte k nějakému řízenému prostoru, zejména k CTR nějakého řízeného letiště, končí veškerá svobodomyšlenkářská činnost a je nutné se řídit nejen striktnějšími pravidly, ale také povely řídícího.
* Nezapomínejte, že v prostorech C a D musíte mít letadlo vybavené odpovídačem a ten v módu C s příslušným kódem (7000, pokud Vám řídící nedá jinak).
* Nezapomínejte, že do CTR se vstupuje a z něj vystupuje VÝHRADNĚ přes jasně definované body, které je třeba znát a umět najít v terénu dle mapy. V mapě jsou tyto body také propojeny do procedur tzv. VFR příletů a odletů. Pro plynulost provozu je dobré tyto sekvence dodržovat.
* Tyto body a zejména před vstupem do CTR přes ně je nutné se tam fungujícímu řídícímu náležitě ohlásit PŘEDEM. Stačí se rozloučit s INFO, přeladit na danou TWR například, oznámit polohu a úmysly.

5.) Přiblížení na přistání a přistání
Na letiště se vstupuje po okruhu a to tečně na jednu z jeho zatáček a zařazením do něj. Let po okruhu, ideálně napojením na polohu downwind Vám jednak poskytne dostatek času na potřebné úkony, ale umožní Vám zkontrolovat situaci na letišti, v místě přistání, přečíst případné informace na vytyčovacím terči, zkontrolovat pytel a optimalizovat svou činnost s ohledem na probíhající provoz.. Není nic horšího než na poslední chvíli se ohlásící letadlo na krátkém finále, že jde přistávat. Nemusí tak vědět nic o natažených lanech pro navijjákové vzlety větroňů, případných problémech na dráze, dalším letadle na okruhu, aktivních směrech pro vzlety a přistání, apod. A krom toho, všem ostatním pak způsobí značné problémy. Zkuste v těch letadlech lítat jako v reálu, těch úkonů bývá tolik, že ani okruh nestačí na důkladnou přípravu na přistání.

David Dosoudil
IVAO CZ-SOC
 

Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 13:21
pseudoMates
Ahoj všem.
Rád bych také přispěl do této diskuse svou troškou. Zejména bych chtěl vyjádřit naprostý souhlas s Filipem a jeho poznámkami a připomínkami.
Asi spousta pilotů, ať už se včera zúčastnila či nikoliv, si možná myslí, že tady plácáme nesmysmly a měli bychom se jako řídící zamyslet sami nad sebou a svými chybami. Nejsme bezchybní a vždy se nějaká chyba vyskytne. Ale bych rád, aby se takto smýšlející piloti zamysleli nad tím, proč z naší strany dochází k chybám. Troufám si tvrdit, že je to v 90 % případů zapříčiněno právě tím, že piloti nedodržují pokyny řídícího. Ať už záměrně nebo ne, každopádně ho nutí dělat některé věci, které by normálně dělat nemusel, tudíž ho vlastně "okrádají" o čas, kterého je při velkých akcích zoufale málo a tím ho vlastně nutí ty chyby dělat.
Je potřeba si uvědomit, že ATC jsou tady od toho, aby vám zajistili hladký průběh letu za dodržení všech, zejména bezpečnostních předpisů. Vy letíte pouze v jednom letadle a máte na starosti pouze to jedno vaše letadlo, ale ATC jich má nafrekvenci několik a za všechny má zodpovědnost. A ono bohatě stačí, že někdo něco "zmastí" a celé se to "veze".
V létání existují různé procedury, pro různé situace a věřte, že záměrně se drtivá většina z nás snaží používat jen ty nejzákladnější, ale pokud má někdo problémy s nalétnutím do ILS, bylo by dobré, aby ten dotyčný opravdu zvážil, zda již dozrál jeho čas pro připojení na síť.
Na druhou stranu, velmi mě potěšilo, že se našli i sebekritičtí jedinci, kteří nejenže dokázali svou chybu přiznat, ale dokonce se i omluvili. (možná by to měla být samozřejmost, ale mě se to stalo poprvé). CSA382 dostal instrukci držet 160do přeletu OM. Pravděpodobně nechtěně toto nedodržel, čímž se narušila sekvnece. Ale jaké bylo moje překvapení, když tento pilot po přistání přišel ke mě na frekvenci a dodatečně se mi omluvil. Chtěl bych mu tímto ještě jednou poděkovat, že mi dokázal, že ne všichni, co zde létají, si myslí, že nedělají chyby, neb chyby dělá pouze ATC. Ještě jednou DÍKY.
Jinak akce to byla celkem vydařená a děkujiá všem zúčastněným.
Letu zdar.

