FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy Jeden příspěvek | Celý strom
pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 16:33
dalat
aj ked je na nete plno vselijakych "checklistov" a videi, chcel by som mat uz konecene jasno, ako je to s tymito startup ukonmi:
1. v akom poradi sa zapinaju hyd. pumps, najpr ENG a po starte motorov aj ELEC, alebo vsetky hyd.pumps sa pustaju este pred samotnym startom motorov?
2. EEC sa zapinaju PRED alebo PO starte motorov...alebo je to uplne jedno kedy?
3. zapina sa pred startom APU AFT1 fuel pump alebo nie?

Su to mozno banality, ale tie jednotlive checklisty sa prave v tychto bodoch dost rozchadzaju (konkretne pre iFly a PMDG su tie postupy pre kazde inak). Tak ma zaujima, ako je to v reale...diky!
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 19:37
AJS
Standardní postupy jsou následovně:

ad1) ENG hyd pumps jsou zapnuté pořád a vypínají se jen pokud k tomu vede NON-NORMAL checklist. ELEC se zapínají před spuštěním motorů, s určitou výjimkou při pushbacku bez bypass steering pinu, ale to je výjimečná situace. Jejich zapnutí je součástí before start procedure.

ad2) EEC v běžném provozu zůstávají také zapnuté a nic se s nimi nedělá, opět jen s výjimkou NON-NORMAL. Standardní poloha před spouštěním je ON

ad3) alespoň jedna palivová pumpa, ve své podstatě jedno jaká, musí být zapnutá, pokud APU beží s připnutým generátorem, takže vlastně vždycky. Standardní postup je tedy zapnutí pumpy a pak spuštění APU
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 20:24
Kachna   
No, některý NGéčka mají automatickou dodávací pumpu, která běží, pokud nemáš tlak v palivovém potrubí k APU a MS v On
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 20:32
Jenicek737
u NG jsem tuto pumpu jestě neviděl. Nepleteš si to s Airbusem? Tam jsou určitě. Popřípadě kde tam je protože by mě to zajímalo, Ng novějšího data jsem nědelal ..... dík za info
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 21:37
Lapak
Je i u NG, ale i tak Boeing doporučuje mít při dostupném AC zaplou i nějakou booster pumpu. Ta u APU je tam hlavně pro start APU bez AC proudu, protože bez ní prej apu fuel-control unit hodně trpí a snižuje se tak její životnost.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 21:54
Kachna   
když koukám na schéma zapojení, tak bych to tak černě neviděl. Pokud bych viděl problém s tímto čerpadlem, tak ECU to nebude. A pokud ano, tak bych o tom rád věděl více,.... Boeing o tom nic neříká.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 00:16
Lapak
Ok, tak se asi pletu, že to je přímo ECU, nicméně něco apu-fuel-related prostě nemá rádo, když není tlak paliva a i když má letadlo DC pumpu, tak po nastartování je asi lepší to tlakovat AC pumpou.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 21:45
Kachna   
určitě si to nepletu. Bere palivo z levé nádrže přes DC fuel boost pump. Celé to řídí APU ECU. Přijď k nám na oživení a doplnění novinek. Je jich tam ještě pár.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 00:16
Jenicek737
Ok který mašinky to mají kouknu do AMM až budu v praci. Trocha samostudia neuškodí. Předpokládám, že nové Travely. Popřípadě typovku jsem dělal v roce 2007 ještě nejaký pokrok nastal. Dik
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 07:56
Kachna   
No, Travelácký mašiny netuším, některý to mají, některý ne. Ony nejsou všechny primárně pro ně. Takže přebírali éra, který někdo už měl, nebo to tam nemuseli chtít. Když v PMA najdeš Kelnerovu, tak ta má všechny změny. Zjednodušeně bych řekl, že by to mohly mít 737mi od 2010+, pokud si některý změny zákazník zaplatil,....
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 20:39
Rychlokvaška
Doplnil bych k tomu jen kraťoučkej odstaveček obecně k tématu tzv. Cold&Dark.

