| | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 22:18 | |
| | | |
|
| | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 22:37 | |
| | | |
|
| | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 22:50 | |
| | a co na tmo chceš překládat? .) |
| |
|
| | | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 23:05 | |
| | Pod pojmem akrobatický speciál jsem si představil opravdu lecos, ale toto opravdu mnoho let nazpět |
| |
|
| | | | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 23:08 | |
| | Historický akrobatický letoun by to vystihoval určitě líp. |
| |
|
| | | | | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 23:11 | |
| | No přesně tak jsem to Milane myslel.Když jsem četl akrobatický speciál napadla mě Extra,Cap,Edge atd....ale zase mi tam neseděl ten zatahovák |
| |
|
| | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 22:53 | |
| | Co ma na tomto stve ze redaktori tam daju obrazok airbusu, ked tam sami pisali ze to bolo male lietadlo |
| |
|
| | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 22:53 | |
| | Nevím jakou indikaci mají tyhle mašiny, ale na těchle malých strojích nemáš žádný papírový checklist jako v dopraváku a všechno jedeš z paměti. Bohužel, občas se z nějakých různých důvodů může stát, že na něco zapomeneš a stává se to. Právě z tohoto důvodu je ve velkých mašinách ten laminovaný list papíru s úkony, které se pokaždé musí číst, aby se zajistilo, že se skutečně nezapomene na nic. |
| |
|
| | | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 23:04 | |
| | hele Ivo, jak dlouho jsi nelétal? Pokud vím, tak i Vivat musí mít check list,.... |
| |
|
| | | | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 23:14 | |
| | To, že má checklist neznamená, že si při každé kontrole vytáhneš papírek a čteš to. Na malých mašinách je všechno jako "memory item", tzn. všechno musíš umět zpaměti - i nouzové postupy.
A to, jak dlouho jsem nelítal na to nemá žádný vliv. |
| |
|
| | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 00:37 | |
| | Kachno, letěl jsi někdy ve vivatu?
Vivat nemá ŽÁDNÝ checklist, vivat má DŮLEŽITÉ ÚKONY
Bóže, tolik štráfů kvůli podvozku, páč se toho chytli novináři a dělají z toho kdovíco... Nemýlím-li se v r. 2009 (nebo to bylo 2008?) padlo na oltář létání asi 8 podvozků a vrtulí (nejvíc na 326 a vivatech) - a boleslavští to na jednom letadle v jedné sezóně toho roku dokonce stihli 2x. Škoda pouze materiální (a morální )
A ted to noivináři rozmazávaj, jako kdyby to byl trestný čin hromadného ohrožení... Ach jo... |
| |
|
| | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 00:55 | |
| | To je tím, že neměli checklist! To mi se na Cessně stát nemůže, protože já checklist mám! |
| |
|
| | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 09:30 | |
| | ty seš vůl slyšel sem kdejakou krávovinu, ale checklist ve vlečný... to mi přijde ještě o trochu uhozenější, než checklist v cessně 152 |
| |
|
| | | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 16:53 | |
| | tady někdo něco nepochopil... |
| |
|
| | | | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 17:19 | |
| | Tak znova.
Ten výčet nehod s podvozkem, o kterém píšu já, stejně jako nejhoda o které je celý tenhle strom, je pouze o dvou kategoriích letadel: Z-326 (Z-526) bez výjimky v roli vlečné a o vivatech.
Cos myslel tím, že:
"To je tím, že neměli checklist! To mi se na Cessně stát nemůže, protože já checklist mám!" ??
1) fakt myslíš, že ve vlečné je prostor pro nějaký "checklist"?
2) fakt myslíš, že se ti to v C-152 stát nemůže, protože máš v ruce jakýsi checklist? (co třeba náhodou tím, že c152 stejně nemá zatahovací podvozek...)