Matej Quarda
IVAO CZ-AOC
toho večera LKPR_APP
 

Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 13:38
Hoaker
Ja si k tomu dovolim jenom jednu takovou poznamku. Bylo by dobre nejak zasadne vyresit problems pouzivanim TS serveru pro tyhle velke slety. Uz nekolikrat jsem nabizel moznost opravdu giganticky rychleho pripojeni a umisteni serveru pro cesky TS, ale bohuzel nemam zelezo. Problem je v tom, ze pokud se vice zatizena pozice domlouva na TS serveru naprikla de.ts.ivao.org, ktery patri mezi nejzatizenejsi TS servery na IVAO, je kvalita spojeni naprosto tragicka. Nevim cim to je, ale veskera komunikace pak vypada tak, ze je rozumet asi tak kazde druhe slovo a musi se opakovat, coz je v tak hustem provozu dost silene.

K tomu se pak prida takova chutovka jako, ze nekomu (mne) zkape uprosted letu ovladac mikrofonu a ATC se z toho muze podelat )))))
 

Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 13:40
Tragédie v JRD
zas tak moc giganticke prenosove pasmo nepotrebujes, a nevim jak ostgatni, ale ja jsem zadne problemy s TS nesledoval, vse fungovalo tak jak ma bez jednineho problemu....

pravda, s jedinym problemem s TS (aspon tedy v LKTB) co jsem se setkal, jsi zazil ty .)
 

Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 13:43
Hoaker
No ja nevim, ale jenom za tu dobu, co jsem byl na tve frekvenci jsem nekolikrat slysel zadosti pilotu o opakovani tvych povelu. A neni to rozhodne tvoje chyba a taky to neni poprve ani naposledy a uz vubec ne otazka CR. Mam s timhle celkem dost osobnich zkusenosti a vypozoroval jsem, ze to je opravdu otazka pouzivani urciteho TS serveru. Proste se potom ztraceji nektera slova.
 

Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 13:56
Tragédie v JRD
ale z ato (stejne jako za tve problemy) nemuze teamspeak, ale to, ze sem si nevsiml kde mam mikrofon ... a nebylo jich rozhodne "nekolik" .. takovyhc pripadu bylo vyrazne mene, co si pamatuju tak pouze u jednoho pilota, ktery nerozumel, a tomu jsem musel pokyn opakovat asi dvakrat ci trikrat...

hazet ty problemy na pretizeny server teamspeaku je trosku mimo .. za drtivnou vetsinu z nich muzou spatne nastavene hlasitosti mikrofonu a sluchatek .. (nastesti se tyto problemy neprojevuji casto, u RW to bylo stokrat horsi

