ad 3) Je to myšleno tak, že já photoshop mimo tyhle alfa kanály neumím, takže pracuju v jiném programu a to, co vytvořím pak jen překopčím do toho photshopu a udělám tam texturu s alfa kanálem (to zase neumím v Corelu). Normálně pracuješ (v malování a běžných editorech) s obrázky s 24-bitovou barevnou hloubkou. 32-bitový obrázek v sobě má víc informací (je obsáhlejší) - tam je např. ten alfa kanál, který říká, co z toho obrázku má být zobrazeno. Je to de-facto černobílý obrázek s tím, že černá znamená "nezobrazit" a bílá "zobrazit. Musí mít stejnou velikost jako obrázek, pro který je tvořena. Toť vše
Jak to pak uložíš (ten výsledný obrázek), tak je třeba ho hodit jako texturu do složky s texturama. Někdy bývá potřeba tu texturu ještě překonvertovat do formátu DXT1 nebo 3 aby se zobrazil na modelu.
Je to už jasné? |
|