Jak tak koukám, chcklist je ti stejně platnej, jak říkaj Rusové, "kak ježu futbolka" !!!
|
| |
|
| | | | | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 17:43 | |
| | Hoši, moc to žerete, to je pak těžko
Celá pointa byla v tom, že jsem navázal na tvůj předchozí příspěvek, kde jsi slovíčkařil s tím, že Vivat nemá žádný checklist, ale důležité úkony (stejně je to nazváno u všech českých mašin, tj. i u zlínů, u kterých bylo těch mnohočených zapomenutí, co jsi popsal dost).
1) Jeslti mi budeš tvrdit, že na vlečné nebo někde žádný checklist (=důležité úkony) nejsou, tak nevím, co si myslet o bezpečnosti provozu letadel, které řídí lidi s takovýmto přesvědčením (než začnete pindat, že tam nikdo žádný papírek netahá, tak si přečtěte nejdřív prosím tohle http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=441707&lan=0 )
Ad. 2) Ano, skutečně jsem pevně přesvědčen, že na Cessně 152/172, na které mám papíry se mi skutečně stát nemůže, že zapomenu vysunout podvozek
Jen slovíčkaření, nic víc, achjo |
| |
|
| | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 03:21 | |
| | Bylo to už v šestým, kumo, letí to jako kráva |
| |
|
| | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 07:20 | |
| | No jo, asi jo, máš pravdu...
Slovy klasika: "Život letí kupředu jak splašená herka a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu!"
|
| |
|
| | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 19:28 | |
| | Vivat je velmi složitý stroj. A proto potřebuje obsáhleší checklist, jak L-200 |
| |
|
| | | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 23:13 | |
| | Tak v tomhle konkrétním stroji máš světelnou signalizaci (červené - zelené žárovky), potom v křídlech policajty (vysunuto - zasunuto), zvukovou signalizaci a potom my, kteří jsme prošly osnovou Svazarmu pořád ještě trapně hlásíme v poloze po větru - dvě zelené, nebo podvozek zajištěn. Minimálně v tento okamžik si to zkontroluje každý. Navíc pokud na AFISu nesedí úplné vemeno, tak by si měl všimnout, že má na finále éro bez podvozku a pilota upozornit. |
| |
|
| | | | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 23:34 | |
| | trapně, ale účelně , my jsme i na migách hlásili "ve třet,í podvozek" a dokonce i "čtvrtá, klapky" a mělo to svůj význam - jak jsi to řekl, tak sis to mimoděk zkontroloval |
| |
|
| | | | | | To mi hlava nebere........ 6. 5. 2012 / 23:39 | |
| | Na tripple sedmě to mají spojené s klapkama. Prostě zpomalit éro musíš a je potřeba tahat klapky, aby to letělo a jak se jde na klapky 20, tak s tím jde rovnou i podvozek. Taky pomůcka A pak samozřejmě ještě checklist. |
| |
|
| | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 09:36 | |
| | Na nekterych vojenskych letistich chteji pred vydanim povoleni k pristani stale slyset ze mas podvozek. |
| |
|
| | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 09:50 | |
| | mně to trapné vůbec nepřijde, když letím s mašinou se zatahovacím podvozkem, tak prostě po větru a na finále hlásím s podvozkem, je to minimum navíc a ve výsledku se to může fakt vyplatit... |
| |
|
| | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 15:15 | |
| | ...a v Rusku i na civilním |
| |
|
| | | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 20:03 | |
| | Jo a tam chtej slyset i frazi "ready to land" |
| |
|
| | | | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 21:01 | |
| | Mám jedno životní přání. Nemuset už nikdy letět do Ruska. Užil jsem si ho dost :-/ |
| |
|
| | | | | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 23:12 | |
| | Ja tam lital ve triadvaceti jeden mesic jednopilotne ale taky uz by se mi do toho znovu moc nechtelo.