tvuj problem byl ten, ze v okamziku kdy jsi zmackl aktivaci mikrofonu, tak se na frekvenci ozval nesnesitelny, hlasity, neprerusovany sumot ... cili problem v mikrofonu ci v nastaveni hlasitosti .... (ostatni byli slyset)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 14:04
Hoaker
Muj problem z toho ted vynechme, to se toho netyka a bylo to neco uplne jineho - proste se mi kousnul ovladac mikrofonu a ten jenom chrcel. Nicmene to o cem mluvim to je velmi castej problem a ja se s tim fakt setkavam hodne casto. U nas ani tak casto ne... spis vyjimecne pri Flight inech, ale v zahranici je to hodne casty. Proste mam pocit, ze linka toho ktereho TS serveru nestaci na velke datove prenosy, ktere tam pri velkem provozu jsou a projevuje se to pak tim, ze se nektera komunikace "kouskuje". Mne se tohle stalo naposledy u nas, kdyz jsem delal zkousku na FC a od ATC na LKPR_APP jsem slysel kazde 3. slovo... nacez TS server totalne zkapal.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 14:13
Tragédie v JRD
rychle datove prenosy? jeden clovek ktery mluvi, vytvori datovy prenos 9,6 kb/s (kilobitu, ne kilobytu) cca ... cili 1000 lidi kdyby se prihlasilo (coz neni NIKDY) vytvori datovy prenos neco malo pres jeden megabit ... coz je linka, ktera uz v ceske republice je relativne bezna za par supu , nemluve o lince co je na pateri... vzhledem k tomu, ze ne vsech 1000 lidi vysila soucasne (a nikdy neni na ts serveru 1000 lidi), tak tenhle argument trosku pada...(navic kdyz se podivas a hjistis ze servery maji omezeni na max. 200 - 300 lidi onlajn... takze i kdyby mluvili vsichni naraz, tak ziskas tok 360 kB/S ... +/- nejaka rezie ... a de.ts server urcite nebezi u nekoho doma za stolem na 256 kbs kabelovce...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 14:59
Hoaker
To co pices je pochopitelne pravda, pokud tedy lidi nepouzivaji silnejsi codek, ktere pak muze mit "silu" az 16kb/s. Nevim na cem bezi de.ts server, pouze rikam co vim z vlastni zkusenosti a ze uz jsem nekolikrat zazil to, ze TS server proste nestihal naval lidi. Nedovolim si polemizovat o tom, zda je to zapricineno slabou linkou nebo slabym zelezem, ale proste jsem to uz nekolikrat zazil, naposledy vcera (ackoliv to nebylo tak markantni). Nechci timto prispevkem nikomu za nic nadavat, pouze bych rad rozviril diskusi o mozne realizaci ceskeho TS serveru, kde by meli mit moznost prednosti cesti ATC v pripadech Fly inu apod...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 15:16
Tragédie v JRD
a jses si jisty, ze problem neni mezi mezi tvym pocitacem a internetem? v prubehu zadneho z flyinu kterych jsem se zucastnil (at nemecko tak cesko), jsem se nikdy s tim ze by TS nestihal , nesetkal ...pouze obcas mi vypadava zvuk, protoze mam trosku horsi linku a obcas je prerusovana....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 17:26
Hoaker
Ne, protoze by se tezko vyskytovaly situace, kdy ruzni piloti na jedine frekvenci, respektive na jednom TS serveru, vyzadujou neustale opakovani povelu atd... jiz 2x jsem byl svedkem (jednou na de.ts a jednou na nl.ts), ze nas ATC pozadal, at si ho preladime na jinej TS server, takze to opravdu neni muj problem Krome toho se mi to stavalo i v praci kde mam 1GB/s a doma mam 1MB/s, takze si myslim, ze s linkou problemy opravdu nemam
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 17:30
Tragédie v JRD
ach jo .. auto se ti taky obcas rozbije a zastavi .. i kdyz muze jezdit 200 km/h ...

neni vubec nic zvlastniho kdyz ti na megabitovy lince na chvili trafik spadne na polovinu, na desetinu, na min .. a nijak to nesouvisi s agregaci ... ci podobnymi vecmi ..

samozrjeme, taky jsem uz zazil preladovani .. v pozici ATC.. protoze pro jistotu cely TS server spadl

