FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 Jeden příspěvek | Celý strom
Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0   27. 3. 2012 / 22:13
Létající Čestmír
Ahoj,
chystám se udělat novou scenérku VFR ČR. Než vás seznámím o co jde, předesílám, že bych rád našel pomocníky, kteří by v GoogleEarth pomocí nástroje polygon pomohli vytvořit kml mapy měst.

Pokud Vás zajímá o co jde, tak tady je info:

1) Mám dokončené mapy souborů a sekce VFR ČR a chystám se, že udělám instalační skripty. Tím pádem je možné nainstalovat vše do menších celků (regionů) o velikostí cca od 800MB až 1500MB, průměrně 1GB na region, což spojíte 4 scenérie dohromady dá výkonnou 4Gb scenérii.

2) Chci udělat VFR ČR 1.0 což by bylo to samé co už máme, akorád bych zaostřil textury, tím že bych trochu zvedl kontrast. Problém v současnosti je, že textury jsou moc tmavé, žluté a jakoby rozostřené. Ty staré textury by se mohly smazat.

3) Udělal bych VFR ČR 2.0 o stejné velikosti jako je tato, ale zdrojem dat by byl LOD16, takže sluneční letní textury (např. voda je jasně modrá místo tmavě zelená). Textury by měly (snad) být o něco v lepším detailu, ale hlavně kvalitnější obraz, ne tak žlutý. Prostě vhodné pro létání na clear sky.

4) Chtěl bych taky udělat některá města ve vyšším rozlišení. Tzn. když už jednou budu stahovat LOD16, tak bych města chtěl udělat ve větším rozlišení, což je 1.6x násobek velikosti stávajících souborů. Například město Ostrava, které je poměrně rozsáhlé zabírá jen 133MB. Což je pakatel. Tak kolik by zabírala města z jednoho regionu (snad 1GB)? Tím pádem když by někdo chtěl letět třeba VFR na Jesenicku nebo na Ostravsku, zapne 4 regiony a města pro Jeseníky nebo Ostravu a bude mu scenérka zabírat 5GB. Což je už na slušný výkon.

5) odhadované prostředky by byly:
VFR ČR 1.0 22GB (aktuální rozměr) (*)
VFR ČR 2.0 22GB (*)
VFR ČR 2.0 HR City (High Resolution City pack) 20GB

6) distribuce by měla probíhat po celých regionech, aby to bylo pro lidi snadněji přístupné. Případně po 4GB baleních, vždy čtyři regiony, což by si mohli po stažení rovnou vypálit na DVD.

S tím posledním VFR ČR 2.0 HR City, bych potřeboval někoho kdo by mi pomohl a udělal ty náhledy v GoogleEarth (vzít nástroj na tvorbu polygonů v GoogleEarth, vybrat osídlenou oblast a pak to uložit jako .kml). Kde sehnat pomocníky? Ideální by bylo, kdyby každý si vzal na starost jeden region a pak mi poslal hotové mapy kml. Mám k dispozici mapu regionů a měst, které by se měli připravit.

Poznámky
* - Některé složky s texturami byly přesunuty do adresáře abroad, což jsou všechno soubory, mimo ČR a lze zvážit jejich vymazání. Je to 2GB.
 1x  

Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 pro FSX   28. 3. 2012 / 00:23
Létající Čestmír
Jedná se o scenérii FSX a zde je návod týkající se bodu 6. Pokud ještě nemáte nainstalovaný GoogleEarth (dále jen GE), tak stáhněte z netu.

V nástrojích GE je nástroj "Přidat mnoho úhelník". Zaměříte si město které hledáte (v GE používám skrolovací kolečko). Kliknete na ten nástroj a pak na mapu. Otevře se okno. Strčíte ho bokem, tak aby nepřekáželo. Naklikáte hranice osídlené oblasti. Cílem je vybrat ty části, které jsou zastavěné, takže pole, lesy atp. nás nezajímají. Chceme, aby to byla co nejmenší plocha, takže nějaké vesničky apod. už nezahrnovat. Pak se uzavře okruh, který jste udělali kolem města. Vezmete to otevřené okno, napíšete tam název města a uložíte pod stejný název.

K tomu je třeba mít mapy regionů (sekcí), aby jste mohli určit, do kterého regionu dané město patří. Je tam taky mapa měst, které mají být staženy. Takže před vytvořením mapy, by bylo dobré vytvořit složku například "Střední Čechy střed 1" a do ní ukládat soubory kml. Pokud zjistíte, že nějaké město leží přesně na hranici tak to chce zjistit do kterého okresu spadá a kde leží okresní město. Pokud okresní město leží za hranicema regionu, tak ho nestahovat. K Tomu by bylo dobré ještě vytvořit soubor s poznámkama pro mě a toto tam uvést. Nejlépe soubor s koncovkou .doc či .rtf. Napsat tam, že dané město leží na hranicích a patří do jiného regionu.

