| | | Motorový vetron 1. 6. 2012 / 20:10 | |
| | Chlapi, neviete či vôbec je do FSX nejaký vetron s VYSUVATELNÝM motorom???? Take niečo ako je DG1000T |
| |
|
| | | Motorový vetron 1. 6. 2012 / 21:39 | |
| | zkus Discus X od aerosoftu , je tam i verze s vysunovacím motorem. |
| |
|
| | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 10:27 | |
| | Pochopitelně že je.Je to Diskus B - BM -BT .Tři různé typy a je to pohoda létat,když se můžeš na něco spoléhnout třeba v Alpách.Ale musíš si jej zakoupit. |
| |
|
| | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 10:37 | |
| | | |
|
| | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 11:15 | |
| | Ochh toto som hladal ) velká vdaka...nejaké video neviete či je jak hladam tak hladam ešte som nenašiel také kde by ten motor aj použil |
| |
|
| | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 13:03 | |
| | No, kamarát si to kúpil (doniesla mu to dcéra z USA) a ten ktorý si dal screen mu ide naštartovať, ale ten druhý (s tým inakším motorom) mu nejde nahodiť motor. Tebe idú obidva? |
| |
|
| | | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 13:46 | |
| | mozno trepem , ale: vetrone v dnesnej dobe maju 2 typy motorov - motory s oznacenim M - cize plnohodnotne motory (podliehajuce vyssej udrzbe , je treba tusim na ne mat TMG) , ktore maju v kabine normalne plynovu paku a motor je plne ovladatelny- da sa s nim aj startovat do zeme (zpravidla ma vacsi vykon) - to je ten co je tu na obrazku.
A potom su motory s oznacenim T - (tzv. turbo) ktore su rovnako spalovacie motory , avsak nemaju ziadne zapalovanie ani starter, a nieje mozne ovladat pripust-teda v kabine nieje plynova paka. Start je mozne vykonat len vo vzduchu pri specifickej rychlosti a to tak ze sa otvori dekompresna klapka vo valci a vrtula sa naporom vzduchu roztoci - nasledne sa klapka zavrie a zaroven pripnu magneta a chyti to. - motor ma stale otacky . stupavost v zavislosti od vetrona (duo discus - 0,25 az 0,5 m/s , ventus a pod. viac)
Takze mozno preto to ten tvoj kamos nevie nahodit
verzia s tzv. "turbom" : http://www.flickr.com/photos/1fphotos/3770147516/sizes/l/in/photostream/
verzia s plnohodnotnym motorom: http://www.australian-soaring-corowa.com/2010%202011/2010%202011%20images/news/01-2011/2401_2.JPG |
| |
|
| | | | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 13:50 | |
| | zo zeme nie do zeme |
| |
|
| | | | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 13:53 | |
| | Ta stoupavost duáče je podle mě větší. Pamatuji si, že překvapila, protože byla asi 2-3 m/s. |
| |
|
| | | | | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 14:08 | |
| | No s duacom som co to odlietal a priemer stupania sa cez 1m/s nikdy nedostal, ak si trafil zlu stopu tak sa stavalo ze napriek motoru vetron klesal. Vzdy sme to riesili tak ze sme to nakopli a hladali stupak a tocili s nakopnutym motorom |
| |
|
| | | | | | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 14:13 | |
| | A nemohlo by se to lišit typem duáče (jiný motor, vrtule, ... ). Jinak samozřejmě připadá v úvahu, že sme zrovna nalítli stoupák, ale co si tak pamatuju, tak tenkrát to byly jen takové silné nulky . Mohl bych se Tě zeptat jaký to má motor a jak řešené sklápění motoru a uklizení vrtule? Moc sem na to neviděl Díky |
| |
|
| | | | | | | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 14:34 | |
| | Bol to DuoDiscus XT - cize verzia s "turbom" - cize ten startovatelny vo vzduchu , nie na zemi , s 5 listov , asimetrickou vrtulou a motorom tusim rotax solo (cislo neviem) , 2 valec to bol. Motor je umiestneny na vysuvnom ramene a po vysunuti cely trci von (kvoli chladeniu) - to je rozdiel od motorov typu M - ktore su v trupe. no a sklapanie vrtule , fuuu --- to je hotova alchymia - v trupe su listy zlozene smerom dopredu od motora a ako ich vysuvas tak napor vzduchu ich narovna a potom drzia v spravnej polohe len odstredivou silou vid video : http://www.youtube.com/watch?v=ENFsGZIFvXQ&feature=related
Sklapanie do trupu je alchymia , odpoji sa elektrika - motor skape a potom ho pomalicky (este tociaci sa , zasuvas do trupu (NESMIES HO ZASUNUT PRILIZ LEBO ROZSEKAS TRUP!!! ) az sa dostane do uhlu ked je napr vzduchu primaly a zastane- potom ho bezpecne mozes zasunut do trupu- riesi sa to cez malicke spatne zrkadlo ktore maju obaja piloti v kabine. vid video: http://www.youtube.com/watch?v=-4ENI1qDISg |
| |
|
| | | | | | | | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 15:43 | |
| | Děkuji za vyčerpávající popis. Absolvoval jsem s duáčem dva lety a z toho jeden s motorem a zajímalo mě jak to vůbec funguje - hlavně to sklápění vrtule |
| |
|
| | | | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 14:02 | |
| | O.K., vďaka, poviem mu, nech to vyskúša. |
| |
|
| | | | | | Motorový vetron 2. 6. 2012 / 20:10 | |
| | Ahoj, taky jsem se s tím chvíli mořil. Jak tady už psali, jsou v balíku tři - Discus B, BM a BT. Ten první bez motoru jde nahoru tažnou z FSX a navijákem. Ty s motorem jdou pouze s navijákem, tažná nereaguje, z toho ten BM - velká vrtule může startovat ze země na vrtuly, START - vysunout vrtuly-zelená kontrolka, dále na tom budíku zapnout ignition na ON - signalizuje opět zelená(blesk) vedle zelené(vys.vrtule). Dále vpravo na boku je fuel valve - klik otevřít k palubce. Pod červeným STARTEREM je ještě žlutozelený čudlík (compensated/unc...), tak ten se také přepíná, no a potom klik na starter a motor se rozběhne, vlevo na boku je ovládání plynu. Ten druhý BT startuje pouze navijákem, dostaneš se do vzduchu a když chceš spustit motor, TAK MUSÍŠ: rychlost pod 100 km/h., vysunout motor, zase na tom budíku zapnout zapalování(ignition ON), otevřít vpravo na boku ventil paliva, zase se tam přepíná ten žlutobílý čudl (set statického tlaku), A TEĎ: zvýšíš rychlost na 120 km/h., prostě to rozjedeš s kopce a VYTÁHNEŠ DEKOMPRESNÍ PÁČKU, ta je vlevo na boku černá za modrou vzdušnou brzdou. Prostě na ni najedeš myší a klikneš, ona povyleze a uvolní tlak ve válcích a vrtule se roztočí a motor se rozběhne. Starter se nepoužívá(je nefunkční), plyn se také neovládá. Na rychloměru je ještě vyznačeno ideální nastavení pro stoupání. No a pro ukončení motorového letu je postup obrácený. Snad je to trochu srozumitelné, hezké polétání. JO, a ještě jedna technická, u jednoho se nechce motor zavřít na klik myší, myslím právě u toho BT, tak to zkus PRAVÝM na myši |
| |
|
|