navic... rozlisujme mezi rychlosti linky a ping casem .. pokud mas linku 1GB a ping mas 350 ms tak je ti ta linka platna asi stejne jako mrtvymu zimnik
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   17. 2. 2005 / 15:22
Hoaker
To je ale nesmysl. Pokud ti na megabytovy lince spadne traffic na desetinu a dela to pravidelne, tak to proste neni dobre. A pokud mas TS server umistenej v blizkosti paterni site a pilot nebo ATC maji dobre a rychle pripojeni, k pingu 350 by tam proste nemelo dochazet.
A i kdyz se to stane, tak se to da minimalizovat umistenim ceskeho TS serveru v oblasti domeny .cz
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   17. 2. 2005 / 16:45
Tragédie v JRD
ping time nesouvis s rychlosti linky (ve smyslu kdyz mam rychlou linku tak mam kratky ping time) ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   17. 2. 2005 / 16:51
Hoaker
Pokud je mezi mnou a cilovym serverem dostatecne tlustej drat, kterej neni zahlcenej, tak se da rict, ze ping by mel byt velmi malej. Pochopitelne zavisi i na poctu preskoku... ale v ramci CR to neni nijak dramaticke.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   17. 2. 2005 / 18:46
Tragédie v JRD
kdyz si to myslis
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 16:10
Aldaran
Musim s tim souhlasit. Pri vcerejsim poletovani se mi tak 4x stalo, ze jsem si musel nechat opakovat relaci. Prakticky to vypadalo tak, ze vypadavala jednotliva slova. Bylo to zavisle i na jednotlivych pozicich. Nejvic se mi to stavalo na LKTB TWR, APP byl celkem v pohode, v Praze to take celkem slo. Nemyslim si, ze by to bylo u mne, mam 750 kbps bez agregace a masinku take celkem sviznou. Na chvili se mi dokonce TS odpojil a LKTB uplne zmizel. (okolo 21:30) Dela to ne mne dojem ze ATC ma bud slabsi PC a v okamziku kdy downloaduje data a prekresluje mapu nestha kodovat voice, nebo ma horsi pripojeni, kdy v prubehu downloadu uz na voice zbyva malo kapacity. Samozrejme se neda vyloucit ani problem v pretizeni TS serveru. Pingy jsem mel po celou dobu stabilni. Velky problem muze byt, kdyz je ATC na line s agregaci. Okolo 20:00 - 23:00 je obvykle spicka internetoveho provozu a na agregovane lince muze kratkodobe poklesnout rychlost pod unosnou mez. Pri downloadu se to moc neprojevi, jen to zaskobrtne a HTML stranke se nacte o vterinu pozdeji, ale pro voice potrebujes sice maly datovy tok, ale bez vypadku. TS jsem moc nezkoumal, u ostatni H323 protokolu se da nastvit NET BUFFER, jehoz zvetsenim se daji tyto kratkodobe vypadky ucinne eliminovat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 16:34
Tragédie v JRD
LKTB_TWR .. to jsem presne ja.. a jak jsem psal v predchozich, tak mam sice megabit ale obcas zaskobrtne, a prudce pada.... a nebo je problem v mym mikrofonu .. a nebo na zidli ... neb ja jsem s prenosem nemel nejmensi problem (ve smyslu ze jsem neml problem slyset kohokoli)... krome jeste jednoho cloveka, ktery mel strasne malou hlasitost na mikrofonu a prakticky nebyl slyset...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 17:29
Hoaker
Ja bych k tomu jenom dodal, ze pokud jsem byl na frekvenci LKTB_TWR, tak jsem neslysel blbe jenom tebe, ale i ostatni piloty. Ruseni v tu chvily bylo vzdy stejne - vypadavajici slova, coz neni chyba ani v mikrofonu, ani mezi zidli a mikrofonem. Osobne si myslim, ze budto mrzne chvilkove to zelezo TS serveru nebo to nekde pada po ceste.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 17:32
Tragédie v JRD
tak to sorry, ale to bych videl chybu u tebe krome dvou zjevnych problemu s mikrofonem jsem se nesetkal s nekym, komu bych nerozumel .. a to jsem na LKTB_TWR byl cely vecer bez preruseni
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   17. 2. 2005 / 15:23
Hoaker
No zajimavy je, ze LKTB_APP jsem slysel bez problemu. Jako ja fakt netvrdim, ze je to neco vina a ze za to nekdo muze. Pouze bych se rad dobral nejakeho relevantniho zaveru a pokusil se to resit, pokud k tomu mame nejake podminky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 16:40
Marky Parky   
LKTB_APP vcera opravdu dvakrat spadl z duvodu nestability serveru IVAO na kterem jsem byl. Po prelogovani se to neopakovalo. Na pretizeni serveru bych to nevidel, neb jsme vsichni byli na jednom a tedy je nepravdepodoben ze by brno slo a praha ne. Osobne si myslim ze to nebude ani tak rychlosti linky ve smyslu kapacity, jako spis latenci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 17:30
Hoaker
No nicmene nebylo by resenim zridit vlastni CZ TS server?
 

