Ještě jedna připomínka do starého vlákna.
Finta je asi v tom, že helmu má sice každý vlastní, ale přidělěnou. Helma musí splňovat nějaké technické a bezpečnostní standardy, má určenou životnost, pravidelné revize, deník kontrol a údržby atd. atd. - jako všechno v letectví (u ZŠ-5 v armádě u nás to nebylo jinak - a určitě ani teď není).
Pak je jasné, že jako "náhlavní soupravu" bude dotyčný vojenský pilot místo obyčejných sluchátek či historické kožené kukly i ve warbirdu používat to, co má pro danou situaci určeno a nafasováno - předepsáno.
Při takové příležitosti bych asi i já čekal, že se do Lancastera nakoupí "stylovější" helmy, jejichž cena je sice vysoká, ale proti ceně provozu toho krasavce je zo drobek. Každá libra se ale asi počítá...
Takové moderní helmy do historických letadel (i s koženým kšiltem na patentku ! ) se dají včetně brýlí koupit třeba na Novém Zélandu:
http://www.campbellaeroclassics.com/
|
|