Mapy regionů stáhnete zde:
http://ulozto.cz/x12N42S/cr-mesta-part-1-zip
 

Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 pro FSX   28. 3. 2012 / 02:11
neotryx
pokud to dobře chápu tak se jedná o "nové" ortho pro FSX?

btw: jak to má vůbec dnes zabezpečené google? Dá se vůbec něco ještě stahovat, já jenom vím, že s tím byly problémy a řešilo se pak stahování přes různé programy na skrytí IP apod... A celé to bylo dosti komplikované Tím tě samozřejmě nechci vůbec odrazovat !
 

Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 pro FSX   28. 3. 2012 / 10:36
Létající Čestmír
Jedná se o orthofoto.

Co se týče vztahování, tahle věc je vyřešená, více otázek tímto směrem přes vzkazník.

 

Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0   29. 3. 2012 / 01:58
Zbyněk
Zdravím, protože jsem si svého času s ortofoto trošku hrál, tak jenom pár poznámek:

Uniká mi smysl tvorby verze 1 , když verze 2 má být údajně kvalitnější při stejné velikosti souboru.

Poud mi něco neuniká, tak mi tvorba toho HR City příjde taky úplně zbytečná, není lepší udělat rovnou vše ve vyšším rozlišení?
Pokud je tedy pravda, že soubory ve vyšším rozlišení jsou jen 1,6krát větší (divné - vyšší LOD by měl být větší 4x) tak mi vychází srovnání:

VFR ČR 2.0 22GB
VFR ČR 2.0 22GB + VFR ČR 2.0 HR City (High Resolution City pack) 20GB = 44GB
VFR ČR vyšší rozlišení 22GB x 1,6 = 35GB

Taky je velký rozdíl, jaký program se použije pro tvorbu ortofoto scenerie. Ta co je na netu ke stažení má LOD15, je dělaná v G2bgl a kvalita si myslím není nic moc při velikosti 22GB. (rozlišení 1m/pix pak nemá ani náhodou).
V odkazech přidávám pro porovnání obrázky scenerie dělané pomocí FSET, LOD16, velikost celé ČR asi 25GB a kvalita je trošku jinde...

LOD15 z netu:
http://pavlon.sweb.cz/orto/01_Lod_15_G2bgl.jpg
http://pavlon.sweb.cz/orto/02_Lod_15_G2bgl.jpg
http://pavlon.sweb.cz/orto/03_Lod_15_G2bgl.jpg

LOD16 FSET:
http://pavlon.sweb.cz/orto/01_Lod_16_FSET.jpg
http://pavlon.sweb.cz/orto/02_Lod_16_FSET.jpg
http://pavlon.sweb.cz/orto/03_Lod_16_FSET.jpg




 1x  

Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0   29. 3. 2012 / 10:00
Létající Čestmír
Kvalita scenérie záleží na zdroji dat (kvalitě fotografií) a na nakonfigurování (jak moc chcete zkompresovat obrazy). VFR ČR je dělaná při kvalitě 80%, což je dost málo, protože při nízkém letu si prohlížíte detaily z blízka a ty jsou rozmazané. VFR ČR 1.0 a 2.0 je rozdíl ve zdroji dat. VFR ČR a VFR ČR 1.0 je stejný zdroj dat, ale u VFR ČR 1.0 chci provést korekci barev tak, aby obraz vypadal malinko ostřejší a snad také zvýším kvalitu obrazu jpg (možná na 90%). Asi to bude zabírat o něco více než těch 22GB, ale je tu možnost smazat ty přebytečné textury co jsou za hranicemi, takže -1.75GB. Rozdíl mezi texturama VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 je v tom, že VFR ČR 1.0 má tmavší barvy, zejména vodní plochy mají tmavězelenou barvu a tím se hodí více pro zataženou oblohu. VFR ČR 2.0 je focené za plného denního světla v létě. Celkově obě scenérie budou děleny na regiony a pro letce, kteří létají pouze ve svém regionu, případně na krátkou vzdálenost mezi dvěma regiony apod. se vyplatí nainstalovat si pouze několik regionů. Tím se dostanete na 4-8GB scenérii, která se podstatně rychleji načítá. Pokud jde o tvorbu HR City, pak se jedná o relativně malý rozměr, protože půjde o spoustu většinou malých měst, až vesniček, které zaberou od jednoho čtverce až po několik čtverců. Bavíme se o velikosti od 10MB-16MB na jednu malou vesničku, několik desítek MB pro středně menší města. Rád bych zvážil jestli se nedají, hlavně malé města nějak oříznout. Byla by to zase práce navíc, nejen s ořezáváním, ale opět bychom se dostali na ještě menší celkový rozměr. Otázka ale je zda to bude technicky proveditelné, vyžadovalo by to úpravu souborů pomocí techniky "Exclusion Rectangles". Co se týče samotné tvorby scenérií, o tom bych se pobavil na vzkazníku.
 

