| | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 15:31 | |
| | dotaz pro létající personál : když zapíná pilot FORSÁŽ / přídavné spalování / má ještě zabržděno / např. MIG 23 , snad ještě někde lítaj / ?
Část kolegů v práci tvrdí , že při zapnutí forsáže je již odbržděno, druhá část / já / že nejprve zapne forsáž a potom ihned odbrzdí . Na režim / MAX. / je ještě také zabržděno . Mig 23 má / pokud ještě někde líta / brzdu a ta měla snad dvě polohy , jedna snad byl " forsážní brzda " .
Díky za odpověď , snad nás rozsoudíte . A nebo to bylo na pilota co dělal, v hotovosti to snad neřešil , při startu na dráze zapínal forsáž za jízdy a startoval . |
| |
|
| | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 16:10 | |
| | To ti mozem povedat celkom presne.Na MiG-21 sa daval maximal,na brzdach,a zapla sa forsaz a hned sa pustili brzdy,aby sa netyralo oblozenie.
Na SU-22 sa po narolovani na drahu muselo zastavit presne v smere vzletu,po kopanci sa totiz masina uz nedala moc kocirovat. Takze zabrzdilo sa. Dalo sa 94% otacok,pustili sa brzdy,pomaly maximal a po ujeti asi 100-200m,kedy si je pilot isty,ze ma dobry smer, zapne plnu forsaz a opatrne pritahuje knipel. Po odputani sa to da do 15-20° stupania a zacnu sa robit ukony .
podvozok 15-20m - zasunut, vyska 100m klapky- zasunut, rychlost 600 km/h forsaz - vypnut,
kridlo prestavit na 45° , a niekam zacat tocit,podla toho,do ktorej zony dostal od riadiaceho pred startom. A to je vsetko. Pri prvych letoch sa pilot prebral v 1000m a potom zacal niekam tocit.
MiG-23 ti neprezradim. /ale Tonde mozno hej...../ |
| |
|
| | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 17:20 | |
| | MiG-23 U a MF: najeti na drahu, brzda, ukony a zapinam maximal, forsaz - kontrola zapnuti forsaze a pusteni brzd Dve polohy se netykaly brzd, ale MRK - vychylka predniho kola, mala a velka. Velka pro pojizdeni, mala pro vzlet a pristani. Prepinalo se na draze po srovnani pridaku a zpet na velke po pristani pred opustenim z drahy. |
| |
|
| | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 17:23 | |
| | Jo a jeste k hotovosti - pokud to byl vzlet z jednicky, tak to byl vetsinou vzlet z chodu - najeti na drahu, rychle za pohybu ukony, za jizdy maximal, forsaz a vzlet. Ale tady spis zalezelo na pilotovi, nemusel z chodu, tech par vterin na draze se klidne mohlo stat i pri ostrem startu. |
| |
|
| | | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 21:56 | |
| | Krásná diskuze aneb Pérák ve své ryzí, čisté podobě...
|
| |
|
| | | | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 21:57 | |
| | Jojo, po nějaký době velice hezký čtení |
| |
|
| | | | | | | | brzdy - forsáž 16. 6. 2012 / 12:06 | |
| | No, já jsem ten kolega, co s Bedou diskutuju a tak musím prozradit, že to byl jeho cíl, zase se tady bavit o něčem takovém, viď Bedo? |
| |
|
| | | | | | | | | brzdy - forsáž 18. 6. 2012 / 09:28 | |
| | nazdar, lubo, tvoje prijmeni ve spojeni s migem a budejicemi e mi nejak moc povedome |
| |
|
| | | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 22:22 | |
| | ještě mi napadlo. Nebyl na 23jce automat, že když dáš křídlo + klapky na vzlet, tak se to přepne automaticky? Někde jsem to četl, ale netuším, zda je to MiG-23 |
| |
|
| | | | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 22:27 | |
| | Na U a MF opravdu nebyl. A dovolim si pochybovat i u ostatnich verzi.
|
| |
|
| | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 17:37 | |
| | Díky za upřesnění o těch brzdách . Ale nyní jak to bylo s výchylkou předního kola . Teda při pojíždění velká výchylka , a na dráze při startu malá. Při přistání předpokládám taky malá výchylka . Ale co když na startu zapomíná pilot a nechal tam velkou výchylku , stalo se to někdy , nebo to bylo nějak jištěný ? Např. při zasunutí podvozku se to přeplo na malou výchylku .
|
| |
|
| | | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 17:44 | |
| | nepřeplo Bylo to v DÚ - důležité úkony. Pokud byl pilot debil a zapomněl si to přepnout tak nemá IQ na to, aby lítal Tato debata se nepřipouští |
| |
|
| | | | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 19:35 | |
| | Kolik už takových nedělačů DÚ leží pod kytičkama... |
| |
|
| | | | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 19:56 | |
| | Předpokládal jsem ,že je v hlavním podvozku po odlehčení , teda při startu nějakej vypínač a jeho signál pozapíná vše co případně pilot nezapnul. Ale asi toto přepnutí výchylek příďáku zrovna není . |
| |
|
| | | | | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 21:43 | |
| | není, Beďo.... jediný, co si pamatuju, tak po zavření podvozku se automaticky sklopí hřeben, jinak snad ani tak nic |
| |
|
| | | | | | | | | brzdy - forsáž 15. 6. 2012 / 15:23 | |
| | no , po odlehčení podvozku se taky zapínala " černa skříňka " , tedy oranžová - SARP / snad to píšu dobře / , když pilot nějak v tom fofru nezapnul a taky jeho signál šel možná do autopilota , a dost mne zaujalo , že i jinam . |
| |
|
| | | | | | | | | | brzdy - forsáž 15. 6. 2012 / 23:24 | |
| | Sarrp pilot zapinal pouze azs a dal se o nej vubec nestaral, takze tu se nedokazu vubec nijak vyjadrit krome toho azs jsem vubec nevedl ze tam sarrp je a taky jsem nevedel o spouste dalsich systemu a co jsem vedel jsem zapombel |
| |
|
| | | | | | | | | | | brzdy - forsáž 15. 6. 2012 / 23:44 | |
| | na dopravácích se zapíná od tlaku oleje motoru, pokud tohle zapisovač nezapne, tak logika země/vzduch (tlumiče), zasunutý podvozek,..... Takovej strašnej avionickej blábol plnej relátek a logickejch obvodů,.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | brzdy - forsáž 16. 6. 2012 / 00:35 | |
| | Neznalost materiálně technické části je zárukou klidu pilota na palubě
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | brzdy - forsáž 16. 6. 2012 / 16:00 | |
| | alebo------neznalost materialnej casti - pohoda na palube. velmi znama veta....
ale neni to pravda |
| |
|
| | | | | | | | brzdy - forsáž 14. 6. 2012 / 22:20 | |
| | odlehčení a vytažení tlumiče příďáku zpusobí maximálně jeho vycentrování |
| |
|
|