FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Přepínání mezi IvAp-em a FS. Jeden příspěvek | Celý strom
Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 09:56
Kolbiš (OK-KOL)
Třeba něco dělám blbě a poradíte mi. Mám malý problém při online lítání s IvAp-em. Pokud je aktivní okno IvAp-u, tak mi FS-ka nebere klávesové zkratky. Pokud myší označím okno FS-ky, tak už to jde, ale zase nejde psát do IvAp-u.

Let pak probíhá tak, že komunikuji s ATC textem, on mi něco poručí, já chci třeba vytáhnout podvozek, vztlaky,... a musím prvně označit myší FS-ku, abych mohl stisknout klávesovou zkratku a pak zase myší označit IvAp, abych mohl ATC potvrdit.

Vím že je možnost si vytažení podvozku a podobně namapovat na joystick, ale na joysticku není neomezený počet tlačítek. Taky vím, že jde IvAp klávesovou zkratkou nechat zmizet a pak zase objevit. Ale já ho nechci nechat zmizet..

Jak toto řešíte?
 

Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 10:06
Sněhulák   
Jak ? mno komunikovat hlasem .-) pak už potřebuješ ivap pouze na atis.... Aneb jinak ?-) neřešitelný problém..
 

Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 10:59
Kolbiš (OK-KOL)
Komunikovat hlasem určitě hodně pomůže. Ovšem ne vždy se komunikuje hlasem. Třeba hlášení co hodlám dělat na UNICOM okolním letadlům při letu v neřízené oblasti se většinou dělá textově. A hlásit "base leg" a současně vytahovat podvozek a vztlaky je někdy trošku krkolomné. Navíc občas je vhodné i mimo "oficiální frekvenci" hlasem něco sdělit svému okolí pomocí ".msg". Snažím se na to dávat pozor, ale pokud zapomenu že mám okno IvAp-u aktivní a pomocí "g" vytáhnu podvozek, tak se mi místo vytažení podvozku napíše g do IvAp-u.

Prosím. Vím že to je zvyk atd. Ale třebá má někdo nějaký nápad. Třeba mi něco z ovládání IvAp-u uniklo.
 

Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 18:04
Rozšafín Ctibum   
Jo, to se mi stava dost casto. Asi predevcirem jsem pridelal vrasky ridicimu na LKPR_GND, kdyz jsem po pristani na "jednatricitku" misto brzdy napsal dlouhatanskou radku tecek do Ivapu. Zastavil jsem nosem asi tak 10 metru pred dvacet ctyrkou. kde uz stalo letadlo pripraveny na t/o. No, pomoci pushbacku jsem otocil, ze se vratim, ale nasledovalo "Taxi via rwy 24 and D". To me docela prekvapilo, to se fakt dela ? Tak jsem to otocil zpatky a taxikoval vesele po runwai. Koukal jsem tomu bulikovi dost dlouho do ksichtu.....
 

Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 18:21
Martas
jj to se v realu dela,napr. po pristani na rwy 24 nasleduje vacate via rwy 13 then turn left on twy foxtrot and contact GND on 121.900...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 18:30
Rozšafín Ctibum   
Ok, díky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 18:43
Totti10
Opoustet rwy 24 po rwy 13 je na LKPR zakazany - pokud ti to primo nenaridi ATC.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 18:51
Rozšafín Ctibum   
Z toho jsem vycházel a tak jsem to otočil. Jenže mi to ATC potom povolil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 18:59
Martas
no zamozrejme ze to co jsem napsal byl pokyn ATC z realu,co jinyho by to bylo..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 19:22
Rozšafín Ctibum   
Dobry A kdyz uz jsme u toho, nedal jsi nahodou soubezne s mym pristanim povoleni ke vzletu tomu chlapikovi na 24 ? Vcelku me to prekvapilo. To je taky OK ? (Ne neber to jako vytku, fakt me to zajima, protoze nevim, jestli je to spravne) Dat nejprve "clr for t/o" a az po chvilce "hold position" ? Ja uz bych byl ve vzduchu...Jo - a sorry, ze jsem si spletl pojizdecku, nenasel jsem v tom bordelu tady mapu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 19:28
Marky Parky   
Spravne to urcite neni, ridici nesmi pustit letadlo do vzduchu dokavad nema jistotu se tam nepriplete jine, tj v pripade pristani na 31 a vzletu z 24 musi z te 31cky budto to letadlo vyklidit driv ( po F, G ) a nebo v pripade ze prejede to musi ATC nejdriv nejak jednoznacne vyresit ( nechat si od letadla na 31 potvrdit ze stoji pred krizovatkou 31/24 nebo ho vyhnat a pockat az zmizi ).

Jeste me prekvapuje ze pisete "Ground dal pojizdet po 24 .... " - ground ( po koordinaci s vezkou ) smi povolit krizeni drahy ale pojizdeni po draze uz je jedine v kompetenci vezky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 19:31
Rozšafín Ctibum   
Tak to je asi ma chyba, mam spatnou pamet. Rozhodne ale, tam nikdo jiny nebyl a pokud je tem jenom GND tak snad ma v kompetenci vse, ne ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 20:06
Martas
no ja ale na ATC na IVAU nebyl,takze sem nic takovyho nerek.. ale je to blbost,jestlize da clr for take off a pak hold pos.a taky je pravda ze pojizdeni po rwy dava jen TWR,GND smi pouze dat povoleni ke krizeni rwy..teda v realu je to tak a jestlize na ATC je jen GND tak to samozrejme v kompetenci ma ( na IVAU..)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 20:44
Tragédie v JRD
obecne plati, ze ridic zastupuje pouze NIZSI pozice.. nikoli vyssi ....pokud byl na GND a nebyl nikdo na vezce, a chtel ridit TWR, tak se mel rovnou rpihlasit jako TWR .)
 

Re: Přepínání mezi IvAp-em a FS.   8. 2. 2005 / 10:52
MadBird
Jo jo... pokud mozno komunikuj hlasem... Pokud nemozno, namapuj si co nejvic veci na joy a/nebo si porid externi avioniku ktera funguje at mas aktivovane okno FS nebo IvAp...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