| | | ????? 15. 7. 2002 / 12:07 | miso |
| | vo fs modeloch {opravte ma ak sa mylim}sa zvlast robi model a zvlast virtual.niektore modeli{v starsich verziech FS vsetky}maju robene tak,ze ten view point je v 3D modele{napr. M.L. L-39}.
Ja sa chcem spytat kompetentnych ze ako sa da spravit ,ak nejaky model nema naprogramovany virtual ,ze by mal ten view point v modele.
dufam ze vam pochopenie mojho problemu nespravilo problem. |
| |
|
| | | Re: ???? ... viewpoint 15. 7. 2002 / 13:36 | |
| | Neni mi asi uplne jasny tvuj dotaz - mas na mysli externi 3D model a interni 3D virtualni kokpit?
Je to tak, ze jak externi, tak interni model je soucasti jednoho *.mdl souboru. Neni to nejak zvlast. Je fakt, ze zvlast se to muze modelovat, ale nakonec se to stejne sejde v jednom souboru.
A co se tyce viewpointu, tak ten se definuje v *.air souboru ( FS98, FS2000 ) a ve FS2002 je to v aircraft.cfg
Takze si to muzes snadno upravit sam.
ve FS2000 byla chybka, ze se ten bod pohledu objevoval v tezisti letadla, i kdyz byl spravne definovanej( ale dalo se to snadno spravit - viz treba "ctimne" soubor u mych letadel )
Nebo tady:
http://www.mlk-airbase.wz.czmsfsl393dkokpit.html
Ve FS2002 uz to funguje spravne, i u starsich letadel ( L39, L13, ... )
M.L. |
| |
|
| | | | Re: Re: ???? ... viewpoint 16. 7. 2002 / 11:39 | miso |
| | Myslel som to tak,ze ked nema model interny virtual,ci sa neda dat ten bod aspon do externeho modelu |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ???? ... viewpoint 16. 7. 2002 / 12:20 | |
| | Precetl sis cely muj predchozi prispevek?Bod pohledu neni ulozen v modelu ale v konfiguracnim souboru, takze se muze nastavit libovolne, nezavisle na 3D modelu - at ma ci nema virtualni kokpit |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ???? ... viewpoint 16. 7. 2002 / 12:28 | miso |
| | jasne.nejde mi o polohu toho bodu.to si viem nastavit.mne ide o to ,ako to nastavit,aby ten bod bol v 3D externom modele.napr. mam MH-63 alebo P-39,kt nemaju vyrtual a ked pohlad nastavim do vyrtualu,tak je iba prazdno a vidim cisto na celu obrazovku.ale ja chcem mat vyrtual aspon z toho 3D externeho modelu. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ???? ... viewpoint 16. 7. 2002 / 12:36 | JBr |
| | Tohle udelat nejde, vetsina polygonu ze kterych mas slozeny model ma pouze jednu stranu - tu kterou vidis zvenku, takze logicky kdyz umistis view point dovnitr letadla, nevidis z nej nic nebo pripadne jen nektere casti, ktere jsou udelane z oboustrannych polygonu. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???? ... viewpoint 16. 7. 2002 / 12:50 | miso |
| | aha.a jak potom je robena priesvitnost a 3D piloti?a jak to bolo robene v 98/2000?nemohlo tak isto,lebo ked som v Lisnerovej L-39 pomocou Ctrl+shift+backspace v 2002 pro vysiel z vyrtualneho kokpitu a pozrel do boku smerom na lietadlo,tak to bolo to iste co z vonku.ale na druhej strane mi je jasne,ze v 98 defaultovom bellovi a cesne musel byt vyrtual robit zvlast |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???? ... viewpoint 16. 7. 2002 / 14:25 | JBr |
| | Predstav si to asi takhle... mas dum, ktery ma steny, ktere jsou zevnitr pruhledne, ale zvenku ne. To je letadlo bez virtualniho kokpitu.
Milan u svych modelu (a stejne tak ja u mych) delal v AF99/FSDS virtualni kokpit tak, ze proste "pridal dalsi steny", ale presne obracene - viditelne zevnitr, ale neviditelne zvenku. Protoze zvenku uz ale stena je, nevsimnes si toho. Tyhle modely jsou delane jako jeden kus.
