FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ATR 72-500 Flight1 - EFIS a 2 x distance counter ??? Jeden příspěvek | Celý strom
ATR 72-500 Flight1 - EFIS a 2 x distance counter ???   10. 2. 2005 / 16:22
Sněhulák   
1) Proč nejní v tomto ATRku 2x distance counter ????

Skoro mi to připadá až jako "chyba" .-)

Např. Zapomeňme na FMS... a zaleťmě SID VOZ9F z 24

Dobře naladim OKL122,6 a na 4nm točím 163 a ihned přelaďuji NAV1 na NER108,6 a nalítávám přez NAV R208 atd........

a teď třeba vysazení motoru.. tak to abych zase ladil "třeba" OKL122,6 ale to už ho ani nemusím mít v stby (páč tam je třeba VOZ 116,3) ........ Jó ve dvou lidech by to šlo... ale já mám ještě komunikovat s řídícím .-)) P.S. berte to jen jako "modelovou" situaci... aneb prostě mám rád 2x d.c. .-))

Prostě PROČ není na EFISU 2x d.c. ..???? Kolik jich tam mají v reálu...??

Eurowings ATR ho tam má...... pak si nechám OKL furt v nav2 a nic neřeším, furt vidím vzdálenost k nav2........

2) Jo a další quest...?? NA CO JE tady u autopuilota NAV2 COURSE(2) selector .....??? dá se nějak využít..?? nějak se to nemůžu nikde dočíst .-(

Jak to je v reálu...?? je někde přepínač "břevna" pro NAV1/2...?

3) A ještě dotaz na ATC... Předpokládám, že je to takhle..: při clearanci dostanu SID ... mno lineupuju a takeoffuju (přeladím - pokud stihám .-)) a pak oznamím airborn pass (2500)ft a i bez ATC vyřčeného povolení pokračuji po SIDu...?
img_forumn/r44222_1.jpg (415x320)
 

Re: ATR 72-500 Flight1 - EFIS a 2 x distance counter ???   10. 2. 2005 / 18:56
Tragédie v JRD
vzdyt je tam dvakrat.. neznam teda Flight1 ATR , ale na tom efisu vidim, ze na VOR1 mas nejspise naladenou ILS drahy, a pocita ti to vzdalenost z DME co je soucasti ILSu (proste VOR1) ... a na VOR2 mas nejaky majak, ke kteremu ti to normalne ukazuje vzdalenost...
 

Re: Re: ATR 72-500 Flight1 - EFIS a 2 x distance counter ???   10. 2. 2005 / 19:30
Sněhulák   
nekapu....
"na VOR2 mas nejaky majak, ke kteremu ti to normalne ukazuje vzdalenost..."

obr je z manualu ATR F1...
A - identifies the NAV1 source
D - distance to tuned NAV1 (requires DME signal from NAV1)

Eurowings ATR má to samé jenom 2krát (pro Nav1 a2).. tedy A1D1 A2D2........

vzdalenost nahore vpravo je pro NAV1...
pro NAV2 se nezobrazuje nikde .-(( a RMI dalkoměr nemá .-(
 

Re: Re: ATR 72-500 Flight1 - EFIS a 2 x distance counter ???   10. 2. 2005 / 19:46
D@li
Nemůžu si pomoct, ale já vidím taky jenom DME k tomu NAVu 1 (tedy ILSu v pravo nahoře). Podle mě by tam měly být zobrazeny DME vzdálenosti k oběma NAVům (pokud je jejich součástí DME).
 

Re: Re: Re: ATR 72-500 Flight1 - EFIS a 2 x distance counter ???   10. 2. 2005 / 19:57
Cesmina
Bohužel nejsou
 

Re: Re: ATR 72-500 Flight1 - EFIS a 2 x distance counter ???   10. 2. 2005 / 20:03
Tragédie v JRD
beru zpet .. jsem slepej jak patrona, pretazeny z prace... ja tam u VOR2 videl HDG340 ci co .. a nevim proc jsem z toho usoudil ze ti to ukazuje DME k VOR2... omlouvam se za dezinformaci
 

Re: Re: Re: ATR 72-500 Flight1 - EFIS a 2 x distance counter ???   10. 2. 2005 / 22:31
Cesmina
je to sice zvěrstvo , ale funkční

do [Window00]

gauge56=Cessna!DME, 455,738,85,30

 

Re: ATR 72-500 Flight1 - EFIS a 2 x distance counter ???   10. 2. 2005 / 23:34
Willy
Zdravim priznivce ATR )), tak...

1) na EFISu opravdu 2x DME neni (ani v realu). Na starsich typech ATR je krome DME na EFISu jeste dalsi DME na kterem lze vybrat zdroj NAV1/2. Ale na 500-kach je standardne DME jen na EFISu a jen 1x a to tak ze Cpt. ma DME z NAV1 a FO z NAV2.

Potom jen detail, OKL je 112,6 )

A za dalsi, nepotrebujes nutne 2x DME k tomu abys odletel SID. Kazde IFRove letadlo musi byt schopne letet SID a neni povinne mit ho vybavene 2x DME.

A to s tim vysazenim motoru jsem nejak nepochopil. Kazdopadne pro pripad vysazeni motoru po vzletu je definovan postup pro kazdou drahu na kazdem letisti a je nanejvis vhodne navigacni zarizeni ktere procedura vyuziva mit alespon na jedne souprave ve STBY uz pred vzletem, protoze ve chvili kdy motor opravdu vysadi je v kokpitu i pro 2 prace dost a ne jeste lovit kam ze to maji vlastne letet.

2) 2x CRS funguje normalne tak, ze A/P v rezimu VOR/LOC NAV vyuziva CRS ze strany na kterou je zacaplovan. Ve Flight1 zrovna tohle myslim funguje podivne. Myslim ze A/P z Flight1 chodi korektne pouze pokud je nacaplovan na NAV1 ridi se pres CRS u Cpt.

3) no a co jineho bys taky mohl delat? ) je to v podstate presne tak. Smerove se drzis trati SIDu (dokud ti to ATC nezmeni) a vyskove climb clearance ktera je v zahalvi SIDu uvedena (v Prase 5000), dokud te ATC nepovoli vys je v tvym zajmu kontaktovat ATC vcas aby sis usnadnil praci a nemusel v 5000 levelovat a potom znovu prevadet letadlo do stoupani. resp. abys brzy dostal direct nekam a trochu si to zkratil.

Jo jo, ATR od Flight1 je podle me super ale zaslouzilo by si mensi ServicePuck ) aby bylo dokonale...

Cau, Vlada.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