FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Gmax objekty - stromi Jeden příspěvek | Celý strom
Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 08:40
brendon (SVK832)   
Vytvaram scenerku a ked dam do FS stromi mi to rusi. A Preto sa pitam:
Existuje nieco take ako v stromi v gmaxe + textury???
Ak hej, odkial sa daju stiahnut.
 

Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 11:11
MilanP
Moc nechapu, na co se presne ptas :
a) Pokud ti scenerii rusi defultni stromy, pak pravdepodobne nemas svoji oblast scenerie vycistenou od defaultu pomoci exclude souboru. Tak si ho vygeneruj.
b) V gmaxu samozrejme muzes vytvorit strom stejne jako titanik. Pozor vsak na FPS, jakmile nasazis X stromu do scenerky. Proto : bud vytvarej stromy pomoci max. dvou prekrizenych polygonu s transparentni texturou nebo v pripade souvisleho porostu jednim delsim polygonem s texturou porostu... Muzes pouzit i jiny program, me se docela osvedcil EOD pro svoji jednoduchost. Stromy a jine objekty (obvykle se jim rika API) najdes trebas na avsim.com a nasazis je do scenerky bud pomoci Airport For Windows nebo pomoci BglComp...
 

Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 11:32
palander
Ahoj. Tak ako Ti uz bolo doporucene, lepsie je tie stromy ukladat v niecom inom ako v G-maxe. Riesil som ten problem asi dva roky dozadu (vid. diskusia ak ti to pozmoze) :
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=12425&lan=0
ale neviedlo to nikam. Este jeden navod som davnejsie videl niekde na
http://www.scenerydesign.org/forum/forumdisplay.php?f=3
asi v tipoch a trikoch, ako spravit objekt ktory sa otaca vzdy plochou do smeru pohladu. Myslim ze sa nieco upravuje cez BGLC. Takto urobene stromy doporucujem setrne pouzivat lebo taky "rotujuci" les dobre zamava s FPS. Prajem vela stastia.
Ahoj Marcel
 

Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 12:00
Kolbiš (OK-KOL)
Když už jste nakousli ty otáčecí stromky vytvořené v gmaxu.

Zkoušel jsem si s tím hrát. Postupoval jsem podle http://www.scenerydesign.org/forum/showthread.php?t=88 a přestože se mi to zdá jednoduché jako facka, tak se mi objekt neotáčí. Nemá s tím někdo nějakou zkušenost? Určitě dělám nějakou blbost.
 

Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 12:16
palander
No presne ako to islo neviem, ale mne to podla toho navodu islo. Bolo to trochu pracne lebo sa musel generovat kazdy strom zvlast lebo inak sa tocila spolu cela skupina. V gmaxe sa nic specialne nenastavovalo len sa vygeneroval objekt s poziciou ako bgl a v nejakom "temp" subore sa prepisali riadky a prehnalo sa to este cez BGLC. Presne je to v tom postupe. Bohuzial bolo to uz davno a ta pamät

PS: Pozeral som ten odkaz, asi to nebol presne ten isty odkaz lebo to bolo nieco este pre FS2002 ale vyzeralo to podobne (mozno aj tak isto)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 12:30
Kolbiš (OK-KOL)
Mně je princip jasný a je to podobné jako když jsem "rozsvěcel" lampy pro LKTB. Udělá se jeden polygon v gmaxu, pokryje se texturou a pak se vygeneruje zdrojový asm. V něm se upraví jeden řádek a přeloží se to pomocí bglc_9.exe. Jenže v praxi se mi nějak nedaří a objekt (v mém případě zatím čajová konvice) se neotáčí. Zkusil jsem napsat Arno -vi. Třeba mi pomůže. Mimochodem úplně stejně jsem dopadl při otáčení podle větru, což se dělá velmi podobně. Někde dělám nějakou chybu a nevím v čem. Nejlepší by asi bylo získat nějaký vzorový gmax a k tomu upravený *.asm.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 21:09
Kolbiš (OK-KOL)
Když už jsem to nakousl, tak to i dotáhnu, třeba se to někomu bude hodit.

