| | | Počasí 2. 7. 2012 / 22:37 | |
| | Koukám na radar, že CSA619 nemůže dolů |
| |
|
| | | Počasí 2. 7. 2012 / 23:15 | |
| | | |
|
| | | | Počasí 3. 7. 2012 / 00:04 | |
| | Žeby hodně silná vlna? |
| |
|
| | | Počasí 2. 7. 2012 / 23:23 | |
| | Co je s tím CSA884, co letělo z Varů do Samary a teď se vrací od Varšavy? Začíná holdovat na VLM... |
| |
|
| | | | Počasí 3. 7. 2012 / 12:07 | |
| | Predpokladam, ze kvuli bource? Jinak si myslim, ze na radaru byl spatne plan, letadlo melo z LKKV do Snt. Peterburgu a pritom priletlo z Ruska. |
| |
|
| | | | | Počasí 3. 7. 2012 / 12:23 | |
| | op plan snad ani nejde... podle proletene trasy tam bylo vzlet z prahy, u varšavy kolečko a šup domů. |
| |
|
| | | Počasí 3. 7. 2012 / 15:57 | |
| | Zde je holding, pak mi kvůli bouřce spadnul net. |
| |
|
| | | | Počasí 4. 7. 2012 / 16:28 | |
| | CSA619 se ztratili, protože přes ty mraky neviděli na zem Nakonec se ale našli a dobře to dopadlo! |
| |
|
| | | | Počasí 4. 7. 2012 / 21:19 | |
| | Já si je nechal namalovat až do konce... |
| |
|
| | | | | Počasí 4. 7. 2012 / 21:21 | |
| | No ti měli ale paliva |
| |
|
| | | | | | Počasí 5. 7. 2012 / 22:25 | |
| | Létám OK619 celkem často, bo je to poslední let z AMS do PRG. Ale že berou takovouhle zásobu, to bych fu(c)kt neřekl... Měli sekyru přes 1,5 hodiny. Lítali tady nad Říčanama jako pominutý. Slyšel jsem je dobře, jednou jsem mezi mraky zahlédl i jejich landing lights, ale nechtěl bych tam sedět... |
| |
|
| | | | | | | Počasí 6. 7. 2012 / 12:57 | |
| | Z Amsterodamu se vždycky dělalo navážení paliva (fuel tankering) kvůli nižším cenám, bralo se o několik tun navíc. Předpokládám, že tomu je v dnešní době. Můj rekord přesně na téhle lince v roce 2004 byl 1,5h holding při čekání na uklizení dráhy od sněhu |
| |
|
| | | | | | | | Počasí 6. 7. 2012 / 13:01 | |
| | Chápu to dobře tak, že letadlo ČSA si v AMS natankuje levněji, než v PRG? |
| |
|
| | | | | | | | | Počasí 6. 7. 2012 / 13:13 | |
| | a co je na tom nečekaného? cena paliva je na každým letišti jiná, a leckde může být i levnější |
| |
|
| | | | | | | | | Počasí 6. 7. 2012 / 16:37 | |
| | Fuel tankering je vcelku běžná věc, důvodů může být spousta - většinou je to cena, někdy taky nedostupnost nebo omezená (pomalá) dostupnost paliva v destinaci, pochybná kvalita, notoricky nevyzpytatelné počasí (trěbas Corfu ráno) nebo i časové důvody - třeba nedostupnost tlakového tankování, atd.
Ta cena je ale nejčastější - někdy je rozdíl dost markantní, na tuně paliva (cca $900 v dnešních cenách) to může dělat i $150 - to je z poslední doby třeba příklad Menorca vs Gatwick. V takovém případě se snažíme nabrat co jde i na otočku, abychom nemuseli ideálně tankovat vůbec. Těch 50kg spáleného paliva navíc za každou takto "zbytečně vezenou" tunu se bohatě vyplatí. Netankuje se ale "po špunty" jak by to mohlo vypadat, v takovém případě je u 757 hlavním omezujícím faktorem Maximum Landing Mass (cca 90t) a taky nutnost přistát ideálně s max. 5500kg paliva na každé straně v křídlech. Maximem je 6500kg a ta tuna míň je vyzkoušená hodnota, aby se horní hladina paliva nedotýkala uvnitř nádrží horní strany křídla a nevznikla tak kondenzační námraza díky podchlazenému palivu, což může být problém i v létě (a odmrazování je na takových letištích většinou nedostupné a musí se tak čekat, než to roztaje).
Tankering ale zase naoplátku nelze použít všude, v našich SOP to například máme zakázáno na tzv. short&narrow letiště (např Skaithos) a na letiště kde je kontaminovaná dráha (sníh, led, břečka, stojící voda, ... ). |
| |
|
| | | | | | | | | | Tankering 6. 7. 2012 / 17:33 | |
| | Zajímavý, díky za objasnění. |
| |
|
| | | | | | | | | | Počasí 6. 7. 2012 / 19:01 | |
| | A musí se u toho taky přemýšlet. Jednou jsem přebíral mašinu v Halifaxu, která přiletěla z Punta Cany, dělala tankering a po víc než čtyřech hodinách letu měla křídelní nádrže plné podchlazeného paliva, jež se za hodinový průlet se nestihlo ohřát a ani se nemohlo dostatečně promíchat s teplejším palivem plněným z cisterny. Díky tomu byla kombinace +5 stupňů a déšť smrtelná a křídla Boeingu se obalila čistým ledem a to i zespodu, jak tam voda stékala. (SWG měl taky company policy nepřivážet plné křídelní kvůli jinovatce, ale za daných podmínek to bylo celkem jedno, neboť výsledná teplota paliva zůstávala i po dopněeni hluboko pod nulou). Přemýšlel jsem o poměru mezi tím, co se ušetřilo na tankeringu a co se projebalo odmrazováním |
| |
|
|