Jojo, vidíš to i na displeji...když máš na 757 zaplej odpovídač na TA/RA a čekáš na vzlet na vyčkávacím, tak ti na EHSI svítí "TA ONLY" a přistávající éra sice vidíš žlutě, ale je to zticha - tzn. RA je inhibited úplně, TA pak zvukově.
Těch 400-500ft je taková obecně uznávaná výška, pod kterou se nedělá skoro nic při vzletu ani přistání, ani třeba při požáru nebo destrukci motoru. Výjimkou je třeba umlčení warningu a zasunutí podvozku, případně zahájení goaroundu. Zbytek je prostě plná koncentrace na řízení letadla a u těch moderních je tomu přizpůsobený i Warning systém - zbytečně to na tebe nehuláká ani to nezobrazuje závady, apod.
Nakolik je těch 500ft svatých se na vlastní kůži mohla přesvědčit posádka Pákistánského Fokkeru F27 v roce 2006 u Multanu - místo řízení se věnovali hned po odlepení praporování motoru a po následném stallu zařvalo všech 45 lidí na palubě. |
|