Jak je tomu s LODy a kvalitou textur   31. 3. 2012 / 23:23
Létající Čestmír
Pokud jsem správně pochopil manuál fsx sdk, tak FSX je limitován rozlišením 1.19m/px což je LOD 15 a QMID 17. Jakákoliv fotografie nad toto rozlišení, již bude přizpůsobena systému QMID. Když tedy někdo použije LOD16, znamená to že jako zdroj o vysoké kvalitě a s vysokým rozlišením, ale toto rozlišení bude převedeno na LOD 15. Přesně tak tomu je i v konfigurácích pro program resample, který obstarává převod z bmp a tiff na bgl. LOD 16 prostě v konfigurácích nenajdete, ačkoliv cílový soubor bude pojmenovaný jako 16_....bgl. Čím se zaručí vyšší kvalita je vyšší rozlišení fotografie. Stará VFR ČR pro FSX je v LODu 15 a má nízké rozlišení. Tedy velikost souborů by mělo jít korigovat převodem na nižší rozlišení.
 

Třídění souborů a detaily 2   29. 3. 2012 / 15:21
Létající Čestmír
Menší změna:

1) poté co vyberete oblast města, umístěte jej do složky sekce a poté ještě do podsložky s názvem okresního města. Pokud existuje nějaké jiné město se stejným názvem (např. Frýdlant) napište k názvu města do závorky okresní město pod které spadá. Př. Frýdlant bude uložen pod složkou "SMVych2 (Ostravsko)/Frýdek-Místek/Frýdlant (Frýdek-Místek).kml

2) Vyberte pouze osídlenou oblast, ale může tam být třeba i rybník/přehrada, pokud těsně sousedí. Na detailech až tak nezáleží protože soubor kml zpracuju a vytvoří se nový kml, který bude jeden velký čtverec. Ten čtverec klidně může zabrat nějaké vesničky přilehlé k městu. Je to vlastně plocha o tvaru čtverce, takže původní mnohoúhelník se ztratí. Proto není třeba příliš zohledňovat detaily.

2) Podle map google se některé města jeví jako malé případně je jejich infrastruktura dosti slabá (žádné průmyslové budovy apod.). Svým rozsahem nebo mírou obyvatel v něm, město připomíná vesnici. U těchto měst zřejmě proběhne oříznutí, aby zabrali méně místa (pokud to půjde), nebo budou distribuovány v jedné složce (několik městeček pohromadě). Proto bychom potřebovali tyto města ještě zkopírovat do složky "MALÁ MĚSTA" nebo "_MALÁ MĚSTA" (podtržítko je kvůli umístění složky mezi první).

3) Nejvhodnějí mapa na porovnání, do které sekce patří město je "mapa měst.jpg". A pro pojmenování hlavních složek použijete mapku "mapa pruhů.jpg". Můžete ještě vytvořit složku "EXTRA" nebo "_EXTRA" a tam ukládat oblasti, které nejsou zmíněné na mapě měst ale z hlediska VFR navigace jsou podstatné. Nemělo by jich být mnoho a neměly by to být rozsáhlé oblasti, ale můžete tam přidat například přehrady. Také se může stát, že některé významné město není na mapě měst uvedeno, například Bohumín. Jelikož je toto důležitým tranzitním bodem při cestování vlakem a slušně viditelným městem, tak jsem ho přidal do složky Ostrava. U té složky extra se budu rozhodovat podle toho kolik bude zabírat, jestli to zařadíme mezi HR města.

3) Bylo by lépe mít na tuto činnost více lidí, protože např. já nejsem z Přerova, takže nevím, že Přerov a Plumov patří dohromady.

4) Soubory zabalte to archivu zip (např. kliknutím pravým tlačítkem na adresář, a Odeslat)

5) jestli by se našli ještě dobrovolníci na Západní Čechy a Jižní Čechy příp. Severní Čechy, bylo by to fajn. Práce není náročná, je velice rychlá a jeden sektor se dá udělat za 1 hodinu. V pěti lidech by to mohlo být do týdne.
 