TeamSpeak problemy a CZ server   17. 2. 2005 / 08:41
Rychlokvaška
Myslím, že se celou dobu zapomíná na jednu z nejpodstatnějších věcí proč vypadává hlas na TeamSpeaku a to je packet loss. Uvědomte si, že komunikace probíhá jako UDP., tzn. nikde se neověřuje doručení. Stačí pak ztracený jediný paket kdekoliv po cestě a je z toho zaškobrtnutí v přenosu. U TeamSpeaku a všech těchto programů není díky kompresi obecně problém s tloušťkou linky, ani snad s hardwarem, který se má starat o provoz. Autoři TS tohle mimo jiné dost podrobně specifikují. Problém většiny druhů připojení (a bezdrátu a ADSL zvláště) je v tom, že se zvyšující se mírou zátěže dramaticky klesá ping a zejména vzrůstá packet loss. A tak se může lehce stát (v minulosti se to dost často bohužel stávalo i mně), že 512kbitka je téměř k ničemu, protože při max vytížení je ztrátovost kolem 20% a ping 300ms a více. Krom toho ještě jedna věc - řekl bych (na základě empirického pozorování), že Windowsy obecně mají problém s intenzivní síťovou komunikací s mnoha klienty najednou, takže je IMHO i důležitý, jak a na čem ten server stojí (nemyslím teď podstavec ;o)

Pokud jde o ten CZ server - myslím si, že mít svůj vlastní není vůbec od věci. Pravdou je, že využívání např. německých serverů přináší občas svoje problémy, krom jejich zatížení bývají kritické dny i v oblasti národní konektivity. Na nějakém CZ serveru by mohl být poměrně klid a hlavně bychom se všichni dobře dopingali..
 

Re: TeamSpeak problemy a CZ server - pres GPRS   17. 2. 2005 / 10:52
Ondra O.K.
Zdravim,
mel bych dodatek k tem debatam o kvalite prenosu v zavislosti na rychlosti pripojeni. Ten vecer jsem poslouchal jen komunikaci (stridave LKTB, LKPR) pres mobilni GPRS (Eurotel).
LKTB_twr melo uplne nejcistisi hlas, bylo jak kdyby ATC sedel vedle v pokoji. Nejaka zaskobrtnuti jsem nepozoroval. LKPR_twr melo zvuk taky vyborny. Uz si nepamatuju kde byl Marky (tusim ze nejaky apr), ale byl taky supr slyset.
Mnohem horsi bylo spojeni s piloty, zvlastni je ze vsichni ATC meli jasny zvuk, piloti obvykle v jine barve, takove zastrenejsi. Asi maji ATC lepsi mikrofony Taky vypadku meli podstatne vic, ale porad to slo.
Ono to vlastne nechtene trochu pridava realnosti, v luftu taky vzdycky nerozumite uplne vsemu z okolniho provozu a musite si obcas neco doyslet.
Vzhledem k "rychlosti" GPRS tedy nemuzeme mluvit o nejakych omezenich diky rychlosti linky, protoze pocity z kvality z toho mam obecne lepsi nez jake jsou zmineny v diskuzi.
Tot muj nazor )

P.S. - byl pripojen pouze TS, obcas ServInfo nebo WhazzUp, Ivap nebezel
 

Re: Re: TeamSpeak problemy a CZ server - pres GPRS   17. 2. 2005 / 10:56
Tragédie v JRD
Wow tak ja mel uplne nejcitsi hlas? .) se budu cervenat .)

