Ano, tak jak to píšeš to teoreticky možné je - nehoda, návrh z ÚZPLN, uzemnění potvrzené EASA pro celou EU, protahované vyšetřování, nijaký závěr, zákaz trvá...
Problém je, že absolutně od začátku celá kauza "blaník" vypadá jako účelová, jen rakousky (rakousko-uhersky) byrokraticky dokonalá. A pokud bychom něco podobného udělali my, tak jednak nemáme tak dokonalý byrokratický dril (určitě by se našel někdo, kdo něco podá pozdě, propase termín a tak.. ), druhak jsem přesvědčen, že nedokážeme být tak důslední a pod tlakem ze zahraničí (Německo.. ) by se jistě našel nějaký úředníček, který by ty papíry nakonec z pravé části stolu dal na levou a to razítko tam prdnul. Čímž by vše skončilo.
Akorát my v opačném gardu na ty Rakušáky nijak netlačíme, protože výrobce to má na salámu a AK má jiné starosti. Takže až na to, že se tažením těch skoro 700 kg zbytečně hřeje vlečná (nějak se pozapomíná, že v příručce má Z-226MS maximální hmotnost vlečeného kluzáku 500 kg, co čehož se blaník vešel), už většina aeroklubů aspoň toho Twina někde koupila.
A tak na blatníčky padá prach - a za chvíli z nich budem dělat poutače ke vstupním branám...
|
|