Třídění souborů a detaily 2   25. 5. 2012 / 19:05
fotrous
Dlouho jsem se rozhodoval zda se zapojit do této diskuze. Mám vždy respekt k těm, kteří se chtějí pustit do scenerie, protože na jedné pracuji již přes rok. Proto chci odvážlivcům dát pár informací.
1. Představa že GE Vám poskytne s větším zvětšením více informací je mylná. Fota na GE jsou vlastně takové vrstvy získané vždy z prakticky konstantní výšky nad terénem. Ta nejnižší vrstva
je zhruba z 2000 stop, tedy cca 650 m. Další zvětšování nemá smysl protože zádné nové objekty nepřibývají, jen ty původní jsou větší (jto jen digitální zoom). Jak tedy získat tuto nejnižší vrstvu.
Musíte mít prostředek,kterého výstupem jsou obří bmp soubory, protože pro jakékoliv další zpracování je bgl soubor k ničemu. Neexistuje možnost jej převést zpět do bmp, protože způsob jak je obraz zakódován zatím nikdo nerozluštil. Nelze také použít vámi navržený postup s kml soubory, protože nad ČR Vás GE velmi rychle vyrazí ze stahování. Protože jsem vyzkoušel vše co začíná na FS(X) bez úspěchu, hledal jsem něco co nesouvisí s FS ani FSX, ale pro účely digitálních map nebo GPS. Takže Vám mohu sdělit, že jediný spolehlivý způsob je použít prostředek využívající ukládání malých čtverců do vlastní Cache paměti a jejich další zpracování. Tento prostředek se jmenuje SASPlanet.
2. Moje scenery je malá. Má strany o délce cca 30 km a zahrnuje Hradecko nahoře od Hořic po Rozkoš a dole od Bohdanče po Vysoké mýto. Přesto, že jde pouze o 900 km čtverečních, počet čtverců které bylo nutné získat byl 149500. Získávání zabralo zhruba 2 dny (při zoom 19, což odpovídá LOD17). Plochu mám rozdělenu na 6x6 pracovních čtverců, kažy z nich pak obsahuje 6x5 (a kousek) autogenových čtverců.
3. Dělat zvlášť města a zbytek je nesmysl, protože po umístění 3d objektů bude jiné rozlišení stejně překryto a nevýznamné.
4. Protože o dalších vrstvách (noc, rostlinstvo, voda, silnice, autogenové domy, knihovní objekty)
zatím neuvažujete nechám si to napříště. Přidávám i obrázek (aby jste mi věřili, že to opravdu dělám), ale upozorňuji, že jeho zvětšování je k ničemu (to město v pozadí je rozpracovaný HK)
5. Na závěr jen zajímavosti: Bmp pracovního čtverce 850 MB, BGL čtverce i s nocí a vodou 110 MB,
počet automaticky vytvořených agn domů 65000, počet ručně doplněných stromů - ani se neptejte.
No nějak jsem se rozepsal, ale pokud bude chtít s něčím poradit, ozvěte se. Je hodně lidí, kteří by rádi lítali nad známou krajinou, ale málo těch ochotných proto kromě stažení něco udělat.
26314 B / 600 x 331 / 2012-5-25_0-8-17-36.jpg
 

Třídění souborů a detaily 2   25. 5. 2012 / 20:50
Létající Čestmír
Díky za reakci. Řeknu svůj pohled
„1. Představa že GE Vám poskytne s větším zvětšením více informací je mylná.“
Pokud se bavíme o současném projektu, který používá Zoom 16, tak tohle jsem ani tak neměl namysli. Jde o to, že ty zdrojové obrazy na Googlu nejsou až tak kvalitní. Při přiblížení letadlem na 150m nad zemí jsou vidět následky vysoké komprese a to se bavíme o formátu JPG. Takže pokud by se použilo např. Zoom 16 (original) a převedlo se to zpět na „Zoom16“ (tím myslím zmenšení obrazů), tak ve výsledku se odstraní některé neduhy, které jsou v tom Zoom 16 (original). Mám pocit, že ta komprese se u Googlu pohybuje kolem 60% (jpeg), ale pro scenérii se mi jeví jako nejlepší kvalita 70% (resample) což se jeví jako lepší kvalita. Zkrátka, neduhy které jsou v originálních zdrojích Googlu lze odstranit jenom tím že vezmeme kvalitnější zdroj.

„Musíte mít prostředek,kterého výstupem jsou obří bmp soubory, protože pro jakékoliv další zpracování je bgl soubor k ničemu. Neexistuje možnost jej převést zpět do bmp, protože způsob jak je obraz zakódován zatím nikdo nerozluštil.“
Ale já nepracuju s bgl souborama, ale se zdrojema. Nepotřebuju luštit bgl soubor, když mám bmp soubor a vím kam ho mám umístit. Nevím jestli vám něco říká resamle.exe ale google má na svém webu komfortně umístěné všechny infromace, které pro vytvoření scenérie potřebuju

„Nelze také použít vámi navržený postup s kml soubory, protože nad ČR Vás GE velmi rychle vyrazí ze stahování “.
Tak tady se vám přiznám, že vám nerozumím. Soubory jde stahovat i nad ČR.

O tom prostředku SASPlanet jsem ještě neslyšel a neznám to. Ale zase tak moc to nepotřebuju, protože soubory bmp si z ČR umím stáhnout dvě různými způsoby (ale nepočítám klikání na mapu a ukládání ani používání printscreenu haha). Tím ale nechci říct, že by SASPlanet byl špatný...

Počet čtverců... Nevím ale jak velké ty čtverce jsou, myslíte zdrojové jpeg? No a víte že tomu i věřím? Zoom 19 je opravdu slušné rozlišení. Ta plocha co jste zabral odpovídá to aspoň ploše jednoho okresu? Možná to záleží i na rychlosti stahování. Máte vysokorychlostní internet? Ty dva dny to jste jel přes noc nebo jen přes den? Spíš než počet souborů ta doba je děsivá

„po umístění 3d objektů bude jiné rozlišení stejně překryto a nevýznamné.“
Můžete to více rozvést co tím myslíš? Čím bude překryto? Myslíte autogenem? Jo, to máte částečně pravdu, pokud by tam měl být autogen baráků tak to nemá smysl. Má smysl ale přidat stromy. Také má smysl, že jsou vidět silnice a další věci, které autogen přece nepřekryje. Nebo mi něco uniká? Má smysl tam dosadit takové viditelné objekty jako věže a věžáky, vysílače. Vodu tam opravdu nechci. Voda na texturách mi příjde věruhodnější než ta z FSX, i když tam nejsou odrazy slunce a mraků. Ty silnice by mě zajímaly kvůli provozu aut, ale pokud by to znamenalo zrušit fototextury silnic tak to by se mi nelíbilo. Upřednostňbuji realističtější vzhled silnice než reálný provoz na něm.

