| | | Plánování trasy v upper airspace 15. 4. 2012 / 21:23 | |
| | Když plánuju trasu v upper airspace, jak řeším to, že letadlo cestou nahoru a dolů prolétá i lower airspace? Naplánuji část trasy až po předpokládaný průlet FL245 v lower airspace nebo se to prostě neřeší a od SIDu na STAR se letí v upper airspace?
To samé se sestupem. Vždyť při příletu na Prahu už se začíná vyklesávat někde na hranicích, takže by část trasy měla být plánována v lower airspace. Já vím, že ty trasy jsou skoro stejné, ale minimálně ve značení cest ten rozdíl je. |
| |
|
| | | Plánování trasy v upper airspace 15. 4. 2012 / 21:41 | |
| | Nektere priletovky dokazou navazat z upper airspace. Nektere se ale napriklad v nejakem rozsahu nedaji proklesat, tam si pomahame zmenou hladiny pred predchozim bodem, pripadne DCT apod. Nicmene to, ze to zkousne FPL (CFMU) jeste neznamena, ze te to tak ridici necha letet, takze v nekterych pripadech se z dost silene vypadajicich planku uleti uzasne kratka trat a vo vo vo vo tom to je |
| |
|
| | | | Plánování trasy v upper airspace 15. 4. 2012 / 21:46 | |
| | Typicky priklad byl jmenovan let LKMT-LKPR, sileny plan kolem pul republiky, prakticka trat casto formou "po vzletu primo RATEV"... |
| |
|
| | | | | Plánování trasy v upper airspace 15. 4. 2012 / 22:06 | |
| | To je druhy extrem, kdy s sebou musis holt tahnout hromadu nepotrebneho paliva... |
| |
|
| | | | | Plánování trasy v upper airspace 15. 4. 2012 / 22:16 | |
| | To je mi jasné, že s tím letadlem nemůžu jít kolmo dolů. Mě teď zajímá jak to je ve fázi plánování (plánuju si trasu a klepu ji do FMC).Jaké cesty tam píšu - upper? lower? podle očekávané hladiny? V tuhle chvíli přece nemůžu vědět, jak mi do toho šáhne řídící... |
| |
|
| | | | | | Plánování trasy v upper airspace 15. 4. 2012 / 22:46 | |
| | IMHO hledáš vědu, kde není Logicky by člověk řekl, že tam, kde se podle svých výpoetů budeš vyskytovat v lower prostoru, budeš plánovat lower tratě, a tam, kde už budeš nad, tak podle upper
když kouknu do dnešních letových plánku .. tak tam plánuoju na paříž typicky BALTU L984 DONAD UL140 atd
nebo třeba z varů KONAR T871 GOLOP P773 ..... RUDKA UM863 MNS apod.... |
| |
|
| | | | | | | Plánování trasy v upper airspace 15. 4. 2012 / 22:53 | |
| | Tohle je přesně typ odpovědi, který jsem očekával. Takže to plánuju podle očekávané letové hladiny na příslušné trati.
Díky. |
| |
|
|