Modely pro FS2002 pouzivaji trochu neco jineho. Samozrejme by slo asi pouzit vyse zminene metody, ale FS2002 umoznuje zobrazit samostatne vytvoreny virtualni kokpit (ktery je ale pevnou soucasti jednoho mdl souboru). Tenhle virtualni kokpit samozrejme nemusi obsahovat cele letadlo, jen casti, ktere jsou relevantni pro vyhled z kabiny. Takze kdyz posunes view point ven, cele letadlo neuvidis, budou tam jen nejake soucasti. Pokud pouziju primer ze zacatku, mas dva domy, jeden ma steny pruhledne zevnitr a druhy zvenku, jen se proste stridaji podle toho, jaky pohled mas nastaveny. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ???? ... viewpoint 16. 7. 2002 / 15:32 | |
| | je to tak, ze v MDL souboru je popsano, co je videt zvenku a pak co je videt zevnitr, z virtualniho kokpitu. Kdyz to tam neni, nijak to nejde zobrazit. Musel by to autor udelat ve zdrojovem modelu.
Modely, o kterych pises, byly asi delane ve FS Design Studiu a jejich autori zamerne nevytvorili zadny viditelny plochy ve virtualnim kokpitu ( tak jak to maj default letadla ve FS2000 )
Takze si spis sezen takovej model, co ma virtualni kokpit udelanej. Neni jina cesta ...
... a nebo je, muzes si to zkusit vymodelovat sam, Gmax je ted zadarmo ... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???? ... viewpoint 17. 7. 2002 / 10:15 | miso |
| | hej viem.mam ho v ramci instalakov na 2002 pro.ale nemam doma web{chodim k matke do roboty},takze to nemozem rozbehnut{sakra taka smola}.tak sa uspokojujem aspon tvorbou panelov.ak by si chcel pre tu tvoju F-18,nieco by som ti vedel dohodit.
a ozaj.ako sa davaju SEM screeny?myslim tak,ako si to spravil ty,ked si nedavno predstavoval F-18 |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???? ... viewpoint 17. 7. 2002 / 10:17 | Rudy |
| | Pri psani prispevku se podivej dolu do poznamky |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Gmax, screenshoty 17. 7. 2002 / 10:20 | |
| | Ten Gmax se da zprovoznit tak, ze na PC, ktery je pripojeny na internetu ho nainstalujes a zaregistrujes se. Pak se da zkopirovat cast registru Windows, co se tyka Gmaxu a to doma naimportovat, pak by to melo chodit ( sice s nakou hlaskou, ale hlavne se to spusti a funguje to.
Kdyz sem chces dat nejakej screenshot, musis ho nedriv nahrat na nejaky misto na webu, na ktery mas pristup a sem pak das odkaz - tak jak je to popsano na spodku stranky, kde se pise novy prispevek. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Gmax, screenshoty 17. 7. 2002 / 10:23 | miso |
| | a ktora cast registru?
a ked mam screen v pc tak odkaz jeho umiestnenia? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Gmax, screenshoty 17. 7. 2002 / 10:31 | Rudy |
| | Ohledne instalace gmaxu na pc bez netu se podivej na muj prispevek z 24.4.2002. A k tem screenshotum - obrazek musi byt pristupny z internetu, aby ho toto forum mohlo zobrazit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Gmax, screenshoty 17. 7. 2002 / 10:55 | miso |
| | a z regeditu sa to da save-nut normalne?myslim kopirovat ,ulozit na disketu,doma to nahrat do regeditu,respektive nahradit |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Gmax, screenshoty 17. 7. 2002 / 11:04 | Rudy |
| | V menu Registry je volba Registry Export... ci tak nejak. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Gmax, screenshoty 17. 7. 2002 / 11:07 | |
| | Zkus tuhle vetev v registru:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAutodeskgmax
Co se tyce tech screenshotu, musis je nahrat nekam na web. Kdyz treba vyuzivas pripojeni pres modem od nejakyho poskytovatele ( Volny.cz, Quick.cz, ... ), muzes u nej vyuzivat napr. 10MB prostoru, kam si muzes nahrat svoje veci.
Nebo si muzes zalozit nejakej web zdarma a tam si taky muzes ten screenshot nahrat.
Jestli neumis zachazet s FTP, tak muzes zkusit web, kterej umoznuje nahravat soubory primo pres prohlizec, treba http://www.mujweb.cz/ |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Gmax, screenshoty 17. 7. 2002 / 12:07 | miso |
| | aha.no tak ja to teda skusim.DIK.keby nieco blblo tak sa este ozvem |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Gmax, screenshoty 18. 7. 2002 / 11:06 | miso |
| | sakra.jednak je tu malo miesta a jednak mi vyhadzuje nieco ohladom windovsu. |
| |
|
|