Po debatě mojí lámanou angličtinou s Arnim je problém s otáčením vyřešen. Problém způsoboval některý z parametrů v souboru makemdl.cfg. Díky tomu se model vytvářel zbytečně složitý a potřeboval by více úprav než bylo uvedeno v návodu. Pokud se tam nechá jen "keep=1", tak už vše funguje.
 

Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 12:24
Priskac   
To co pises funguje ale..... ale ma to jeden nedostatok, a to ten ze ono to otaca k bodu scenerii so suradnicami 0,0,0 to znamena ze ak das strom, alebo nejaky objekt presne do stredu scenerie, resp. do stredu exportu danej scenerri tak to vsetko funguje korenktne, problem vsak nastava vtedy ak mas strom, alebo nejaky objekt vzdialeny od stredu, vtedy sa to totiz tiez otaca okolo stredoveho bodu exportu a to vtedy to blbne, a musis pouzit rucnu editaciu vektoru pre kazdu plochu, a kedze v lese zrejme nemas jeden strom tak sa mi ti zda byt trosku zbytocne zlozite. Napadaju ma preto tri varianty:

1.) urobit to cez autogen
2.) Urobit les podobne ako je urobeny v Sturmovikovi, proste viacej pokryvenych ploch na sebe s tym ze pouzijes specificku texturu
3.) vyskusat daco cez attach tools, toto som neskusal ale teoreticky by sa to dalo, treba to skusit v praxi.

Osobne by som volil bud 1.), alebo este mozno ze lepsie 2.) ak urobis dobru texturu a trosku sa s tym pohras tak dosiahnes pekny efekt s tym ze FPS sa Ti nejak velmi neznizi.

Peter
 

Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 12:35
Kolbiš (OK-KOL)
Počkej, ten objekt se točí k nějakému nulovému bodu celé scenérie? Já myslel, že se otáčí vzhledem k bodu 0,0 definovaném v gmaxu??? Tedy kolem středu toho objektu pokud má objekt souřadnice 0,0.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 12:43
palander
Konecne sa objavil niekto, kto pouzil napad zo Sturmovniku ) Ja osobne som to skusal s troma Alfa-textur-polyg. nad sebou a vyzeralo to fakt super. Ak sa jedna o lesik pri letisku na malej vodorovnej ploche vrele doporucujem. Trocha som mal akurat problem s lesom na nerovnom terene. Je priam nemozne sa tam trafit zo sklonom a dalsi problem vyskoci ak niekto zacne menit detailnost zobrazenia terenu tak sa zacnu menit aj polygony a lesik sa zobrazuje kde chce (raz sa vznasa alebo mizne v terene). Ak by mal niekto riesenie, bolo by to velmi zaujimave.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 12:52
Priskac   
no mna daco napada, ale bude problem s tienmi v scenerii.....teda aspon pri tom lese....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 13:35
palander
??? cooo ??? prezrad ))
Ja som spekuloval nad castou terenu vytvorenom priamo v gmaxe ale neviem ci by to islo potom texturovat default textury a Ground-Cell a LandClass a autogen atd ako klasik.mesh. Ak narazas na tiene co vrha kopec v gmaxe na teren, niekde som videl na to riesenie tiez cez upravu v BGLC
 

Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 13:00
brendon (SVK832)   
Diky chlapci za rady ale je tu mensi problem: O com valstne hovorite? )
Tie odkazi su zaujimave ale mne nic moc nehovoria. Preco? Lebo moja anglictina je velmi biedna (taktiez aj moja slovencina). V scenerie robim pomerne kratky cas a viac ucim pomocou hokus pokus.
Keby bol niekto tak ochotny a poslal mi niejaky ten gmax strom s texturamy a aj sa s toho skôr vysomarim.
email je brem@inmail.sk

Vsetkym ochotny srdcia dakujem
img_forumn/r44206_1.jpg (308x288)
 

Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   10. 2. 2005 / 16:17
Cesmina
st8hni si y AVSIMu knihovnu http://library.avsim.net/download.php?DLID=57252

Jsou to autogen stromy udělané v GMAXU , žerou nejmíň FPS a jednoduše se s nimi pracuje
 

Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   11. 2. 2005 / 09:14
brendon (SVK832)   
Jeden strom som pokusne spojaznil ale teraz na stali otazky:
1. co je to api? Ak som dobre pochopil je to generator stromu?
2. Kam to api umiestnit a ako nastavit aby mi ten strom sa rozmnozil?