Marky byl v brne na approuci
 

Re: Re: Re: TeamSpeak problemy a CZ server - pres GPRS   17. 2. 2005 / 11:31
Rychlokvaška
Tss, to neslysel muj ;o)
 

Re: Re: Re: TeamSpeak problemy a CZ server - pres GPRS   17. 2. 2005 / 11:31
Aldaran
Neslucoval bych tu problemy vypadku a kvality hlasu. Ta je dana predevsim mikrofonem a nastavenim zvukovky, vypadky kvalitou pripojeni a to jak TS serveru tak uzivatelu. Trochu bych to shrnul, podle meho nazoru kvalitu pripojeni ovlivnuji nejvice Packet Lost, pak Jitter latence. Pro TS je celkem jedno, jestli je ping 10ms nebo 300ms. Problem je v okamziku, kdy se latence meni. (To obvykle zpusobuje shaping) Jeste se do toho obcas projevi prehozeni paketu, sem tam nejakej vypadne a je dilo dokonceno. Predminuly prispevek to celkem potrvrzje, GPRS ma latenci okolo 600ms, je li BTS dostatecne blizko a neni-li pretizena, pak to funguje dobre i na takto katastroficke rychlosti. Myslim, ze by jsi mel problem s UPLINKEM u TS. GPRS umi maximalne 2 TSL nahoru a 4 dolu., tak ze muzes s mobilem ktery to umi stahovat cca 40 kbps a posilat 20 kbps. Jenze vetsina mobilu ma 4+1 tak ze posilas nahoru jen cca 10 kbps. Jelikoz TS zabere 9 kbps, pak jsi na naproste hranici unosnosti a v okamziku kdy IVAP komunikuje, tak uz to bude koktat, kdyz budes mluvit.

Ja jsem jen konsatoval ze jsem musel za caly vecer cca 2-3x zadat o opakovani relaci od ATC, coz je myslim velmi dobre, vezmu li v uvahu, ze jsem za vecer stravil ve vzduchu cca 3 hodiny. Mozna je to statisticka zalezitost ze se to stalo nejevice v Brne.

Jo, mel bych dotaz. Da se FS nakonfigurovat tak aby jako klicovani TS bylo provadeno tlacitkem na joystiku?
 

klicovani   17. 2. 2005 / 11:39
ondrys   
pokud myslis push to talk v TS ovladat na joy tak bud pres registrovanou FSUIPC a nebo pres profil Joysticku
 

Re: Re: Re: Re: TeamSpeak problemy a CZ server - pres GPRS   17. 2. 2005 / 11:39
Rychlokvaška
http://hp.vector.co.jp/authors/VA016823/joytokey/english.html
A jsou i sofistikovanější metody, pokud např. potřebuješ mluvit přes TS na jednom PC, ale mačkat pro to joy na druhým, apod...
 

Re: TeamSpeak problemy a CZ server   17. 2. 2005 / 15:25
Hoaker
To je presne to, po cem uz dlouho volam a zaroven nabizim umisteni a linku zcela zdarma
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 17:26
Hoaker
Jo to je presne ono.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 17:51
ondrys   
no jestli jsi poslouchal ze stejnyho lajny tj te pracovni ci v arealu CZU tak je chyba spis u tebe protoze ja nic takovyho taky nezaznamenal
PS doufam ze to nebyla na dlouho posledni akce a jen tak dal do budoucna
 

Re: Pote prdi hodit čučku na betelné št atl - debriefing   16. 2. 2005 / 14:12
Filip   
Jojo, provoz byl slusny, jak na LKPR tak i v LKTB. Jenom jeste malou poznamku. Nevim jak komunikace probihala jinde, ale na LKPR to obcas drhlo.
I. prosim piloty, kteri neznaji presne letiste, aby meli mapy ADC (nejlepe vytisknute nekde na stole a aby se podivali na trasu, kterou jim ATC rek a pak pojizdeli), pak by nedochazelo k bloudeni po pojizdeckach a RWY
II. pokud s ATC komunikujete v anglictine a on vam neco rekne a vy tomu nerozumite, nebo nevite, jak se to zalitne, tak se klidne zeptejte cesky ATC vam to rekne cesky, popripadne vysvetli. Rozhodne to neni zadna ostuda.
Nakonec bych se chtel omlvit CVZ022 ktery trochu dele cekal na textu a Martinovi Cervenkovi na kteryho sem ze zacatku zapomnel
Jinak to byl vydareny fly in, takze jen tak dal. Doufam, ze na dalsim fly inu bude stejny provoz jako vcera
Filip
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