Přesně tak. Jednak nejsou již širé lány našich kolchozů a druhak si zemědělec sakra rozmyslí nasadit drahé letecké práškování. Používá se to prakticky pouze v případě, kdy nic jiného nezbývá - třeba když je terén tak rozbahněný, že do něj nejde vjet s traktory a zároveň hrozí riziko z prodlení.
A druhá věc je, že u postřiku z traktorů se dá přesně dávkovat množství, což šetří ne úplně levné postřikové látky a umožní jejich aplikaci různou měrou na různé části pole, podle potřeby. To u letadla taky neuděláš, nebo alespoň ne s takovou přesností.
Třetí věc je, že lidi (místní jsou výjimka potvrzující pravidlo ) nevidí moc rádi, když jim nad hlavou v nízké výšce létá letadlo. Ať už kvůli hluku nebo kvůli tomu, že se občas podaří popráškovat i to co nemá.
Dneska to zachraňuje vápnění přehrad, letecká hasičská služba či ošetření lesů.
Aspoň tohle jsem dohledal, když jsem se o to asi před rokem zajímal. Možná někde existují nějaké statistiky. |
|