FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotrimrovanie lietadla pocas letu. Jeden příspěvek | Celý strom
Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   19. 2. 2012 / 11:49
sander
Ked lietadlo dostupalo na letovu hladinu nastavenu podla ap tak stale ma asi tak 5 stupnov nos dohora nad umelym horizontom. Ma to tak byt alebo sa to musi korigovat trimrom aby to bolo v rovine??? A naco sluzia dve packy na throtle panely u pmdg, je nad nimi napis stab trim, na lavo main eject a na pravo autopilot. Prepinaju sa do dvoch poloch cut off a normal... Dik za odpovede...
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   19. 2. 2012 / 12:08
Peetrs (Robert)   
Ano, letadla lítaj v hladině mírně natažená. A páčky na tq kde je napsáno Cut Off jsou zřejmě od fuel valve, čili k zamezení toku paliva k motorům.
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   19. 2. 2012 / 18:49
Fabo™   
na toto sa sander nepyta, tie packy nie su nadpisane STAB TRIM

Packy o ktorych hovori sander sluzia na odpojenie pohonu trimmera stabilizatora, pouzivaju sa hlavne v pripade tzv. "runaway trim", co je situacia, kedy ti z nejakeho dovodu zacne lietadlo neprimerane trimovat, napr. z dovodu zaseknutia tlacitok elektrickeho trimu, alebo nejakej poruchy AP, v tom pripade prepnes dany prepinac (main alebo autopilot) z polohy NORMAL do polohy CUTOUT (nie CUT OFF)

Potvrdim tiez ze je normalne, ak je lietadlo natiahnute pri horizontalnom lete mierne nad horizont, povedzme tych 3-5 stupnov pri beznom lete. Sklon zalezi od rychlosti, cim mensia rychlost tym vacsi sklon, takze povedme pri lete rychlostou 200 uzlov moze byt az 10°, pri lete rychlostou 350 uzlov bude trebars len 1-2° (u modeloveho lietadla, nie nutne 737)

PS: sander, ked potrebujes vediet co znamena ktora vec v kokpite, je fajn prilozit obrazok.
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   19. 2. 2012 / 20:13
Teflon_490   
No a jeste to bude natazeny v zavislosti na hladine, ve ktere se leti.
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   19. 2. 2012 / 20:17
Fabo™   
to se mi nejak nezda.... proc by to delalo? Rychlosti ktere uvadim jsou samozrejme IAS resp. CAS, ne TAS.
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   20. 2. 2012 / 00:46
Teflon_490   
No chces rict ze v hladine 410 nebudes vic natazenej nez treba ve 280? Na stejnym machu samozrejme...
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   20. 2. 2012 / 00:52
Fabo™   
no nebavime se o machu prece...
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   20. 2. 2012 / 11:50
Kendy   
o machu sice rec neni ale jinak jsi mu na to neodpovedel. Teflon ma samozrejme pravdu, i letova hladina hraje svou roly.
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   20. 2. 2012 / 20:13
AJS
Pravdu mají oba, teflon v tom, že při stejném Machově čísle bude rǔzný sklon ve FL 280 a 400, Fabo zase, že při stejne indikované rychlosti bude sklon stejny v jakékoliv hladině. Obě tvrzeni si totiž nijak neodporují, stačí se nad tím zamyslet.

Samozřejmě vše za předpokladu neměnné hmotnosti, centráže, konfigurace apod.

Je to krásně vidět v QRH, část Performance Inflight, Flight with airspeed unreliable, kde je pro daný režim, 0.76/280 KIAS, stejný podelný sklon ve všech hladinách, ve kterých je dříve dosažena a udržována indikovaná rychlost a roste v hladinách, kde je dříve dosaženo dané Machovo číslo a tím pádem klesá indikovaná rychlost.

 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   20. 2. 2012 / 20:50
Kendy   
díky za doplnění...
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   21. 2. 2012 / 16:15
Teflon_490   
Jo, uz mi to doslo.
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   19. 2. 2012 / 12:40
Fishbed   
jestli to je pod nebo nad umělým horizontem se*e bílej tesák důležitý je, aby vario bylo v 0
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   19. 2. 2012 / 15:07
Teflon_490   
No tak zas tak jedno to neni. Nemuzes mit misto pohledu na zapadajici slunce na obzoru vyhled do vzdalenych galaxii
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   19. 2. 2012 / 17:22
Zaremba   
Pokud nebudeš tak nataženej, že se utrhneš...
Taky přemýšlím nad variantou, kdy mám vario 0 a horizont třeba na -5°. Snad větroň a pořádnej stoupák. V motorový teoreticky nahrbenej na klapkách.
 

Dotrimrovanie lietadla pocas letu.   19. 2. 2012 / 22:19
Lowmick   
S prďolou na malý váze míváme v hladině baj vočko takových -1°, možná i kousek přes
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