|  | Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového 19. 4. 2012 / 10:31 | |
|  | Není. Není to za hranicí zákona a není to porušení licence.
Velitelem letadla s další osobou na palubě může být klidně i pilot v pokračovacím výcviku (držitel PPL s patřičným náletem, počtem starů v sezóně, přestávkou vlétání - to všechno upravuje předpis), pokud mu to provozovatel letadla dovolí (nezakáže).
Nikde není napsané, že ten, co si veze prdel, nemůže zaplatit poměrnou část ceny letovén hodiny (zapůjčení letadla) odpovídající době letu a poměrného počtu obsazených sedadel. Naopak - toto je zcela běžná praxe, pokud pilot sežene někoho, kdo má dost koule si sednout k někomu jinému do letadla.
O žádnu komerci nejde. A cestující má báječný výlet za zlomek ceny proti tomu, kolik by zaplatil, kdyby si totéž objednal jako "vyhlídkový let" za komerci (a platil by navíc celé letadlo). Od pilotů je to fér - skoro bez výjimky si taky platí svůj podíl (např. 1/4 ceny u čtyřmístného letadla, pokud má 3 další cestující).
Je to přínosné úplně stejně, jako když se študáci domlouvají, že po víkendu pojedou do Prahy radši autem, než autobusem, a složí se "na benzín". Přiměřenost úhrady nákladům je dokonce zmíněna na těch stránkách.
Princip těch stránek je jako "seznamka" - zvětšit pravděpodobnost, že ten pilot nějakého letuchtivého zájemce najde - a rozdělí se tak o náklady na létání. Za totáče takovou kancelář mělo každé okresní ČSAD - říkalo se tomu "vytěžování vozidel". Já sám bych si asi na takový let vedle sebe "někoho z ulice" neposadil, i když to pro mne znamená finanční zátěž - ale pokud s tím nějaký pilot nemá problém, tak proč ne?
Tak v čem vidíš problém? |
| |
|