Vopred dakujem za odpovede. Ale prosim nedavajte mi nejake odvolaky na anglicke navody ktorim aj tak nepochopim pokial tam nebudu obrazky.
Este raz diky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   11. 2. 2005 / 10:16
Kolbiš (OK-KOL)
API je objekt. To co se dřív tvořilo třeba programem EOD, se uložilo jako "něco.api". Dnes se totéž dá vytvořit programem Gmax a vznikne "něco.mdl". Ty stromky co Ti poradil Cesmína jsou hotové modely tvořené Gmaxem a používají standardní textury obsažené v FS2004. Navíc je ta knihovna přeložena do jakési knihovny a pak jde stromky snadněji umisťovat programem rwy12.

Ale jinak principielně. Pokud chceš les, musíš stejně jako jsi zprovoznil ten jeden strom jich zprovoznit víc. Ještě je tam jakási řada stromů (pro ušetření práce) která se položí na terén jako jeden objekt, ale ta se mi moc nelíbila.

Ta knihovna je povedená, stromky velmi málo spotřebovávají FPS a přitom vypadají docela pěkně. Velkou slabinou knihovny je, že neobsahuje stromy z našich končin. Hlavně mi tam chybí topol a bříza. Takže v blízké době (tak týden až dva) chci vytvořit knihovnu modelů fungujících naprosto stejně jako ta na avsimu, ale ta bude používat textury stromů pana Bednáře. Pokud se to povede, dám to pak tady na Periskop.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   11. 2. 2005 / 10:31
brendon (SVK832)   
Je to skoda ze sa to neda vygerovat viac. Bolo by lepsie umiestnyt jeden a okolo toho stromu by pribudlo 10 dalsich. Neexistuje nieco take?

A este tym stromom co chces urobyt. Velmi by som bol rad keby zostali aj v gmaxe (ak ich vytvaras v gmaxe) potom by sa mi lepsie ukladaly do vytvaranych scenerii. Nestojito za uvahu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax objekty - stromi   11. 2. 2005 / 13:25
Kolbiš (OK-KOL)
Nestojí to za úvahu. Ty stromy se stále otáčejí k uživateli. Otáčejí se kolem bodu 0,0 definovaného v gmaxu. Pokud je "rozsypeš" po gmaxu, budou se točit kolem středového bodu celé scenérie místo jen kolem kmene. Navíc aby se ten model otáčel, je nutná ruční úprava zdrojáku modelu a pak jeho nové přeložení. To už se dělá mimo gmax.

Co se týče toho rozmisťování a že je škoda, že se samy po okolí nedají další. A proč? Sežeň si rwy12. Pak jen jezdíš po ploše s letadlem. Když chceš, stiskneš tlačítko v rwy12 a na místo kde zrovna stojíš s letadlem "zasadíš" strom. Za minutku máš soubor s definicí 20-ti stromů, pokud chceš, změníš u nich měřítka (vypadá blbě, když jsou všechny stejně vysoké) a vytvoříš BGL. Za 5 minut práce máš celý lesík...
 

Re: Gmax objekty - stromi pre Kolbiš (OK-KOL)   8. 4. 2005 / 14:07
brendon (SVK832)   
Take dva mesiace do zadu si spominal ze, sa pokusi urobit topol a brezu. Co nepodarilo sa???
 

Re: Gmax objekty - stromy :o))   10. 2. 2005 / 19:33
Sněhulák   
uff .-)) už to dál nešlo )
 

Re: Re: Gmax objekty - stromy :o))   10. 2. 2005 / 19:39
Totti10
hehe - ja na to koukal uz vod rana a nemoh sem to prekousnout )
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