FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 1. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912 Jeden příspěvek | Celý strom
Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 12:13
tonde   
Kolegové polétavci,
využiji fóra a dovolím si upozornit na "banální" závadu, která může způsobit pilotovi nepříjemné chvilky ve vzduchu na všech érech, která mají instalovaný motor Rotax 912.
Na karburátorech motoru je úchytka, k níž je přichycena pružina, která napíná ovládací lanko plynu a při eventuelním přetržení lanka otevře přípust naplno atd, funkce je jasná Pružinka je uchycena v maličké silonové průchodce (viz druhá fotka, je to blbě vidět, má tak 2 - 3 mm v průměru). Na jednom motoru se tato průchodka rozpadla, následně pružinka dřela kov na kov, až prodřela úchyt a vypadla. Každý karburátor měl tudíž jinou polohu, došlo k poklesu výkonu, třesení motoru atd. Pilot to v tomto případě vyřešil zdárně - lehce nastoupal, bezpečně se otočil a přistál.
Doporučujeme kontrolu těchto průchodek, za těch mnoho let, co se u nás Rotaxy provozují je toto první případ. Průchodky i páčky v případě potřeby obratem dodá firma Teveso
Součástka doslova za pár korun, navíc jí v údržbovém manuálu není věnována nějaká zvláštní pozornost či zmínka o kontrole atd a přesto se může pilot dost zapotit, když se mu to stane po vzletu. U nás je už všech 14 letadel po kontrole a doplňujeme tento bod do našeho checklistu na revizi, přičemž by nebylo špatné, aby si to pilot zkontroloval při předletové prohlídce.
Peace, brothers!
35716 B / 600 x 464 / IMAG0106.jpg
22093 B / 568 x 500 / IMG_3352.JPG
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 12:26
Tragédie v JRD
a když si to ten pilot má zkontrolovat, kde to teda vlastně v tom motoru je?
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 12:33
tonde   
na karburátoru jak jsem psal Takže větší foto, snad to bude patrné...
33497 B / 600 x 450 / IMG_3353.JPG
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 12:35
Tragédie v JRD
hmm.. karbu .. neco . asi se budu muset podívat do návodu.
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 12:45
Luděk Ch.
A kde je ten motor? Dej foto celého letadla se šipkou ukazující motor. Jinak se v tom nikdo nezorientuje!
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 13:13
Balooo   
No jo, Porsche 912... To by se nám na 447 nestalo, nás by plnej plyn nepřekvapil, protože na nic jinýho to nelítá
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 23:07
FSPilot   
To chceš říct, že nenajdeš v éru ani karbec?
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 23:09
Tragédie v JRD
To asi bude nějak souviset s páčkou carb heat, ne?
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 23:47
FSPilot   
Tam jako máš na tom hadraplánu takovou vymoženost? Tož tak rozmontuj palubní desku a sleduj, kam ta páčka vede!
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   22. 5. 2012 / 09:26
Tragédie v JRD
Rozmontuj? jako vzít do ruky šroubovák a něco šroubovat? jsi upadl, ne?
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 13:00
kuma   
Rotaxy už od určité hmotnosti nelítám, ale pokud se pamatuju na předletovku u EuroStara, se kterým jsem lítal naposled , take oddeklování motoru do předletovky nepatřilo...

Zatímco u waltera (zliny) se předpokládá, že na výfukové potrubí cinknu, svíčkami zacloumám a matičku zemnění rozdělovače dotahnu, u Lycomingů (cessny) je oddeklovávání nemyslitelné.

Něco se v tom změnilo?
Dík!
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 13:01
Tragédie v JRD
Tez me to prekvapilo ... v F-Airu jsem též (krom výcviku a názorné ukázky, že ten motor je vepředu a nemá smysl hledat kapotu vzdadu) nikoho neviděl, že by rotax (aspoň v tralala) oddekloval.
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 13:06
tonde   
celý příspěvek jsem myslel v dobrém jako doporučení U nás se o éra starají technici a přece nám to uteklo, resp. stalo se. Je spousta UL s Rotaxem a těch pár sekund času za to určitě stojí, ten klučík byl celkem vykulený, byť to zvládl dobře - byl to jeho druhý let po úspěšných pilotkách
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 13:34
flaxa
Je to marný, je to marný, je to marný ....... smajlíka dát neumím, neumím a neumím.
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 15:22
kuma   
Na rovinu - čekal bych,. že se to dostane "do servisního manuálu" - či spíše "servisního rituálu" - že když se oddekliue haubna, mimo jiné se koukne na vypodložení uchycení pružinky a opotřebení oka.

Pořád si myslím, že takovýhle detail před každým letem - a kvůli tomu pokaždé oddeklovávat motor - je zu moc...

Béke, burárum!
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 13:02
tonde   
to asi záleží na konkrétní škole, my to naše rotaxové žáky učíme Není to nic proti ničemu
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 13:10
Kachna   
pořád lepší plnej plyn, než volnoběh
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 13:17
Swordfish   
Víš jak se nazývá volnoběh u Sluky???.......v případě mírného protivětru zpátečka
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 14:10
pawlick
Nebuď hubatej
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 15:53
Swordfish   
Teď jsi mne probudil
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 13:17
tonde   
problém je v tom, pane techniku, že když ta pružina ulítne, tak plyn nepřidáš, rozhádají se ti karburátory a máš přesně to, co jsem psal - pokles výkonu a vibrace motoru - velmi příjemné třeba v 15ti metrech po vzletu, že?
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 14:46
Balooo   
Předpokládám, že u jednokarburátorového stroje nic takového (vibrace) nehrozí.
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 14:47
pawlick
To asi ne, bo to vibruje samo a to neustále
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 15:07
Balooo   
zapomněl jsem dodat "jiné než obvyklé vibrace". Ale možná by se navzájem vyrušily a Sluka by letěla jak strojníkovo torpédo značky Ajrbus. To musíme vyladit.
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   21. 5. 2012 / 15:25
kuma   
Torpédo v této souvislosti nezmiňuj!

Aažil jsem mockrát, že zejména starší stroje ze skupiny "Áček" krátce po vzletu (nejspíše initial climb na startovním výkonu) vydávají půl - až minutu - zvuky jako armáda příklepovách vrtaček. Žádný hezký zvuk to není.

Jednou po startu z Zurich - Kloten bylo dost hnusné počasí a po krátkém zaváhání pilot znovu naložil - a tento stoupací režim vrátil a nechal několik dlouhatánských minut - ač létavec, tehdy jsem zešedivěl.
   Seznam příspěvků  

Upozornění pro uživatele motorů Rotax 912   29. 5. 2012 / 23:34
Tom Meinlschmidt
a hnedle dalsi .. http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=3309&kategorie=30
   Seznam příspěvků  

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