To co následuje jsem psal když jsem začal tuto odpověď. Asi to navazuje na druhý odstavec.
A týká se to mého pohledu na ty velikosti souborů a zpracování fototextur. Nejsou v tom zahrnuty noční textury. Mimochodem noční textury jste udělal nebo získal jak?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

„Další zvětšování nemá smysl protože zádné nové objekty nepřibývají, jen ty původní jsou větší (jto jen digitální zoom)“
Pokud uvažujeme o větším rozlišení obcí do budoucna, tak to by přeci nebylo zas tak špatné moci se proletět tak nízko, že uvidíš více detailů. Je tam přece více pixelů. Např. Rodinný dům nemuse mít velikost střechy 15x15 pixel, ale 60x60, auto nebude 5x5 ale 20x20. Samozřejmě že toto je vidět jen při nízkém průletu nad zemí pod 120 m. Myslím že hlavní by byla ta ostrost těch „objektů“, aut, baráků, lepší barvy. Ještě jsem to nezkoušel, ale je to teoretická úvaha.

„Musíte mít prostředek,kterého výstupem jsou obří bmp soubory, protože pro jakékoliv další zpracování je bgl soubor k ničemu.“
Zase - pokud se bavíme jen o kvalitě textur a o tom převodu z vyšší velikosti na menší, tak to lze provést s jpegéčkama. Dejme tomu, že bychom jen posunuly kvalitu jpeg na 80%.
Pokud se ale bavíme o větším rozlišení, tak to máte pravdu. Ale zase takto vysoké roulišení se týká pouze osídlených částí, což je jen polivina celé ČR.

Počítám s tím že LODy zpracuju odděleně. LOD 5-12 nezabírá mnoho, ale pro vytvoření těchto souborů potřebuji mít všechny zdrojové data BMP ze Zoomu 16 pohromadě. Tj. Těch 100GB. Pak chci zkompilovat jednotlivé okresy a ty asi budou muset být rozděleny samostatně na LODy 13 , 14 a 15. Anebo je spojit jako LODy 13,14 a LOD15. Musel bych ještě vyzkoušet jak na sebe jednotlivé vrstvy navazují a co to bude dělat za letu těsně nad zemí. Ještě jsem totiž nezkoušel letět textury kde byl pouze LOD15, takže nevím v jaké výšce se ty textury začnou zobrazovat. Doufám že v malé.

V případě že budu chtít někdy doplnit vyšší rozlišení, tak se jen doplní LOD15 a nemusí se kompilovat všechno. To nakompilování lze tedy dělat po okresech. Jeden okres jen s obcemi zabírá u Zoomu 16 max. kolem 150-180MB. Je 22 sektorů a každý má kolem 800-1000MB. Ale když bereme jenom obce tak to má polovinu, protože se jedná o poloviční plochu nebo méně. Ten jeden okres tedy dělá max 576GB zdroje bmp. Takže po zkompilování jednoho okresu je možné ty bmpčka zase vymazat.
 

Znáte nějakého programátora?   29. 3. 2012 / 20:11
Létající Čestmír
Znáte nějakého programátora, který by byl ochoten zadarmo udělat jednoduchou příkazovou utilitku s koncovkou .exe? Chtěl jsem to vyřešit pomocí dávkového souboru, ale zjistil jsem, že Windows na to není dost vybavený, aby zvládl pracovat s kódováním windows1250., takže lepší by bylo napsat program.

Ten program by měl být schopný automaticky aktivovat nebo deaktivovat scenérie, podle konfiguračního souboru a z příkazového řádku. Součástí argumentu pro program má být název konfiguračního souboru a typ konfiguračního souboru. Jeden konfigurák pro scenerie s regionama a jeden konfigurák pro scenérie s městama. Ideální by navíc bylo, kdyby tahle věc uměla ještě zazálohovat databázi s indexama a případně ji obnovit ze zálohy. Díky tomu bychom nemuseli čekat na rebuild databáze, pokud překonfigurujeme scenérie.
 

Znáte nějakého programátora?   30. 3. 2012 / 08:02
Lejzy
Tohle zvládne každej študák. Já taky, ale nemám teď moc času.
 

Znáte nějakého programátora?   1. 4. 2012 / 07:49
Cesmina
Něco podobného bych měl , není to přesně ono , ale zkus
http://www.vvvsystem.cz/cigler/images/scnselect.zip
 

Znáte nějakého programátora?   1. 4. 2012 / 10:07
Létající Čestmír
Jak to funguje? Už pracuju na programu, který ten konfigurák zedituje. Povedlo se mi vyřešit nějaké problémy které jsem měl.
 

