Nejde to z jediného a prostého důvodu a tou je koncepce zobrazení oblačnosti v FSce.
Jen tak okrajově:
v FS2002 byla úžasná věc, kterou nechápu, že trošku nedotáhli v FS2004 a nepoužili to ani u FSX a to, když jsi měl nastaveno 8/8 oblačnosti, tak přes to skutečně nebylo vidět a když jsi vlétal do té oblačnosti, tak tam byla vymezená nějaká konkrétní vrstva, kde se snížila viditelnost na pár metrů, takže to při pohledu z venku "postihlo" i model letadla.
ve FS9 a FSX je to dělané jako otexturované "desky", které se natáčejí směrem k pozorovateli (jen velmi z řídka - předpokládám, že příčinou jsou chyby v zobrazení - je možné je pozorovat z boku). Velkou výhodou je obrovská variabilita počasí. Nevýhodou je to, že model letadla těmito deskami prostě jen prolétá a pod všelijakými úhly je různě možně vidět, ikdyž "jsme v mraku". Aby bylo pokrytí dokonalé, muselo by těch desek být několikanásobně víc (což poskytuje FSX - to pokrytí je větší), ale to zase šíleně zvyšuje nároky na HW počítače (kdo si vzpomíná na přechod z 2D mraků na "3D" z FS2002 na FS2004, ví o čem mluvím).
U některých simů se tahle neduha řeší tím, že se k těm deskám přidá nějaký efekt (perfektně to má propracované Lock-On, o něco hůř IL-2 šturmovik). Výhoda takového řešení je, že se dá v podstatě dost razantně snížit počet "desek", ale počasí s těmi efekty by to bylo při variabilitě počasí v FS oproti statickému (IL-2, Lock-On) možná ještě náročnější, než jak je to dělané teď. Nevím, nejsem programátor.
ale tohle jsou asi důvody, proč to jo, jak to je.
Jediné, co dnešní addony počasí umí je různě měnit textury těch desek, jejich způsob skládání (vypadá to líp) a zplynulit různé změny počasí (tzn. pomaleji měnit dohlednosti, směr a sílu větru, aplikovat stažené počasí z netu atd.), ale ten základ nezměnil nikdo. |
|