| | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 19. 2. 2012 / 11:49 | |
| | Ked lietadlo dostupalo na letovu hladinu nastavenu podla ap tak stale ma asi tak 5 stupnov nos dohora nad umelym horizontom. Ma to tak byt alebo sa to musi korigovat trimrom aby to bolo v rovine??? A naco sluzia dve packy na throtle panely u pmdg, je nad nimi napis stab trim, na lavo main eject a na pravo autopilot. Prepinaju sa do dvoch poloch cut off a normal... Dik za odpovede... |
| |
|
| | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 19. 2. 2012 / 12:08 | |
| | Ano, letadla lítaj v hladině mírně natažená. A páčky na tq kde je napsáno Cut Off jsou zřejmě od fuel valve, čili k zamezení toku paliva k motorům. |
| |
|
| | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 19. 2. 2012 / 18:49 | |
| | na toto sa sander nepyta, tie packy nie su nadpisane STAB TRIM
Packy o ktorych hovori sander sluzia na odpojenie pohonu trimmera stabilizatora, pouzivaju sa hlavne v pripade tzv. "runaway trim", co je situacia, kedy ti z nejakeho dovodu zacne lietadlo neprimerane trimovat, napr. z dovodu zaseknutia tlacitok elektrickeho trimu, alebo nejakej poruchy AP, v tom pripade prepnes dany prepinac (main alebo autopilot) z polohy NORMAL do polohy CUTOUT (nie CUT OFF)
Potvrdim tiez ze je normalne, ak je lietadlo natiahnute pri horizontalnom lete mierne nad horizont, povedzme tych 3-5 stupnov pri beznom lete. Sklon zalezi od rychlosti, cim mensia rychlost tym vacsi sklon, takze povedme pri lete rychlostou 200 uzlov moze byt az 10°, pri lete rychlostou 350 uzlov bude trebars len 1-2° (u modeloveho lietadla, nie nutne 737)
PS: sander, ked potrebujes vediet co znamena ktora vec v kokpite, je fajn prilozit obrazok.
|
| |
|
| | | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 19. 2. 2012 / 20:13 | |
| | No a jeste to bude natazeny v zavislosti na hladine, ve ktere se leti. |
| |
|
| | | | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 19. 2. 2012 / 20:17 | |
| | to se mi nejak nezda.... proc by to delalo? Rychlosti ktere uvadim jsou samozrejme IAS resp. CAS, ne TAS. |
| |
|
| | | | | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 20. 2. 2012 / 00:46 | |
| | No chces rict ze v hladine 410 nebudes vic natazenej nez treba ve 280? Na stejnym machu samozrejme... |
| |
|
| | | | | | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 20. 2. 2012 / 00:52 | |
| | no nebavime se o machu prece... |
| |
|
| | | | | | | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 20. 2. 2012 / 11:50 | |
| | o machu sice rec neni ale jinak jsi mu na to neodpovedel. Teflon ma samozrejme pravdu, i letova hladina hraje svou roly. |
| |
|
| | | | | | | | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 20. 2. 2012 / 20:13 | |
| | Pravdu mají oba, teflon v tom, že při stejném Machově čísle bude rǔzný sklon ve FL 280 a 400, Fabo zase, že při stejne indikované rychlosti bude sklon stejny v jakékoliv hladině. Obě tvrzeni si totiž nijak neodporují, stačí se nad tím zamyslet.
Samozřejmě vše za předpokladu neměnné hmotnosti, centráže, konfigurace apod.
Je to krásně vidět v QRH, část Performance Inflight, Flight with airspeed unreliable, kde je pro daný režim, 0.76/280 KIAS, stejný podelný sklon ve všech hladinách, ve kterých je dříve dosažena a udržována indikovaná rychlost a roste v hladinách, kde je dříve dosaženo dané Machovo číslo a tím pádem klesá indikovaná rychlost.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 20. 2. 2012 / 20:50 | |
| | díky za doplnění... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 21. 2. 2012 / 16:15 | |
| | | |
|
| | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 19. 2. 2012 / 12:40 | |
| | jestli to je pod nebo nad umělým horizontem se*e bílej tesák důležitý je, aby vario bylo v 0 |
| |
|
| | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 19. 2. 2012 / 15:07 | |
| | No tak zas tak jedno to neni. Nemuzes mit misto pohledu na zapadajici slunce na obzoru vyhled do vzdalenych galaxii |
| |
|
| | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 19. 2. 2012 / 17:22 | |
| | Pokud nebudeš tak nataženej, že se utrhneš...
Taky přemýšlím nad variantou, kdy mám vario 0 a horizont třeba na -5°. Snad větroň a pořádnej stoupák. V motorový teoreticky nahrbenej na klapkách. |
| |
|
| | | | | Dotrimrovanie lietadla pocas letu. 19. 2. 2012 / 22:19 | |
| | S prďolou na malý váze míváme v hladině baj vočko takových -1°, možná i kousek přes |
| |
|
|