Pamatuju si na svoje FSkový léta, tak vím o čem mluvím Ale je trochu problém, pod čím si spousta FSkářů představuje vypnutý éro. Existuje jakási přehnaná snaha o ARAIG a piloti se předhánějí v tom, kdo rychleji a správněji nahodí Cold&Dark kokpit, kde je všechno na OFF...

U dopraváků ale neplatí, že Cold&Dark znamená, že jsou všechny switche v pozici OFF. Dokonce opak je pravdou - většina věcí zůstává zapnutých, protože jejich skutečné zapnutí v systému řídí logika - např. při spuštění motorů se automaticky připojí motorové generátory a odpojí APU, nebo přepnou ventily vzduchu od motorů a zavře ten od APU, apod. Zbytek jsou prostě systémy co běží pořád, vypínají se jen výjimečně při nějaké poruše, jak psal Radimmmmmm. Jejich použití si řídí éro samo (např. od určité rychlosti, nebo po vzletu, spuštění motorů, atd).

Dám příklad ze 757 - v Cold&Dark kokpitu je na ON všechno vyjma IRS, ELEC HYD pumps, FUEL pumps, WINDOW HEAT, PACKS (a to poslední ještě není nutný), SBY PWR a BATT. Nepočítám "přepínače" jako anti-ice a světla, které se používají jen v případě potřeby. Zbytek je pořád zapnutý, ať je éro ve vzduchu, nebo vypnutý na stojánce.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 21:23
FSPilot   
Stejně je nejlepší tripple sedma Tam je "všechno" ON nebo AUTO a člověk si jen hraje s budíkama Fascinuje mě, jak Boeing dotáh automatiku do míst, kde pak lítat tripple sedmu a cessnu není prakticky žádný větší rozdíl, jen hezčí cockpit
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 07:11
kuma   
Zapomněls napsat, kterej z těch kokpitů je hezčí (a bacha, tvý cesny tě slyšej!)
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 07:57
Kachna   
hmm, jestli to nebude tím, že FSka je na Cessně postavená?
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 09:02
FSPilot   
Tu nejde o FSku, ukořistil jsem pěkné čteční na dobrou noc

To Kuma: Si to přečti ještě jednou a možná najdeš odpověď na svou otázku
16363 B / 375 x 500 / 12.06.01. Qatar 009.jpg
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 09:57
kuma   
No právě že to čtu - a smysl je dvojí. Pokud ho nevidíš, přečti to po sobě ještě jednou (dvakrát, třikrát...)
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 10:18
Tragédie v JRD
Já si jenom říkám, jak je možný, že fspilotek už tu 777 nelítá, když je to tak ízy.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 10:20
Vita Zenisek
Teda vy jste na něj oškliví.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 11:29
FSPilot   
Zvláštní je, že ať to má smyslů kolik chce, tak ty to vždycky pochopíš v tom špatném a pak mi budeš ještě cpát, jak jsem to nemyslel... achjo.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 14:52
kuma   
Co je špatnýho na tom, že by se ti líbil kokpit cessny? Mně se líbí, tok co jako?
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 09:38
Tragédie v JRD
co tím chtěl básník říct?
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 10:13
Kachna   
že mu ta 777ma jejich sranda simu létá stejně, jako Cessna v FSce
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 11:33
FSPilot   
To rozhodně ne. Mě šlo o systémy a jejich ovládání za normální situace, ale to je jedno...

