FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT/MM: Kalibrace inercialni navigace pri palubnich letounech Jeden příspěvek | Celý strom
OT/MM: Kalibrace inercialni navigace pri palubnich letounech   26. 2. 2012 / 22:58
Priskac   
Cest strojnici...

hele napadla ma mega OT/MM otazka. Lietadla na lietadlovych lodiach pouzivaju inercialnu navigaciu? (je jedno ci teraz alebo v minulosti). Ak pouzivaju, tak ako ju kalibruju? Pre kalibraciu inercialnej navigacie treba aby bola masina pocas doby kalibracie v pokoji (rozumej na jednom mieste). Ako to ale dosiahnut, ked sa samotne letisko (lietadlova lod) pohybuje? Viem ze je to riadne debilna otazka, ale ma to tak napadlo pri preberani s Kachnom na tlamoknihe...

Dik za odpoved
 

OT/MM: Kalibrace inercialni navigace pri palubnich letounech   26. 2. 2012 / 23:01
Kachna   
No, ono je zajímavý i přistání na let.lodi. To s tou inercí taky musí udělat čoromoro
 

OT/MM: Kalibrace inercialni navigace pri palubnich letounech   26. 2. 2012 / 23:05
AJS
Jo, to je zajímavá otázka.

Prý se to dělá tak, že při vystavování inerční navigace se letadla napíchnou na "centrální INS" celé lodi a od toho nějak berou korekce.

Ale jak konkrétně je to provedené po technické stránce, to nemám tušení
 

OT/MM: Kalibrace inercialni navigace pri palubnich letounech   26. 2. 2012 / 23:13
Priskac   
hmm, lenze pri velkosti lietadlovej lode, mozes mat tu odchylku + - 150 metrov (ak berieme referencny bod v strede lode). Neviem aka presna je normalna pozemna inercialna navigacia, ale tych 150 metrov mi pride hlavne ak by si mal pomocou toho sadnut na lod aj celkom velka... (samozrejme ze viem ze na lod asi nebudu sadat podla inercialy). Aj ked tu sme pri dalsom probleme, ak to je nieco ako system ILS, tak tam je zasa rovnaky problem ze sa ten luc (paprsok) pohybuje a to nie len dvojrozmerne, ale trojrozmerne (pohupovanie sa kvoli morskym vlnam). Akoze celkom zaujimava problematika ako vidim...
 

OT/MM: Kalibrace inercialni navigace pri palubnich letounech   27. 2. 2012 / 02:28
AJS
No tak budeš mít každou stojánku, kde se inerce vystavuje, přesně definovanou, takže odchylku tam žádnou mít nemusíš.

Co se ILS týče, ten je taky stabilizovaný, četl jsem o tom v jedné knížce, myslím, že se jmenovala "Feet Wet"
 

OT/MM: Kalibrace inercialni navigace pri palubnich letounech   27. 2. 2012 / 04:03
AJS
Tak jsem něco našel. Skutečně je to tak, že se letadla propojí po dobu vystavování inerce s lodí a z ní bere data a případné korekce pro eliminování pohybu. Asi to ale budě věda

http://electronicstechnician.tpub.com/14088/css/14088_133.htm

http://www.whirlybird.in/nelm.html

Více lze nalézt pod heslen CAINS (Carrier Airborne Inertial Navigation System)
 

OT/MM: Kalibrace inercialni navigace pri palubnich letounech   27. 2. 2012 / 07:50
Lejzy
Díky, moc zajímavé. Princip jsem si tipoval správně, ale přišlo mi to technicky hodně divoké, když jde o neinerciální soustavu.
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