Když už je tu OT strom, přidám jedno kontroverzní téma - s otázkou spíš pro skutečné létavce (v simu to problémy nedělá )
Takže - dá se za letu (+- 180 km/h) pootevřít kabina u Z-142 - anebo jí proud vzduchu od čumáku podebere - a urve - jako při nouzovém odhozu?
Nějak jsme se s kamarádem nemohli dobrat rezultátu, jen jsme se shodli na:
- dělat se to nemá, v příručce to není. To je grunt.
- když se dá plný knedlík na zemi - a není zamčená kabina (při motorovce...), nafouknutý (podfouknutý) vzduch vytáhne kabinu dopředu (pootevřenou otevře naplno). Čím větší je škvíra mezi kabinou a překrytem motoru, tím víc luftu pod ní jde - a tím větší efekt to vyvolává. Protože ale vzduch fučí tou pootevřenou kabinou taky pryč, uvniktř kabiny nevzniká přetlak a tendence vyklopit překryt nahoru, jako když se kabina odhazuje nouzově (vepředu nadzvedne, vzadu je nadoraz, podfouknutý vzduch ji vyklopí nahoru a urve)
- kdyby se kabina za letu udržela jen na malou škvíru (pootevřít na pár cm - a zavřít) - jaký by byl efekt pak - jen tendence k vytažení kabiny dopředu (úměrná velikosti štěrbiny a tím proudu vzduchu pod kabinou) - anebo klopivý moment nahoru a ztráta překrytu?
- znovu připomínáím (abych taky odfiltroval káravé odpovědi), že jde jen o TEORETICKOU diskusi - nikoho z nás ani nenapadlo to za letu vyzkoušet (a riskovat kromě kabiny i kus kormidel...)
Tak - co si o tom myslíte? |
|