PS: ten sim neběží pod FSkou.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 11:39
Stew
"A co by jsi chtěl za ty prachy? Krevety?"
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 12:19
Kachna   
krevety ani né, já rád kravičku,....
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 21:35
Karel
v pátek bude kraviččičí pupíček... Už je naložený v lednici. Mňam!!!
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 21:42
Tragédie v JRD
Mám hlad. Bude něco už odpoledne na košt? .)
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 21:51
Kachna   
no, děláš to dobře, debile,....
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 21:08
Tonduš
Kluci šikovní, nešlo by to napsat i pro věčného začátečníka s neznalosti AJ trochu srozumitelněji ? Už mně z toho hledání vysvětlení zkratek a ryze odborných pojmů na Googlu a fórech bolí hlava. V mém věku už nemám čas na hlubší studia, jsem rád, že si zalétám . A nekamenujte mne, s počítačem jsem došel do styku tak před 5 lety. Díky, Tonduš.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 21:35
vladac
No, nevím, nevím, ale pokud chceš mít z nějakého éra požitek, tak tě studium nemine. Např. B-767-300ER manuál od Level-D jsem prošel nejmíň třikrát (počítám, že má nějakých 200 stránek v PDF) a pořád bylo co objevovat. Zas to byla dobrá průprava na další bulíky, ty už se studovaly jasněji a rychleji.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 22:10
Tonduš
Jsem jen pouhý uživatel FS9 a FSX a samouk, bohužel, většinou systémem pokus omyl, něco si ovšem předtím také přečtu a zhlédnu na You Tube a stále to doplňuji, takže zatím slušně ovládám a létám s TU154M na FS9 a s Ifly B738 a B736 na FSX a létám, sice jen offline, za TVS (202 hodin), Air-Child virtual airline (106 hodin) a ruskou RSTVA (319 hodin). Sleduji zdejší fórum téměř pravidelně a hodně mi pomáhá, ale jde mi jen o to, že někdy, při troše dobré vůle a připomenutí si, že příspěvěk čtou i začátečníci, by bylo možné vyjádřit se někdy kapku polopaticky (rozumím tomu, že je to zdlouhavější a ne profesionální). Jinak díky všem slušným a věcným přispěvatelům.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 22:19
Létající myš   
nepropadej panice. To co, tě tu někdy děsí zkratkama a spol. , je více méně výměna informací, či zkušeností mezi real pilotama. On real a simulátor Fs je někdy hodně od sebe daleko. Přesněji je to o uplně něčem jiném. Tak to ber , jako příjemné zpestření a zdroj informací.
Myš
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   3. 7. 2012 / 22:45
Tonduš
Takhle se na to podívat mne nenapadlo , myslel jsem si, že jde o simulované létání, i když v případě Radimma jsem pochopil, že jde o profesionála.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 07:16
kuma   
Těch je tu víc - určitě v první řadě Radimmm, Dušínuj, Létající Myš, pravidelně a linkově se pohybující po světě, ale i další, Lowmick atd atd. (omlouvám se těm, které nejmenuji).

Je výhodou, když si některý z nich vzpomene, že kdysi existovalo něco jako fligt simulátor, ale i bez toho je "poslouchání" jejich diskusí pro nás "suchozemce" velmi přínosné.


Béke, burárum!
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 08:05
Létající myš   
A pak tu je hafo pilotů co létají vrtuláky, plachťící stroje a mixery a mezi nima Kuma, což jaksi skromně opoměl
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 13:39
Algy   
Já ti rozumím, ale bohužel je to tak, jak píšou kluci - spousta výrazů je v AJ daleko srozumitelnější, protože jsou tak zajeté a často ani nemají český ekvivalent. Vím o čem mluvím, protože jsem se pustil do překladu operačního manuálu k F-16D pro FSX a se spoustou výrazů jsem měl takový problém, že jsem je radši nechal v AJ (např. HUD override, chaff & flare, Fly-by-wire, tank inerting atd.).
K tomu ti můžu říct jen to, že čím víc cizích výrazů pochopíš, tím víc si lítání užiješ.

