| | | PPL(vírník)? 3. 8. 2012 / 10:31 | |
| | Ahoj, zrovna si pročítám nové aerohobby(kde je krásná reklama na slet andul ) a čtu si o vírnících tady kousek od Zlína. Pilot vírníku musí mít samozřejmě pilotní průkaz. Je nějak speciálně značený? Mám na mysli u letounů to je PPL(a), u helin PPL(h), kam se vírník řadí - nebo má nějakou svou skupinu?
Vím, že to sem až tak nepatří. Mohl bych klidně poslat mail výrobci Nirvaně, ale když by to zajímalo ještě někoho, tak si to v mém mailu nepřečte, tady jo. Tož kdyby někdo věděl... díky |
| |
|
| | | PPL(vírník)? 3. 8. 2012 / 10:40 | |
| | | |
|
| | | PPL(vírník)? 3. 8. 2012 / 10:57 | |
| | To je zajímavý dotaz - a buď v klídku, i takové dotazy sem patří
Pokud jde o vírníky ultralehké, tak i ultralehké papíry jsou různé pro motorová ULLA a pro vrtulníčky ULLH a vírníky mají dokonce pod LAA samostatnou osnovu výcviku - a tedy i samostatnou kvalifikaci - viz UV 32 na stránkách LAA CR.
I když to nevím přesně, tak soudím, že pro létání na "dospělém vírníku" nebude natuty potřeba PPL(A) ale spíš PPL(H) s nějakou speciální osnovou (kvaloifikací navíc) pro vírníky (jako je v průkazu GLD kvalifikace TMG) |
| |
|
| | | | PPL(vírník)? 3. 8. 2012 / 11:32 | |
| | Zkusím napsat i přímo výrobci, ten bude vědět. Výsledek sem hodím, ať to víme najisto |
| |
|
| | | | PPL(vírník)? 3. 8. 2012 / 12:54 | |
| | Nevim, me prijde, ze virnik nema s vrtulnikem spolecnyho skoro nic, krome toho, ze se oboum vrti kridlo Takze to, ze by bylo potreba spis PPL-H, mi prijde divny, ale uvidime, jak bude ofiko odpoved |
| |
|
| | | | | PPL(vírník)? 3. 8. 2012 / 18:04 | |
| | No, myslím si, že na vrtění rotujícím křídlem je právě u vrtulníků a autogyr dost společného (především aerodynamika a řešení nouzových situací...) - ale jak jsm psal, s jistotou to nevím, rád se poučím, až bude relevantní odpověď
|
| |
|
| | | | | PPL(vírník)? 6. 8. 2012 / 08:27 | |
| | ...buďme rádi, že PPL(H) není třeba, to by si to každý rozmyslel))) |
| |
|
| | | | | | PPL(vírník)? 6. 8. 2012 / 08:31 | |
| | Můj názor vyplýval z neznalosti detailů konstrukce a principu existence a provozu vírníků (viz třeba dole citace od Štěpána).
Tak jako tak ale nejde sedlat vírníky "jen tak" - tedy bez adekvátního výcviku a kvalifikace... takže rozmyslet by si to měl dobře každý, ať jde po ULL(H) nebo ULL(G) |
| |
|
| | | | | | | PPL(vírník)? 6. 8. 2012 / 08:38 | |
| | ....doktore, s vrozenou diplomacií jsem tě nejmenoval.....raději kušujme, nebo nám to ÚCL osladí a pak se z toho pos****e)).Tralalajtem a šmiglem dneska lítá každý Lojza, ale simulátorčíci by si mohli pořídit vírníkovou stíhací letku......Sluka je skoro stejně dobrá a pak už stojí za to jenom Glajtr.....)) ale to bych se teda z toho posral, sedíš si na prkýnku, přístroje žádný a lítej si!To je lítání pro opravdový chlapy! |
| |
|
| | | | | | | | PPL(vírník)? 6. 8. 2012 / 17:40 | |
| | Glajtr jo. Ale pokud nejsi žák, tak i na to prkýnko potřebuješ"GLD"...
.) |
| |
|
| | | PPL(vírník)? 3. 8. 2012 / 13:17 | |
| | Nic , jako PPL nepotřebuješ.
Vírník je už předpisem vymezen tak, že jediný vírník, který přichází v úvahu, je ultralehký. Ty má v gesci LAA. Takže se to řeší pilotákem vydaným od LAA. |
| |
|
| | | PPL(vírník)? 3. 8. 2012 / 20:03 | |
| | | |
|
| | | | PPL(vírník)? 5. 8. 2012 / 20:08 | |
| | Dík. Takže jsem se svým názorem moc nesek´ |
| |
|
| | | PPL(vírník)? 5. 8. 2012 / 21:16 | |
| | lítání na vírníku je nádherný a psal jsem to tu před nějakým časem, že jsem z toho měl velmi bezpečný pocit - zvlášť při nouzáku Tak držím palce |
| |
|
| | | | PPL(vírník)? 6. 8. 2012 / 07:57 | |
| | | |
|
| | | | | PPL(vírník)? 6. 8. 2012 / 08:27 | |
| | Hezké - a poučné. Málo takových..
Dík moc!
|
| |
|
| | | PPL(vírník)? 7. 8. 2012 / 11:01 | |
| | Tak dnes došel mail od Nirvany :
Dobrý den,
naše vírníky spadají do kategorie Ultralehké vírníky. Je to zvláštní kategorie a pro jejich pilotování je potřeba vlastnit licenci Pilot ultralehkých vírníků. Výcvik probíhá podle osnovy UV3 Letecké amatérské asociace. Osnova předepisuje 45 hodin teorie a min. 20 hodin praxe. Držitelé pilotních licencí jiných kategorií mají úlevy.
Pokud si chcete let vírníkem vyzkoušet, zavolejte mi a domluvíme termín. Svezeme Vás za náklady na benzín. Letový výcvik stojí kolem 4000 Kč za hodinu ve školním vírníku, pokud byste se cvičil na vlastním vírníku, hodina instruktora Vás bude stát 950 Kč.
Díky všem.
|
| |
|
| | | | PPL(vírník)? 7. 8. 2012 / 12:41 | |
| | To je slušný,hlavně že tam není PPL(H), to by jsi se nedoplatil!A na kolik ten vírnk vyjde?Jestli můžu poprosit, klidně tady založ "vírníkovu sekci", myslím že nejsem jediný, koho by to zajímalo! |
| |
|
| | | | | PPL(vírník)? 12. 8. 2012 / 16:21 | |
| | | |
|
| | | | | | PPL(vírník)? 12. 8. 2012 / 16:54 | |
| | Teď jsem na to mrknul a nemám slov...ty videa jsou úžasný.......!!! |
| |
|
|