Jen to teda nekdy byl fofr, nemel jsem vyskomer v metrech, jenom tabulky a kalkulacku. A do toho jeste to pitomy QFEcko Stavalo se i, ze me nekde nepustili odletet, protoze jim neprichazely platby za predchozi lety. Nekdy jsem tam zkysnul jen par hodin, nekdy den. Uz ani nevim, jak jsem se tam s nima rusky domluvil. Zkratka co let, to nejakej veleuzasnej zazitek... |
| |
|
| | | | | | | | | | | To mi hlava nebere........ 8. 5. 2012 / 15:52 | |
| | Safra, to zní zajímavě ! Skoro lepší, než bungee-jumping!
Neuspořádáme nějakej vzdušněj vejlet na matičku Rus? (s ruštinou bychom zas tak problémy mít neměli - a přibalit metrovej vejškoměr navíc a nastavovat si ho na emila by zas takovej problém bejt neměl (na dost malejch letadlech, se kterejma jsem letěl, byly dva vejškoměry - jeden ve fítech a druhej v etrech...) |
| |
|
| | | | | | | | | | | To mi hlava nebere........ 8. 5. 2012 / 18:14 | |
| | Já se zařek, že do Ruska už dobrovolně nepoletím poté, co jsme tam zkejsli tři dny kvůli nějaké bumážce, a nikdo nebyl schopen říct PROČ, a KDO to brzdí a co hůř ani KDY odletíme. Do té doby byl můj rekord "jen" čtyři hodiny. Po chvíli jsem si připadal jako ta veverka v bubnu, ať jsem dělal co jsem dělal, a běžel jak rychle chtěl, z místa jsem se nehnul. Pak najednou přijde nějakej Vasil a řekne, že "těpjér vazmóžno", beze slova vysvětlení. V luftě, metry, km/h, QFE, na to sere pes, to je čistě letecká záležitost, to dá každá průměrná cvičená opice. Ale na zemi mě ničili... A ty story s pasovákama... Jak nemám rád americký a kanadský imigrační, tak ti jsou úplně zlatí a diamantoví oproti ruskejm... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | To mi hlava nebere........ 9. 5. 2012 / 09:02 | |
| | Jó Putinov, to je adrenalin!
Už nám ten západ zalez moc pod kůži... dřív to takovej problém nebyl, protože to u nás bejvalo podobný. Teď je to ale už dóóóst rozdíl (i když -jak praví klasik - "každej metr na východ je znát" !! to znamená i ze západu k nám)
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | To mi hlava nebere........ 9. 5. 2012 / 09:28 | |
| | To je jak se Voloďa s Ivanem baví na náměstí v Novosibirsku:
3000 km západně odtud leží Moskva...
Hmmm, no jo, Moskva, velkoměsto...
A 5000 km východně odsud leží Vladivostok...
Nu, Vladivostok...
No, a 10000 km východně odsud leží Los Angeles..
Los Angeles? 10000 km? Ty, Voloďo, to musí být ale šílená díra... |
| |
|
| | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 08:09 | |
| | Tak jsem si to znovu přečetl s klidnou hlavou a musím konstatovat, že novinářský tuitulek je skoro správně: Příčina incidentu je jasná - zapomenutý podvozek - a jestli to byl skutečně ten OK-CXC, tak to je opravdu "Akrobat Special"
A jestli "akrobat" nebo "akrobatický" - to už bychom po novinářích chtěli moc, ne?
|
| |
|
| | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 11:12 | |
| | Škoda že tam tedy nedaj alespoň fotku Zlína aby měl čtenář trochu jasno |
| |
|
| | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 13:16 | |
| | Oni vědí co je Zlín? To jim napiš a oni s kroucením hlavou (možná bez něj) použijí fotku města. |
| |
|
| | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 14:34 | |
| | A pod ní napíšou Gotwaldov Z-526 |
| |
|
| | | | | | | To mi hlava nebere........ 7. 5. 2012 / 14:43 | |
| | Hm A nenaděláš nic... |
| |
|
|