Ale zase díky Radimmmovi dnes vím, že například HEADING BUG není nic jiného, než hlavový brouk, CONDITION LEVER je prostě páka podmínky a hned mám žívot lehčí.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 13:45
Kachna   
no, ty jsou zrovna snadný
HUD override- HUD záložně
chaff & flare- výmetnice klamných cílů, nebo ty klamné cíle se někdy říkají světlice
Fly by wire- Elektronický systém řízení
Tank inerting- Inerční systém palivových nádrží.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 13:51
Tragédie v JRD
override nemá teda se zálohou nic společnýho
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 14:21
Kachna   
Tragéde, máš-li na letadle něco override, znamená to, že je to puštěný záložně, např. že to pustíš přes druhej blok, nebo přes vnitřní záložní blok. čili to znamená, že používáš stejný komponent, ale s jiným zdrojem. A to je záložně.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 14:31
Tragédie v JRD
To, že to tak máš na dvou čudlech na játru nebo playstationu, ještě neznamená, že obecným územ je, že override znamená záloha.

Override (i v letadlech) znamená to samé, co v obecné angličtině - že něco je něčím přepsáno, či obejito (resp. podobná činnost). V řadě přípádů dělá přesně to, co to znamená v angličtině - potlačuje funkci něčeho - a nemusí to ničím nahrazovat. Rozhodně to není "záloha".

Mimochodem - zmíněné "HUD override" z manuálu F-16 je zrovna tento případ. Jeho aktivace vypne HUD na přední sedačce a zůstává aktivní jen HUD na zadním sitzu.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 14:39
FSPilot   
Ty se opovažuješ protiviti se slovu šéfmechanikovu?!
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:03
Kachna   
1) nejsem šéf mechanik
2) přít se může, od toho fórum, ne
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 14:55
Kachna   
i na jednosedadlový F-16? Prostě si myslím, že to funguje tak, že přepnutím na override to přepneš na druhej blok. Schválně, ať to Algy vyzkouší,....
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:31
Algy   
Mě nejde ani tak o funkci, ta je celkem jasná. Mě jde spíš o to, jak to správně přeložit, aby to měo nějakou štábní kulturu:

HUD override switch
Toggles front cockpit HUD on or off to conserve performance in the rear seat.
Note: to switch back use (FC-LRC-R-8) - Stick control switch.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:33
Tragédie v JRD
to je prostě záloha HUDU ))

ale teď vážně - ja bych to moc nehrotil, seknul tam "Vypínač předního HUDu" a máš vymalováno
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 17:07
Kachna   
No, prostě ten svič (že Radimmme) umožňuje připnout HUD předního kokpitu k HUDu zadního kokpitu.

Poznámka: k přepnutí zpět použijte (FC-LRC-R-8) - Stick control switch (asi název daného přepínače, hledal bych ho na kniplu)
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 17:12
Tragédie v JRD
Tvoje angličtina je opravdu úchvatná - přeložit onu anglickou větu jako "připne HUD předního kopitu k HUDu zadního kokpitu", to už chce kus chlapa ... tím, že budeš tvrdit, že černá je bílá tady svou pravdu určitě neprosadíš
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 17:19
FSPilot   
Jeden lepší jak druhý Nicméně víc bych věřil odpovědnému instruktorovi za typový výcvik, než ajťákovi, co celou pracovní dobu prosedí na péráku, fejsbůku nebo gůglu

hehehehe
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 17:23
Kachna   
no, z toho, co tam Algy píše je tohle teple lidské. Jinak doslovný překlad týhle věty je fakt strašnej.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 17:54
FSPilot   
Ona je to nějaká dnešní móda všechno překládat doslovně strojově a pak člověk slyší kdejaké šílenosti
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 18:00
Kachna   
No, ale řekni, že vypnout/zapnout přední HUD pro úsporu výkonu zadního HUDu je nesmysl.


