| | | Fly the Maddog 4. 3. 2012 / 18:10 | |
| | Ahoj.
Bojuju pár dní s Fly the Maddog.
Je to perfektní simulace MD 80.
Nechápu však trimování.
Ani podle tutoriálu,ani podle YouTube, nejde to a nejde.
Je tam nějaká finta?
Vůbec se to nechová jako trimování u jiných letadel.
Díky za případné rady.
Petr |
| |
|
| | | Fly the Maddog 4. 3. 2012 / 21:15 | |
| | Finta tam žádná není. V load manageru si nastavíš naložení letadla, z toho vyplyne i nějaké číslo natrimování. Maddog má pak tyto hodnoty už nastavené, když nahraješ letadlo, takže jen ověříš. Správně natrimováno na vzlet pak máš, pokud klasickým trimovacím tlačítkem, které máš třeba na joystiku, zarovnáš bílý ukazatel aktuálního trimu, který se pohybuje napravo od ručního madla trimu se zeleným ukazatelem toho spočítaného vzletového trimu
Dá se taky tahat za takový ty kufříkový madla, které to má místo klasického trimovacího kotouče, ale trimovacím tlačítkem to jde líp.
Pokud máš na vzlet nastavený jiný trim, než bílý jezdec proti tomu zelenému, Tak se při přidání plynů ke vzletu okamžitě ozve akustický warning "Stabilizer!"
Tak ať to lítá!
|
| |
|
| | | | Fly the Maddog 4. 3. 2012 / 21:26 | |
| | Ahoj.
Díky za radu.Na tohle jsem přišel,ale po startu to někdy stejně začne blbnout.
Po zapojení autopilota to začne stoupat strmě vzhůru,jindy to je v pohodě ale naopak po odpojení autopilota to jde rychle k zemi.
Navíc tohle trimování nefunguje spolehlivě na joy tam kde to mám namapováno tak jako u jiných letadel.Mám Saitek X52 Pro.Jindy za letu při snaze o trimování to "poskakuje" nahoru a dolu.
Petr |
| |
|
| | | | | Fly the Maddog 4. 3. 2012 / 21:40 | |
| | Nedovedu si představit, co by něco takového mohlo dělat. Že to na autopilota stoupe pěkně zostra, to by se dalo pochopit. Ono to na plný, neredukovaný výkon může skutečně stoupat jak čert, ale nevím, co by mohlo způsobovat ten okamžitý sestup po vypnutí autostrojníka.
Mám verzi 2008 a nevybavuji si, že bych někdy něco podobného řešil.
|
| |
|
| | | | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 07:23 | |
| | Že to na autopilota stoupe pěkně zostra, to by se dalo pochopit. Ono to na plný, neredukovaný výkon může skutečně stoupat jak čert...
Můžu potvrdit - reálná mašina je jako raketa. Alespoň pocitově tahle mašina (resp. MD-90) stoupala nejstrměji ze všeho, v čem jsem kdy letěl (jen pro úplnost dodám, že sem bohužel nikdy neletěl s žádným Tučkem nebo Iljušinem). |
| |
|
| | | | | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 07:31 | |
| | Je to tak... Nedokážu posoudit, jestli je to jen úhel podélného sklonu nebo i rychlost stoupání, každopádně Douglasy s motory vzadu byly při vzletu impozantní už od doby DC-9... |
| |
|
| | | | | | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 20:05 | |
| | Ahoj.
Ješte prosím jeden dotaz.
Koupil jsem si verzi PRO abych měl 3 verze cocpitu.
Bohužel když v manageru navolím jinou verzi tak tam mám cocpit jenom 2D.
Místo 3D cocpitu není nic....
Petr |
| |
|
| | | | | | | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 22:27 | |
| | 3D kokpit je jen v jedné verzi. Displeje a FMC, jako maj na titulním obrázku webu. Ostatní varianty s s alternativou FMC a klasickýma budíkama jsou jen ve 2D panelech.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 22:30 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 22:33 | |
| | Škoda to určitě je. Já pořád naivně a optimisticky doufám, že když udělali udělali tak supr éro, že jak se dlouho ani na jejich fóru neozývají, že třeba makají na nějaké super nové verzi Přece to nenechaj zetlít, že jo? Třeba není všem jejich dnům konec. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Fly the Maddog 6. 3. 2012 / 18:43 | |
| | Díky za rady.
Tak jsem trimování přesunul z osy na tlačítka a je pokoj.
Evidentně se mu to nelíbilo.
Letadlo je opravdu propracované do všech detailů, podle mě srovnatelné s B737NGX od PMDG
(i když to někteří nebudou chtít slyšet......)
Zvládnout ho dá práci.
Ještě jednou díky .
Petr |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Fly the Maddog 6. 3. 2012 / 19:50 | |
| | Tak to jsem rád, že to bylo ono. Teď už ti nezbývá, než si užít lítání.
Konkurenčním letadlům trvalo hodně dlouho, než kvality maddoga dohnaly. Kde jsou na tom líp a předhání maddoga, je jejich grafické zpracování. Tam by si tohle éro zasloužilo taky nějaký posun. Rozhodně sis ale vybral dobře! |
| |
|
| | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 21:58 | |
| | A koukneš na pozici trimovacích bugů před zapojením/odpojením autopilota? Jaká je pozice bílého? Není v nějaké extrémní pozici nose up/down? Může to dělat nějaký "šum" na ovladači (např. na ose joystiku), který to bez nějakého varování pomalu přesouvá do krajních hodnot... |
| |
|
| | | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 22:25 | |
| | To bych potřeboval více vysvětlit.
Už jsem to psal nahoře-na mém Saiteku mám trimování nastaveno na jedné z os, u všech letadel to funguje bez problémů, u Maddoga se to posouvá jenom po skocích.Pootočím trimem na Joy-začne se to posouvat a zastaví se to.
Musím pohnout znovu a zase se to na chvíli pohne.Někdy víc,někdy méně.Chová se to "nestandartně".
A co ten 3D cocpit u jiných variant,s tím nemáš zkušenosti?
Díky.
Petr |
| |
|
| | | | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 22:30 | |
| | Zkus tedy ještě vyhodit trim z té osy a namapuj ho na tlačítka. Jedno pro vyvážení na čumák, druhé na ocas. Třeba tomu ta osa z nějakého důvodu nešmakuje. Já to měl vždycky jen na tlačítka na joyi a to se chovalo normálně. |
| |
|
| | | | | | | Fly the Maddog 5. 3. 2012 / 22:30 | |
| | | |
|
| | | | | | | Fly the Maddog 6. 3. 2012 / 21:55 | |
| | Vždy jsem mapoval trimy jen a jen na "kolíbku" na beranech. Po zkušenostech se zmiňovaným "šumem" na potenciometrech už bych to neriskoval... |
| |
|
|