| | | OT video: Britské krásky 5. 5. 2012 / 17:47 | |
| | Nemám sice moc ve zvyku sem dávat odkazy na něco, co si každý může najít sám, občas ale udělám výjimku. Milovníků staré krásy je tu totiž docela dost. Angláni většinou stavěli taková divná letadla, ale pár se jim po estetické stránce povedlo. Mosquito, Hunter... a Spitfire s Camelem. Takže na večer, k vínečku, ke kávičce...
http://www.youtube.com/watch?v=j6PnKUEFX8g
|
| |
|
| | | OT video: Britské krásky 5. 5. 2012 / 18:50 | |
| | jednu vteřinu jsem si myslel, že ti v tej Kanadě hráblo,.... |
| |
|
| | | OT video: Britské krásky 5. 5. 2012 / 19:03 | |
| | | |
|
| | | OT video: Britské krásky 6. 5. 2012 / 06:51 | |
| | Super, dik |
| |
|
| | | OT video: Britské krásky 6. 5. 2012 / 11:24 | |
| | No, na začátku jsem měl trošku strach o toho pána, co točil tou vrtulí, ale dobře to dopadlo.
Videjko parádní! |
| |
|
| | | OT video: Britské krásky 6. 5. 2012 / 21:07 | |
| | to je chyba videa alebo naozaj ten motor mava take vypadky? Posudzujem podla toho zvuku v tom, ze zvuk motora nie je plynuli. |
| |
|
| | | | OT video: Britské krásky 6. 5. 2012 / 21:27 | |
| | Jestli myslíš to vrum-vrum-vrum po nahození a při při pojíždění, tak to, myslím, je způsob udržování určitých otáček, který taky používali (používají?) někteří piloti An-2 při studeném motoru, aby se "nepřechlastal" a nezalily svíčky... Nevím, jestli to jinak nejde, ale tady to zjevně chyba videa není. |
| |
|
| | | | | OT video: Britské krásky 6. 5. 2012 / 21:37 | |
| | U AN2 to neni ani nijak specialni postup... jen nechces, aby ti ten motor zas chcipnul, tak se nastrikuje akceleracni pumpickou. Ale kolikrat to je celkem alchymie, kdyz nastriknes malo, tak motor zakucka a hotovka. Kdyz nastriknes moc, tak zacne strilet a nekdy taky chcipne (a jeste je "prechlastanej"), je potreba se trefit plus minus do okamziku, kdy motor zabere. Navic je to jeste kus od kusu a taky zalezi na tom, jak se protacela vrtule, jak se nastrikalo palivo do potrubi a do motoru, jaka je teplota atd. bla bla bla... hvezdicak...
Ted doufam mluvime o tom samem, cili zmena otacek motoru po nastartovani (a ne propalovani svicek pred vzletem nebo pred vypnutim). |
| |
|
| | | | | OT video: Britské krásky 6. 5. 2012 / 22:11 | |
| | aha. Zaujimave, ze sa to deje aj pocas letu. Mne to pripomina akoby ten motor chcel chcipnut, tak si vravim, ze odvaha si do toho sadnut |
| |
|
| | | | | | OT video: Britské krásky 7. 5. 2012 / 00:30 | |
| | To ovšem máš pravdu, normální člověk by do toho nevlezl (ale kdo z nás je normální, že?) |
| |
|
| | | | OT video: Britské krásky 7. 5. 2012 / 03:36 | |
| | Nezdá, ty výpadky skutečně má. Kdesi jsem četl o létání se Soptwith Pup - a musel jsem konstatovat, že s takovým letadlem bych lítat asi jen tak z fleku neuměl. Speciálně kvůli motoru. On to mimochodem zmiňuje i pilot toho Camelu ve videu. Přípusť motoru měla jen několik poloh, plný plyn, volnoběh a něco mezi, a další regulace se prý prováděla krátkodobým vypínáním magnet. Krásně je to vidět třeba při pojíždění nebo při přistání.
On hvězdičák jak ho známe my, v podobě Aš-62, AI-14 nebo PW-1340, s hvězdičáky (rotačními) používanými v té době zase tak moc společného nemá a moc se zkušenosti s tím přenášet nedají |
| |
|
|