Znáte nějakého programátora?   1. 4. 2012 / 10:24
Cesmina
Máš k tomu readme , prostě to zkopíruje en pracovní soubor do scenery.cfg a přečísluje položky v tom pořadí, jak jsou napsaný , třeba máš takhle zapsaný úsek

[Area.073]
Title=LLBG PHOTO
Layer=73
Active=TRUE
Required=FALSE
Local=Addon Scenery\Ben Gurion Scenery\Photoreal Ground
Remote=



[Area.073]
Title=WSSS_LC
Layer=73
Active=TRUE
Required=FALSE
Local=Addon Scenery\WSSS_LC
Remote=


[Area.073]
Title=WSSS
Layer=73
Active=TRUE
Required=FALSE
Local=Addon Scenery\WSSS
Remote=

a on to srovná , tak jak to má bejt
 

Znáte nějakého programátora?   1. 4. 2012 / 08:28
Hermann   
prikazova radka ve Windows vybavena pro kodovani cp 1250 je .. viz. prikaz chcp (http://en.wikipedia.org/wiki/Chcp_(command)#chcp)
 

Ještě by bodla pomoc   8. 4. 2012 / 15:03
Létající Čestmír
Zatím jsme na to dva a jde to dost pomalu. V aplikaci GoogleEarth vybíráme nástrojem pro tvorbu mnohoúhelníku plochu, která bude součástí scenérie s vysokým rozlišením. Tedy celá scenérie VFR 2.0 bude v celkově lepší kvalitě než VFR ČR, ale HR City navíc bude obsahovat města v opravdu dobré kvalitě, tj. ve vysokém rozlišení. Zabíráme tedy města, ale i přehrady, některé zajímavé rybníky, dobře viditelné infrastruktury. Jelikož to ve dvou jde fakt pomalu, dost by nás povzbudilo, kdyby se přidal aspoň jeden člověk nebo dva, který si dokáže najít čas. Kolik času? Chvíli to trvá než si zvyknete na správný postup třídění do okresů a na ovládání, ale pak se dá jeden okres stihnout tak za hodinu až dvě v závislosti jak detailně ho děláte.

Ukázku kvality si můžete prohlédnout (stáhnout) zde:
http://www.crocko.com/4D9AF76806E94059927100779D53D69A/Třebechovice_pod_Orébem.jpg
(možná bude kvalita LODu 16 ještě vyšší, toto byla experimentální fotka v kvalitě 80%).
 

Ještě by bodla pomoc   8. 4. 2012 / 15:14
happypetr   
Kvalita nic moc,žádnej obrázek tam není......
 

Obrázek tam je   8. 4. 2012 / 15:27
Létající Čestmír
Bylo třeba jen chvíli počkat až se nahraje nebo až ho někdo schválí. Musíš pak kliknout dole vpravo na stažení "Regular download". Počkáš asi 8 vteřin pak by to mělo jít.
 

Obrázek tam je   8. 4. 2012 / 15:36
Pan Letadlo   
http://www.imagehosting.cz/
 

Obrázek tam je   8. 4. 2012 / 15:39
Létající Čestmír
Tyhle hostingové servery převedou obrázek na menší velikost, proto bys neviděl rozdíl v detailech. Je tam celé město.
 

Obrázek tam je   8. 4. 2012 / 15:45
Pan Letadlo   
Nahrej to tam a nekafrej, s obrázkem to neudělá absolutně nic.
 

Obrázek tam je   8. 4. 2012 / 15:46
Létající Čestmír
Už jsem to tam nahrál, a viděl jsem.
 

Obrázek tam je   8. 4. 2012 / 15:52
Pan Letadlo   
Takže pro pomalejší:

1. S obrázkem to neudělá nic. Jak rozměrově, tak kvalitativně. Nedávno jsem přes to posílal obrázek v rozlišení 3840x2400 a po jeho opětovném stažení jsem dostal absolutně identický soubor.

2. Až tady příště nahraješ deset obrázků ať se podíváme, jak to vypadá, tak to jako 10x budeme odklikávat, že to chceme přes free účet, 10x si počkáme 20s, 10x počkáme, až se to rozmyslí nás to pustí dál a 10x budeme vyplňovat captchu, ano? Tyhle manýry bych pochopil na nějakém warfóru při stahování posledního filmového trháku a ne u blbého obrázku.

Aneb proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
 

Tady to máte   8. 4. 2012 / 16:02
Létající Čestmír
http://www.imagehosting.cz/images/tebechmnm.jpg
 

Ještě by bodla pomoc   8. 4. 2012 / 15:24
Algy   
A proč neuděláš v tom velkém rozlišení celou ČR tak, jak ti tu radil Zbyněk? Dle jeho výpočtů by to nebylo zas o tolik větší, ne?
 