BTW: v technické angličtině a přeložených manuálech jich najdeš,...
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 18:15
FSPilot   
Nic neřeknu Já se snažím všechno překládat volně prostě se snažím pochytit smysl věty a důležité věci a pak to řeknu v češtině svými slovy (a zatím mi to moc nejde ). A takové ty věci jako "vypnout, přepnout", apod. prostě přeložím tak, aby to dávalo smysl, ne jak mi to přeloží gůgl translator, že našel ve svém slovníku
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   5. 7. 2012 / 02:35
Fabo™   
Proc by to byl nesmysl? Treba vykreslovani obou HUDu ridi jeden obstarozni pocitac, a musi-li ridit dva, tak nestiha...
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   5. 7. 2012 / 12:42
Tragédie v JRD
No a? Když máš slabej počítač a dva monitory, tak vypnutím jednoho z nich taky ušetříš výkon Elementary, Dr. Watson.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   5. 7. 2012 / 22:04
Karel
Vypnutím monitoru žádný performance nezvýšíš (neušetříš). To bys musel na grafické kartě vypnout renderování obrazu pro druhý výstup grafárny. Pak ano, ale vypnutím samotného monitoru?
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   5. 7. 2012 / 22:08
Tragédie v JRD
Samozřejmě, měl jsem namysli odpojení výstupu na grafárně ))
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 19:16
Balooo   
Fakt nevím, co tady řešíte:

"HUD ovládání přepínač
Přepíná přední kokpitu HUD zapnout nebo vypnout pro úsporu výkon na zadním sedadle.
Poznámka: při přepnutí do užívání (FC-LRC-R-8) Držte vypínač."
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:03
Tragédie v JRD
A abychom se dostali k dopravákům, přeci jen k nim máme kapku blíž .. tak tam na 737káh máš třeba Stab Trim Override Switch.

Jeho význam je následující: A Stab Trim Override Switch, located on the aft electronic panel, bypasses the Control Column
actuated Stabilizer Trim Cutout Switch. When the switch positioned to OVERRIDE, main electric trim
can be used regardless of control column position.

Někaj mi to na "záloha stabilizátor trimu" fakt nesedne .)
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:16
FSPilot   
Kachna to slovo "záloha" používá jako alternativní metodu ovládání toho či onoho bazmeku. Prostě je to záložní způsob, jak to donutit fungovat a z tohodle pohledu je jedno, jestli je to bypass nebo úplně separátní systém a vo to de
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:18
Tragédie v JRD
ahaaaa tak to pak jo terminy a termity jedno jsou
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:23
FSPilot   
No já to říkal, nesmíš se vzpírat slovu (teď už správně) odpovědného instruktora typového výcviku
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:26
Kachna   
no a to co citoval Tragéd je slovíčko Override, viz to ovládání Stab. na 737NG. Někdy se to používá pro připojení na druhej blok.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:28
Kachna   
a alternativní metoda se v letectví používá, jako záloha, ne
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:38
FSPilot   
No dyk to píšu
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:19
Kachna   
takže přečíst ještě jednou a k tomu trošku znalosti systému a nesnažit se vytrhnout něco z kontextu, aby sis dokázal, že máš pravdu,....

Schváně, vysvětli, jak tento systém funguje, když jsi jej citoval,...
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 14:32
Algy   
HUD override- HUD záložně asi ne, je to jakýsi spínač "přebití" tedy který z pilotů to bude ovládat.
Klamné cíle jsou flare, ale jak bys potom nazval chaff, když to od sebe potřebuješ rozlišit? Jsou to dvě různé věci.
FBW - dejme tomu, i když elektronické řízení je electronic control (což se zase vyskytuje jinde v textu)
Tank inerting - na tom se shodneme.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:01
Kachna   
HUD override no, ty se spíš připojíš na bednu toho druhýho, pokud máš závadu, proto to nemůžeš ovládat.

