Doslouživší letadla se naprosto nejvíc likvidovala v dělnicko-rolnické společnosti, když už to do toho taháš. Kolik zbylo Arad, Siebelů, Mezků, Mosquit a dalších? Kolik bylo zničeno v aeroklubech Buckerů, Šohajů a Orlíků, kolik vater se z nich udělalo...? Kolik bylo leteckých muzeí a kolik, včetně těch malých, držených při životě nadšenci, kteří opečovávají třeba "jen" jednu jednadvacítku a několik artefaktů, je v současnosti? V rozporu s tím, co píšeš, jich je dost a přibývají, stačí se zajímat.
Můžem si o dnešku a tom, co se děje okolo, myslet svoje, ale z hlediska zachování a udržování staré techniky při životě nebyla lepší doba, než teď. Podívej se, kolik našich veteránů, letadel i aut se vrací ze světa zpátky domů, ať už jako provozuschopné či statické, a kolik projektů běží? Kolik toho vstává z popela? |
|