Ještě by bodla pomoc   8. 4. 2012 / 15:36
Létající Čestmír
Prostě proto, že mi to přijde zbytečné dělat v tak vysokém rozlišení celou ČR. Mnoha lidem dělá problém načíst celou ČR. A na co budu stahovat z internetu nebo načítat celou ČR, když létám jen v určitém regionu? Ideální je si nainstalovat region, ze kterého poletím a region, kde budu přistávat. Případně pokud se mi to povede udělat tak jak bych chtěl, tak by bylo možné vypnout vše nepotřebné, načte se třeba 4-6GB dat, můžeš letět Třeba z Brna do Prahy a žádný rozdíl v tom nepoznáš, že ty ostatní města nebo regiony nejsou aktivované. Jednou větou, tahle scenérka bude dělaná na kvalitu i na výkon.
 

Ještě by bodla pomoc   8. 4. 2012 / 15:47
Algy   
Mě zase přijde zbytečné se půl roku složitě zvlášť patlat s nějakejma městama a přehradama, vymejšlet na to nějaké skripty, když se to dá nasnímat celé, v jedné kvalitě a dá se to zase jednoduše rozdělit na čtverce jako dosavadní orto, kde si taky kažý stáhne jen ten region, který chce.
V opačném případě děláš jen to samé, co už je hotové, jen u toho vylepšíš ty města.
 

Ještě by bodla pomoc   8. 4. 2012 / 15:51
Létající Čestmír
Tak to bych neřekl. VFR ČR (LOD15) jsem létal, a letěl jsem taky LOD16 takže vím jaký v tom je rozdíl. Teda při přeletu nad těmi městy. Půl roku to snad trvat nebude. Máme připravenou asi polovinu souborů kml (tj. ty soubory pro Google).
 

Ještě by bodla pomoc   8. 4. 2012 / 17:16
Létající Čestmír
Ještě jedna výhoda je u toho HR City. Když vypnete VFR ČR 2.0, tak získáte scenérii, která se bude načítat velmi rychle a budete tam mít autogen (ne přímo v těch městech, ale mimo města, textury polí a stromy i auta, to zase není tak špatný).
 

Dotaz na FS Earth Tiles   7. 5. 2012 / 11:01
Gunterr   
Zdravím pánové,

rád bych se zeptal, zda máte někdo funkční nastavení FS Earth Tiles (FSET). O víkendu jsem si s tím chviličku hrál, ale nepodařilo se mi to rozchodit - ani pomocí strýčka Googla a jeho rad. Stahoval jsem i "aktualizace", bohužel ani rada:
Very simple : Open with another service. Than click on "www" at the bottom at the right. A smalll windows opens. Leave it open. Now choose Service 1.( The windows tricks Gxxgle and makes it think that you are using their programm )Works for me and I use the same settings as you. nepomohla.

Díky za jakýkoliv návod,
Gunterr
 

Dotaz na FS Earth Tiles   25. 5. 2012 / 17:15
Létající Čestmír
Tento program nepoužívám takže asi neporadím
 

Dotaz na FS Earth Tiles   25. 5. 2012 / 17:30
Gunterr   
I tak dík za reakci
 

Dotaz na FS Earth Tiles   25. 5. 2012 / 19:30
fotrous
Je u nás k ničemu, viz můj přípěvek výše.
 

Tvorba scenérií s vysokým rozlišením Zoom 18 a více - jaké máte zkušenosti?   25. 5. 2012 / 17:48
Létající Čestmír
Zdárec,
jsou tady nějací lidé, kteří dělají scenérie ve vysokém rozlišení?

Zajímalo by mě kolik zabírá scenérie, když je udělaná v hodně dobré kvalitě pouze fototextury.

Pomiňme nyní přepočty na cm2/m a vezměme jako měřítko mapy google.

Google má rozlišení rozdělené na úrovně zoomu:

Zoom 16 ve kterém dělám scenérii VFR ČR HR
http://khm0.google.cz/kh/v=111&src=app&x=35386&s=&y=22203&z=16&s=G

Zoom 17
http://khm0.google.cz/kh/v=111&src=app&x=70772&s=&y=44406&z=17&s=Ga

Zoom18
http://khm1.google.cz/kh/v=111&src=app&x=141543&s=&y=88814&z=18&s=Gal

Zoom18 3D
http://khm1.google.com/kh?v=56&src=app&x=141543&y=101191&z=18&s=Gali°=0

Zoom 19
http://khm1.google.cz/kh/v=111&src=app&x=283087&y=177627&z=19&s=

Zoom 19 3D
http://khm0.google.com/kh?v=56&src=app&x=283086&y=202382&z=19&s=°=0

Zoom 20
http://khm0.google.cz/kh/v=111&src=app&x=566172&y=355256&z=20&s=Gali
http://khm1.google.cz/kh/v=111&src=app&x=566173&y=355256&z=20&s=Galileo

Zoom 20 3D
http://khm1.google.com/kh?v=56&src=app&x=566173&y=404764&z=20&s=Gal°=0
http://khm0.google.com/kh?v=56&src=app&x=566172&y=404764&z=20&s=°=0

Zoom 21
http://khm1.google.cz/kh/v=111&src=app&x=1132345&y=710512&z=21&s=Gal
http://khm0.google.cz/kh/v=111&src=app&x=1132346&y=710512&z=21&s=Galile

Zoom 21 3D
http://khm1.google.com/kh?v=56&src=app&x=1132345&y=809529&z=21&s=Gali°=0
http://khm0.google.com/kh?v=56&src=app&x=1132346&y=809529&z=21&s=Galileo°=0

Tak by mě zajímalo kolik by mohli zabírat zdroje ve formátu jpeg, pokud bych se rozhodl udělat nějaké město v ještě vyšším rozlišení. Zdroje bmp na ČR zabírají podle výpočtů něco kolem 100GB (spíš 100 ). Jpeg jsou proti tomu podstatně menší. Kvalita komprese JPEG u googlu, tipuju na 60-70, možná 75%.