Chaff i Flare jsou klamné cíle. jen každý funguje jinak. Jeden je tuším Flare je na infračervený rakety a Chaff je na radarový rakety,..

nesnaž se některý věci překládat doslovně. Prostě data pro počítače tečou drátama. V Airbusu máš na to taky poťáky,....
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 15:04
Tragédie v JRD
Kachno .. ten výraz "HUD override" včetně jeho významu /jeho vypnutí/ je popis z jejich manuálu Na tom fakt nic nevymyslíš
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 17:25
AJS
A není to spíš inerTní, než inerČní?
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 17:31
Kachna   
to by mohlo
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   5. 7. 2012 / 22:08
Karel
spíš bych to dal jako inerciální, soudruzi...
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   5. 7. 2012 / 22:14
Tragédie v JRD
Jenze tam nejde o něco, co svousí s inercí , ale s inertností (nebo jak to vysklonovat). Nadrz nepotrebuje vedet, kde je.. .ale potrebuje, aby nevybouchla
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   5. 7. 2012 / 22:21
Karel
No to samozřejmě ano, inertní je správně...
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 09:50
AJS
Ono spousta výrazů v češtině buď výraz nemá, nebo takovej, že by ho laik stejně nepochopil a to zejména ne zpětně při hledání reference v původním manuálu, který je anglicky.

Třeba kdo ví, jak se správně česky řekne "steering bypass pin"? Zatáčecí obchvatný špendlík? Nebo jinak? Řeklo by to někomu něco? Nebo opisně "takovej ten bazmek, co se strčí někam do podvozku a odpojí to hydrauliku do řízení příďáku, aby se to nezkurvilo při pushbacku, tedy pardon při tlačzpátky, tedy vytlačování ocasem napřed"?

Některé pojmy se holt už v téhle branži v češtině ani nepoužívají a používat nebudou, chápu, že pro leckoho je to těžké, ale kvůli těsnému propojení FS a reálu co se terminologie týče v těchto případech používam a budu používat zaběhlé výrazy.

Něco jiného je, pokud v daném případě je česká terminologie zaběhlá a v praxi používaná, proti "rudderovým pedálům", "chartám" a podobným paskvilům tu bojovat budu
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 10:17
Kachna   
pojistný čep ventilu deaktivujíci systém řízení přední nohy? kurňa, to byl mozkovej trast,....
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 10:18
Vita Zenisek
A proti Citejšnám taky.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 11:26
AJS
A proti Citejšnám taky, Víťo...!!!!!
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 10:34
Létající myš   
Ty překlady jsou boží. Takhle bych chtěl mít přeloženej Emergency Procedures
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 12:22
Kachna   
dodej manuál a já přeložím technickou část. Postupy nechám na někoho jiného. To bude hlína,....
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 10:58
dalat
Dakujem za dlho postradane info! ...takze podla spravnosti by APU nemalo vobec nabehnut, pokial nie je zapnuta aspon jedna pumpa?
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 12:25
Fabo™   
Pokial sa stale bavime o 737, APU nabehne, kedze tam ma bateriou pohananu DC pumpu ktora taha stavu z lavej nadrze, akurat to ako bolo povedane udajne neprospieva zivotnosti niektoreho systemu suvisiaceho s APU.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 12:28
Kachna   
Špatná informace Fabo. APU ti naběhne i na klasice, nebo starém NGéčku, kde tahle DC pumpa není,....
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 12:35
Fabo™   
hmm, ja mel za to, ze na NGckach je tam na vsech, o klasikach nevim.
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 12:51
Kachna   
na starších ne
 

pmdg 737 ngx, resp real 737ng - postupy   4. 7. 2012 / 12:26
Kachna   
to není zas až tak pravda. Někdy se stát může. Ale pokud APU nahazuješ z baterek, tak nemáš 115V střídavého proudu pro palivové čerpadlo. Takže v palivovém agregátu APU je jakési dodávací čerpadlo, které je schopné palivo nasávat, ale při zvýšeném odběru paliva (zatížené APU) by mohlo dojít ke kavitaci paliva,....
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