Vyvstává otázka zda by se vyplatilo vzít jako zdroj soubory s větší kvalitou (např. Zoom 18) a převést je (zmenšit), takže by ve výsledku byla lepší kvalita a bylo by to bez loga protože to se převodem ztratí.

Další otázka je jestli by někdo byl ochoten se podílet na projektu tím, že by stahoval a uchovával zdroje na svém počítači. Stahování pomocí programu, který používám a pomocí proxy se stáhne cokoliv.

Výpočet potřeb na místo na disku... BMP soubory mají celkem 100GB pro zoom 16, soubory jpeg jsou 11,755x menší... dejme tomu 8.5Gb v kvalitě 60%... Zoom 17 tedy 34 GB, Zoom 18 tedy 136 GB, 544 GB pro Zoom 19 a Zoom 20 to už je přes 2TB.

Takže je otázka jestli by někdo chtěl jít to toho, že by poskytl HW na převod dat. Např. převést data původně ze Zoomu 20 na Zoom 18, což je ve výsledku solidní kvalita přijatelná pro hru.

A nemluvím o tvorbě celé scenérie v tomto rozlišení, ale pouze o osídlených částech.
 

Tvorba scenérií s vysokým rozlišením Zoom 18 a více - jaké máte zkušenosti?   25. 5. 2012 / 19:25
fotrous
Pokud by jste chtěl vyšší rozlišení než LOD15 a cca 0.47 cm na pixel musíte si naprogramovat nový simulátor, protože fsx resample vám víc neposkytne (vyzkoušeno). Lepší než jpg jsou bmp soubory, protože jsou bezeztrátové (formát jpg je něco jako mp3 v hudbě, nebo mpeg2 ve videu).
Čísla viz můj předchozí příspěvek. Pokud jde o čas agn domy 30x30 km cca 4 hodiny, odhad ČR 70 hodin. A i na malý prostor počítejte se 100GB na pracovní soubory na disku a s mnoha hodinami ruční práce s 3d objekty, autogenem a photoshopem ( a s fotografováním textur, a benzímen na cety do měst atd,atd,atd.)
 

Tvorba scenérií s vysokým rozlišením Zoom 18 a více - jaké máte zkušenosti?   25. 5. 2012 / 21:06
Létající Čestmír
Tak jednu odpověď jsem vyřídil, teď tu tady na to.

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=442998&lan=0

Lepší než jpg jsou bmp soubory, protože jsou bezeztrátové (formát jpg je něco jako mp3 v hudbě, nebo mpeg2 ve videu).

Co se týče té ztrátovosti tak u LOD15 - Zoom 16 nemá smysl používat kvalitu bgl vyšší než
75%, protože kvalita textur se zhorší. 70% a 75% je téměř nepostřehnutelný rozdíl a z letadla rozdíl opravdu nepoznáte. Je problém to poznat na statické fotografii. Proto 70% je moje preferovaný volba. Ale může to být dáno tím, že jsem nepoužil zdroj o vyšší kvalitě. Že kdybych použil třeba Zoom 18 a převedl to na bgl, třeba bych použil vyšší kvalitu, ale nevím... Ten rozdíl se mi zdál spíše ve zdrojích než v kvalitě bgl. Z toho teda vyplývá že se nemusíte obávat použít Jpeg o rozumné kvalitě, tejme tomu 75% nebo 80% procent. Ale zase nevím jak je to ve vašem rozlišení. To co tvrdíte o LOD15 nejak nedává smysl. LOD15 a QMID level je něco jiného. Najděte si stánku
C:/Program Files/Microsoft Games/Microsoft Flight Simulator X SDK/SDK/Environment Kit/Terrain SDK/Terrain and Scenery.html#QMIDandLODValues
QMID17 = LOD 15 = 1.19 m/pix
FSX opravdu končí LODem 15, ale pokračuje až na QMID level 29, což je snad několik centimetrů na pixel?

Tu větu teda nechápu : „Pokud by jste chtěl vyšší rozlišení než LOD15 a cca 0.47 cm na pixel musíte si naprogramovat nový simulátor, protože fsx resample vám víc neposkytne (vyzkoušeno).“
Nedává to smysl.

„A i na malý prostor počítejte se 100GB na pracovní soubory na disku a s mnoha hodinami ruční práce s 3d objekty, autogenem a photoshopem ( a s fotografováním textur, a benzímen na cety do měst atd,atd,atd “
To už je ale jiný druh práce, já mluvím jen o fototexturách. Benzín na cesty, myslíte benzínky?
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